نشست مشترک مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان و مشاور عالی فدراسیون فوتبال/ گسترش همکاری فرهنگی ورزشی و اجرای تورنمنت های بین المللی در چابهار/ افتتاح مدرسه فوتبال در بندر چابهار نقشه راه هوشمندسازی بنادر تا ۱۴۰۰ نهایی شد/ اجرای ۱۱ پروژه مهم و عملیاتی در نقشه راه هوشمندسازی بنادر ارسال تجهیزات بندرخرمشهر برای احداث سیل بند در مناطق مختلف منطقه تقویت امنیت دریایی ضامن اقتصاد پایدار دریامحور/ برای امنیت دریایی بندر چابهار با تمام توان تلاش خواهیم کرد برنامه ریزی برای ایجاد موزه دریایی در بندر انزلی/ خارج سازی کشتی‌های مغروقه تاریخی سواحل گیلان برای نمایش عمومی/ ​طراحی باشگاه دریانوردان در بندر انزلی با نگاه به فرهنگ ایرانی ادامه جستجو برای نجات ۴ خدمه لنج حادثه دیده توسط امداد و نجات بندر بوشهر سرمایه های پراکنده بخش خصوصی در بنادر جذب شود/ ضرورت استفاده حداکثری از ظرفیت شهر لجستیکی خلیج فارس/ بهبود وضعیت معیشتی کارکنان بنادر در دستور کار تردد بیش از ۶ میلیون نفر سفر دریایی بدون هیچ سانحه در نوروز ۹۸/ حمایت سازمان بنادر از صنایع دریایی و شناورسازان داخلی/ حضور تاثیرگذار فعالان دریایی و بندری در مدیریت بحران سیل/ هرمزگان الگویی موفق در زمینه رونق گردشگری دریایی است درآمدهای گردشگری باید جایگزین دلار نفتی شود/ هدف‌گذاری برای جذب سالانه ۱۰میلیون گردشگر خدمات رسانی 45 پایانه دریایی در جنوب و شمال کشور/ نقش موثر گردشگری دریایی در تقویت سرمایه اجتماعی/ هرمزگان مرکز ثقل گردشگری و سفرهای دریایی ایران است
ظرفیت‌های بندر چابهار برای سرمایه گذاران ازبکستان فراهم است/ چابهار؛ بندری ویژه برای کشورهای آسیای میانه
معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: هدف اصلی از توسعه فاز اول بندر چابهار و سرمایه‌گذاری در آن ایجاد ظرفیت‌های ترانزیت بار از طریق این بندر به کشورهای آسیای میانه و افغانستان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، سید حسن ابراهیمی؛ در بازدید عصمت الله ایرگاشیف؛ نماینده ویژه رئیس جمهور ازبکستان در امور افغانستان، اظهار داشت: توسعه فاز اول چابهار عمدتا با توجه‌ به ظرفیت‌های ترانزیت کالای پسکرانه آن در کشورهای مستقل مشترک‌المنافع (CIS) و افغانستان بوده است.

وی افزود: چابهار به عنوان بندری اقیانوسی می‌تواند مسیر مناسبی برای انتقال، ترانزیت و صادرات پنبه و منابع غنی معدنی ازبکستان باشد؛ هم‌چنین چابهار مسیری مطمئن و به صرفه برای رسیدن تبادلات تجاری هند و ازبکستان به دو میلیارد دلار در سال بر اساس توافق دو کشور است.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: امتیاز بندر چابهار، اقیانوسی بودن، خارج بودن آن از تنگه هرمز و نزدیکی به مسیرهای اصلی تجارت دریایی است که چابهار را بندری به‌صرفه و مطمئن برای تجار آسیای میانه به‌ویژه ازبکستان می نماید؛ بندر چابهار کم‌هزینه‌ترین و کوتاه‌ترین مسیر برای اتصال کشورهای آسیای میانه و به ویژه ازبکستان به آب‌های آزاد است.

حسین شهدادی؛ معاون بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: تخفیفات تخلیه و بارگیری کالا، انبارداری و توقف کشتی در کنار اسکله در بندر چابهار مشمول تخفیفات 30 تا 80 درصدی نسبت به سایر بنادر ایران می‌شود.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های بندر چابهار برای استفاده ازبکستان فراهم است، گفت: از سرمایه‌گذاری تجار و صاحبان کالای ازبکستان در توسعه زیرساخت‌های پسکرانه بندر از جمله ساخت انبار و سیلو به روش B.O.T استقبال می‌کنیم.

در بازدید عصمت الله ایرگاشیف؛ نماینده ویژه رئیس جمهور ازبکستان در امور افغانستان از بندر چابهار، بهادر عبدالله یف؛ سفیر ازبکستان در تهران، فضل‌الدین سعدالله یف؛ قائم مقام راه آهن ازبکستان و اسلم اکبراف؛ معاون مدیرکل خاورمیانه وزارت خارجه ازبکستان هم حضور داشتند و از ظرفیت های این بندر برای استفاده تجار ازبکستان دیدن کردند.

۵ آبان ۱۳۹۷
کد خبر : ۴۴,۱۸۵

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید