ایجاد سه شهر لجستیکی در بنادر چابهار، شهید رجایی و امام خمینی (ره)/ ایجاد پایانه های LNG در بنادر برای سوخت رسانی به کشتی ها/ احداث بزرگترین پایانه مواد معدنی کشور در بندر شهید رجایی/ جایگاه ممتاز ایران در اجرای کنوانسیون های بین المللی دریایی و بندری احداث بلندترین برج کنترل دریایی و ساختمان مرجع دریایی کشور در بندر چابهار دخل و تصرف در قیمت های ارایه شده در مناقصه ها امکانپذیر نیست/ برگزاری دوره آموزشی سامانه تدارکات الکترونیکی دولت/ اعلام الزامات و شرایط ثبت مناقصه در بستر سامانه ستاد آغاز عملیات تخلیه بزرگترین کشتی در بندر چابهار/ اولین محموله ذرت وارد بندر شهید بهشتی شد کشتی های غیر ایمن؛ امکان تردد در آب های ایران را ندارند/42 کشتی در لیست سیاه کشتی های غیر مجاز قرار گرفته اند امضای تفاهم نامه با پاکستان و عمان برای امنیت دریایی/ انجام سالانه ۵ میلیون متر مکعب عملیات لایروبی در آبراه های کشور/ استفاده از بویه های مجازی در بندر امام خمینی(ره)/ ایران؛ در مسیر ایجاد بنادر سبز است بانک سرمایه گذاری اروپا ۷۵۰ میلیون یورو برای بهینه سازی کشتی ها پرداخت می کند افزایش تعداد ترمینال های بانکرینگ LNG/ نحوه قرار گیری مخازن LNG در داخل کشتی ها چالش این حوزه است/ ضرورت بازنگری در مخازن گاز طبیعی کشتی ها برگزار مانور ریلی در بندر شهید رجایی برای اولین بار/ بهبود چشمگیر خدمات حمل ریلی در بنادر/ حمل ریلی در کنار حمل جاده ای در زمره انتخاب های ارزان است تکذیب ممنوعیت خروج برخى اقلام از بنادر امارات به مقصد ایران در پى تحریم هاى آمریکا/ صادرات و واردات بین ایران و امارات طبق روال قبلى در حال انجام است/ هیچ ممنوعیت، محدودیت و تفکیک کالایى بین امارات و ایران صورت نگرفته است
ظرفیت‌های بندر چابهار برای سرمایه گذاران ازبکستان فراهم است/ چابهار؛ بندری ویژه برای کشورهای آسیای میانه
معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: هدف اصلی از توسعه فاز اول بندر چابهار و سرمایه‌گذاری در آن ایجاد ظرفیت‌های ترانزیت بار از طریق این بندر به کشورهای آسیای میانه و افغانستان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، سید حسن ابراهیمی؛ در بازدید عصمت الله ایرگاشیف؛ نماینده ویژه رئیس جمهور ازبکستان در امور افغانستان، اظهار داشت: توسعه فاز اول چابهار عمدتا با توجه‌ به ظرفیت‌های ترانزیت کالای پسکرانه آن در کشورهای مستقل مشترک‌المنافع (CIS) و افغانستان بوده است.

وی افزود: چابهار به عنوان بندری اقیانوسی می‌تواند مسیر مناسبی برای انتقال، ترانزیت و صادرات پنبه و منابع غنی معدنی ازبکستان باشد؛ هم‌چنین چابهار مسیری مطمئن و به صرفه برای رسیدن تبادلات تجاری هند و ازبکستان به دو میلیارد دلار در سال بر اساس توافق دو کشور است.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: امتیاز بندر چابهار، اقیانوسی بودن، خارج بودن آن از تنگه هرمز و نزدیکی به مسیرهای اصلی تجارت دریایی است که چابهار را بندری به‌صرفه و مطمئن برای تجار آسیای میانه به‌ویژه ازبکستان می نماید؛ بندر چابهار کم‌هزینه‌ترین و کوتاه‌ترین مسیر برای اتصال کشورهای آسیای میانه و به ویژه ازبکستان به آب‌های آزاد است.

حسین شهدادی؛ معاون بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: تخفیفات تخلیه و بارگیری کالا، انبارداری و توقف کشتی در کنار اسکله در بندر چابهار مشمول تخفیفات 30 تا 80 درصدی نسبت به سایر بنادر ایران می‌شود.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های بندر چابهار برای استفاده ازبکستان فراهم است، گفت: از سرمایه‌گذاری تجار و صاحبان کالای ازبکستان در توسعه زیرساخت‌های پسکرانه بندر از جمله ساخت انبار و سیلو به روش B.O.T استقبال می‌کنیم.

در بازدید عصمت الله ایرگاشیف؛ نماینده ویژه رئیس جمهور ازبکستان در امور افغانستان از بندر چابهار، بهادر عبدالله یف؛ سفیر ازبکستان در تهران، فضل‌الدین سعدالله یف؛ قائم مقام راه آهن ازبکستان و اسلم اکبراف؛ معاون مدیرکل خاورمیانه وزارت خارجه ازبکستان هم حضور داشتند و از ظرفیت های این بندر برای استفاده تجار ازبکستان دیدن کردند.

۵ آبان ۱۳۹۷ ۱۰:۳۲
کد خبر : ۴۴,۱۸۵

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید