کاهش ماندگاری کشتی ها به حداقل زمان با ارائه سرویس همزمان هر دو اپراتور بندر شهید رجایی/ جابجایی جرثقیل های مستقر در اسکله فاز دوم و استقرار گنتری های پیشرفته نشست مشترک مدیرعامل سازمان بنادر کشورمان با مدیران ترمینال کانتینری ایتالیا بازدید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از بندر تریسته/توسعه همکاری های های حمل و نقل ترکیبی با ایتالیا توسعه همکاری های دریایی و بندری ایران با ایتالیا/ بررسی همکاری مشترک بین بندر شهید رجایی و بندر تریسته تشریح برنامه‌های توسعه بنادر و پس‌کرانه‌های بندری شمال و جنوب کشور/ تدوین دو بسته حمایتی از سرمایه‌گذاران در بنادر ایران در زمان تحریم ایجاد ترمینال مکانیزه معدنی-ریلی در بندرشهیدرجایی طی سه سال/ افزایش میزان صادرات و واردات مواد معدنی به 60 میلیون تن/ شهیدرجایی به بندر سبز تبدیل می شود برگزاری سیزدهمین گردهمایی ادارات امور دریانوردان و مراکز آموزش دریانوردی نامحدود کشور/ رفع مشکل کارورزی دریانوردان/ بازنگری ۴۴ دستورالعمل برگزاری دوره های آموزشی دریانوردی بررسی ترانزیت کالا از بنادر هند به افغانستان و کشورهای حوزه CIS/ توسعه همکاری های بندری ایران با بخش خصوصی هند توسعه بندر چابهار منافع ملی کشور را تضمین می کند/ اولویت سازمان بنادر اتصال بندر شهید بهشتی به خطوط ریلی/ مطالعات جامع در 12 شهر و 15 بندر برای تعامل شهر و بندر/ انتفاع جمعیت پسکرانه بندر در فرآیندهای توسعه ای و زیرساختی ابقاء ایران در لیست اعضای مشورتی آیمسو/ حضور فعال ایران در آیمسو/ لزوم تداوم خدمات ارتباطات ماهواره های  در جهت تامین ایمنی و امنیت دریانوردی
امکان تردد خطوط مسافری از بنادر جنوبی به جزایر داخلی و کشورهای همسایه خارجی فراهم است/ به دنبال افزایش تعداد کشتی های کروز برای تردد شبانه در دریا هستیم
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: به دنبال افزایش تعداد کشتی های کروز برای تردد شبانه در دریا هستیم.

هادی حق شناس در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، با اشاره به اینکه حدود 5790 کیلومتر دسترسی به آب در کشور وجود دارد و این ظرفیت، اهمیت مرزهای دریایی ایران را نشان می دهد، افزود: در بین شقوق  مختلف حمل و نقل، حمل و نقل دریایی به دلیل ایمنی بالا، کوتاهی مسیر و حجم بالای بار مقرون به صرفه است و باید بدانید کشتی هایی طراحی شده اند که ظرفیت ۲۲ هزار کانتینر بار دارند و این بدان معناست که می توانند بار ۲۲ هزار خودرو را جا به جا کنند، حال تصور کنید که این میزان بار قرار بود از طریق جاده جابه جا شود که ترافیک جاده ای بسیار بالایی را ایجاد می کرد.

وی با اشاره به اینکه امروزه در دنیا بین وجوه مختلف حمل و نقل، سهم حمل و نقل دریایی در جابه جایی کالا 80 درصد و در ایران این میزان معادل ۹۰ درصد است، بیان کرد: در سال گذشته میلادی بیش از ۱۰ میلیارد تن کالا از طریق کشتی ها جا به جا شده است، بنابراین میزان حمل و نقل دریایی ایران از میانگین جهانی بیشتر است.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوری با بیان اینکه طی سال های اخیر سازمان بنادر و دریانوردی از محل منابع خود تحت عنوان وجوه اداره شده طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی تسهیلات ارزان قیمت را برای ساخت کشتی های مسافری بین 40 تا 70 نفر ارائه کرده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر پر ترددترین مسیر از بندرعباس به قشم است که تقریبا 65 فروند شناور به جزایر قشم، هرمز و کیش تردد می کنند.

حق شناس افزود: ظرفیت خطوط مسافری در بنادر جنوبی به جزایر داخلی و کشورهای همسایه خارجی وجود دارد، هرچند در روزهای عادی چندان مورد استفاده قرار نمی گیرد و حمل و نقل مسافری از جمله برنامه های سازمان بنادر و دریانوردی تا مقوله گردشگری و مسافری دریایی توسعه یابد.

وی با بیان اینکه سفرهای دریایی در جنوب کشور ظرف چند ساعت است و امکان تردد شبانه در دریا وجود ندارد، عنوان کرد: ما به دنبال کشتی هایی هستیم که تحت عنوان کروز شب هم می توانند در دریا تردد کنند. یک شناور در بندر عباس وجود دارد و تسهیلات ویژه ای به آن اختصاص یافته است و در صورت وجود شناورهای دیگر نیز این تسهیلات ارائه می شود تا در طول شب نیز امکان تردد در دریا فراهم شود و جذابیت بخش گردشگری دریایی ایران افزایش پیدا کند.

۲۵ شهریور ۱۳۹۷ ۱۱:۱۵
کد خبر : ۴۳,۶۹۸

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید