تشریح ظرفیت‌های حمل و نقل دریایی ایران / هر گونه تبعیض در حمل و نقل دریایی با قوانین بین المللی مغایرت دارد/ امیدواریم شاهد حمایت سازمان بین‌المللی دریانوردی در برابر محدودیت های ایران باشیم حضور متخصصان و دانش پژوهان مهندسی سواحل از ۳۶ کشور جهان در سیزدهمین همایش بین المللی سواحل، بنادر و سازه های دریایی/ « کاربردی بودن مقالات » از شاخص های همایش ICOPMAS 2018 پهلوگیرى بزرگترین کشتى در بندر شهیدبهشتى چابهار/ عملیات تخلیه کشتى ٧٥ هزارتنى حامل ذرت در بندر چابهار با موفقیت انجام شد/ با فعال کردن بندر چابهار؛ هیچ محدودیتی برای انتقال و تخلیه کالاهای اساسی کشور و کشورهای منطقه وجود ندارد ایجاد سه شهر لجستیکی در بنادر چابهار، شهید رجایی و امام خمینی (ره)/ ایجاد پایانه های LNG در بنادر برای سوخت رسانی به کشتی ها/ احداث بزرگترین پایانه مواد معدنی کشور در بندر شهید رجایی/ جایگاه ممتاز ایران در اجرای کنوانسیون های بین المللی دریایی و بندری احداث بلندترین برج کنترل دریایی و ساختمان مرجع دریایی کشور در بندر چابهار دخل و تصرف در قیمت های ارایه شده در مناقصه ها امکانپذیر نیست/ برگزاری دوره آموزشی سامانه تدارکات الکترونیکی دولت/ اعلام الزامات و شرایط ثبت مناقصه در بستر سامانه ستاد آغاز عملیات تخلیه بزرگترین کشتی در بندر چابهار/ اولین محموله ذرت وارد بندر شهید بهشتی شد کشتی های غیر ایمن؛ امکان تردد در آب های ایران را ندارند/42 کشتی در لیست سیاه کشتی های غیر مجاز قرار گرفته اند امضای تفاهم نامه با پاکستان و عمان برای امنیت دریایی/ انجام سالانه ۵ میلیون متر مکعب عملیات لایروبی در آبراه های کشور/ استفاده از بویه های مجازی در بندر امام خمینی(ره)/ ایران؛ در مسیر ایجاد بنادر سبز است بانک سرمایه گذاری اروپا ۷۵۰ میلیون یورو برای بهینه سازی کشتی ها پرداخت می کند
در جلسه مشترک هماهنگی موافقتنامه چابهار عنوان شد:
چابهار؛ مسیر دسترسی افغانستان به آبهای آزاد
جلسه مشترک هماهنگی اجرایی نمودن توافقنامه ایران، هندوستان و افغانستان (موافقتنامه چابهار) با حضور معاونین وزرای امورخارجه سه کشور ایران، هند و افغانستان در کابل برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، بهروز آقایی؛ مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان در جلسه مشترک هماهنگی اجرایی نمودن توافقنامه ایران، هندوستان و افغانستان (موافقتنامه چابهار) گفت: بندر شهید بهشتی چابهار موقعیت و جایگاه منحصر به فردی در کریدورهای بین المللی حمل و نقل و ترانزیت کالا دارد.

وی افزود: هزینه های حمل و نقل به عنوان عامل تعیین کننده در قیمت نهایی کالا است که در تصمیم صاحبان کالا در انتخاب کریدور و مسیر عبور کالا نقش تعیین کننده ای دارد. بندر چابهار  در موقعیتی است که می تواند هزینه های حمل و نقل را برای صاحبان کالا کاهش دهد.

آقایی خاطرنشان کرد: بندر چابهار مسیر دسترسی امن افغانستان به آب های آزاد با کمترین هزینه و کوتاهترین فاصله است و هدف نهایی موافقتنامه چابهار "ترانزیت کالا به مقصد کشورهای آسیای میانه و افغانستان از طریق این بندر" در راستای اجرایی نمودن این موافقتنامه خواهد بود.

وی گفت: امکان سرمایه گذاری تجار افغان در زمینه ترانزیت سنگ آهن و تولید محصولات زنجیره فولاد، ساخت سیلو و انبار نگهداری غلات، احداث کارخانه های آرد، تصفیه شکر، ترانزیت سوخت و گاز مایع و ایجاد سردخانه نگهداری محصولات کشاورزی در چابهار فراهم است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در ادامه حذف روادید رانندگان ناوگان حمل و نقل زمینی، یکسان سازی اسناد حمل و نقل، بیمه و امور ارزی سه کشور و ایجاد خط کشتیرانی مشترک بین سه کشور را بعنوان پیشنهادات کاربردی تسهیل ترانزیت و رونق اقتصادی کشور و منطقه در راستای اجرایی سازی موافقتنامه چابهار برشمرد.

۲۲ شهریور ۱۳۹۷ ۲۰:۲۷
کد خبر : ۴۳,۶۷۷
کلیدواژه ها: بندر چابهار 

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید