تشریح ظرفیت‌های حمل و نقل دریایی ایران / هر گونه تبعیض در حمل و نقل دریایی با قوانین بین المللی مغایرت دارد/ امیدواریم شاهد حمایت سازمان بین‌المللی دریانوردی در برابر محدودیت های ایران باشیم حضور متخصصان و دانش پژوهان مهندسی سواحل از ۳۶ کشور جهان در سیزدهمین همایش بین المللی سواحل، بنادر و سازه های دریایی/ « کاربردی بودن مقالات » از شاخص های همایش ICOPMAS 2018 پهلوگیرى بزرگترین کشتى در بندر شهیدبهشتى چابهار/ عملیات تخلیه کشتى ٧٥ هزارتنى حامل ذرت در بندر چابهار با موفقیت انجام شد/ با فعال کردن بندر چابهار؛ هیچ محدودیتی برای انتقال و تخلیه کالاهای اساسی کشور و کشورهای منطقه وجود ندارد ایجاد سه شهر لجستیکی در بنادر چابهار، شهید رجایی و امام خمینی (ره)/ ایجاد پایانه های LNG در بنادر برای سوخت رسانی به کشتی ها/ احداث بزرگترین پایانه مواد معدنی کشور در بندر شهید رجایی/ جایگاه ممتاز ایران در اجرای کنوانسیون های بین المللی دریایی و بندری احداث بلندترین برج کنترل دریایی و ساختمان مرجع دریایی کشور در بندر چابهار دخل و تصرف در قیمت های ارایه شده در مناقصه ها امکانپذیر نیست/ برگزاری دوره آموزشی سامانه تدارکات الکترونیکی دولت/ اعلام الزامات و شرایط ثبت مناقصه در بستر سامانه ستاد آغاز عملیات تخلیه بزرگترین کشتی در بندر چابهار/ اولین محموله ذرت وارد بندر شهید بهشتی شد کشتی های غیر ایمن؛ امکان تردد در آب های ایران را ندارند/42 کشتی در لیست سیاه کشتی های غیر مجاز قرار گرفته اند امضای تفاهم نامه با پاکستان و عمان برای امنیت دریایی/ انجام سالانه ۵ میلیون متر مکعب عملیات لایروبی در آبراه های کشور/ استفاده از بویه های مجازی در بندر امام خمینی(ره)/ ایران؛ در مسیر ایجاد بنادر سبز است بانک سرمایه گذاری اروپا ۷۵۰ میلیون یورو برای بهینه سازی کشتی ها پرداخت می کند
معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان مطرح کرد:
آغاز به کار طرح تعمیرات اساسی اسکله های ۴ تا ۱۰ بندر انزلی/ ارتقاء اسکله های بندری انزلی
معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان گفت: کار تعمیرات اساسی اسکله های بندرانزلی آغاز شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، مهدی نیکوکار درباره آغاز به کار تعمیرات اساسی اسکله های بندرانزلی، افزود: به منظور افزایش سطح ایمنی اسکله های ۴ تا ۱۰  بندرانزلی و لزوم بهسازی سازه ای اسکله های قدیم، این پروژه آغاز شده است. این پروژه با بهره گیری از دانش فنی متخصصان داخلی و با جذب بودجه سرمایه ای سازمان بنادر و دریانوردی با برآورد اولیه ۶۴ میلیارد ریال آغاز بکار کرد.

وی با اشاره طرح تعمیرات اساسی اسکله های ۴ تا ۱۰ بندر انزلی و پیامدهای مثبت آن پس از اتمام کار، خاطرنشان کرد: با تکمیل این پروژه، علاوه بر ایجاد اشتغال برای نیروهای بومی شهرستان، ایمنی و کارایی اسکله های بندری به سطح کیفی مطلوبی می رسند .

 معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان هدف از اجرای این  طرح را افزایش بهره وری و استفاده بهینه از منابع و زیر ساخت های موجود و نیز تحقق  اهداف سازمانی دانست و گفت: استهلاک ناشی از بهره برداری مداوم از تأسیسات موجود و تاثیر سوء آب دریا بر پایل های اسکله ها، شرایط جوی نامساعد  و هزینه های بالای ساخت اسکله های جدید نسبت به تعمیرات اسکله های موجود از دلایل انجام تعمیرات اساسی در سازه ها، تأسیسات بندری و دریایی است که  با اجرای این طرح، نگهداری و افزایش طول عمر سازه های موجود با صرف هزینه اندک صورت می پذیرد

وی با بیان اینکه جلوگیری از فرسایش و افزایش طول عمر اسکله ها از بارز ترین ویژگی های این طرح بوده، تصریح کرد: افزایش طول عمر اسکله ها به میزان حداقل ۱۰الی  ۱۵ سال و استفاده از روش های نوین تعمیراتی برای سازه های در مجاورت آب دریا با بهره گیری از جدید ترین دستگاه ها نظیر ژئورادار برای تشخیص حفرات ناشی از فرار مصالح  و  روش های نوین رنگ آمیزی شمع های فلزی، ازدیگرمزایای این طرح به شمار می رود.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی طرح از تیرماه سال جاری آغاز شده است، یادآور شد: مدت اجرای تعمیرات اساسی مذکور بر اسکله های بندری  یک سال است . با توجه به حساسیت های موجود سازه ای طرح،  امید است که ضمن حفظ تداوم عملیات تخلیه و بارگیری در اسکله های عملیاتی و عدم ایجاد خلل در روند عملیاتی بندر، تعمیرات مذکور در مدت معین شده به اتمام برسد.

۲۴ شهریور ۱۳۹۷ ۰۹:۳۶
کد خبر : ۴۳,۶۹۱

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید