بیانیه سازمان بنادر و دریانوردی در محکومیت اقدام تروریستی اهواز/ بدون شک آمران و عاملان این اقدام کور، به زودی نتیجه این عمل خیانت بار خود را خواهند دید ساخت ۷۰ شناور خدماتی برای سازمان بنادر در طول سه سال/ بنادر شمالی کشور در آینده رونق بیشتری می گیرند/ جابه جایی بیش از 50 درصد بار کشور در دریای خزر توسط ناوگان ملی سازمان بنادر به دنبال ایجاد ظرفیت های جدید کانتینری در بنادر کشور است/ جانمایی یکی از بنادر بزرگ کشور در سواحل مکران/ افزایش سهم ریلی بنادر در دستور کار/انعقاد قرارداد برای تعامل حداکثری شهر و بندر ضرورت دریافت هزینه سنگین از صاحبان کالا که باعث رسوب کالا در بنادر می شوند / لزوم ارائه تخفیفات مناسب به ترخیص کنندگان کالا از بنادر/ ماندگاری کالا در بنادر آسیب اقتصادی و روانی بر مردم خواهد گذاشت برگزاری مانور مقابله با حوادث کالاهای خطرناک در بندر امام خمینی (ره) عملیات امداد پزشکی به خدمه شناور کتایون، در نزدیکی بندر بوشهر دوره بلاتکلیفی راهبری پایانه های کانتینری بنادر کشور خاتمه یافته است/ دعوت از سرمایه گذاران برای ایجاد روبناها و تجهیزات بنادر/ تکمیل زیرساخت های فاز 3 بندر شهیدرجایی طی 3 سال آینده امکان تردد خطوط مسافری از بنادر جنوبی به جزایر داخلی و کشورهای همسایه خارجی فراهم است/ به دنبال افزایش تعداد کشتی های کروز برای تردد شبانه در دریا هستیم طرح دسترسی ریلی بندر انزلی در مرحله تکمیل مطالعاتی/ آغاز عملیات اجرایی اتصال بندر انزلی به راه آهن تا پایان امسال فعالیت شرکت IPGL هند در کنار شریک ایرانی برای اپراتوری بندر چابهار/ باید با مشارکت ایران و هند، چالش‌های بین المللی به وجود آمده حل شود/ بندر چابهار؛ کانال ارتباطی به آسیای مرکزی و منشا توسعه منطقه نسبتا محروم در جنوب شرقی ایران
سرمایه گذاری در پسکرانه بنادر به رونق صنعت کمک می کند/ حرکت مناسب بنادر کشور برای تبدیل به نسل سوم/ ضرورت همکاری بخش خصوصی داخلی همراه با شریک خارجی در بنادر کشور/ ارگان هایی دریایی برای رشد بنادر، هم
تحلیلگر مسایل اقتصادی گفت: یکی از دغدغه های دولت توسعه فعالیت های صنعتی است برای آنکه این توسعه اتفاق بی افتد، سرمایه گذاری و حضور سرمایه گذاران در پسکرانه بنادر به رونق تولید و صنعت کمک می کند.
ابراهیم رزاقی درباره اینکه بنادر کشور برای توسعه به چه نکاتی باید توجه کنند، به پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، افزود: یکی از بخش های اقتصادی که همواره روند توسعه ای خود را حفظ کرده، بنادر است. بندر یک بخش پویا است که اگر در جای خود بایستد و سرمایه گذار جذب نکند، موقعیت خود را از دست می دهد و کشورهای رقیب فرصت ها را از آن خود می کند.
وی با بیان اینکه بنادر تنها نقش تخلیه و بارگیری کالا ندارند، تصریح کرد: ما در ترانزیت کالا به کشورهای همسایه باید فعالانه عمل کنیم. یکی از کشورهای هدف در این زمینه قطر است. 
رزاقی خاطرنشان کرد: برای آنکه بتوان از صادرات کالا به کشورهای همسایه بهره مند شد می توان مدیریت کالاهای ارسالی و دریافتی را در یک اسکله و محوطه مشخص انجام داد.
وی افزود: نکته دیگری که در موضوع بنادر اهمیت دارد، توسعه پسکرانه بنادر است. یکی از دغدغه های دولت توسعه فعالیت های صنعتی است برای آنکه این توسعه اتفاق بی افتد، سرمایه گذاری و حضور سرمایه گذاران در پسکرانه بنادر به رونق تولید و صنعت کمک می کند.
وی تاکید کرد: وزارتخانه های راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت برای آنکه پسکرانه بنادر توسط سرمایه گذاران صنعتی مورد استقبال قرار گیرد باید برنامه ریزی و همکاری کنند.
تحلیلگر مسایل اقتصادی با بیان اینکه بنادر کشور به سمت نسل سوم شدن حرکت کردند و این امر بسیار مهم است، گفت: با هماهنگی ارگان های دریایی بنادر کشور رشد پیدا می کند و در نهایت شاهد رونق اقتصادی خواهیم بود.
وی با اشاره به اینکه بخش خصوصی داخلی با شرکای خارجی در بنادر کشور حضور پیدا کند، اظهار داشت: بخش خصوصی داخلی با اطمینان از اینکه سرمایه گذاری او سوددهی بالایی دارد می تواند سرمایه گذاران خارجی را برای شراکت و همکاری دعوت کند.
۲۳ شهریور ۱۳۹۷ ۰۹:۳۹
کد خبر : ۴۳,۶۷۴

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید