افزایش سهم ریلی بار کانتینری؛ یک مساله فرابخشی است / ضرورت تعیین و تبیین تکالیف سایر حوزه ها برای افزایش سهم بار ریلی در بنادر نخستین بویه اقیانوسی ساخت داخل در بندر شهید رجایی نصب شد/ خودکفایی در تولید علایم شناور دریایی/ تولید انبوه بویه از اوایل سال آینده بنادر گوادر و چابهار مکمل یکدیگر هستند/ جایگاه ویژه بندر چابهار در اقتصاد بین الملل و سیاست خارجی هند / ضرورت افزایش اشتیاق به توسعه بندر چابهار بین مردم بومی و محلی/ لزوم ایجاد زیرساخت های فرودگاهی، ریلی و شهری در چابهار بندر چابهار؛ قابلیت پذیرش کشتی های سایز بزرگ را دارد/ بندر چابهار؛ اولین بندری است ‌که در قالب قرارداد BOT؛ اپراتور بین المللی برای آن جذب شد/ اپراتور بین المللی فعال در بندر چابهار؛ متعهد به سرمایه گذاری در روبناها و خرید تجهیزات است/ بندر چابهار با برخورداری از تجهیزات مدرن و پیشرفته، پاسخگوی خطوط لاینری است‌ توسعه همه جانبه بندر چابهار نیازمند همگرایی مقامات بومی و ملی است/ نیاز جدی بندر چابهار اتصال به شبکه سراسری راه آهن/ ساخت سیلوی ۱۰۰ هزار تنی تمام مکانیزه در بندر چابهار در دستور کار برگزاری دوره آموزشی اصول حمل و نقل و نگهداری کالاهای خطرناک در بنادر/ ارتقاء دانش تخصصی کارشناسان HSE و آتش نشانی بنادر کشور ضرورت تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بندر نوشهر/ لزوم اجرایی شدن پروژه راه دسترسی بندر نوشهر به کمربندی/ تسریع در عملیاتی شدن لایروبی حوضچه و کانال دسترسی بندر فریدونکنار نفتکش سابیتی تا ۹ روز آینده وارد بندرعباس می شود/ سابیتی؛ اکنون وارد تنگه باب المندب شده است/ نشت نفت از نفتکش سابیتی مهار شد هیچ مرجع دریایی منطقه ای به درخواست کمک نفتکش Sabiti در زمان حادثه پاسخ نداد ‌اقتصاد مقاومتی و رونق تولید در صنایع فراساحل‌، مهمترین محورهای پنجمین نمایشگاه دریایی‌
احیای ناوگان ریلی بندر خرمشهر/ نخستین محموله صادراتی از طریق ریل پس از چند سال وارد بندر خرمشهر شد

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر از ورود نخستین محموله صادراتی از طریق ریل پس از گذشت سه سال به بزرگترین بندر آزاد تجاری ایران خبر داد.

به گزارش اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر، محمد محسنی گفت: این محموله شامل 510 تن خرده سنگ و گچ و 900 تن میله گرد است که توسط 26 دستگاه واگن وارد بندر خرمشهر شد.

وی افزود: محموله گچ و  خرده سنگ که به ترتیب از مبدأ سمنان و الیگودرز به بندر خرمشهر وارد شده توسط شناور به مقصد کویت و محموله میله گرد نیز که از اندیمشک به این بندر منتقل شده به کشور عراق صادر می شود.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر اضافه کرد: همه زیر ساخت های لازم برای فعالیت ناوگان ریلی و حمل بار در بندر خرمشهر فراهم شده است و در صورت وجود تقاضای حمل بار از طریق ریل، این بندر آمادگی جابجایی انواع کالا به نقاط مختلف را دارد.

محسنی اظهار داشت: شبکه سراسری راه آهن جمهوری اسلامی که از طریق اهواز به بندر خرمشهر متصل است، امکان برقراری ارتباط با کشورهای آسیای مرکزی، عراق و ترکیه را نیز میسر می سازد.

 وی با بیان اینکه بندر خرمشهر قدیمی ترین بندر متصل به شبکه ریلی کشور است، یادآور شد: پایانه جدید ریلی بندر خرمشهر در سال 93 با اعتباری بالغ بر 125 میلیارد ریال، مجهز به 2/2 کیلومتر خط آهن، 7 هکتار محوطه بارانداز، سیستم باسکول دینامیکی با قابلیت حمل انواع کانتینر، مصالح ساختمانی و مواد جامد به منظور بهره وری مناسب از سیستم حمل و نقل چند وجهی این بندر به بهره برداری رسید.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر صرفه جویی در زمان، ارزان و به صرفه بودن، کاهش تصادفات جاده ای، کاهش آلودگی زیست محیطی و حفظ تنوع و انعطاف در چرخه تأمین لجستیک داخلی را از جمله مزایای حمل ریلی دانست.

به گفته محسنی ریل پایه کردن بنادر با توجه به سیاست های برنامه ابلاغیه ششم توسعه و رویکرد وزارت راه و شهرسازی مبنی بر افزایش سهم ریلی بنادر، از سوی سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان یک اصل مهم مورد توجه و تأکید قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: به همین منظور طی جلسه ای در 4 مهر ماه سال جاری مشکلات حمل و نقل ریلی و راهکارهای فعال سازی دوباره آن در بندر خرمشهر با حضور مسؤلان راه آهن، گمرک، سازمان بنادر، بندر خرمشهر، جمعی از شرکت های بهره بردار و صاحبان کالا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر ابراز امیدواری کرد راه اندازی دوباره ناوگان ریلی بندر خرمشهر، توسعه اقتصادی و رونق اشتغال در این منطقه را فراهم سازد.

احیای ناوگان ریلی بندر خرمشهر

 

 


۶ آبان ۱۳۹۷ ۰۹:۳۸
روابط عمومی |
کد خبر : ۴۴,۲۰۰

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید