اصلاح ساختار اداری بنادر و ستاد، مطابق با مأموریت ها و وظایف جدید سازمان بنادر/ تشکیل کارگروهی برای استقرار نظام شایسته سالاری‌ در سازمان بنادر/ پیگیری مسائل رفاهی کارکنان در استان ها جذب ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه بخش خصوصی در بنادر کشور/ سازمان بنادر از تمامی ظرفیت‌های بخش خصوصی برای توسعه بنادر و سواحل استفاده می کند/ مهم ترین برنامه سازمان بنادر؛ توسعه پسکرانه‌ها برای فعالیت‌های تولیدی و لجستیکی است/ بسته گردشگری دریایی برای بندر فریدون کنار از سوی سرمایه گذاران آماده شده است تسریع در امور بازرگانی مشتریان و صاحبان کالا بندرامیرآباد آغاز طرح هوشمندسازی بندر چابهار از مردادماه/ یکپارچه سازی سامانه های عملیاتی بندری و دریایی سازمان بنادر الگوی تجارت در بندر چابهار به کاهش ریسک سرمایه گذاری نیاز دارد/ هیچ عاملی نباید مانع توسعه بندر اقیانوسی چابهار شود/ انتخاب بندر چابهار به عنوان پایلوت هوشمند سازی بنادر کشور/ توسعه فناوری اطلاعات در بنادر اجتناب ناپذیر است حمایت ویژه سازمان بنادر از سرمایه گذاران بخش خصوصی بندر چابهار/ ارائه تسهیلات خاص به سرمایه گذاران در حوزه گردشگری دریایی چابهار اعطای تخفیف ۴۰ درصدی هند به خدمات بندری کالاهایی که مقصد آنها از بندر چابهار باشد/ ارائه مجموعه اقدامات حمایتی برای توسعه و تسهیل ترانزیت از چابهار به مقصد کشورهای آسیای میانه و افغانستان/ اعلام آمادگی سازمان بنادر برای ایجاد دسترسی چابهار از پسکرانه ها به‌جاده ساخت انبار های جدید توسط بخش خصوصی در بندر چابهار/ احداث سیلو برای بندر چابهار از اولویت های خدمات تجاری است/ سازمان بنادر در بندر چابهار از درآمد های متعارف بندری، صرف نظر کرده است/ برقرار کردن تناسب بین ظرفیت های زیربنایی و رو بنایی بندر چابهار/ سیاست های تشویقی ویژه برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر چابهار اعلام رضایت از اقدامات انجام شده در بندر امیرآباد/ آمادگی همکاری همه جانبه سازمان بنادرجهت تسهیل روند سرمایه گذاری در بنادر موانع تأمین لجستیک در بندر چابهار را برطرف خواهیم کرد/ رقابت پذیری و کاهش هزینه ها؛ پیش نیاز تأمین بار و افزایش ترافیک بندری است
ایجاد شهرک های صنعتی در مجاورت بنادر/ ضرورت ارایه مشوق های به سرمایه گذاران/ از پتانسیل و ظرفیت دریایی به نحو مطلوب استفاده نشده است/ سودآوری صنعت با سرمایه گذاری در مجاورت بنادر
معاون خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: در صورت وجود امکانات مناسب در نقاط ساحلی و بندری، مواد اولیه به راحتی به کشور وارد می شود و تولید کننده می تواند کالای مربوطه را تولید و در نهایت صادر کند.
بیژن پناهی زاده درباره وضعیت بنادر کشور به پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، افزود: در صورت وجود امکانات مناسب در نقاط ساحلی و بندری، مواد اولیه به راحتی به کشور وارد می شود و تولید کننده می تواند کالای مربوطه را تولید و در نهایت صادر کند، بنابراین بنادر می توانند شرایط صادرات را تسهیل کنند و به کانون صادرات هم تبدیل شوند.
وی خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی بدون وجود زیرساخت‌هایی نظیر آب، برق، گاز و اراضی مناسب حاضر به فعالیت در مناطق ساحلی و بندری نیستند. در خیلی از بنادر زیرساخت های لازم فراهم شده است اما برای حضور صنایع به تجهیزات و امکانات بیشتری نیاز است.
معاون خانه صنعت، معدن و تجارت ایران بر آمایش سرزمینی و اولویت سنجی در بنادر تاکید کرد و گفت: از این طریق می توان در راستای تاسیس شهرک های صنعتی در نزدیکی بنادر و سواحل کشور گام برداشت و با ارائه مشوق های لازم حضور پررنگ واحدهای تولیدی و صنعتی را در این نواحی رقم زد.
وی اذعان داشت: یکی از علل بالا بودن قیمت تمام شده محصولات در کشور این است که از پتانسیل و ظرفیت دریایی خود به نحو مطلوب استفاده نکرده ایم.
پناهی زاده با بیان اینکه پس از تولید نیازمند آن هستیم که محصول را به پایانه های صادراتی برسانیم و این اقدام با هزینه های حمل و نقل همراه است، افزود: اگر در نواحی ساحلی و دریاها تولید داشته باشیم و پایانه های صادراتی در مجاورت واحدهای تولیدی واقع شده باشند، درنتیجه هزینه های حمل و نقل کاهش می یابد و سرمایه گذار به فعالیت در این نقاط علاقمند می شود و در نهایت تولید سودده می شود.
وی خاطرنشان کرد: باید به تولیدکنندگان و صنعتگران تسهیلات مختلف ارائه کرد و با در نظر گرفتن معافیت های مالی، شاهد فعالیت واحدهای تولیدی در بنادر و سواحل باشیم تا با انجام تولید، صادرات نیز رقم بخورد.
۸ مهر ۱۳۹۷ ۱۰:۳۱
کد خبر : ۴۳,۸۷۳

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید