ضرورت تسهیل تردد کشتی‌های با پرچم ایران به تمامی بنادر روسیه/ تسریع در راه‌اندازی خط منظم کشتیرانی رو-رو بین بنادر روسیه و بنادر شمالی ایران/ اعلام آمادگی ایران برای سرمایه گذاری در خرید و ساخت کشتی برای فعالیت در خزر روسیه و‌ ایران برای توسعه همکاری دریایی مصمم هستند/ حداکثر بار از دریای خزر باید به بنادر ایران برسد/ لزوم عمیق‌سازی دریای خزر برای افزایش حمل‌ونقل دریایی اولین سالگرد تدفین شهیدان گمنام در بندر شهید رجایی برگزار شد کاهش ۲ میلیون تنی کالای اساسی انباشته در بندر امام خمینی(ره)/ خروج کالا از بندر امام با سرعت در حال انجام است برنامه سازمان بنادر برای مقابله با کرونا و بیماری‌های عفونی در بنادر و روی کشتی در سال ۱۴۰۱/ تداوم نظارت و کنترل شیوع بیماری‌های عفونی در بنادر بازرگانی و مسافری امضای ۱۲ سند همکاری در حوزه های مختلف بین ایران و عمان پیام مدیرعامل سازمان بنادر به مناسبت سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر امداد رسانی آتش نشانان بنادر آبادان به حادثه دیدگان زیر آوار ساختمان متروپل لایروبی نگهداری کانال دسترسی بندر بوشهر با سرعت بیشتر ادامه می یابد همایش آموزشی "رانندگی تدافعی" در بندرشهید رجایی برگزار شد / افزایش دوره‌های آموزشی برای رانندگان الزامی است
امکان تردد خطوط مسافری از بنادر جنوبی به جزایر داخلی و کشورهای همسایه خارجی فراهم است/ به دنبال افزایش تعداد کشتی های کروز برای تردد شبانه در دریا هستیم
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: به دنبال افزایش تعداد کشتی های کروز برای تردد شبانه در دریا هستیم.

هادی حق شناس در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، با اشاره به اینکه حدود 5790 کیلومتر دسترسی به آب در کشور وجود دارد و این ظرفیت، اهمیت مرزهای دریایی ایران را نشان می دهد، افزود: در بین شقوق  مختلف حمل و نقل، حمل و نقل دریایی به دلیل ایمنی بالا، کوتاهی مسیر و حجم بالای بار مقرون به صرفه است و باید بدانید کشتی هایی طراحی شده اند که ظرفیت ۲۲ هزار کانتینر بار دارند و این بدان معناست که می توانند بار ۲۲ هزار خودرو را جا به جا کنند، حال تصور کنید که این میزان بار قرار بود از طریق جاده جابه جا شود که ترافیک جاده ای بسیار بالایی را ایجاد می کرد.

وی با اشاره به اینکه امروزه در دنیا بین وجوه مختلف حمل و نقل، سهم حمل و نقل دریایی در جابه جایی کالا 80 درصد و در ایران این میزان معادل ۹۰ درصد است، بیان کرد: در سال گذشته میلادی بیش از ۱۰ میلیارد تن کالا از طریق کشتی ها جا به جا شده است، بنابراین میزان حمل و نقل دریایی ایران از میانگین جهانی بیشتر است.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوری با بیان اینکه طی سال های اخیر سازمان بنادر و دریانوردی از محل منابع خود تحت عنوان وجوه اداره شده طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی تسهیلات ارزان قیمت را برای ساخت کشتی های مسافری بین 40 تا 70 نفر ارائه کرده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر پر ترددترین مسیر از بندرعباس به قشم است که تقریبا 65 فروند شناور به جزایر قشم، هرمز و کیش تردد می کنند.

حق شناس افزود: ظرفیت خطوط مسافری در بنادر جنوبی به جزایر داخلی و کشورهای همسایه خارجی وجود دارد، هرچند در روزهای عادی چندان مورد استفاده قرار نمی گیرد و حمل و نقل مسافری از جمله برنامه های سازمان بنادر و دریانوردی تا مقوله گردشگری و مسافری دریایی توسعه یابد.

وی با بیان اینکه سفرهای دریایی در جنوب کشور ظرف چند ساعت است و امکان تردد شبانه در دریا وجود ندارد، عنوان کرد: ما به دنبال کشتی هایی هستیم که تحت عنوان کروز شب هم می توانند در دریا تردد کنند. یک شناور در بندر عباس وجود دارد و تسهیلات ویژه ای به آن اختصاص یافته است و در صورت وجود شناورهای دیگر نیز این تسهیلات ارائه می شود تا در طول شب نیز امکان تردد در دریا فراهم شود و جذابیت بخش گردشگری دریایی ایران افزایش پیدا کند.

۲۵ شهریور ۱۳۹۷ ۱۱:۱۵
کد خبر : ۴۳,۶۹۸

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید