اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان واحد خدماتی سبز کشور شد/ارائه خدمات بندری و دریایی با رعایت و ارتقاء کیفیت شاخص های زیست محیطی برگزاری کارگاه آموزشی سامانه جامع تجارت در مناطق ویژه در بندرامیرآباد/بررسی سامانه جامع تسهیل ثبت کالاهای ورودی توزیع 600 هزار تن گندم با استفاده از حمل و نقل ترکیبی/ کاهش هزینه حمل و قیمت تمام شده جابه جایی با اجرای کابوتاژ داخلی/ بنادر؛ مراکز توزیع کالا در نظر گرفته شده اند/ کابوتاژ داخلی گندم توسط کشتیرانی‌های داخلی آغاز شد رشد 78 درصدی ترانزیت غیرنفتی در بنادر غرب هرمزگان/ ترابری مسافران دریایی 19 درصد افزایش یافت/ افزایش 86 درصدی عملیات کانتینری نجات 4 صیاد گمشده در دریای عمان توسط مرکز جستجو ونجات دریایی بندر چابهار همایش آموزشی نیروهای تازه استخدام بنادر هرمزگان برگزار شد بهبود عملیات مقابله با آلودگی نفتی در بندر نوشهر توسعه شبکه ریلی؛ ضامن بقای اقتصاد ایران در دوران تحریم/ می توان در راستای مدیریت ترانزیت کالا و رونق بنادر کشور گام برداشت/ ضرورت اتصال بنادر به ریل/ افزایش سرعت جا به جایی کالا با توسعه شبکه ریلی کشور/ کریدورهای حمل و نقل ایران از اهمیت بسیار بالایی در منطقه برخوردار هستند دسترسی ریلی عامل ارتقاء و افزایش رقابت پذیری در بنادر کشور/ توسعه پسکرانه بندر بوشهر/ توسعه راه های منتهی به بنادر برگزاری ششمین اجلاس ناوبری، مخابرات وجستجو و نجات دریایی/ کتاب راهنمای جستجو و نجات دریایی ایرانی؛ مرجع کشورهای عضو آیمو شد
دومین نشست شورای هماهنگی مدیران و مسئولان روابط عمومی ارگان های دریایی
دومین نشست شورای هماهنگی مدیران و مسئولان روابط عمومی ارگان های دریایی با هدف هم افزایی، یکپارچگی و برنامه ریزی منسجم و هدفمند اطلاع رسانی این ارگانها و تقویت دیدگاه های مشترک رسانه ای و ارتباطی در بخش های دریایی، بندری، ساحلی و فراساحلی، زیست محیطی و ... و هویت بخشی به روابط عمومی ارگان ها به میزبانی انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران بر گزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، در این نشست که مسعود پل مه؛ دبیرکل انجمن کشتیرانی و امید ملک رییس هیات مدیره این انجمن نیز حضور داشتند، معاون ادره کل روابط عمومی سازمان بنادر با بیان ضرورت تشکیل این شورا ، هدف محوری و اصلی از ایجاد آنرا هم افزایی در ارائه خدمات بهتر اطلاع رسانی و هدایت و مدیریت افکار عمومی در چارچوب تصمیمات و سیاست های کلان مدیران ارشد دریایی کشور و استفاده از تمام ظرفیت های موجود در حوزه ارتباطات و اطلاع رسانی بخش های مختلف صنعت دریایی به عنوان بازوی اجرایی سیاست ها و برنامه های توسعه ای ارگان های دریایی اعلام کرد.

مجید فدایی با اشاره به اینکه حوزه ارتباطی و اطلاع رسانی سازمان بنادر با تحولات ساختاری شکل گرفته ، دچار تغییرات گسترده در ماموریت های اجرایی شده است، گفت: ظرفیت های رسانه ای که سازمان بنادر در دوره جدید ایجاد کرده است می تواند محمل خوبی برای طرح موضوعات مورد نظر همه ارگانهای دریایی باشد .

معاون ادره کل روابط عمومی سازمان بنادر از مسئولان روابط عمومی ارگان های دریایی دعوت کرد در تامین محتوای این بسترها در حوزه رونق اقتصاد دریامحور و کسب و کار در حوزه بندر و دریا، توسعه فرهنگ گردشگری دریایی، حفظ محیط زیست دریایی و پوشش برنامه ها و رویداد های مشترک مشارکت کنند و سازمان بنادر آماده هر گونه همکاری در این زمینه است.

وی با بیان اینکه در شرایط حساس و دشوارکنونی، به انسجام و اشتراک مساعی حداکثری نیاز داریم ، گفت: تاکنون از ظرفیت های اطلاع رسانی و ارتباطی ارگان های دریایی در بخش های نشریات مکتوب، رسانه های تصویری و شبکه های مجازی به درستی استفاده نشده و قصد داریم تحول چشمگیری در حوزه همکاری های رسانه ای و ارتباطی بین ارگانهای دریایی ایجاد شود .

فدایی، یکی از کارکرد های این شورا را « گفتمان سازی رسانه ای در حوزه دریا » عنوان کرد و با اشاره به ظرفیت های متنوع خبری و رسانه ای در ارگان های دریایی گفت: به دنبال بروز یک بحران یا جریان خبری منفی، ضرورت دارد همه اعضای این شورا از یکدیگر حمایت کنند و با هم اندیشی و همفکری ، با جریان سازی درست، هدایت و راهبری افکار عمومی را به دست گیرند.

معاون مدیرکل روابط عمومی سازمان بنادر با اشاره به پخش برنامه تلویزیونی « فانوس دریایی» به عنوان یک برند تبلیغاتی و اطلاع رسانی در حوزه بندری و دریایی، آن را پنجره ای موثر در ارتباط با مخاطبان خاص و عام این حوزه دانست و از اعضای شورای روابط عمومی ارگان های دریایی خواست تا از این ظرفیت در معرفی هرچه بهتر صنعت دریایی و دریانوردی کشور بهره ببرند.

بنا بر این گزارش، مسعود پل مه ؛ دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران نیز در این نشست با اشاره به تجربه تاریخی استفاده از قدرت تبلیغات در اقناع افکار عمومی در داخل و خارج از کشور، گفت: باید بپذیریم که قدرت مطلقه در دست روابط عمومی ها است و از این قدرت به خوبی استفاده کرد. وی از برگزاری شصت و پنجمین سالگرد تاسیس این انجمن در آذرماه خبر داد .

امید ملک؛ رییس هیات مدیره انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران نیز در سخنانی روابط عمومی را بهترین مشاور برای مدیریت برشمرد و گفت: مجموعه روابط عمومی به جهت برخورداری از ابزار کلام و پیام ، نقش متمایز کننده ای دارد.

 وی، ارزش روابط عمومی ها در دنیا جدید ارتباطی را بسیار فراتر از گذشته عنوان کرد و تشکیل این شورا را بسیار ضروری و کاربردی دانست.

این گزارش می افزاید، مدیران و مسئولان روابط عمومی ارگان های دریایی شرکت کننده در این جلسه با برسی تقویم و برنامه دریایی ۶ ماهه دوم سال ۹۷ ، برای همکاری جهت استفاده و بهره گیری از ظرفیت های اطلاع رسانی و تولید محتوای یکپارچه در زمینه های اشاره شده اعلام آمادگی کردند و مقرر شد نشست شورای هماهنگی مدیران و مسئولان روابط عمومی های ارگان های دریایی به صورت 45 روزه تشکیل شود و در هیمن  راستا مقرر شد جلسه آتی به میزبانی یکی از ارگان ها در هفته آخر آبانماه برگزار شود.

 همچنین مقرر شد؛ در اجرای ابلاغیه اخیر دولت و همچنین بیانیه بیست و پنجمین همایش مدیران ارشد ارگانهای دریایی مبنی بر برگزاری تجمیعی نمایشگاههای دریایی ، نمایشگاه بین المللی دریایی سال ۹۷ صرفا در جزیره کیش و با مشارکت جدی ارگانهای دریایی در آذرماه برگزار شود و مقرر شد، ارگان های عضو این شورا برای اطلاع رسانی منسجم این نمایشگاه و همچنین همایش ارگانهای دریایی که در هفته آخر بهمن ماه برگزار می شود، برنامه ریزی نمایند.

۲۱ مهر ۱۳۹۷ ۱۱:۳۶
کد خبر : ۴۴,۰۲۳

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید