آیمو؛ قطعنامه تسهیل کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای از کشتی‌ها را منتشر کرد/ اعلام این قطعنامه به مراجع بندری، اپراتورهای بنادر و پایانه‌ها، مالکان کشتی‌ها، شرکت‌های کشتیرانی و سایر ذینفعان ایران تجارت آسیا و اروپا را به یکدیگر متصل کرد / معنا و مفهوم پیدا کردن تجارت بین کشورهای اسلامی اعلام تمایل 9 کشور برای سرمایه گذاری در بندر چابهار/ امکان سرمایه گذاری و فعالیت کشورهای مختلف در بندر چابهار؛ بدون هیچ محدودیتی/ پیوستن دیگر کشورها، یکی از قابلیت های موافقتنامه سه جانبه چابهار افزایش صادرات محصولات کشاورزی از بندر شیوء در غرب هرمزگان به قطر ورود ۴ کشتی حامل نهاده های دامی از ابتدای مهرماه امسال در بندر چابهار/ تخلیه و بارگیری کالای اساسی؛ مهم ترین اولویت بندر چابهار استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای توسعه بندر چابهار/ هرچه سریعتر جاده و راه آهن به بندر چابهار متصل شود/ توسعه چابهار می تواند گره کور اقتصاد ایران را باز کند ۴ تیم راه یافته به مسابقات والیبال ساحلی بنادر کشور مشخص شدند وجود مزیت های سرمایه گذاری برای شرکت های بیمه ای در بندر چابهار لزوم تزریق نوآوری و فناوری در حوزه بندری و دریایی از طریق شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها/ از فعالیت شرکت های دانش بنیان و استارتاپ های دریایی و‌بندری حمایت می کنیم آغاز طرح مطالعاتی اجرای سیستم سندبای پسینگ در بندرامیرآباد/ مطالعات رژیم رسوب گذاری دریای خزر تدقیق می شود
سرمایه گذاری در پسکرانه بنادر به رونق صنعت کمک می کند/ حرکت مناسب بنادر کشور برای تبدیل به نسل سوم/ ضرورت همکاری بخش خصوصی داخلی همراه با شریک خارجی در بنادر کشور/ ارگان هایی دریایی برای رشد بنادر، هم
تحلیلگر مسایل اقتصادی گفت: یکی از دغدغه های دولت توسعه فعالیت های صنعتی است برای آنکه این توسعه اتفاق بی افتد، سرمایه گذاری و حضور سرمایه گذاران در پسکرانه بنادر به رونق تولید و صنعت کمک می کند.
ابراهیم رزاقی درباره اینکه بنادر کشور برای توسعه به چه نکاتی باید توجه کنند، به پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، افزود: یکی از بخش های اقتصادی که همواره روند توسعه ای خود را حفظ کرده، بنادر است. بندر یک بخش پویا است که اگر در جای خود بایستد و سرمایه گذار جذب نکند، موقعیت خود را از دست می دهد و کشورهای رقیب فرصت ها را از آن خود می کند.
وی با بیان اینکه بنادر تنها نقش تخلیه و بارگیری کالا ندارند، تصریح کرد: ما در ترانزیت کالا به کشورهای همسایه باید فعالانه عمل کنیم. یکی از کشورهای هدف در این زمینه قطر است. 
رزاقی خاطرنشان کرد: برای آنکه بتوان از صادرات کالا به کشورهای همسایه بهره مند شد می توان مدیریت کالاهای ارسالی و دریافتی را در یک اسکله و محوطه مشخص انجام داد.
وی افزود: نکته دیگری که در موضوع بنادر اهمیت دارد، توسعه پسکرانه بنادر است. یکی از دغدغه های دولت توسعه فعالیت های صنعتی است برای آنکه این توسعه اتفاق بی افتد، سرمایه گذاری و حضور سرمایه گذاران در پسکرانه بنادر به رونق تولید و صنعت کمک می کند.
وی تاکید کرد: وزارتخانه های راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت برای آنکه پسکرانه بنادر توسط سرمایه گذاران صنعتی مورد استقبال قرار گیرد باید برنامه ریزی و همکاری کنند.
تحلیلگر مسایل اقتصادی با بیان اینکه بنادر کشور به سمت نسل سوم شدن حرکت کردند و این امر بسیار مهم است، گفت: با هماهنگی ارگان های دریایی بنادر کشور رشد پیدا می کند و در نهایت شاهد رونق اقتصادی خواهیم بود.
وی با اشاره به اینکه بخش خصوصی داخلی با شرکای خارجی در بنادر کشور حضور پیدا کند، اظهار داشت: بخش خصوصی داخلی با اطمینان از اینکه سرمایه گذاری او سوددهی بالایی دارد می تواند سرمایه گذاران خارجی را برای شراکت و همکاری دعوت کند.
۲۳ شهریور ۱۳۹۷ ۰۹:۳۹
کد خبر : ۴۳,۶۷۴

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید