ضرورت سرمایه گذاری در پسکرانه بنادر برای توسعه اقتصادی و صنعتی کشور میزان عملکرد بنادر از نظر ورود و خروج کالا بسیار خوب است/ بندر شهید رجایی؛ قابلیت پهلوگیری بزرگترین کشتی ها را پیدا خواهد کرد/ کاهش ماندگاری کالا در گمرک/ محدودیتی برسر راه واردات کالاهای اساسی وجود ندارد/ استان هرمزگان یکی از مهمترین استان های مرزی است/ ضرورت تسهیل صادرات و واردات برای فعالان اقتصادی کشور سازمان بنادر و دریانوردی؛ دستگاه برتر خدمات دولت الکترونیک کشور شد اقدامات خوبی در حوزه بنادر کشور صورت گرفته است ۵۰ کنوانسیون بین المللی دریانوردی به تصویب رسیده است/ قوانین دریانوردی به شرطی در دریای خزر قابلیت اجرایی دارد که توسط کشور ساحلی این دریا پذیرفته شده شود/ حفاظت از محیط زیست خزر به عنوان بزرگترین دریاچه جهان اهمیت ویژه‌ای دارد ایجاد زمینه رقابت عادلانه ناوگان متردد در دریای خزر/ افزایش ایمنی ناوگان تجاری/ آمادگی ایران برای توسعه همکاری های فنی – ایمنی/ همسان سازی استاندارد های ایمنی کشورهای حاشیه دریای خزر/ همکاری برای کنترل و بازرسی کشتی ها توسط کشور های صاحب بندر چهارمین نشست بررسی همکاری تامین ایمنی دریانوردی در دریای خزر تا دقایقی دیگر برگزار می شود ایجاد دالان های تجاری دو طرفه میان استان های شمالی و کشورهای حاشیه دریای خزر/ ضرورت استفاده از ظرفیت خالی بنادر شمالی برای صادرات به کشور های منطقه/ فعال سازی ظرفیت های گردشگری بندر فریدونکنار/ ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در بندر فریدونکنار لایروبی بندر فریدونکنار در دستور کار قرار گرفته است/ ظرفیت‌های جذب سرمایه‌گذار در بندر فریدونکنار ارتقاء می‌یابد/ استفاده از زون گردشگری بندر فریدون کنار/ مازندران؛ سه بندر استراتژیک دارد نقش کلیدی "دریا" در تجارت خارجی کشورها انکار ناپذیر است/ بنادر ایران؛ پتانسیل بالقوه ای برای فعالیت صنایع دارند/ بهترین راه برای واردات و صادرات؛ مسیر دریا است/ ایجاد شرایط متفاوت نسبت به سرزمین اصلی برای سرمایه گذاران بنادر/ سازمان بنادر به عنوان مرجع حاکمیتی دریایی کشور اثرگذار است
بنادر کشور آماده جذب سرمایه های داخلی و خارجی است/ ضرورت سرمایه گذاری در شهرهای بندری
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: بنادر کشور به حدی پیشرفت کرده است که می تواند در جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی موافق عمل کند.

رامین نور قلی پور درباره وضعیت بنادر کشور به جهت جذب سرمایه گذار به پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر  دریانوردی، افزود: برای آنکه بتوان سرمایه گذاران را دعوت به سرمایه گذاری کرد، بایستی شرایط حضور آنها به جهت تامین زیرساخت ها فراهم باشد، در غیر اینصورت سرمایه گذار رغبتی برای حضور ندارد. یکی از بخش های که توانسته شرایط سرمایه گذاری در کشور را فراهم کند، حوزه بنادر است.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاران را برای سرمایه گذاری در بنادر باید تشویق و ترغیب کرد، خاطرنشان کرد: ریسک سرمایه گذاری در بنادر کشور بسیار کم است و این امر به منزله سودده بودن فعالیت های این حوزه تخصصی می باشد. بدین جهت با هماهنگی بین سازمان بنادر، سازمان سرمایه گذاری خارجی و وزارت صنعت، معدن و تجارت می توان به رشد سرمایه گذاری در حوزه بنادر دست یافت.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: یکی از کارهای دیگری که در جهت جذب سرمایه گذار می توان انجام داد، توسعه شهرهای ساحلی است. در کشورهای که بندر وجود دارد، شهرهای ساحلی با سرعت توسعه پیدا می کند و دولت ها امکانات خوبی را در نظر می گیرند. البته سازمان بنادر و دریانوردی در این بخش ورود کرده است ولی سایر حوزه ها هم باید همکاری کنند تا توسعه شهرهای ساحلی اتفاق بی افتد.

وی تاکید کرد: زمانیکه شهرهای ساحلی توسعه پیدا کند، سرمایه گذاران و شرکت ها انگیزه بیشتری برای سرمایه گذاری دارند و این امر به مرور زمان باعث افزایش ترانزیت و صادرات کالا می شود.

قلی پور بابیان اینکه سرمایه گذاری نباید در شهرهای بزرگ اتفاق بیفتد و این امر به ضرر کشور است، اظهار داشت: متاسفانه باور غلطی وجود دارد مبنی بر اینکه برای کسب سود در شهرهای بزرگ سرمایه گذاری شود، این در شرایطی است که سرمایه گذاری در بنادر نسبت به سایر بخش ها و شهرها سودده تر است.

 وی تاکید کرد: ما از اینکه هاب منطقه هستیم به نحو مطلوب و شایسته استفاده نمی کنیم. کشورهای همسایه فعالیت خوبی در عرصه ترانزیت دارند ایران نیز باید به این سمت حرکت و کشورهای چون قطر را هدف گذاری کند.

 

۱۸ مهر ۱۳۹۷ ۱۱:۳۶
کد خبر : ۴۳,۹۹۰

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید