حمل ریلی بیش از ۵ هزار تن کالای اساسی از بندر امیرآباد برای نخستین بار تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی از بندر شهید رجایی از مرز ۸,۵ میلیون تن گذشت/ صادرات ۱.۷ میلیون تن انواع فرآورده نفتی از بندر شهید رجایی/ تردد ۵۸۳ فروند کشتی در بندر شهید رجایی اجرای طرح مدیریت یکپارچه سواحل سیستان و بلوچستان انتقال ۳میلیون کالای اساسی از بندرامام(ره) به نقاط مختلف کشور / افزایش بارگیری کالای کانتینری صادراتی از بندر امام(ره) یادداشت/ به ۴دلیل منع تردد کشتی های تحت پرچم ایران برخلاف قوانین بین المللی است انتشار بین‌المللی چهار چارت دریایی جدید از آب‌های خلیج فارس و دریای خزر صدور دستور رسیدگی حقوقی دبیرکل آیمو در پاسخ به اعتراض مدیرعامل سازمان بنادر در خصوص تهدیدات دریانوردی آمریکا/ راستاد: نباید ایمنی دریانوردان از سوی هیچ کشوری تهدید شود/ تهدیدات آمریکا خلاف موازین صنفی، تجاری و حقوق بین الملل است / قدردانی دبیرکل آیمو از اقدامات سازمان بنادر ایران در دوران شیوع کرونا تولید سوخت سبک و سنگین کم گوگرد برای مصرف ناوگان دریایی در پالایشگاه های کشور/ تطبیق ناوگان تجاری دریایی ایران با الزامات بین المللی مصرف سوخت کم گوگرد/ افزایش ظرفیت تولید و امکان تأمین سوخت برای متقاضیان خارجی ورود سومین محموله گندم اهدایی هند به افغانستان از بندر چابهار/ انتقال سریع محموله ترانزیتی از بندر چابهار آغاز برگزاری آزمون های سراسری شایستگی دریانوردی به صورت آنلاین
ضرورت پویایی حداکثری سازمان بنادر و دریانوردی/ مجلس؛ آماده کمک به سازمان بنادر برای خروج از شمول قانون مدیریت خدمات کشوری است
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: اگر سازمان بنادر و دریانوردی از قانون مدیریت خدمات کشوری خارج شود می تواند در سیاست گذاری ها کارنامه بهتری داشته باشد.

سید احسن علوی؛ درباره خروج سازمان بنادر و دریانوردی از قانون مدیریت خدمات کشوری در گفتگو با  پایگاه اطلاع رسانی  این سازمان اظهار داشت: یکی از سازمان هایی که فعالیت بسیار خوبی در عرصه اقتصادی و بین المللی دارد، سازمان بنادر و دریانوردی است و قانون مدیریت خدمات کشوری یکی از عواملی است که اجازه نمی دهد این سازمان پویاتر عمل کند.

وی تصریح کرد: سازمان بنادر و دریانوردی باید از شمول قانون مدیریت خدمات کشوری خارج شود و بر مبنای فعالیت های توسعه ای که برای آن تعریف شده است، برنامه ریزی کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: اکثر نمایندگان مجلس با خارج شدن سازمان های توسعه  ای از قانون مدیریت خدمات کشوری موافق هستند و این اتفاق باید با جدیت پیگیری شود.

وی با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی باید مستقل عمل کند و از قوانین دست و پاگیر جدا شود، افزود: قانون مدیریت خدمات کشوری سازمان های پویا را محدود می کند و اجازه نمی دهد به درستی از پتانسیل بخش خصوصی استفاده کنند.

علوی تاکید کرد: زمانی یک سازمان می تواند کارکرد خوبی داشته باشد که بهره وری آن افزایش پیدا کند و نیروی انسانی با انگیزه فعالیت کنند، بدین جهت قانون مدیریت خدمات کشوری مانع بهره وری مناسب می شود. با خروج سازمان بنادر و دریانوردی از قانون مدیریت خدمات کشوری می توان آینده بهتری را برای این سازمان بین المللی متصور بود.

وی با بیان اینکه مزایای خروج سازمان بنادر و دریانوردی از قانون مدیریت خدمات کشور باید اطلاع رسانی شود تا همه نمایندگان مجلس شورای اسلامی با آن آشنا شوند، اذعان داشت: اگر این امر در صحن علنی مجلس مطرح شود به طور قطع رای بالای می آورد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان بنادر و دریانوردی یکی از سازمان های موفق در عرصه های مختلف بوده  و این امر قابل تقدیر است. از این رو معتقدم که این مجموعه باید مشمول قانون رفع موانع تولید شود.

گفتنی است؛ درحال حاضر برخی از سازمان های توسعه ای مانند سازمان گسترش، شرکت فرودگاه ها، شرکت ملی نفتکش ایران و ... مشمول قانون رفع موانع تولید هستند که با تصویب این طرح، سازمان بنادر و دریانوردی کشور از دایره قانون مدیریت خدمات کشوری خارج می شود و در استفاده حداکثری از پتانسیل بخش خصوصی، جذب نیروهای متخصص مورد نیاز، آموزشی ورفع موانع اداری دست وپاگیر می تواند مبتنی بر اقتضائات تخصصی و حرفه ای خود عمل کند.

۱۵ مهر ۱۳۹۷ ۰۹:۰۳
کد خبر : ۴۳,۹۳۸

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید