افزایش ظرفیت‌های بندری ایران به235 میلیون تن/ تبدیل بنادر دولتی ایران به بنادر خصوصی/ ایران از نظر بندری هیچ چیزی کمتر از کشورهای همجوار ندارد ضرورت ارایه تسهیلات ویژه به سرمایه گذاران بندر چابهار/ استقبال سرمایه گذاران کشورهای هند و افغانستان از بندر شهید بهشتی/ معرفی بندر چابهار در سطح بین الملل/ بندر شهید بهشتی چابهار؛ آینده اقتصادی ایران را تغییر خواهد داد/ تلاش ارگان های دریایی برای توسعه بندر شهید بهشتی معرفی ظرفیت های منطقه با برگزاری همایش بین المللی توسعه بندرچابهار/ ضرورت رونق تولید و صادرات در چابهار/ دولت نگاه ویژه تری به توسعه راه آهن چابهار-سرخس داشته باشد رشد 600 درصدی در توسعه و افزایش 90 هزار برابری سرمایه گذاری در بنادر کشور/ ضرورت جذب سرمایه‌گذار در بندر امام خمینی، بوشهر و بندر شهید رجایی/ ارتقای سطح بنادر کشور/ ایجاد بندر دوم در کنار بندر شهیدرجایی ایرانی های مقیم آلمان خواستار سرمایه گذاری در بندرامیرآباد شدند/ توسعه گردشگری دریایی در بندرامیرآباد جابجایی 61 میلیون تن کالا در بندر شهید رجایی/صادرات 28 میلیون تن کالای غی رنفتی/ رشد 45 درصدی کابوتاژ غیرنفتی/ پهلوگیری 3000 فروند کشتی در بندر شهید رجایی ایجاد نخستین بایگانی الکترونیکی اداره بازرسی و ثبت شناورها در بندر بوشهر لزوم آشنایی کشورها با ظرفیت های سرمایه گذاری سواحل مکران و بندرچابهار/ هرچه سریعتر زیرساخت های ریلی و جاده ای محور شرق ایجاد شود/ چابهار می تواند کانون مراودات اقتصادی منطقه باشد افزایش سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر شهید رجایی/ افزایش 50درصدی ظرفیت بندر شهید رجایی با بهره برداری از تجهیزات جدید/ فعالان حوزه دریایی در شرایط تحریم قوی تر و منسجم تر عمل کنند/ بهره برداری از 12 دستگاه گنتری کرین در بندر شهید رجایی رفتار عادلانه در توزیع فرصت های دریایی و بندری/ حل خلاءهای آموزشی و اشتغال با کمک سازمان بنادر/ توسعه دریایی رویکرد غالب در توسعه اقتصادی کشور است
امکان تردد خطوط مسافری از بنادر جنوبی به جزایر داخلی و کشورهای همسایه خارجی فراهم است/ به دنبال افزایش تعداد کشتی های کروز برای تردد شبانه در دریا هستیم
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: به دنبال افزایش تعداد کشتی های کروز برای تردد شبانه در دریا هستیم.

هادی حق شناس در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، با اشاره به اینکه حدود 5790 کیلومتر دسترسی به آب در کشور وجود دارد و این ظرفیت، اهمیت مرزهای دریایی ایران را نشان می دهد، افزود: در بین شقوق  مختلف حمل و نقل، حمل و نقل دریایی به دلیل ایمنی بالا، کوتاهی مسیر و حجم بالای بار مقرون به صرفه است و باید بدانید کشتی هایی طراحی شده اند که ظرفیت ۲۲ هزار کانتینر بار دارند و این بدان معناست که می توانند بار ۲۲ هزار خودرو را جا به جا کنند، حال تصور کنید که این میزان بار قرار بود از طریق جاده جابه جا شود که ترافیک جاده ای بسیار بالایی را ایجاد می کرد.

وی با اشاره به اینکه امروزه در دنیا بین وجوه مختلف حمل و نقل، سهم حمل و نقل دریایی در جابه جایی کالا 80 درصد و در ایران این میزان معادل ۹۰ درصد است، بیان کرد: در سال گذشته میلادی بیش از ۱۰ میلیارد تن کالا از طریق کشتی ها جا به جا شده است، بنابراین میزان حمل و نقل دریایی ایران از میانگین جهانی بیشتر است.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوری با بیان اینکه طی سال های اخیر سازمان بنادر و دریانوردی از محل منابع خود تحت عنوان وجوه اداره شده طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی تسهیلات ارزان قیمت را برای ساخت کشتی های مسافری بین 40 تا 70 نفر ارائه کرده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر پر ترددترین مسیر از بندرعباس به قشم است که تقریبا 65 فروند شناور به جزایر قشم، هرمز و کیش تردد می کنند.

حق شناس افزود: ظرفیت خطوط مسافری در بنادر جنوبی به جزایر داخلی و کشورهای همسایه خارجی وجود دارد، هرچند در روزهای عادی چندان مورد استفاده قرار نمی گیرد و حمل و نقل مسافری از جمله برنامه های سازمان بنادر و دریانوردی تا مقوله گردشگری و مسافری دریایی توسعه یابد.

وی با بیان اینکه سفرهای دریایی در جنوب کشور ظرف چند ساعت است و امکان تردد شبانه در دریا وجود ندارد، عنوان کرد: ما به دنبال کشتی هایی هستیم که تحت عنوان کروز شب هم می توانند در دریا تردد کنند. یک شناور در بندر عباس وجود دارد و تسهیلات ویژه ای به آن اختصاص یافته است و در صورت وجود شناورهای دیگر نیز این تسهیلات ارائه می شود تا در طول شب نیز امکان تردد در دریا فراهم شود و جذابیت بخش گردشگری دریایی ایران افزایش پیدا کند.

۲۵ شهریور ۱۳۹۷ ۱۱:۱۵
کد خبر : ۴۳,۶۹۸

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید