معرفی ظرفیت های منطقه با برگزاری همایش بین المللی توسعه بندرچابهار/ ضرورت رونق تولید و صادرات در چابهار/ دولت نگاه ویژه تری به توسعه راه آهن چابهار-سرخس داشته باشد رشد 600 درصدی در توسعه و افزایش 90 هزار برابری سرمایه گذاری در بنادر کشور/ ضرورت جذب سرمایه‌گذار در بندر امام خمینی، بوشهر و بندر شهید رجایی/ ارتقای سطح بنادر کشور/ ایجاد بندر دوم در کنار بندر شهیدرجایی ایرانی های مقیم آلمان خواستار سرمایه گذاری در بندرامیرآباد شدند/ توسعه گردشگری دریایی در بندرامیرآباد جابجایی 61 میلیون تن کالا در بندر شهید رجایی/صادرات 28 میلیون تن کالای غی رنفتی/ رشد 45 درصدی کابوتاژ غیرنفتی/ پهلوگیری 3000 فروند کشتی در بندر شهید رجایی ایجاد نخستین بایگانی الکترونیکی اداره بازرسی و ثبت شناورها در بندر بوشهر لزوم آشنایی کشورها با ظرفیت های سرمایه گذاری سواحل مکران و بندرچابهار/ هرچه سریعتر زیرساخت های ریلی و جاده ای محور شرق ایجاد شود/ چابهار می تواند کانون مراودات اقتصادی منطقه باشد افزایش سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر شهید رجایی/ افزایش 50درصدی ظرفیت بندر شهید رجایی با بهره برداری از تجهیزات جدید/ فعالان حوزه دریایی در شرایط تحریم قوی تر و منسجم تر عمل کنند/ بهره برداری از 12 دستگاه گنتری کرین در بندر شهید رجایی رفتار عادلانه در توزیع فرصت های دریایی و بندری/ حل خلاءهای آموزشی و اشتغال با کمک سازمان بنادر/ توسعه دریایی رویکرد غالب در توسعه اقتصادی کشور است با الحاق زیر دریایی فاتح به ناوگان نیروی دریایی، امنیت ناوگان تجاری و دریانوردان موثرتر و بیش از پیش صورت می گیرد الزام مصرف سوخت کم سولفور توسط ناوگان دریایی کشور/ در شأن ناوگان ایران نیست که سوخت مورد نیازش را از بندر فجیره تامین کند/ کمترین نرخ بیکاری در فعالیت های دریایی است/ کشتی های ایرانی به شکل معمول در حال تردد در بنادر جهان هستند
ضرورت دریافت هزینه سنگین از  صاحبان کالا که باعث رسوب کالا در بنادر می شوند / لزوم ارائه تخفیفات مناسب به ترخیص کنندگان کالا از بنادر/ ماندگاری کالا در بنادر آسیب اقتصادی و روانی بر مردم خواهد گذاشت
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: در برهه حساس اقتصادی کشور، سازمان بنادر و دریانوردی و گمرک جمهوری اسلامی ایران می توانند تمهیداتی بی اندیشند تا رسوب کالا با پرداخت هزینه های سنگین همراه و ترخیص آن مشمول تخفیف مناسب شود.

محمد مهدی افتخاری در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، در خصوص آثار مخرب رسوب کالا در بنادر و لطمه ای که بر اقتصاد کشور خواهد داشت، اظهار کرد: به طور حتم در برهه زمانی کنونی رسوب کالا در بنادر نه تنها آسیب بیشتری بر اقتصاد کشور وارد خواهد کرد بلکه آثار روانی بر مردم خواهد داشت.

 

وی ادامه داد: اصلی ترین اثر ماندگاری و رسوب هرچه بیشتر کالا در بنادر و گمرک در حال حاضر افزایش قیمت ها است و باید هرچه سریعتر نسبت به ترخیص کالا از بنادر کشور اقدام کرد و کالاهای مربوطه را جهت مصرف به بازار رساند.

 

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه رسوب کالا در بنادر موجب خواهد شد کیفیت کالاها کاهش یابد، گفت: ماندگاری کالا بر کیفیت کالا اثرگذار است و در خصوص برخی کالاهای مصرفی و معیشتی باید هرچه سریع تر ترخیص شوند.

 

افتخاری ادامه داد: افزایش میزان کالا در بازار مصرف در بهترین حالت موجب کاهش قیمت خواهد شد و در بدترین حالت از رشد قیمت ها جلوگیری خواهد کرد، بنابراین باید تمهیداتی اندیشیده شود تا به محض ورود کالا در برهه زمانی کنونی به بنادر، ترخیص شوند.

 

وی با بیان اینکه ممکن است برخی تجار بخواهند به دلایلی از جمله افزایش قیمت، کالای خود را در بنادر نگه دارند، تصریح کرد: سازمان بنادر و دریانوردی و نیز گمرک جمهوری اسلامی ایران می توانند به گونه ای عمل کنند تا رسوب کالا در بنادر هزینه بر شود و در صورتی هم که یک تاجر در جهت ترخیص کالای خود اقدام می کند، وی را تشویق نموده و تخفیفاتی مورد نظر را ارائه کنند.

 

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، افزود: تجار نیز باید بدانند که ممکن است با ماندگاری کالای خود در برهه های زمانی کوتاه مدت افزایش قیمت ها را رقم بزنند و سود بیشتری کسب کنند، اما اثرات ناشی از این اقدام در دراز مدت بر اقتصاد کشور تاثیر نامطلوبی خواهد داشت و خود تجار بیشتر ضررها را متحمل می شوند.

۳۰ شهریور ۱۳۹۷ ۱۰:۲۷
کد خبر : ۴۳,۷۳۴

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید