نشست مشترک مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان و مشاور عالی فدراسیون فوتبال/ گسترش همکاری فرهنگی ورزشی و اجرای تورنمنت های بین المللی در چابهار/ افتتاح مدرسه فوتبال در بندر چابهار نقشه راه هوشمندسازی بنادر تا ۱۴۰۰ نهایی شد/ اجرای ۱۱ پروژه مهم و عملیاتی در نقشه راه هوشمندسازی بنادر ارسال تجهیزات بندرخرمشهر برای احداث سیل بند در مناطق مختلف منطقه تقویت امنیت دریایی ضامن اقتصاد پایدار دریامحور/ برای امنیت دریایی بندر چابهار با تمام توان تلاش خواهیم کرد برنامه ریزی برای ایجاد موزه دریایی در بندر انزلی/ خارج سازی کشتی‌های مغروقه تاریخی سواحل گیلان برای نمایش عمومی/ ​طراحی باشگاه دریانوردان در بندر انزلی با نگاه به فرهنگ ایرانی ادامه جستجو برای نجات ۴ خدمه لنج حادثه دیده توسط امداد و نجات بندر بوشهر سرمایه های پراکنده بخش خصوصی در بنادر جذب شود/ ضرورت استفاده حداکثری از ظرفیت شهر لجستیکی خلیج فارس/ بهبود وضعیت معیشتی کارکنان بنادر در دستور کار تردد بیش از ۶ میلیون نفر سفر دریایی بدون هیچ سانحه در نوروز ۹۸/ حمایت سازمان بنادر از صنایع دریایی و شناورسازان داخلی/ حضور تاثیرگذار فعالان دریایی و بندری در مدیریت بحران سیل/ هرمزگان الگویی موفق در زمینه رونق گردشگری دریایی است درآمدهای گردشگری باید جایگزین دلار نفتی شود/ هدف‌گذاری برای جذب سالانه ۱۰میلیون گردشگر خدمات رسانی 45 پایانه دریایی در جنوب و شمال کشور/ نقش موثر گردشگری دریایی در تقویت سرمایه اجتماعی/ هرمزگان مرکز ثقل گردشگری و سفرهای دریایی ایران است
دومین نشست شورای هماهنگی مدیران و مسئولان روابط عمومی ارگان های دریایی
دومین نشست شورای هماهنگی مدیران و مسئولان روابط عمومی ارگان های دریایی با هدف هم افزایی، یکپارچگی و برنامه ریزی منسجم و هدفمند اطلاع رسانی این ارگانها و تقویت دیدگاه های مشترک رسانه ای و ارتباطی در بخش های دریایی، بندری، ساحلی و فراساحلی، زیست محیطی و ... و هویت بخشی به روابط عمومی ارگان ها به میزبانی انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران بر گزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، در این نشست که مسعود پل مه؛ دبیرکل انجمن کشتیرانی و امید ملک رییس هیات مدیره این انجمن نیز حضور داشتند، معاون ادره کل روابط عمومی سازمان بنادر با بیان ضرورت تشکیل این شورا ، هدف محوری و اصلی از ایجاد آنرا هم افزایی در ارائه خدمات بهتر اطلاع رسانی و هدایت و مدیریت افکار عمومی در چارچوب تصمیمات و سیاست های کلان مدیران ارشد دریایی کشور و استفاده از تمام ظرفیت های موجود در حوزه ارتباطات و اطلاع رسانی بخش های مختلف صنعت دریایی به عنوان بازوی اجرایی سیاست ها و برنامه های توسعه ای ارگان های دریایی اعلام کرد.

مجید فدایی با اشاره به اینکه حوزه ارتباطی و اطلاع رسانی سازمان بنادر با تحولات ساختاری شکل گرفته ، دچار تغییرات گسترده در ماموریت های اجرایی شده است، گفت: ظرفیت های رسانه ای که سازمان بنادر در دوره جدید ایجاد کرده است می تواند محمل خوبی برای طرح موضوعات مورد نظر همه ارگانهای دریایی باشد .

معاون ادره کل روابط عمومی سازمان بنادر از مسئولان روابط عمومی ارگان های دریایی دعوت کرد در تامین محتوای این بسترها در حوزه رونق اقتصاد دریامحور و کسب و کار در حوزه بندر و دریا، توسعه فرهنگ گردشگری دریایی، حفظ محیط زیست دریایی و پوشش برنامه ها و رویداد های مشترک مشارکت کنند و سازمان بنادر آماده هر گونه همکاری در این زمینه است.

وی با بیان اینکه در شرایط حساس و دشوارکنونی، به انسجام و اشتراک مساعی حداکثری نیاز داریم ، گفت: تاکنون از ظرفیت های اطلاع رسانی و ارتباطی ارگان های دریایی در بخش های نشریات مکتوب، رسانه های تصویری و شبکه های مجازی به درستی استفاده نشده و قصد داریم تحول چشمگیری در حوزه همکاری های رسانه ای و ارتباطی بین ارگانهای دریایی ایجاد شود .

فدایی، یکی از کارکرد های این شورا را « گفتمان سازی رسانه ای در حوزه دریا » عنوان کرد و با اشاره به ظرفیت های متنوع خبری و رسانه ای در ارگان های دریایی گفت: به دنبال بروز یک بحران یا جریان خبری منفی، ضرورت دارد همه اعضای این شورا از یکدیگر حمایت کنند و با هم اندیشی و همفکری ، با جریان سازی درست، هدایت و راهبری افکار عمومی را به دست گیرند.

معاون مدیرکل روابط عمومی سازمان بنادر با اشاره به پخش برنامه تلویزیونی « فانوس دریایی» به عنوان یک برند تبلیغاتی و اطلاع رسانی در حوزه بندری و دریایی، آن را پنجره ای موثر در ارتباط با مخاطبان خاص و عام این حوزه دانست و از اعضای شورای روابط عمومی ارگان های دریایی خواست تا از این ظرفیت در معرفی هرچه بهتر صنعت دریایی و دریانوردی کشور بهره ببرند.

بنا بر این گزارش، مسعود پل مه ؛ دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران نیز در این نشست با اشاره به تجربه تاریخی استفاده از قدرت تبلیغات در اقناع افکار عمومی در داخل و خارج از کشور، گفت: باید بپذیریم که قدرت مطلقه در دست روابط عمومی ها است و از این قدرت به خوبی استفاده کرد. وی از برگزاری شصت و پنجمین سالگرد تاسیس این انجمن در آذرماه خبر داد .

امید ملک؛ رییس هیات مدیره انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران نیز در سخنانی روابط عمومی را بهترین مشاور برای مدیریت برشمرد و گفت: مجموعه روابط عمومی به جهت برخورداری از ابزار کلام و پیام ، نقش متمایز کننده ای دارد.

 وی، ارزش روابط عمومی ها در دنیا جدید ارتباطی را بسیار فراتر از گذشته عنوان کرد و تشکیل این شورا را بسیار ضروری و کاربردی دانست.

این گزارش می افزاید، مدیران و مسئولان روابط عمومی ارگان های دریایی شرکت کننده در این جلسه با برسی تقویم و برنامه دریایی ۶ ماهه دوم سال ۹۷ ، برای همکاری جهت استفاده و بهره گیری از ظرفیت های اطلاع رسانی و تولید محتوای یکپارچه در زمینه های اشاره شده اعلام آمادگی کردند و مقرر شد نشست شورای هماهنگی مدیران و مسئولان روابط عمومی های ارگان های دریایی به صورت 45 روزه تشکیل شود و در هیمن  راستا مقرر شد جلسه آتی به میزبانی یکی از ارگان ها در هفته آخر آبانماه برگزار شود.

 همچنین مقرر شد؛ در اجرای ابلاغیه اخیر دولت و همچنین بیانیه بیست و پنجمین همایش مدیران ارشد ارگانهای دریایی مبنی بر برگزاری تجمیعی نمایشگاههای دریایی ، نمایشگاه بین المللی دریایی سال ۹۷ صرفا در جزیره کیش و با مشارکت جدی ارگانهای دریایی در آذرماه برگزار شود و مقرر شد، ارگان های عضو این شورا برای اطلاع رسانی منسجم این نمایشگاه و همچنین همایش ارگانهای دریایی که در هفته آخر بهمن ماه برگزار می شود، برنامه ریزی نمایند.

۲۱ مهر ۱۳۹۷
کد خبر : ۴۴,۰۲۳

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید