کاهش ماندگاری کشتی ها به حداقل زمان با ارائه سرویس همزمان هر دو اپراتور بندر شهید رجایی/ جابجایی جرثقیل های مستقر در اسکله فاز دوم و استقرار گنتری های پیشرفته نشست مشترک مدیرعامل سازمان بنادر کشورمان با مدیران ترمینال کانتینری ایتالیا بازدید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از بندر تریسته/توسعه همکاری های های حمل و نقل ترکیبی با ایتالیا توسعه همکاری های دریایی و بندری ایران با ایتالیا/ بررسی همکاری مشترک بین بندر شهید رجایی و بندر تریسته تشریح برنامه‌های توسعه بنادر و پس‌کرانه‌های بندری شمال و جنوب کشور/ تدوین دو بسته حمایتی از سرمایه‌گذاران در بنادر ایران در زمان تحریم ایجاد ترمینال مکانیزه معدنی-ریلی در بندرشهیدرجایی طی سه سال/ افزایش میزان صادرات و واردات مواد معدنی به 60 میلیون تن/ شهیدرجایی به بندر سبز تبدیل می شود برگزاری سیزدهمین گردهمایی ادارات امور دریانوردان و مراکز آموزش دریانوردی نامحدود کشور/ رفع مشکل کارورزی دریانوردان/ بازنگری ۴۴ دستورالعمل برگزاری دوره های آموزشی دریانوردی بررسی ترانزیت کالا از بنادر هند به افغانستان و کشورهای حوزه CIS/ توسعه همکاری های بندری ایران با بخش خصوصی هند توسعه بندر چابهار منافع ملی کشور را تضمین می کند/ اولویت سازمان بنادر اتصال بندر شهید بهشتی به خطوط ریلی/ مطالعات جامع در 12 شهر و 15 بندر برای تعامل شهر و بندر/ انتفاع جمعیت پسکرانه بندر در فرآیندهای توسعه ای و زیرساختی ابقاء ایران در لیست اعضای مشورتی آیمسو/ حضور فعال ایران در آیمسو/ لزوم تداوم خدمات ارتباطات ماهواره های  در جهت تامین ایمنی و امنیت دریانوردی
توسعه فعالیت های سازمان بنادر با کاهش رسوب کالا/ کالا بیش از یکماه نباید در بنادر کشور رسوب کند/ ضرورت همکاری تمام ارگان ها برای خروج فوری کالاها از بنادر
کارشناس اقتصادی گفت: برای آنکه میزان رسوب کالا در بنادر کشور کاهش پیدا کند، ضرورت دارد که سازمان های مرتبط با این حوزه با سازمان بنادر و دریانوردی همکاری کنند.

     

محمدرضا نجفیان درباره رسوب کالا در بنادر کشور به پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، افزود: گمرک، سازمان توسعه تجارت، بانک مرکزی از جمله مجموعه های هستند که در صورت همکاری بیشتر می توانند در ترخیص کالاهای رسوب شده در بنادر، اثرگذار باشند.
وی ادامه داد: رسوب کالا در بنادر کشور به منزله خواب سرمایه و ایستایی مجموعه های مختلف است از اینرو بنادر محل ماندن کالا نیست. 
وی با بیان اینکه ارایه تسهیلات به صاحبان کالا با هدف سرعت بخشیدن به ترخیص کالا اهمیت زیادی دارد که خوشبختانه سازمان بنادر و دریانوردی در دستور کار خود قرار داده است، خاطرنشان کرد: درست است که کشور در زمینه تامین کالاهای اساسی مشکلی ندارد اما رسوب کالا به سرعت عملیات تخلیه و بارگیری کالا لطمه وارد می کند.
نجفیان اذعان داشت: کالا بیش از یکماه نباید در بنادر رسوب کند که البته در اکثر کشورهای صاحب بندر این مدت حداکثر 15 روز است. 
وی اظهار داشت: خوشبختانه طی دو هفته اخیر عملیات تخلیه کالا از بنادر کشور سرعت یافته است. طبق آخرین اطلاعات ارایه شده از سوی گمرک  روزانه 5 الی 5 هزار و 600 کامیون کالاها را به شهرهای هدف می برد. این در حالی است که تا ماه گذشته این میزان در حدود 3 هزار و 700 کامیون بوده است.
کارشناس اقتصادی گفت: سازمان بنادر با همکاری بخش و  ارگان های مختلف می تواند خروج کالا از بندر تسهیل را کند تا ماندگاری کالاها کمتر شود.
 
۶ مهر ۱۳۹۷ ۰۹:۳۰
کد خبر : ۴۳,۸۳۶

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید