افزایش ظرفیت‌های بندری ایران به235 میلیون تن/ تبدیل بنادر دولتی ایران به بنادر خصوصی/ ایران از نظر بندری هیچ چیزی کمتر از کشورهای همجوار ندارد ضرورت ارایه تسهیلات ویژه به سرمایه گذاران بندر چابهار/ استقبال سرمایه گذاران کشورهای هند و افغانستان از بندر شهید بهشتی/ معرفی بندر چابهار در سطح بین الملل/ بندر شهید بهشتی چابهار؛ آینده اقتصادی ایران را تغییر خواهد داد/ تلاش ارگان های دریایی برای توسعه بندر شهید بهشتی معرفی ظرفیت های منطقه با برگزاری همایش بین المللی توسعه بندرچابهار/ ضرورت رونق تولید و صادرات در چابهار/ دولت نگاه ویژه تری به توسعه راه آهن چابهار-سرخس داشته باشد رشد 600 درصدی در توسعه و افزایش 90 هزار برابری سرمایه گذاری در بنادر کشور/ ضرورت جذب سرمایه‌گذار در بندر امام خمینی، بوشهر و بندر شهید رجایی/ ارتقای سطح بنادر کشور/ ایجاد بندر دوم در کنار بندر شهیدرجایی ایرانی های مقیم آلمان خواستار سرمایه گذاری در بندرامیرآباد شدند/ توسعه گردشگری دریایی در بندرامیرآباد جابجایی 61 میلیون تن کالا در بندر شهید رجایی/صادرات 28 میلیون تن کالای غی رنفتی/ رشد 45 درصدی کابوتاژ غیرنفتی/ پهلوگیری 3000 فروند کشتی در بندر شهید رجایی ایجاد نخستین بایگانی الکترونیکی اداره بازرسی و ثبت شناورها در بندر بوشهر لزوم آشنایی کشورها با ظرفیت های سرمایه گذاری سواحل مکران و بندرچابهار/ هرچه سریعتر زیرساخت های ریلی و جاده ای محور شرق ایجاد شود/ چابهار می تواند کانون مراودات اقتصادی منطقه باشد افزایش سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر شهید رجایی/ افزایش 50درصدی ظرفیت بندر شهید رجایی با بهره برداری از تجهیزات جدید/ فعالان حوزه دریایی در شرایط تحریم قوی تر و منسجم تر عمل کنند/ بهره برداری از 12 دستگاه گنتری کرین در بندر شهید رجایی رفتار عادلانه در توزیع فرصت های دریایی و بندری/ حل خلاءهای آموزشی و اشتغال با کمک سازمان بنادر/ توسعه دریایی رویکرد غالب در توسعه اقتصادی کشور است
برگزاری کمیته های ساماندهی و مدیریت سواحل استانی هر 3 ماه یکبار/ ضرورت تسریع در تکمیل زیرساخت ها جاده ای و ریلی متصل کننده بندر چابهار به بازارهای منطقه ای
مدیر کل مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادر و دریانوردی گفت: کلیه ارگان ها با تشریک مساعی در تحقق استقرار مدیریت یکپارچه سواحل استان می توانند به پروژه های توسعه ای سواحل کشور کمک کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، حمید خلیلی در نهمین جلسه کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان سیستان و بلوچستان، افزود: با توجه به تصمیم گیری و جانمایی پروژه های توسعه ای در سواحل، کمیته های ساماندهی و مدیریت سواحل استان شکل گرفته است. از اینرو با بهره گیری از نتایج مطالعات به تصمیم گیری و مدیریت کلیه پروژه های اراضی ساحلی استان ها پرداخته می شود.

وی خاطرنشان کرد: کلیه ارگان ها با تشریک مساعی در تحقق استقرار مدیریت یکپارچه سواحل استان می توانند به پروژه های توسعه ای در سواحل کمک کنند.

خلیلی گفت: با توجه به اهمیت کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل از دیدگاه وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی و کارویژه مرز شورای امنیت ملی کشور، مقرر شد تا جلسات کمیته های استانی هر 3 ماه یکبار در محل دبیرخانه کمیته مطرح و در خصوص مسائل مختلف نوار ساحلی استان تصمیم گیری و مصوبات جلسات جهت انعکاس به کارویژه امنیت مرز شورای امنیت کشور ارسال شود.

عباس آذرپیکان؛ معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان نیز با اشاره به پیشرفت های قابل ملاحظه در تکمیل فاز یک طرح توسعه بندر شهید بهشتی و به دنبال آن عقد قراردادهای سرمایه گذاری کلان در بندر، خواستار تسریع در تکمیل زیرساخت ها جاده ای و ریلی متصل کننده این بندر به بازارهای منطقه ای شد.

همچنین عبدالغفور ایران نژاد؛ نماینده مردم شهرستان های چابهار، کنارک، نیکشهر و قصر قند در مجلس در این جلسه، اظهار داشت: طرح ویژه سواحل مکران که از سیریک و میناب شروع می شود و تا منطقه گواتر در مرز کشور پاکستان ادامه دارد از نگاه مقام معظم رهبری، دولت و مجلس بسیار مهم می باشد و بصورت مستمر موضوعات این بخش توسط مجلس شورای اسلامی رصد می شود.

در این جلسه، موضوع انجام مطالعات امکان سنجی جاده استراتژیک بین دو بندر شهید بهشتی و شهید کلانتری با رویکرد تعامل شهر و  بندر مورد تصویب اولیه قرار گرفت.

۲۱ شهریور ۱۳۹۷ ۱۱:۵۹
کد خبر : ۴۳,۶۶۱

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید