اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان واحد خدماتی سبز کشور شد/ارائه خدمات بندری و دریایی با رعایت و ارتقاء کیفیت شاخص های زیست محیطی برگزاری کارگاه آموزشی سامانه جامع تجارت در مناطق ویژه در بندرامیرآباد/بررسی سامانه جامع تسهیل ثبت کالاهای ورودی توزیع 600 هزار تن گندم با استفاده از حمل و نقل ترکیبی/ کاهش هزینه حمل و قیمت تمام شده جابه جایی با اجرای کابوتاژ داخلی/ بنادر؛ مراکز توزیع کالا در نظر گرفته شده اند/ کابوتاژ داخلی گندم توسط کشتیرانی‌های داخلی آغاز شد رشد 78 درصدی ترانزیت غیرنفتی در بنادر غرب هرمزگان/ ترابری مسافران دریایی 19 درصد افزایش یافت/ افزایش 86 درصدی عملیات کانتینری نجات 4 صیاد گمشده در دریای عمان توسط مرکز جستجو ونجات دریایی بندر چابهار همایش آموزشی نیروهای تازه استخدام بنادر هرمزگان برگزار شد بهبود عملیات مقابله با آلودگی نفتی در بندر نوشهر توسعه شبکه ریلی؛ ضامن بقای اقتصاد ایران در دوران تحریم/ می توان در راستای مدیریت ترانزیت کالا و رونق بنادر کشور گام برداشت/ ضرورت اتصال بنادر به ریل/ افزایش سرعت جا به جایی کالا با توسعه شبکه ریلی کشور/ کریدورهای حمل و نقل ایران از اهمیت بسیار بالایی در منطقه برخوردار هستند دسترسی ریلی عامل ارتقاء و افزایش رقابت پذیری در بنادر کشور/ توسعه پسکرانه بندر بوشهر/ توسعه راه های منتهی به بنادر برگزاری ششمین اجلاس ناوبری، مخابرات وجستجو و نجات دریایی/ کتاب راهنمای جستجو و نجات دریایی ایرانی؛ مرجع کشورهای عضو آیمو شد
تجهیز بندر شهیدرجایی به آخرین نسل جرثقیل های کانتینری سوپرپست پاناماکس/ توان تخلیه و بارگیری بندر شهید رجایی به دو برابر افزایش یافت
مدیرکل تامین و تجهیزات سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بندر شهیدرجایی به آخرین نسل جرثقیل های کانتینری سوپرپست پاناماکس مجهز شد.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، فرهاد منتصر کوهساری درباره تجهیز بندر شهیدرجایی به آخرین نسل جرثقیل های کانتینری سوپرپست پاناماکس، افزود: یکی از فاکتورهای اثرگذار در استفاده از کانتینر جهت حمل بار، ارتقاء ایمنی و کاهش هزینه های مترتب بوده که با بسته بندی مناسب و مقرون به صرفه، صاحبان کالا تمایل به استفاده از کشتی های سایز برزرگ پیدا خواهند کرد.
وی تصریح کرد: همانگونه که نسبت به اعمال تغییرات در سایز و توانمندی های کشتی ها اقدام می شود.  بنادر نیز بواسطه وابستگی به کشتی ها ملزم به استفاده از تجهیزات به روز دنبا است.از اینرو بندر شهیدرجایی به عنوان یکی از مهمترین بنادر کانتینری ایران در راستای افزایش توان تخلیه و بارگیری و کاهش مخاطرات و  زمان ماندگاری کشتی های ورودی در بندر و در راستای افزایش میل و رغبت صاحبان کالا و کشتی های نسل جدید به آخرین نسل تجهیزات مجهز شده است.
مدیرکل تامین و تجهیزات سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان کرد: بواسطه ورود نسل جدید کشتی های سوپرپست پاناماکس سازمان بنادر نسبت به انعقاد قرارداد طراحی ساخت نصب و راه اندازی و تحویل 12 دستگاه جرثقیل کانتینری سوپرپست پاناماکس جهت منطقه ویژه اقتصادی بندر شهیدرجایی اقدام کرد تا امکان ارائه خدمات به کشتی های مذکور در پایانه کانتینری شماره 2 بندر شهید رجایی فراهم شود.
وی توضیح داد: این قرارداد به مبلغ تقریبی 104 میلیون یورو به صورت گشایش اعتباری LC با کشور ایرلند منعقد شده و از تاریخ 26 شهریور سال 95  تا 26 آبان ماه سال جاری ادامه داشت و در حال حاضر پیشرفت فیزیکی پروژه 100درصد آماده بهره برداری می باشد.
کوهساری اذعان داشت: خرید 12 دستگاه گنتری کرین و مونتاژو نصب آنها در اسکله های جنوبی و غربی توان تخلیه و بارگیری بندر را به دو برابر افزایش داده است.
جابجایی 8 دستگاه جرثقیل ZPMC در اسکله های شرقی بندرشهیدرجایی
وی اظهار داشت: سازمان بنادر و دریانوردی به منظور ایجاد ظرفیت در اسکله های غربی و شرقی خود در بندر شهیدرجایی نسبت به جابجایی گنتری کرین های ZPMC به اسکله های شرقی اقدام و همزمان تجهیزات جدید خریداری شده را یه جای آنها منتقل نموده تا بتواند در تمامی اسکله های کانتینری خود نسبت به ارائه سرویس اقدام کند.
کوهساری گفت: کار انتقال این تجهیزات به اسکله های شرقی و غربی به دلیل رعایت ایمنی و اهمیت حفظ سازه و جلوگیری از دمونتاژ و مونتاژ مجدد به صورت مونتاژ شده و ایستاده به شرکت ایرانی با همکاری شرکت چینی سازنده تجهیزات واگذار شده که این روش علاوه بر صرفه جویی زمانی هزینه جابجایی و ریسک های پیش رو را به شدت کاهش داده است.
وی اظهار داشت: در این روش با هم ترازی کشتی با اسکله و چیدمان ریل های موقت در اسکله و عرشه  کشتی و استفاده از جک های تناژ بالا نسبت به آماده سازی جرثقیل ها جهت انتقال به کشتی اقدام و در فرصت مناسب و استفاده از جزر و مد دریا و تانک های تعادل کشتی تجهیز را به سمت شناور حرکت داده و به همین روش نسبت به پیاده سازی در اسکله موردنظر و انجام مراحل خروج جهت استقرار بر اسکله مقصد مدیریت نموده و پروسه خروج کامل می گردد.
مدیرکل تامین و تجهیزات سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان کرد: انتقال این تجهیزات به اسکله شرقی و استقرار تجهیزات جدید در اسکله های جنوبی و غربی بندر این امکان را فراهم می نماید که به طو ر همزمان هر دو  اپراتور بندر بتوانند کشتی های ورودی و خروجی را سرویس داده و باعث افزایش بهره وری در اسکله های بندر گردند.
۱۴ آبان ۱۳۹۷ ۱۰:۵۶
کد خبر : ۴۴,۲۶۸

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید