افزایش ظرفیت‌های بندری ایران به235 میلیون تن/ تبدیل بنادر دولتی ایران به بنادر خصوصی/ ایران از نظر بندری هیچ چیزی کمتر از کشورهای همجوار ندارد ضرورت ارایه تسهیلات ویژه به سرمایه گذاران بندر چابهار/ استقبال سرمایه گذاران کشورهای هند و افغانستان از بندر شهید بهشتی/ معرفی بندر چابهار در سطح بین الملل/ بندر شهید بهشتی چابهار؛ آینده اقتصادی ایران را تغییر خواهد داد/ تلاش ارگان های دریایی برای توسعه بندر شهید بهشتی معرفی ظرفیت های منطقه با برگزاری همایش بین المللی توسعه بندرچابهار/ ضرورت رونق تولید و صادرات در چابهار/ دولت نگاه ویژه تری به توسعه راه آهن چابهار-سرخس داشته باشد رشد 600 درصدی در توسعه و افزایش 90 هزار برابری سرمایه گذاری در بنادر کشور/ ضرورت جذب سرمایه‌گذار در بندر امام خمینی، بوشهر و بندر شهید رجایی/ ارتقای سطح بنادر کشور/ ایجاد بندر دوم در کنار بندر شهیدرجایی ایرانی های مقیم آلمان خواستار سرمایه گذاری در بندرامیرآباد شدند/ توسعه گردشگری دریایی در بندرامیرآباد جابجایی 61 میلیون تن کالا در بندر شهید رجایی/صادرات 28 میلیون تن کالای غی رنفتی/ رشد 45 درصدی کابوتاژ غیرنفتی/ پهلوگیری 3000 فروند کشتی در بندر شهید رجایی ایجاد نخستین بایگانی الکترونیکی اداره بازرسی و ثبت شناورها در بندر بوشهر لزوم آشنایی کشورها با ظرفیت های سرمایه گذاری سواحل مکران و بندرچابهار/ هرچه سریعتر زیرساخت های ریلی و جاده ای محور شرق ایجاد شود/ چابهار می تواند کانون مراودات اقتصادی منطقه باشد افزایش سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر شهید رجایی/ افزایش 50درصدی ظرفیت بندر شهید رجایی با بهره برداری از تجهیزات جدید/ فعالان حوزه دریایی در شرایط تحریم قوی تر و منسجم تر عمل کنند/ بهره برداری از 12 دستگاه گنتری کرین در بندر شهید رجایی رفتار عادلانه در توزیع فرصت های دریایی و بندری/ حل خلاءهای آموزشی و اشتغال با کمک سازمان بنادر/ توسعه دریایی رویکرد غالب در توسعه اقتصادی کشور است
در جلسه مشترک هماهنگی موافقتنامه چابهار عنوان شد:
چابهار؛ مسیر دسترسی افغانستان به آبهای آزاد
جلسه مشترک هماهنگی اجرایی نمودن توافقنامه ایران، هندوستان و افغانستان (موافقتنامه چابهار) با حضور معاونین وزرای امورخارجه سه کشور ایران، هند و افغانستان در کابل برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، بهروز آقایی؛ مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان در جلسه مشترک هماهنگی اجرایی نمودن توافقنامه ایران، هندوستان و افغانستان (موافقتنامه چابهار) گفت: بندر شهید بهشتی چابهار موقعیت و جایگاه منحصر به فردی در کریدورهای بین المللی حمل و نقل و ترانزیت کالا دارد.

وی افزود: هزینه های حمل و نقل به عنوان عامل تعیین کننده در قیمت نهایی کالا است که در تصمیم صاحبان کالا در انتخاب کریدور و مسیر عبور کالا نقش تعیین کننده ای دارد. بندر چابهار  در موقعیتی است که می تواند هزینه های حمل و نقل را برای صاحبان کالا کاهش دهد.

آقایی خاطرنشان کرد: بندر چابهار مسیر دسترسی امن افغانستان به آب های آزاد با کمترین هزینه و کوتاهترین فاصله است و هدف نهایی موافقتنامه چابهار "ترانزیت کالا به مقصد کشورهای آسیای میانه و افغانستان از طریق این بندر" در راستای اجرایی نمودن این موافقتنامه خواهد بود.

وی گفت: امکان سرمایه گذاری تجار افغان در زمینه ترانزیت سنگ آهن و تولید محصولات زنجیره فولاد، ساخت سیلو و انبار نگهداری غلات، احداث کارخانه های آرد، تصفیه شکر، ترانزیت سوخت و گاز مایع و ایجاد سردخانه نگهداری محصولات کشاورزی در چابهار فراهم است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در ادامه حذف روادید رانندگان ناوگان حمل و نقل زمینی، یکسان سازی اسناد حمل و نقل، بیمه و امور ارزی سه کشور و ایجاد خط کشتیرانی مشترک بین سه کشور را بعنوان پیشنهادات کاربردی تسهیل ترانزیت و رونق اقتصادی کشور و منطقه در راستای اجرایی سازی موافقتنامه چابهار برشمرد.

۲۲ شهریور ۱۳۹۷ ۲۰:۲۷
کد خبر : ۴۳,۶۷۷
کلیدواژه ها: بندر چابهار 

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید