ضرورت سرمایه گذاری در پسکرانه بنادر برای توسعه اقتصادی و صنعتی کشور میزان عملکرد بنادر از نظر ورود و خروج کالا بسیار خوب است/ بندر شهید رجایی؛ قابلیت پهلوگیری بزرگترین کشتی ها را پیدا خواهد کرد/ کاهش ماندگاری کالا در گمرک/ محدودیتی برسر راه واردات کالاهای اساسی وجود ندارد/ استان هرمزگان یکی از مهمترین استان های مرزی است/ ضرورت تسهیل صادرات و واردات برای فعالان اقتصادی کشور سازمان بنادر و دریانوردی؛ دستگاه برتر خدمات دولت الکترونیک کشور شد اقدامات خوبی در حوزه بنادر کشور صورت گرفته است ۵۰ کنوانسیون بین المللی دریانوردی به تصویب رسیده است/ قوانین دریانوردی به شرطی در دریای خزر قابلیت اجرایی دارد که توسط کشور ساحلی این دریا پذیرفته شده شود/ حفاظت از محیط زیست خزر به عنوان بزرگترین دریاچه جهان اهمیت ویژه‌ای دارد ایجاد زمینه رقابت عادلانه ناوگان متردد در دریای خزر/ افزایش ایمنی ناوگان تجاری/ آمادگی ایران برای توسعه همکاری های فنی – ایمنی/ همسان سازی استاندارد های ایمنی کشورهای حاشیه دریای خزر/ همکاری برای کنترل و بازرسی کشتی ها توسط کشور های صاحب بندر چهارمین نشست بررسی همکاری تامین ایمنی دریانوردی در دریای خزر تا دقایقی دیگر برگزار می شود ایجاد دالان های تجاری دو طرفه میان استان های شمالی و کشورهای حاشیه دریای خزر/ ضرورت استفاده از ظرفیت خالی بنادر شمالی برای صادرات به کشور های منطقه/ فعال سازی ظرفیت های گردشگری بندر فریدونکنار/ ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در بندر فریدونکنار لایروبی بندر فریدونکنار در دستور کار قرار گرفته است/ ظرفیت‌های جذب سرمایه‌گذار در بندر فریدونکنار ارتقاء می‌یابد/ استفاده از زون گردشگری بندر فریدون کنار/ مازندران؛ سه بندر استراتژیک دارد نقش کلیدی "دریا" در تجارت خارجی کشورها انکار ناپذیر است/ بنادر ایران؛ پتانسیل بالقوه ای برای فعالیت صنایع دارند/ بهترین راه برای واردات و صادرات؛ مسیر دریا است/ ایجاد شرایط متفاوت نسبت به سرزمین اصلی برای سرمایه گذاران بنادر/ سازمان بنادر به عنوان مرجع حاکمیتی دریایی کشور اثرگذار است
ضرورت دریافت هزینه سنگین از  صاحبان کالا که باعث رسوب کالا در بنادر می شوند / لزوم ارائه تخفیفات مناسب به ترخیص کنندگان کالا از بنادر/ ماندگاری کالا در بنادر آسیب اقتصادی و روانی بر مردم خواهد گذاشت
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: در برهه حساس اقتصادی کشور، سازمان بنادر و دریانوردی و گمرک جمهوری اسلامی ایران می توانند تمهیداتی بی اندیشند تا رسوب کالا با پرداخت هزینه های سنگین همراه و ترخیص آن مشمول تخفیف مناسب شود.

محمد مهدی افتخاری در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، در خصوص آثار مخرب رسوب کالا در بنادر و لطمه ای که بر اقتصاد کشور خواهد داشت، اظهار کرد: به طور حتم در برهه زمانی کنونی رسوب کالا در بنادر نه تنها آسیب بیشتری بر اقتصاد کشور وارد خواهد کرد بلکه آثار روانی بر مردم خواهد داشت.

 

وی ادامه داد: اصلی ترین اثر ماندگاری و رسوب هرچه بیشتر کالا در بنادر و گمرک در حال حاضر افزایش قیمت ها است و باید هرچه سریعتر نسبت به ترخیص کالا از بنادر کشور اقدام کرد و کالاهای مربوطه را جهت مصرف به بازار رساند.

 

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه رسوب کالا در بنادر موجب خواهد شد کیفیت کالاها کاهش یابد، گفت: ماندگاری کالا بر کیفیت کالا اثرگذار است و در خصوص برخی کالاهای مصرفی و معیشتی باید هرچه سریع تر ترخیص شوند.

 

افتخاری ادامه داد: افزایش میزان کالا در بازار مصرف در بهترین حالت موجب کاهش قیمت خواهد شد و در بدترین حالت از رشد قیمت ها جلوگیری خواهد کرد، بنابراین باید تمهیداتی اندیشیده شود تا به محض ورود کالا در برهه زمانی کنونی به بنادر، ترخیص شوند.

 

وی با بیان اینکه ممکن است برخی تجار بخواهند به دلایلی از جمله افزایش قیمت، کالای خود را در بنادر نگه دارند، تصریح کرد: سازمان بنادر و دریانوردی و نیز گمرک جمهوری اسلامی ایران می توانند به گونه ای عمل کنند تا رسوب کالا در بنادر هزینه بر شود و در صورتی هم که یک تاجر در جهت ترخیص کالای خود اقدام می کند، وی را تشویق نموده و تخفیفاتی مورد نظر را ارائه کنند.

 

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، افزود: تجار نیز باید بدانند که ممکن است با ماندگاری کالای خود در برهه های زمانی کوتاه مدت افزایش قیمت ها را رقم بزنند و سود بیشتری کسب کنند، اما اثرات ناشی از این اقدام در دراز مدت بر اقتصاد کشور تاثیر نامطلوبی خواهد داشت و خود تجار بیشتر ضررها را متحمل می شوند.

۳۰ شهریور ۱۳۹۷ ۱۰:۲۷
کد خبر : ۴۳,۷۳۴

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید