کاهش ماندگاری کشتی ها به حداقل زمان با ارائه سرویس همزمان هر دو اپراتور بندر شهید رجایی/ جابجایی جرثقیل های مستقر در اسکله فاز دوم و استقرار گنتری های پیشرفته نشست مشترک مدیرعامل سازمان بنادر کشورمان با مدیران ترمینال کانتینری ایتالیا بازدید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از بندر تریسته/توسعه همکاری های های حمل و نقل ترکیبی با ایتالیا توسعه همکاری های دریایی و بندری ایران با ایتالیا/ بررسی همکاری مشترک بین بندر شهید رجایی و بندر تریسته تشریح برنامه‌های توسعه بنادر و پس‌کرانه‌های بندری شمال و جنوب کشور/ تدوین دو بسته حمایتی از سرمایه‌گذاران در بنادر ایران در زمان تحریم ایجاد ترمینال مکانیزه معدنی-ریلی در بندرشهیدرجایی طی سه سال/ افزایش میزان صادرات و واردات مواد معدنی به 60 میلیون تن/ شهیدرجایی به بندر سبز تبدیل می شود برگزاری سیزدهمین گردهمایی ادارات امور دریانوردان و مراکز آموزش دریانوردی نامحدود کشور/ رفع مشکل کارورزی دریانوردان/ بازنگری ۴۴ دستورالعمل برگزاری دوره های آموزشی دریانوردی بررسی ترانزیت کالا از بنادر هند به افغانستان و کشورهای حوزه CIS/ توسعه همکاری های بندری ایران با بخش خصوصی هند توسعه بندر چابهار منافع ملی کشور را تضمین می کند/ اولویت سازمان بنادر اتصال بندر شهید بهشتی به خطوط ریلی/ مطالعات جامع در 12 شهر و 15 بندر برای تعامل شهر و بندر/ انتفاع جمعیت پسکرانه بندر در فرآیندهای توسعه ای و زیرساختی ابقاء ایران در لیست اعضای مشورتی آیمسو/ حضور فعال ایران در آیمسو/ لزوم تداوم خدمات ارتباطات ماهواره های  در جهت تامین ایمنی و امنیت دریانوردی
ضرورت دریافت هزینه سنگین از  صاحبان کالا که باعث رسوب کالا در بنادر می شوند / لزوم ارائه تخفیفات مناسب به ترخیص کنندگان کالا از بنادر/ ماندگاری کالا در بنادر آسیب اقتصادی و روانی بر مردم خواهد گذاشت
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: در برهه حساس اقتصادی کشور، سازمان بنادر و دریانوردی و گمرک جمهوری اسلامی ایران می توانند تمهیداتی بی اندیشند تا رسوب کالا با پرداخت هزینه های سنگین همراه و ترخیص آن مشمول تخفیف مناسب شود.

محمد مهدی افتخاری در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، در خصوص آثار مخرب رسوب کالا در بنادر و لطمه ای که بر اقتصاد کشور خواهد داشت، اظهار کرد: به طور حتم در برهه زمانی کنونی رسوب کالا در بنادر نه تنها آسیب بیشتری بر اقتصاد کشور وارد خواهد کرد بلکه آثار روانی بر مردم خواهد داشت.

 

وی ادامه داد: اصلی ترین اثر ماندگاری و رسوب هرچه بیشتر کالا در بنادر و گمرک در حال حاضر افزایش قیمت ها است و باید هرچه سریعتر نسبت به ترخیص کالا از بنادر کشور اقدام کرد و کالاهای مربوطه را جهت مصرف به بازار رساند.

 

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه رسوب کالا در بنادر موجب خواهد شد کیفیت کالاها کاهش یابد، گفت: ماندگاری کالا بر کیفیت کالا اثرگذار است و در خصوص برخی کالاهای مصرفی و معیشتی باید هرچه سریع تر ترخیص شوند.

 

افتخاری ادامه داد: افزایش میزان کالا در بازار مصرف در بهترین حالت موجب کاهش قیمت خواهد شد و در بدترین حالت از رشد قیمت ها جلوگیری خواهد کرد، بنابراین باید تمهیداتی اندیشیده شود تا به محض ورود کالا در برهه زمانی کنونی به بنادر، ترخیص شوند.

 

وی با بیان اینکه ممکن است برخی تجار بخواهند به دلایلی از جمله افزایش قیمت، کالای خود را در بنادر نگه دارند، تصریح کرد: سازمان بنادر و دریانوردی و نیز گمرک جمهوری اسلامی ایران می توانند به گونه ای عمل کنند تا رسوب کالا در بنادر هزینه بر شود و در صورتی هم که یک تاجر در جهت ترخیص کالای خود اقدام می کند، وی را تشویق نموده و تخفیفاتی مورد نظر را ارائه کنند.

 

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، افزود: تجار نیز باید بدانند که ممکن است با ماندگاری کالای خود در برهه های زمانی کوتاه مدت افزایش قیمت ها را رقم بزنند و سود بیشتری کسب کنند، اما اثرات ناشی از این اقدام در دراز مدت بر اقتصاد کشور تاثیر نامطلوبی خواهد داشت و خود تجار بیشتر ضررها را متحمل می شوند.

۳۰ شهریور ۱۳۹۷ ۱۰:۲۷
کد خبر : ۴۳,۷۳۴

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید