تشریح ظرفیت‌های حمل و نقل دریایی ایران / هر گونه تبعیض در حمل و نقل دریایی با قوانین بین المللی مغایرت دارد/ امیدواریم شاهد حمایت سازمان بین‌المللی دریانوردی در برابر محدودیت های ایران باشیم حضور متخصصان و دانش پژوهان مهندسی سواحل از ۳۶ کشور جهان در سیزدهمین همایش بین المللی سواحل، بنادر و سازه های دریایی/ « کاربردی بودن مقالات » از شاخص های همایش ICOPMAS 2018 پهلوگیرى بزرگترین کشتى در بندر شهیدبهشتى چابهار/ عملیات تخلیه کشتى ٧٥ هزارتنى حامل ذرت در بندر چابهار با موفقیت انجام شد/ با فعال کردن بندر چابهار؛ هیچ محدودیتی برای انتقال و تخلیه کالاهای اساسی کشور و کشورهای منطقه وجود ندارد ایجاد سه شهر لجستیکی در بنادر چابهار، شهید رجایی و امام خمینی (ره)/ ایجاد پایانه های LNG در بنادر برای سوخت رسانی به کشتی ها/ احداث بزرگترین پایانه مواد معدنی کشور در بندر شهید رجایی/ جایگاه ممتاز ایران در اجرای کنوانسیون های بین المللی دریایی و بندری احداث بلندترین برج کنترل دریایی و ساختمان مرجع دریایی کشور در بندر چابهار دخل و تصرف در قیمت های ارایه شده در مناقصه ها امکانپذیر نیست/ برگزاری دوره آموزشی سامانه تدارکات الکترونیکی دولت/ اعلام الزامات و شرایط ثبت مناقصه در بستر سامانه ستاد آغاز عملیات تخلیه بزرگترین کشتی در بندر چابهار/ اولین محموله ذرت وارد بندر شهید بهشتی شد کشتی های غیر ایمن؛ امکان تردد در آب های ایران را ندارند/42 کشتی در لیست سیاه کشتی های غیر مجاز قرار گرفته اند امضای تفاهم نامه با پاکستان و عمان برای امنیت دریایی/ انجام سالانه ۵ میلیون متر مکعب عملیات لایروبی در آبراه های کشور/ استفاده از بویه های مجازی در بندر امام خمینی(ره)/ ایران؛ در مسیر ایجاد بنادر سبز است بانک سرمایه گذاری اروپا ۷۵۰ میلیون یورو برای بهینه سازی کشتی ها پرداخت می کند
سرمایه گذاری در پسکرانه بنادر به رونق صنعت کمک می کند/ حرکت مناسب بنادر کشور برای تبدیل به نسل سوم/ ضرورت همکاری بخش خصوصی داخلی همراه با شریک خارجی در بنادر کشور/ ارگان هایی دریایی برای رشد بنادر، هم
تحلیلگر مسایل اقتصادی گفت: یکی از دغدغه های دولت توسعه فعالیت های صنعتی است برای آنکه این توسعه اتفاق بی افتد، سرمایه گذاری و حضور سرمایه گذاران در پسکرانه بنادر به رونق تولید و صنعت کمک می کند.
ابراهیم رزاقی درباره اینکه بنادر کشور برای توسعه به چه نکاتی باید توجه کنند، به پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، افزود: یکی از بخش های اقتصادی که همواره روند توسعه ای خود را حفظ کرده، بنادر است. بندر یک بخش پویا است که اگر در جای خود بایستد و سرمایه گذار جذب نکند، موقعیت خود را از دست می دهد و کشورهای رقیب فرصت ها را از آن خود می کند.
وی با بیان اینکه بنادر تنها نقش تخلیه و بارگیری کالا ندارند، تصریح کرد: ما در ترانزیت کالا به کشورهای همسایه باید فعالانه عمل کنیم. یکی از کشورهای هدف در این زمینه قطر است. 
رزاقی خاطرنشان کرد: برای آنکه بتوان از صادرات کالا به کشورهای همسایه بهره مند شد می توان مدیریت کالاهای ارسالی و دریافتی را در یک اسکله و محوطه مشخص انجام داد.
وی افزود: نکته دیگری که در موضوع بنادر اهمیت دارد، توسعه پسکرانه بنادر است. یکی از دغدغه های دولت توسعه فعالیت های صنعتی است برای آنکه این توسعه اتفاق بی افتد، سرمایه گذاری و حضور سرمایه گذاران در پسکرانه بنادر به رونق تولید و صنعت کمک می کند.
وی تاکید کرد: وزارتخانه های راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت برای آنکه پسکرانه بنادر توسط سرمایه گذاران صنعتی مورد استقبال قرار گیرد باید برنامه ریزی و همکاری کنند.
تحلیلگر مسایل اقتصادی با بیان اینکه بنادر کشور به سمت نسل سوم شدن حرکت کردند و این امر بسیار مهم است، گفت: با هماهنگی ارگان های دریایی بنادر کشور رشد پیدا می کند و در نهایت شاهد رونق اقتصادی خواهیم بود.
وی با اشاره به اینکه بخش خصوصی داخلی با شرکای خارجی در بنادر کشور حضور پیدا کند، اظهار داشت: بخش خصوصی داخلی با اطمینان از اینکه سرمایه گذاری او سوددهی بالایی دارد می تواند سرمایه گذاران خارجی را برای شراکت و همکاری دعوت کند.
۲۳ شهریور ۱۳۹۷ ۰۹:۳۹
کد خبر : ۴۳,۶۷۴

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید