فرآیند تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی از بنادر شرایط مطلوبی دارد/ شیوع ویروس کرونا تجارت جهانی را تحت تاثیر قرار داده است/ تشریح مشکلات اصلی واردکنندگان کالا به کشور نجات ۵ ماهیگیر توسط تیم جستجو و نجات دریایی بندر نوشهر مکاتبات اعتراض آمیز با IMO و ITF در پی تهدید پنج نفتکش ایرانی از سوی آمریکا/ درخواست اجماع عمومی و برخورد پیشگیرانه در قبال مواضع خصمانه آمریکایی ها/ نباید ایمنی دریانوردان از سوی هیچ کشوری تهدید شود/ اقدام آمریکایی ها از نظر تجاری، حقوق بین الملل و حقوق صنفی قانونی نیست عملکرد بسیار خوب بنادر در واردات کالاهای اساسی/ اعلام کالاهایی که نباید رسوب شده اتلاق شوند/ تشریح چالش های ترخیص کالا/ فعالیت ۲۴ ساعته دستگاه‌های متولی در حوزه واردات کالاهای اساسی در بنادر ثبت ساختمان قدیم اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر در فهرست آثار ملی/ موزه دریا و تاریخ دریانوردی ایجاد می شود رشد ۵۴ درصدی تخلیه و بارگیری در بندر چابهار/ خروج روزانه ۸۰۰ کامیون به صورت حمل یکسره از بندر چابهار/ واردات کالای اساسی از طریق بندر چابهار ۹ برابر شد نامه ایران به سازمان بین‌المللی دریانوردی درباره تهدید اخیر آمریکا راه‌اندازی سامانه شبیه ساز دینامیکی ترانزیت در بندر امیرآباد عملکرد مطلوب بنادر در گرو زنجیره لجستیکی متناسب با ظرفیت تخلیه و بارگیری است آغاز تعمیرات اساسی شبکه برق رسانی به مکنده های غلات بندر شهید رجایی/ افزایش راندمان بهره وری تجهیزات تخلیه و بارگیری کالا در بندر شهید رجایی
احیای ناوگان ریلی بندر خرمشهر/ نخستین محموله صادراتی از طریق ریل پس از چند سال وارد بندر خرمشهر شد

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر از ورود نخستین محموله صادراتی از طریق ریل پس از گذشت سه سال به بزرگترین بندر آزاد تجاری ایران خبر داد.

به گزارش اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر، محمد محسنی گفت: این محموله شامل 510 تن خرده سنگ و گچ و 900 تن میله گرد است که توسط 26 دستگاه واگن وارد بندر خرمشهر شد.

وی افزود: محموله گچ و  خرده سنگ که به ترتیب از مبدأ سمنان و الیگودرز به بندر خرمشهر وارد شده توسط شناور به مقصد کویت و محموله میله گرد نیز که از اندیمشک به این بندر منتقل شده به کشور عراق صادر می شود.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر اضافه کرد: همه زیر ساخت های لازم برای فعالیت ناوگان ریلی و حمل بار در بندر خرمشهر فراهم شده است و در صورت وجود تقاضای حمل بار از طریق ریل، این بندر آمادگی جابجایی انواع کالا به نقاط مختلف را دارد.

محسنی اظهار داشت: شبکه سراسری راه آهن جمهوری اسلامی که از طریق اهواز به بندر خرمشهر متصل است، امکان برقراری ارتباط با کشورهای آسیای مرکزی، عراق و ترکیه را نیز میسر می سازد.

 وی با بیان اینکه بندر خرمشهر قدیمی ترین بندر متصل به شبکه ریلی کشور است، یادآور شد: پایانه جدید ریلی بندر خرمشهر در سال 93 با اعتباری بالغ بر 125 میلیارد ریال، مجهز به 2/2 کیلومتر خط آهن، 7 هکتار محوطه بارانداز، سیستم باسکول دینامیکی با قابلیت حمل انواع کانتینر، مصالح ساختمانی و مواد جامد به منظور بهره وری مناسب از سیستم حمل و نقل چند وجهی این بندر به بهره برداری رسید.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر صرفه جویی در زمان، ارزان و به صرفه بودن، کاهش تصادفات جاده ای، کاهش آلودگی زیست محیطی و حفظ تنوع و انعطاف در چرخه تأمین لجستیک داخلی را از جمله مزایای حمل ریلی دانست.

به گفته محسنی ریل پایه کردن بنادر با توجه به سیاست های برنامه ابلاغیه ششم توسعه و رویکرد وزارت راه و شهرسازی مبنی بر افزایش سهم ریلی بنادر، از سوی سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان یک اصل مهم مورد توجه و تأکید قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: به همین منظور طی جلسه ای در 4 مهر ماه سال جاری مشکلات حمل و نقل ریلی و راهکارهای فعال سازی دوباره آن در بندر خرمشهر با حضور مسؤلان راه آهن، گمرک، سازمان بنادر، بندر خرمشهر، جمعی از شرکت های بهره بردار و صاحبان کالا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر ابراز امیدواری کرد راه اندازی دوباره ناوگان ریلی بندر خرمشهر، توسعه اقتصادی و رونق اشتغال در این منطقه را فراهم سازد.

احیای ناوگان ریلی بندر خرمشهر

 

 


۶ آبان ۱۳۹۷ ۰۹:۳۸
روابط عمومی |
کد خبر : ۴۴,۲۰۰

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید