کاهش ۲ میلیون تنی کالای اساسی انباشته در بندر امام خمینی(ره)/ خروج کالا از بندر امام با سرعت در حال انجام است برنامه سازمان بنادر برای مقابله با کرونا و بیماری‌های عفونی در بنادر و روی کشتی در سال ۱۴۰۱/ تداوم نظارت و کنترل شیوع بیماری‌های عفونی در بنادر بازرگانی و مسافری امضای ۱۲ سند همکاری در حوزه های مختلف بین ایران و عمان پیام مدیرعامل سازمان بنادر به مناسبت سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر امداد رسانی آتش نشانان بنادر آبادان به حادثه دیدگان زیر آوار ساختمان متروپل لایروبی نگهداری کانال دسترسی بندر بوشهر با سرعت بیشتر ادامه می یابد همایش آموزشی "رانندگی تدافعی" در بندرشهید رجایی برگزار شد / افزایش دوره‌های آموزشی برای رانندگان الزامی است اولین سالگرد تدفین شهدای گمنام در بندر شهید رجایی فردا برگزار می شود بازدید معاون اقتصادی رئیس جمهور از روند تخلیه کالا در بندر امام خمینی/ برنامه‌ریزی ۲ ساله دولت برای ذخیره کالاهای اساسی در کشور نشست مجازی همکاری‌های حمل‌‌ونقلی ایران و روسیه/ پلت‌فرم لجستیکی حمل‌ونقل بین تهران و مسکو ایجاد می شود/ ایجاد کشتیرانی رو-رو و خطوط منظم تجاری دریایی بین روسیه و ایران/ تامین کانتینرهای خالی و یخچال‌دار در دستور کار
معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان مطرح کرد:
آغاز به کار طرح تعمیرات اساسی اسکله های ۴ تا ۱۰ بندر انزلی/ ارتقاء اسکله های بندری انزلی
معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان گفت: کار تعمیرات اساسی اسکله های بندرانزلی آغاز شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، مهدی نیکوکار درباره آغاز به کار تعمیرات اساسی اسکله های بندرانزلی، افزود: به منظور افزایش سطح ایمنی اسکله های ۴ تا ۱۰  بندرانزلی و لزوم بهسازی سازه ای اسکله های قدیم، این پروژه آغاز شده است. این پروژه با بهره گیری از دانش فنی متخصصان داخلی و با جذب بودجه سرمایه ای سازمان بنادر و دریانوردی با برآورد اولیه ۶۴ میلیارد ریال آغاز بکار کرد.

وی با اشاره طرح تعمیرات اساسی اسکله های ۴ تا ۱۰ بندر انزلی و پیامدهای مثبت آن پس از اتمام کار، خاطرنشان کرد: با تکمیل این پروژه، علاوه بر ایجاد اشتغال برای نیروهای بومی شهرستان، ایمنی و کارایی اسکله های بندری به سطح کیفی مطلوبی می رسند .

 معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان هدف از اجرای این  طرح را افزایش بهره وری و استفاده بهینه از منابع و زیر ساخت های موجود و نیز تحقق  اهداف سازمانی دانست و گفت: استهلاک ناشی از بهره برداری مداوم از تأسیسات موجود و تاثیر سوء آب دریا بر پایل های اسکله ها، شرایط جوی نامساعد  و هزینه های بالای ساخت اسکله های جدید نسبت به تعمیرات اسکله های موجود از دلایل انجام تعمیرات اساسی در سازه ها، تأسیسات بندری و دریایی است که  با اجرای این طرح، نگهداری و افزایش طول عمر سازه های موجود با صرف هزینه اندک صورت می پذیرد

وی با بیان اینکه جلوگیری از فرسایش و افزایش طول عمر اسکله ها از بارز ترین ویژگی های این طرح بوده، تصریح کرد: افزایش طول عمر اسکله ها به میزان حداقل ۱۰الی  ۱۵ سال و استفاده از روش های نوین تعمیراتی برای سازه های در مجاورت آب دریا با بهره گیری از جدید ترین دستگاه ها نظیر ژئورادار برای تشخیص حفرات ناشی از فرار مصالح  و  روش های نوین رنگ آمیزی شمع های فلزی، ازدیگرمزایای این طرح به شمار می رود.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی طرح از تیرماه سال جاری آغاز شده است، یادآور شد: مدت اجرای تعمیرات اساسی مذکور بر اسکله های بندری  یک سال است . با توجه به حساسیت های موجود سازه ای طرح،  امید است که ضمن حفظ تداوم عملیات تخلیه و بارگیری در اسکله های عملیاتی و عدم ایجاد خلل در روند عملیاتی بندر، تعمیرات مذکور در مدت معین شده به اتمام برسد.

۲۴ شهریور ۱۳۹۷ ۰۹:۳۶
کد خبر : ۴۳,۶۹۱

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید