کاهش ماندگاری کشتی ها به حداقل زمان با ارائه سرویس همزمان هر دو اپراتور بندر شهید رجایی/ جابجایی جرثقیل های مستقر در اسکله فاز دوم و استقرار گنتری های پیشرفته نشست مشترک مدیرعامل سازمان بنادر کشورمان با مدیران ترمینال کانتینری ایتالیا بازدید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از بندر تریسته/توسعه همکاری های های حمل و نقل ترکیبی با ایتالیا توسعه همکاری های دریایی و بندری ایران با ایتالیا/ بررسی همکاری مشترک بین بندر شهید رجایی و بندر تریسته تشریح برنامه‌های توسعه بنادر و پس‌کرانه‌های بندری شمال و جنوب کشور/ تدوین دو بسته حمایتی از سرمایه‌گذاران در بنادر ایران در زمان تحریم ایجاد ترمینال مکانیزه معدنی-ریلی در بندرشهیدرجایی طی سه سال/ افزایش میزان صادرات و واردات مواد معدنی به 60 میلیون تن/ شهیدرجایی به بندر سبز تبدیل می شود برگزاری سیزدهمین گردهمایی ادارات امور دریانوردان و مراکز آموزش دریانوردی نامحدود کشور/ رفع مشکل کارورزی دریانوردان/ بازنگری ۴۴ دستورالعمل برگزاری دوره های آموزشی دریانوردی بررسی ترانزیت کالا از بنادر هند به افغانستان و کشورهای حوزه CIS/ توسعه همکاری های بندری ایران با بخش خصوصی هند توسعه بندر چابهار منافع ملی کشور را تضمین می کند/ اولویت سازمان بنادر اتصال بندر شهید بهشتی به خطوط ریلی/ مطالعات جامع در 12 شهر و 15 بندر برای تعامل شهر و بندر/ انتفاع جمعیت پسکرانه بندر در فرآیندهای توسعه ای و زیرساختی ابقاء ایران در لیست اعضای مشورتی آیمسو/ حضور فعال ایران در آیمسو/ لزوم تداوم خدمات ارتباطات ماهواره های  در جهت تامین ایمنی و امنیت دریانوردی
بنادر کشور آماده جذب سرمایه های داخلی و خارجی است/ ضرورت سرمایه گذاری در شهرهای بندری
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: بنادر کشور به حدی پیشرفت کرده است که می تواند در جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی موافق عمل کند.

رامین نور قلی پور درباره وضعیت بنادر کشور به جهت جذب سرمایه گذار به پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر  دریانوردی، افزود: برای آنکه بتوان سرمایه گذاران را دعوت به سرمایه گذاری کرد، بایستی شرایط حضور آنها به جهت تامین زیرساخت ها فراهم باشد، در غیر اینصورت سرمایه گذار رغبتی برای حضور ندارد. یکی از بخش های که توانسته شرایط سرمایه گذاری در کشور را فراهم کند، حوزه بنادر است.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاران را برای سرمایه گذاری در بنادر باید تشویق و ترغیب کرد، خاطرنشان کرد: ریسک سرمایه گذاری در بنادر کشور بسیار کم است و این امر به منزله سودده بودن فعالیت های این حوزه تخصصی می باشد. بدین جهت با هماهنگی بین سازمان بنادر، سازمان سرمایه گذاری خارجی و وزارت صنعت، معدن و تجارت می توان به رشد سرمایه گذاری در حوزه بنادر دست یافت.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: یکی از کارهای دیگری که در جهت جذب سرمایه گذار می توان انجام داد، توسعه شهرهای ساحلی است. در کشورهای که بندر وجود دارد، شهرهای ساحلی با سرعت توسعه پیدا می کند و دولت ها امکانات خوبی را در نظر می گیرند. البته سازمان بنادر و دریانوردی در این بخش ورود کرده است ولی سایر حوزه ها هم باید همکاری کنند تا توسعه شهرهای ساحلی اتفاق بی افتد.

وی تاکید کرد: زمانیکه شهرهای ساحلی توسعه پیدا کند، سرمایه گذاران و شرکت ها انگیزه بیشتری برای سرمایه گذاری دارند و این امر به مرور زمان باعث افزایش ترانزیت و صادرات کالا می شود.

قلی پور بابیان اینکه سرمایه گذاری نباید در شهرهای بزرگ اتفاق بیفتد و این امر به ضرر کشور است، اظهار داشت: متاسفانه باور غلطی وجود دارد مبنی بر اینکه برای کسب سود در شهرهای بزرگ سرمایه گذاری شود، این در شرایطی است که سرمایه گذاری در بنادر نسبت به سایر بخش ها و شهرها سودده تر است.

 وی تاکید کرد: ما از اینکه هاب منطقه هستیم به نحو مطلوب و شایسته استفاده نمی کنیم. کشورهای همسایه فعالیت خوبی در عرصه ترانزیت دارند ایران نیز باید به این سمت حرکت و کشورهای چون قطر را هدف گذاری کند.

 

۱۸ مهر ۱۳۹۷ ۱۱:۳۶
کد خبر : ۴۳,۹۹۰

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید