ضرورت سرمایه گذاری در پسکرانه بنادر برای توسعه اقتصادی و صنعتی کشور میزان عملکرد بنادر از نظر ورود و خروج کالا بسیار خوب است/ بندر شهید رجایی؛ قابلیت پهلوگیری بزرگترین کشتی ها را پیدا خواهد کرد/ کاهش ماندگاری کالا در گمرک/ محدودیتی برسر راه واردات کالاهای اساسی وجود ندارد/ استان هرمزگان یکی از مهمترین استان های مرزی است/ ضرورت تسهیل صادرات و واردات برای فعالان اقتصادی کشور سازمان بنادر و دریانوردی؛ دستگاه برتر خدمات دولت الکترونیک کشور شد اقدامات خوبی در حوزه بنادر کشور صورت گرفته است ۵۰ کنوانسیون بین المللی دریانوردی به تصویب رسیده است/ قوانین دریانوردی به شرطی در دریای خزر قابلیت اجرایی دارد که توسط کشور ساحلی این دریا پذیرفته شده شود/ حفاظت از محیط زیست خزر به عنوان بزرگترین دریاچه جهان اهمیت ویژه‌ای دارد ایجاد زمینه رقابت عادلانه ناوگان متردد در دریای خزر/ افزایش ایمنی ناوگان تجاری/ آمادگی ایران برای توسعه همکاری های فنی – ایمنی/ همسان سازی استاندارد های ایمنی کشورهای حاشیه دریای خزر/ همکاری برای کنترل و بازرسی کشتی ها توسط کشور های صاحب بندر چهارمین نشست بررسی همکاری تامین ایمنی دریانوردی در دریای خزر تا دقایقی دیگر برگزار می شود ایجاد دالان های تجاری دو طرفه میان استان های شمالی و کشورهای حاشیه دریای خزر/ ضرورت استفاده از ظرفیت خالی بنادر شمالی برای صادرات به کشور های منطقه/ فعال سازی ظرفیت های گردشگری بندر فریدونکنار/ ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در بندر فریدونکنار لایروبی بندر فریدونکنار در دستور کار قرار گرفته است/ ظرفیت‌های جذب سرمایه‌گذار در بندر فریدونکنار ارتقاء می‌یابد/ استفاده از زون گردشگری بندر فریدون کنار/ مازندران؛ سه بندر استراتژیک دارد نقش کلیدی "دریا" در تجارت خارجی کشورها انکار ناپذیر است/ بنادر ایران؛ پتانسیل بالقوه ای برای فعالیت صنایع دارند/ بهترین راه برای واردات و صادرات؛ مسیر دریا است/ ایجاد شرایط متفاوت نسبت به سرزمین اصلی برای سرمایه گذاران بنادر/ سازمان بنادر به عنوان مرجع حاکمیتی دریایی کشور اثرگذار است
توسعه فعالیت های سازمان بنادر با کاهش رسوب کالا/ کالا بیش از یکماه نباید در بنادر کشور رسوب کند/ ضرورت همکاری تمام ارگان ها برای خروج فوری کالاها از بنادر
کارشناس اقتصادی گفت: برای آنکه میزان رسوب کالا در بنادر کشور کاهش پیدا کند، ضرورت دارد که سازمان های مرتبط با این حوزه با سازمان بنادر و دریانوردی همکاری کنند.

     

محمدرضا نجفیان درباره رسوب کالا در بنادر کشور به پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، افزود: گمرک، سازمان توسعه تجارت، بانک مرکزی از جمله مجموعه های هستند که در صورت همکاری بیشتر می توانند در ترخیص کالاهای رسوب شده در بنادر، اثرگذار باشند.
وی ادامه داد: رسوب کالا در بنادر کشور به منزله خواب سرمایه و ایستایی مجموعه های مختلف است از اینرو بنادر محل ماندن کالا نیست. 
وی با بیان اینکه ارایه تسهیلات به صاحبان کالا با هدف سرعت بخشیدن به ترخیص کالا اهمیت زیادی دارد که خوشبختانه سازمان بنادر و دریانوردی در دستور کار خود قرار داده است، خاطرنشان کرد: درست است که کشور در زمینه تامین کالاهای اساسی مشکلی ندارد اما رسوب کالا به سرعت عملیات تخلیه و بارگیری کالا لطمه وارد می کند.
نجفیان اذعان داشت: کالا بیش از یکماه نباید در بنادر رسوب کند که البته در اکثر کشورهای صاحب بندر این مدت حداکثر 15 روز است. 
وی اظهار داشت: خوشبختانه طی دو هفته اخیر عملیات تخلیه کالا از بنادر کشور سرعت یافته است. طبق آخرین اطلاعات ارایه شده از سوی گمرک  روزانه 5 الی 5 هزار و 600 کامیون کالاها را به شهرهای هدف می برد. این در حالی است که تا ماه گذشته این میزان در حدود 3 هزار و 700 کامیون بوده است.
کارشناس اقتصادی گفت: سازمان بنادر با همکاری بخش و  ارگان های مختلف می تواند خروج کالا از بندر تسهیل را کند تا ماندگاری کالاها کمتر شود.
 
۶ مهر ۱۳۹۷ ۰۹:۳۰
کد خبر : ۴۳,۸۳۶

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید