سامانه GIS بنادر و سواحل مبنای تصمیم گیری ها باشد/ بنادر " ارتقای سطح کیفیت خدمات" و "کاهش زمان انتظار کشتی ها" را در دستور کار خود قرار دهند نقش مهم بنادر کشور در جنگ اقتصادی افزایش ۳۰ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بندر چابهار/ آمادگی بندر چابهار برای تخلیه به موقع کالاهای اساسی مورد نیاز کشور آخرین وضعیت تخلیه و بارگیری در بندر شهیدرجایی/ اولویت پهلودهی با کالاهای اساسی است/ درخواست از صاحبان کالا برای تسریع در ترخیص کالاها از بندر شهید رجایی/ فعالیت ۲۴ ساعته سازمان بنادر و گمرک برای خروج کالا از بندر افزایش جریان کالایی و‌ کاهش رسوب کالا با حمل کالاهای اساسی از طریق بندر چابهار/ مشوق های جذب سرمایه گذار و احداث انبار و سیلو تأکید بر نقش مکمل بنادر چابهار و گوادر/ همسایه ها در اولویت همکاری با بندر چابهار ضرورت ایجاد بانک های افغان، هندی و پاکستانی در بندر چابهار/ دریافت 403 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای توسعه بندر چابهار/ امن‌ترین و ارزان‌ترین مسیر تجارت هند؛ بندر چابهار است/ 30 دستگاه استراتژیک در بندر چابهار نصب شد تبدیل چابهار به شهر صلح منطقه/ چابهار؛ تنها مسیر توسعه افغانستان است/ علاقه‌مندی ایران به نقش آفرینی چین و پاکستان در چابهار/ بنادر چابهار و گوادر مکمل هم هستند/ ایجاد منطقه مشترک صنعتی در مرز مشترک ایران و پاکستان آغاز ممیزی تمدید گواهی نامه سیستم مدیریت کیفیت در سازمان بنادر/ شناسایی عدم انطباق های احتمالی و بهبود خدمات رسانی ؛ هدف محوری ممیزی کیفیت انتقال گندم مازاد مصرف غرب کشور به استان‌های شرقی از طریق مسیر دریایی به چابهار/ تجهیز بندر چابهار با استفاده از تولیدات داخلی/ توسعه بندر شهید بهشتی با همکاری سرمایه گذاران هندی ادامه دارد
ایجاد شهرک های صنعتی در مجاورت بنادر/ ضرورت ارایه مشوق های به سرمایه گذاران/ از پتانسیل و ظرفیت دریایی به نحو مطلوب استفاده نشده است/ سودآوری صنعت با سرمایه گذاری در مجاورت بنادر
معاون خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: در صورت وجود امکانات مناسب در نقاط ساحلی و بندری، مواد اولیه به راحتی به کشور وارد می شود و تولید کننده می تواند کالای مربوطه را تولید و در نهایت صادر کند.
بیژن پناهی زاده درباره وضعیت بنادر کشور به پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، افزود: در صورت وجود امکانات مناسب در نقاط ساحلی و بندری، مواد اولیه به راحتی به کشور وارد می شود و تولید کننده می تواند کالای مربوطه را تولید و در نهایت صادر کند، بنابراین بنادر می توانند شرایط صادرات را تسهیل کنند و به کانون صادرات هم تبدیل شوند.
وی خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی بدون وجود زیرساخت‌هایی نظیر آب، برق، گاز و اراضی مناسب حاضر به فعالیت در مناطق ساحلی و بندری نیستند. در خیلی از بنادر زیرساخت های لازم فراهم شده است اما برای حضور صنایع به تجهیزات و امکانات بیشتری نیاز است.
معاون خانه صنعت، معدن و تجارت ایران بر آمایش سرزمینی و اولویت سنجی در بنادر تاکید کرد و گفت: از این طریق می توان در راستای تاسیس شهرک های صنعتی در نزدیکی بنادر و سواحل کشور گام برداشت و با ارائه مشوق های لازم حضور پررنگ واحدهای تولیدی و صنعتی را در این نواحی رقم زد.
وی اذعان داشت: یکی از علل بالا بودن قیمت تمام شده محصولات در کشور این است که از پتانسیل و ظرفیت دریایی خود به نحو مطلوب استفاده نکرده ایم.
پناهی زاده با بیان اینکه پس از تولید نیازمند آن هستیم که محصول را به پایانه های صادراتی برسانیم و این اقدام با هزینه های حمل و نقل همراه است، افزود: اگر در نواحی ساحلی و دریاها تولید داشته باشیم و پایانه های صادراتی در مجاورت واحدهای تولیدی واقع شده باشند، درنتیجه هزینه های حمل و نقل کاهش می یابد و سرمایه گذار به فعالیت در این نقاط علاقمند می شود و در نهایت تولید سودده می شود.
وی خاطرنشان کرد: باید به تولیدکنندگان و صنعتگران تسهیلات مختلف ارائه کرد و با در نظر گرفتن معافیت های مالی، شاهد فعالیت واحدهای تولیدی در بنادر و سواحل باشیم تا با انجام تولید، صادرات نیز رقم بخورد.
۸ مهر ۱۳۹۷
کد خبر : ۴۳,۸۷۳

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید