افزایش ظرفیت‌های بندری ایران به235 میلیون تن/ تبدیل بنادر دولتی ایران به بنادر خصوصی/ ایران از نظر بندری هیچ چیزی کمتر از کشورهای همجوار ندارد ضرورت ارایه تسهیلات ویژه به سرمایه گذاران بندر چابهار/ استقبال سرمایه گذاران کشورهای هند و افغانستان از بندر شهید بهشتی/ معرفی بندر چابهار در سطح بین الملل/ بندر شهید بهشتی چابهار؛ آینده اقتصادی ایران را تغییر خواهد داد/ تلاش ارگان های دریایی برای توسعه بندر شهید بهشتی معرفی ظرفیت های منطقه با برگزاری همایش بین المللی توسعه بندرچابهار/ ضرورت رونق تولید و صادرات در چابهار/ دولت نگاه ویژه تری به توسعه راه آهن چابهار-سرخس داشته باشد رشد 600 درصدی در توسعه و افزایش 90 هزار برابری سرمایه گذاری در بنادر کشور/ ضرورت جذب سرمایه‌گذار در بندر امام خمینی، بوشهر و بندر شهید رجایی/ ارتقای سطح بنادر کشور/ ایجاد بندر دوم در کنار بندر شهیدرجایی ایرانی های مقیم آلمان خواستار سرمایه گذاری در بندرامیرآباد شدند/ توسعه گردشگری دریایی در بندرامیرآباد جابجایی 61 میلیون تن کالا در بندر شهید رجایی/صادرات 28 میلیون تن کالای غی رنفتی/ رشد 45 درصدی کابوتاژ غیرنفتی/ پهلوگیری 3000 فروند کشتی در بندر شهید رجایی ایجاد نخستین بایگانی الکترونیکی اداره بازرسی و ثبت شناورها در بندر بوشهر لزوم آشنایی کشورها با ظرفیت های سرمایه گذاری سواحل مکران و بندرچابهار/ هرچه سریعتر زیرساخت های ریلی و جاده ای محور شرق ایجاد شود/ چابهار می تواند کانون مراودات اقتصادی منطقه باشد افزایش سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر شهید رجایی/ افزایش 50درصدی ظرفیت بندر شهید رجایی با بهره برداری از تجهیزات جدید/ فعالان حوزه دریایی در شرایط تحریم قوی تر و منسجم تر عمل کنند/ بهره برداری از 12 دستگاه گنتری کرین در بندر شهید رجایی رفتار عادلانه در توزیع فرصت های دریایی و بندری/ حل خلاءهای آموزشی و اشتغال با کمک سازمان بنادر/ توسعه دریایی رویکرد غالب در توسعه اقتصادی کشور است
توسعه فعالیت های سازمان بنادر با کاهش رسوب کالا/ کالا بیش از یکماه نباید در بنادر کشور رسوب کند/ ضرورت همکاری تمام ارگان ها برای خروج فوری کالاها از بنادر
کارشناس اقتصادی گفت: برای آنکه میزان رسوب کالا در بنادر کشور کاهش پیدا کند، ضرورت دارد که سازمان های مرتبط با این حوزه با سازمان بنادر و دریانوردی همکاری کنند.

     

محمدرضا نجفیان درباره رسوب کالا در بنادر کشور به پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، افزود: گمرک، سازمان توسعه تجارت، بانک مرکزی از جمله مجموعه های هستند که در صورت همکاری بیشتر می توانند در ترخیص کالاهای رسوب شده در بنادر، اثرگذار باشند.
وی ادامه داد: رسوب کالا در بنادر کشور به منزله خواب سرمایه و ایستایی مجموعه های مختلف است از اینرو بنادر محل ماندن کالا نیست. 
وی با بیان اینکه ارایه تسهیلات به صاحبان کالا با هدف سرعت بخشیدن به ترخیص کالا اهمیت زیادی دارد که خوشبختانه سازمان بنادر و دریانوردی در دستور کار خود قرار داده است، خاطرنشان کرد: درست است که کشور در زمینه تامین کالاهای اساسی مشکلی ندارد اما رسوب کالا به سرعت عملیات تخلیه و بارگیری کالا لطمه وارد می کند.
نجفیان اذعان داشت: کالا بیش از یکماه نباید در بنادر رسوب کند که البته در اکثر کشورهای صاحب بندر این مدت حداکثر 15 روز است. 
وی اظهار داشت: خوشبختانه طی دو هفته اخیر عملیات تخلیه کالا از بنادر کشور سرعت یافته است. طبق آخرین اطلاعات ارایه شده از سوی گمرک  روزانه 5 الی 5 هزار و 600 کامیون کالاها را به شهرهای هدف می برد. این در حالی است که تا ماه گذشته این میزان در حدود 3 هزار و 700 کامیون بوده است.
کارشناس اقتصادی گفت: سازمان بنادر با همکاری بخش و  ارگان های مختلف می تواند خروج کالا از بندر تسهیل را کند تا ماندگاری کالاها کمتر شود.
 
۶ مهر ۱۳۹۷ ۰۹:۳۰
کد خبر : ۴۳,۸۳۶

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید