افزایش ظرفیت‌های بندری ایران به235 میلیون تن/ تبدیل بنادر دولتی ایران به بنادر خصوصی/ ایران از نظر بندری هیچ چیزی کمتر از کشورهای همجوار ندارد ضرورت ارایه تسهیلات ویژه به سرمایه گذاران بندر چابهار/ استقبال سرمایه گذاران کشورهای هند و افغانستان از بندر شهید بهشتی/ معرفی بندر چابهار در سطح بین الملل/ بندر شهید بهشتی چابهار؛ آینده اقتصادی ایران را تغییر خواهد داد/ تلاش ارگان های دریایی برای توسعه بندر شهید بهشتی معرفی ظرفیت های منطقه با برگزاری همایش بین المللی توسعه بندرچابهار/ ضرورت رونق تولید و صادرات در چابهار/ دولت نگاه ویژه تری به توسعه راه آهن چابهار-سرخس داشته باشد رشد 600 درصدی در توسعه و افزایش 90 هزار برابری سرمایه گذاری در بنادر کشور/ ضرورت جذب سرمایه‌گذار در بندر امام خمینی، بوشهر و بندر شهید رجایی/ ارتقای سطح بنادر کشور/ ایجاد بندر دوم در کنار بندر شهیدرجایی ایرانی های مقیم آلمان خواستار سرمایه گذاری در بندرامیرآباد شدند/ توسعه گردشگری دریایی در بندرامیرآباد جابجایی 61 میلیون تن کالا در بندر شهید رجایی/صادرات 28 میلیون تن کالای غی رنفتی/ رشد 45 درصدی کابوتاژ غیرنفتی/ پهلوگیری 3000 فروند کشتی در بندر شهید رجایی ایجاد نخستین بایگانی الکترونیکی اداره بازرسی و ثبت شناورها در بندر بوشهر لزوم آشنایی کشورها با ظرفیت های سرمایه گذاری سواحل مکران و بندرچابهار/ هرچه سریعتر زیرساخت های ریلی و جاده ای محور شرق ایجاد شود/ چابهار می تواند کانون مراودات اقتصادی منطقه باشد افزایش سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر شهید رجایی/ افزایش 50درصدی ظرفیت بندر شهید رجایی با بهره برداری از تجهیزات جدید/ فعالان حوزه دریایی در شرایط تحریم قوی تر و منسجم تر عمل کنند/ بهره برداری از 12 دستگاه گنتری کرین در بندر شهید رجایی رفتار عادلانه در توزیع فرصت های دریایی و بندری/ حل خلاءهای آموزشی و اشتغال با کمک سازمان بنادر/ توسعه دریایی رویکرد غالب در توسعه اقتصادی کشور است
بنادر کشور آماده جذب سرمایه های داخلی و خارجی است/ ضرورت سرمایه گذاری در شهرهای بندری
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: بنادر کشور به حدی پیشرفت کرده است که می تواند در جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی موافق عمل کند.

رامین نور قلی پور درباره وضعیت بنادر کشور به جهت جذب سرمایه گذار به پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر  دریانوردی، افزود: برای آنکه بتوان سرمایه گذاران را دعوت به سرمایه گذاری کرد، بایستی شرایط حضور آنها به جهت تامین زیرساخت ها فراهم باشد، در غیر اینصورت سرمایه گذار رغبتی برای حضور ندارد. یکی از بخش های که توانسته شرایط سرمایه گذاری در کشور را فراهم کند، حوزه بنادر است.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاران را برای سرمایه گذاری در بنادر باید تشویق و ترغیب کرد، خاطرنشان کرد: ریسک سرمایه گذاری در بنادر کشور بسیار کم است و این امر به منزله سودده بودن فعالیت های این حوزه تخصصی می باشد. بدین جهت با هماهنگی بین سازمان بنادر، سازمان سرمایه گذاری خارجی و وزارت صنعت، معدن و تجارت می توان به رشد سرمایه گذاری در حوزه بنادر دست یافت.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: یکی از کارهای دیگری که در جهت جذب سرمایه گذار می توان انجام داد، توسعه شهرهای ساحلی است. در کشورهای که بندر وجود دارد، شهرهای ساحلی با سرعت توسعه پیدا می کند و دولت ها امکانات خوبی را در نظر می گیرند. البته سازمان بنادر و دریانوردی در این بخش ورود کرده است ولی سایر حوزه ها هم باید همکاری کنند تا توسعه شهرهای ساحلی اتفاق بی افتد.

وی تاکید کرد: زمانیکه شهرهای ساحلی توسعه پیدا کند، سرمایه گذاران و شرکت ها انگیزه بیشتری برای سرمایه گذاری دارند و این امر به مرور زمان باعث افزایش ترانزیت و صادرات کالا می شود.

قلی پور بابیان اینکه سرمایه گذاری نباید در شهرهای بزرگ اتفاق بیفتد و این امر به ضرر کشور است، اظهار داشت: متاسفانه باور غلطی وجود دارد مبنی بر اینکه برای کسب سود در شهرهای بزرگ سرمایه گذاری شود، این در شرایطی است که سرمایه گذاری در بنادر نسبت به سایر بخش ها و شهرها سودده تر است.

 وی تاکید کرد: ما از اینکه هاب منطقه هستیم به نحو مطلوب و شایسته استفاده نمی کنیم. کشورهای همسایه فعالیت خوبی در عرصه ترانزیت دارند ایران نیز باید به این سمت حرکت و کشورهای چون قطر را هدف گذاری کند.

 

۱۸ مهر ۱۳۹۷ ۱۱:۳۶
کد خبر : ۴۳,۹۹۰

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید