کاهش ماندگاری کشتی ها به حداقل زمان با ارائه سرویس همزمان هر دو اپراتور بندر شهید رجایی/ جابجایی جرثقیل های مستقر در اسکله فاز دوم و استقرار گنتری های پیشرفته نشست مشترک مدیرعامل سازمان بنادر کشورمان با مدیران ترمینال کانتینری ایتالیا بازدید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از بندر تریسته/توسعه همکاری های های حمل و نقل ترکیبی با ایتالیا توسعه همکاری های دریایی و بندری ایران با ایتالیا/ بررسی همکاری مشترک بین بندر شهید رجایی و بندر تریسته تشریح برنامه‌های توسعه بنادر و پس‌کرانه‌های بندری شمال و جنوب کشور/ تدوین دو بسته حمایتی از سرمایه‌گذاران در بنادر ایران در زمان تحریم ایجاد ترمینال مکانیزه معدنی-ریلی در بندرشهیدرجایی طی سه سال/ افزایش میزان صادرات و واردات مواد معدنی به 60 میلیون تن/ شهیدرجایی به بندر سبز تبدیل می شود برگزاری سیزدهمین گردهمایی ادارات امور دریانوردان و مراکز آموزش دریانوردی نامحدود کشور/ رفع مشکل کارورزی دریانوردان/ بازنگری ۴۴ دستورالعمل برگزاری دوره های آموزشی دریانوردی بررسی ترانزیت کالا از بنادر هند به افغانستان و کشورهای حوزه CIS/ توسعه همکاری های بندری ایران با بخش خصوصی هند توسعه بندر چابهار منافع ملی کشور را تضمین می کند/ اولویت سازمان بنادر اتصال بندر شهید بهشتی به خطوط ریلی/ مطالعات جامع در 12 شهر و 15 بندر برای تعامل شهر و بندر/ انتفاع جمعیت پسکرانه بندر در فرآیندهای توسعه ای و زیرساختی ابقاء ایران در لیست اعضای مشورتی آیمسو/ حضور فعال ایران در آیمسو/ لزوم تداوم خدمات ارتباطات ماهواره های  در جهت تامین ایمنی و امنیت دریانوردی
ضرورت پویایی حداکثری سازمان بنادر و دریانوردی/ مجلس؛ آماده کمک به سازمان بنادر برای خروج از شمول قانون مدیریت خدمات کشوری است
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: اگر سازمان بنادر و دریانوردی از قانون مدیریت خدمات کشوری خارج شود می تواند در سیاست گذاری ها کارنامه بهتری داشته باشد.

سید احسن علوی؛ درباره خروج سازمان بنادر و دریانوردی از قانون مدیریت خدمات کشوری در گفتگو با  پایگاه اطلاع رسانی  این سازمان اظهار داشت: یکی از سازمان هایی که فعالیت بسیار خوبی در عرصه اقتصادی و بین المللی دارد، سازمان بنادر و دریانوردی است و قانون مدیریت خدمات کشوری یکی از عواملی است که اجازه نمی دهد این سازمان پویاتر عمل کند.

وی تصریح کرد: سازمان بنادر و دریانوردی باید از شمول قانون مدیریت خدمات کشوری خارج شود و بر مبنای فعالیت های توسعه ای که برای آن تعریف شده است، برنامه ریزی کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: اکثر نمایندگان مجلس با خارج شدن سازمان های توسعه  ای از قانون مدیریت خدمات کشوری موافق هستند و این اتفاق باید با جدیت پیگیری شود.

وی با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی باید مستقل عمل کند و از قوانین دست و پاگیر جدا شود، افزود: قانون مدیریت خدمات کشوری سازمان های پویا را محدود می کند و اجازه نمی دهد به درستی از پتانسیل بخش خصوصی استفاده کنند.

علوی تاکید کرد: زمانی یک سازمان می تواند کارکرد خوبی داشته باشد که بهره وری آن افزایش پیدا کند و نیروی انسانی با انگیزه فعالیت کنند، بدین جهت قانون مدیریت خدمات کشوری مانع بهره وری مناسب می شود. با خروج سازمان بنادر و دریانوردی از قانون مدیریت خدمات کشوری می توان آینده بهتری را برای این سازمان بین المللی متصور بود.

وی با بیان اینکه مزایای خروج سازمان بنادر و دریانوردی از قانون مدیریت خدمات کشور باید اطلاع رسانی شود تا همه نمایندگان مجلس شورای اسلامی با آن آشنا شوند، اذعان داشت: اگر این امر در صحن علنی مجلس مطرح شود به طور قطع رای بالای می آورد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان بنادر و دریانوردی یکی از سازمان های موفق در عرصه های مختلف بوده  و این امر قابل تقدیر است. از این رو معتقدم که این مجموعه باید مشمول قانون رفع موانع تولید شود.

گفتنی است؛ درحال حاضر برخی از سازمان های توسعه ای مانند سازمان گسترش، شرکت فرودگاه ها، شرکت ملی نفتکش ایران و ... مشمول قانون رفع موانع تولید هستند که با تصویب این طرح، سازمان بنادر و دریانوردی کشور از دایره قانون مدیریت خدمات کشوری خارج می شود و در استفاده حداکثری از پتانسیل بخش خصوصی، جذب نیروهای متخصص مورد نیاز، آموزشی ورفع موانع اداری دست وپاگیر می تواند مبتنی بر اقتضائات تخصصی و حرفه ای خود عمل کند.

۱۵ مهر ۱۳۹۷ ۰۹:۰۳
کد خبر : ۴۳,۹۳۸

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید