تبیین دستاورد‌های حوزه دریایی کشور طی ۴۰سال گذشته/ اعلام جزییات بیست و ششمین همایش ارگانهای دریایی/ ظرفیت پذیرش کشتی‌ها به ۱۵۰ هزار تن رسید/ خودکفایی ایران در ساخت شناور‌های مسافری و باری/ بررسی چشم انداز‌ بخش دریایی کشور موج بندرداری نوین در ایران، بعد از انقلاب شکل گرفت/ از فرصت برجام برای تجهیز بنادر به خوبی بهره بردیم یادداشت| بندر خرمشهر و پتانسیل های که برای آن ایجاد شده است افزایش ظرفیت بنادر کشور از ۱۹ به ۲۳۴ میلیون تن/ ظرفیت جابه‌جایی سالانه مسافران راه‌آهن به ۲۵ میلیون نفر رسید همایش بین المللی توسعه چابهار؛ فرصتی برای معرفی ظرفیت های توسعه ای بندری/ رشد ۵۱ درصدی عملیات بندری در چابهار در مقایسه سال گذشته/ استقبال چشمگیر سرمایه گذاران بخش خصوصی داخلی و خارجی برای حضور در بندر چابهار/ بندر گوادر پاکستان؛ مکمل بندر چابهار است لزوم بهره گیری از ظرفیت بالای مجتمع بندری انزلی در توسعه منطقه اقتصادی آمادگی بندر خرمشهر برای گشت های منظم دریایی در تعطیلات/ افزایش ضریب ایمنی حرکت قایق ها و شناور های تفریحی برگزاری مانور عملیاتی اطفاء حریق، امداد و نجات و مقابله با آلودگی دربندر کنگان انضباط و شفافیت مالی در دستور کار سازمان بنادر/ وصول مطالبات با جدیت پیگیری شود تصویب پیشنهاد ایران در کمیته دائمی اقتصادی وتجاری سازمان همکاری اسلامی(کومسک)
سرمایه گذاری در پسکرانه بنادر به رونق صنعت کمک می کند/ حرکت مناسب بنادر کشور برای تبدیل به نسل سوم/ ضرورت همکاری بخش خصوصی داخلی همراه با شریک خارجی در بنادر کشور/ ارگان هایی دریایی برای رشد بنادر، هم
تحلیلگر مسایل اقتصادی گفت: یکی از دغدغه های دولت توسعه فعالیت های صنعتی است برای آنکه این توسعه اتفاق بی افتد، سرمایه گذاری و حضور سرمایه گذاران در پسکرانه بنادر به رونق تولید و صنعت کمک می کند.
ابراهیم رزاقی درباره اینکه بنادر کشور برای توسعه به چه نکاتی باید توجه کنند، به پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، افزود: یکی از بخش های اقتصادی که همواره روند توسعه ای خود را حفظ کرده، بنادر است. بندر یک بخش پویا است که اگر در جای خود بایستد و سرمایه گذار جذب نکند، موقعیت خود را از دست می دهد و کشورهای رقیب فرصت ها را از آن خود می کند.
وی با بیان اینکه بنادر تنها نقش تخلیه و بارگیری کالا ندارند، تصریح کرد: ما در ترانزیت کالا به کشورهای همسایه باید فعالانه عمل کنیم. یکی از کشورهای هدف در این زمینه قطر است. 
رزاقی خاطرنشان کرد: برای آنکه بتوان از صادرات کالا به کشورهای همسایه بهره مند شد می توان مدیریت کالاهای ارسالی و دریافتی را در یک اسکله و محوطه مشخص انجام داد.
وی افزود: نکته دیگری که در موضوع بنادر اهمیت دارد، توسعه پسکرانه بنادر است. یکی از دغدغه های دولت توسعه فعالیت های صنعتی است برای آنکه این توسعه اتفاق بی افتد، سرمایه گذاری و حضور سرمایه گذاران در پسکرانه بنادر به رونق تولید و صنعت کمک می کند.
وی تاکید کرد: وزارتخانه های راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت برای آنکه پسکرانه بنادر توسط سرمایه گذاران صنعتی مورد استقبال قرار گیرد باید برنامه ریزی و همکاری کنند.
تحلیلگر مسایل اقتصادی با بیان اینکه بنادر کشور به سمت نسل سوم شدن حرکت کردند و این امر بسیار مهم است، گفت: با هماهنگی ارگان های دریایی بنادر کشور رشد پیدا می کند و در نهایت شاهد رونق اقتصادی خواهیم بود.
وی با اشاره به اینکه بخش خصوصی داخلی با شرکای خارجی در بنادر کشور حضور پیدا کند، اظهار داشت: بخش خصوصی داخلی با اطمینان از اینکه سرمایه گذاری او سوددهی بالایی دارد می تواند سرمایه گذاران خارجی را برای شراکت و همکاری دعوت کند.
۲۳ شهریور ۱۳۹۷ ۰۹:۳۹
کد خبر : ۴۳,۶۷۴

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید