تبیین دستاورد‌های حوزه دریایی کشور طی ۴۰سال گذشته/ اعلام جزییات بیست و ششمین همایش ارگانهای دریایی/ ظرفیت پذیرش کشتی‌ها به ۱۵۰ هزار تن رسید/ خودکفایی ایران در ساخت شناور‌های مسافری و باری/ بررسی چشم انداز‌ بخش دریایی کشور موج بندرداری نوین در ایران، بعد از انقلاب شکل گرفت/ از فرصت برجام برای تجهیز بنادر به خوبی بهره بردیم یادداشت| بندر خرمشهر و پتانسیل های که برای آن ایجاد شده است افزایش ظرفیت بنادر کشور از ۱۹ به ۲۳۴ میلیون تن/ ظرفیت جابه‌جایی سالانه مسافران راه‌آهن به ۲۵ میلیون نفر رسید همایش بین المللی توسعه چابهار؛ فرصتی برای معرفی ظرفیت های توسعه ای بندری/ رشد ۵۱ درصدی عملیات بندری در چابهار در مقایسه سال گذشته/ استقبال چشمگیر سرمایه گذاران بخش خصوصی داخلی و خارجی برای حضور در بندر چابهار/ بندر گوادر پاکستان؛ مکمل بندر چابهار است لزوم بهره گیری از ظرفیت بالای مجتمع بندری انزلی در توسعه منطقه اقتصادی آمادگی بندر خرمشهر برای گشت های منظم دریایی در تعطیلات/ افزایش ضریب ایمنی حرکت قایق ها و شناور های تفریحی برگزاری مانور عملیاتی اطفاء حریق، امداد و نجات و مقابله با آلودگی دربندر کنگان انضباط و شفافیت مالی در دستور کار سازمان بنادر/ وصول مطالبات با جدیت پیگیری شود تصویب پیشنهاد ایران در کمیته دائمی اقتصادی وتجاری سازمان همکاری اسلامی(کومسک)
ایجاد شهرک های صنعتی در مجاورت بنادر/ ضرورت ارایه مشوق های به سرمایه گذاران/ از پتانسیل و ظرفیت دریایی به نحو مطلوب استفاده نشده است/ سودآوری صنعت با سرمایه گذاری در مجاورت بنادر
معاون خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: در صورت وجود امکانات مناسب در نقاط ساحلی و بندری، مواد اولیه به راحتی به کشور وارد می شود و تولید کننده می تواند کالای مربوطه را تولید و در نهایت صادر کند.
بیژن پناهی زاده درباره وضعیت بنادر کشور به پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، افزود: در صورت وجود امکانات مناسب در نقاط ساحلی و بندری، مواد اولیه به راحتی به کشور وارد می شود و تولید کننده می تواند کالای مربوطه را تولید و در نهایت صادر کند، بنابراین بنادر می توانند شرایط صادرات را تسهیل کنند و به کانون صادرات هم تبدیل شوند.
وی خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی بدون وجود زیرساخت‌هایی نظیر آب، برق، گاز و اراضی مناسب حاضر به فعالیت در مناطق ساحلی و بندری نیستند. در خیلی از بنادر زیرساخت های لازم فراهم شده است اما برای حضور صنایع به تجهیزات و امکانات بیشتری نیاز است.
معاون خانه صنعت، معدن و تجارت ایران بر آمایش سرزمینی و اولویت سنجی در بنادر تاکید کرد و گفت: از این طریق می توان در راستای تاسیس شهرک های صنعتی در نزدیکی بنادر و سواحل کشور گام برداشت و با ارائه مشوق های لازم حضور پررنگ واحدهای تولیدی و صنعتی را در این نواحی رقم زد.
وی اذعان داشت: یکی از علل بالا بودن قیمت تمام شده محصولات در کشور این است که از پتانسیل و ظرفیت دریایی خود به نحو مطلوب استفاده نکرده ایم.
پناهی زاده با بیان اینکه پس از تولید نیازمند آن هستیم که محصول را به پایانه های صادراتی برسانیم و این اقدام با هزینه های حمل و نقل همراه است، افزود: اگر در نواحی ساحلی و دریاها تولید داشته باشیم و پایانه های صادراتی در مجاورت واحدهای تولیدی واقع شده باشند، درنتیجه هزینه های حمل و نقل کاهش می یابد و سرمایه گذار به فعالیت در این نقاط علاقمند می شود و در نهایت تولید سودده می شود.
وی خاطرنشان کرد: باید به تولیدکنندگان و صنعتگران تسهیلات مختلف ارائه کرد و با در نظر گرفتن معافیت های مالی، شاهد فعالیت واحدهای تولیدی در بنادر و سواحل باشیم تا با انجام تولید، صادرات نیز رقم بخورد.
۸ مهر ۱۳۹۷ ۱۰:۳۱
کد خبر : ۴۳,۸۷۳

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید