کاهش ماندگاری کشتی ها به حداقل زمان با ارائه سرویس همزمان هر دو اپراتور بندر شهید رجایی/ جابجایی جرثقیل های مستقر در اسکله فاز دوم و استقرار گنتری های پیشرفته نشست مشترک مدیرعامل سازمان بنادر کشورمان با مدیران ترمینال کانتینری ایتالیا بازدید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از بندر تریسته/توسعه همکاری های های حمل و نقل ترکیبی با ایتالیا توسعه همکاری های دریایی و بندری ایران با ایتالیا/ بررسی همکاری مشترک بین بندر شهید رجایی و بندر تریسته تشریح برنامه‌های توسعه بنادر و پس‌کرانه‌های بندری شمال و جنوب کشور/ تدوین دو بسته حمایتی از سرمایه‌گذاران در بنادر ایران در زمان تحریم ایجاد ترمینال مکانیزه معدنی-ریلی در بندرشهیدرجایی طی سه سال/ افزایش میزان صادرات و واردات مواد معدنی به 60 میلیون تن/ شهیدرجایی به بندر سبز تبدیل می شود برگزاری سیزدهمین گردهمایی ادارات امور دریانوردان و مراکز آموزش دریانوردی نامحدود کشور/ رفع مشکل کارورزی دریانوردان/ بازنگری ۴۴ دستورالعمل برگزاری دوره های آموزشی دریانوردی بررسی ترانزیت کالا از بنادر هند به افغانستان و کشورهای حوزه CIS/ توسعه همکاری های بندری ایران با بخش خصوصی هند توسعه بندر چابهار منافع ملی کشور را تضمین می کند/ اولویت سازمان بنادر اتصال بندر شهید بهشتی به خطوط ریلی/ مطالعات جامع در 12 شهر و 15 بندر برای تعامل شهر و بندر/ انتفاع جمعیت پسکرانه بندر در فرآیندهای توسعه ای و زیرساختی ابقاء ایران در لیست اعضای مشورتی آیمسو/ حضور فعال ایران در آیمسو/ لزوم تداوم خدمات ارتباطات ماهواره های  در جهت تامین ایمنی و امنیت دریانوردی
ایجاد شهرک های صنعتی در مجاورت بنادر/ ضرورت ارایه مشوق های به سرمایه گذاران/ از پتانسیل و ظرفیت دریایی به نحو مطلوب استفاده نشده است/ سودآوری صنعت با سرمایه گذاری در مجاورت بنادر
معاون خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: در صورت وجود امکانات مناسب در نقاط ساحلی و بندری، مواد اولیه به راحتی به کشور وارد می شود و تولید کننده می تواند کالای مربوطه را تولید و در نهایت صادر کند.
بیژن پناهی زاده درباره وضعیت بنادر کشور به پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، افزود: در صورت وجود امکانات مناسب در نقاط ساحلی و بندری، مواد اولیه به راحتی به کشور وارد می شود و تولید کننده می تواند کالای مربوطه را تولید و در نهایت صادر کند، بنابراین بنادر می توانند شرایط صادرات را تسهیل کنند و به کانون صادرات هم تبدیل شوند.
وی خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی بدون وجود زیرساخت‌هایی نظیر آب، برق، گاز و اراضی مناسب حاضر به فعالیت در مناطق ساحلی و بندری نیستند. در خیلی از بنادر زیرساخت های لازم فراهم شده است اما برای حضور صنایع به تجهیزات و امکانات بیشتری نیاز است.
معاون خانه صنعت، معدن و تجارت ایران بر آمایش سرزمینی و اولویت سنجی در بنادر تاکید کرد و گفت: از این طریق می توان در راستای تاسیس شهرک های صنعتی در نزدیکی بنادر و سواحل کشور گام برداشت و با ارائه مشوق های لازم حضور پررنگ واحدهای تولیدی و صنعتی را در این نواحی رقم زد.
وی اذعان داشت: یکی از علل بالا بودن قیمت تمام شده محصولات در کشور این است که از پتانسیل و ظرفیت دریایی خود به نحو مطلوب استفاده نکرده ایم.
پناهی زاده با بیان اینکه پس از تولید نیازمند آن هستیم که محصول را به پایانه های صادراتی برسانیم و این اقدام با هزینه های حمل و نقل همراه است، افزود: اگر در نواحی ساحلی و دریاها تولید داشته باشیم و پایانه های صادراتی در مجاورت واحدهای تولیدی واقع شده باشند، درنتیجه هزینه های حمل و نقل کاهش می یابد و سرمایه گذار به فعالیت در این نقاط علاقمند می شود و در نهایت تولید سودده می شود.
وی خاطرنشان کرد: باید به تولیدکنندگان و صنعتگران تسهیلات مختلف ارائه کرد و با در نظر گرفتن معافیت های مالی، شاهد فعالیت واحدهای تولیدی در بنادر و سواحل باشیم تا با انجام تولید، صادرات نیز رقم بخورد.
۸ مهر ۱۳۹۷ ۱۰:۳۱
کد خبر : ۴۳,۸۷۳

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید