ایجاد سه شهر لجستیکی در بنادر چابهار، شهید رجایی و امام خمینی (ره)/ ایجاد پایانه های LNG در بنادر برای سوخت رسانی به کشتی ها/ احداث بزرگترین پایانه مواد معدنی کشور در بندر شهید رجایی/ جایگاه ممتاز ایران در اجرای کنوانسیون های بین المللی دریایی و بندری احداث بلندترین برج کنترل دریایی و ساختمان مرجع دریایی کشور در بندر چابهار دخل و تصرف در قیمت های ارایه شده در مناقصه ها امکانپذیر نیست/ برگزاری دوره آموزشی سامانه تدارکات الکترونیکی دولت/ اعلام الزامات و شرایط ثبت مناقصه در بستر سامانه ستاد آغاز عملیات تخلیه بزرگترین کشتی در بندر چابهار/ اولین محموله ذرت وارد بندر شهید بهشتی شد کشتی های غیر ایمن؛ امکان تردد در آب های ایران را ندارند/42 کشتی در لیست سیاه کشتی های غیر مجاز قرار گرفته اند امضای تفاهم نامه با پاکستان و عمان برای امنیت دریایی/ انجام سالانه ۵ میلیون متر مکعب عملیات لایروبی در آبراه های کشور/ استفاده از بویه های مجازی در بندر امام خمینی(ره)/ ایران؛ در مسیر ایجاد بنادر سبز است بانک سرمایه گذاری اروپا ۷۵۰ میلیون یورو برای بهینه سازی کشتی ها پرداخت می کند افزایش تعداد ترمینال های بانکرینگ LNG/ نحوه قرار گیری مخازن LNG در داخل کشتی ها چالش این حوزه است/ ضرورت بازنگری در مخازن گاز طبیعی کشتی ها برگزار مانور ریلی در بندر شهید رجایی برای اولین بار/ بهبود چشمگیر خدمات حمل ریلی در بنادر/ حمل ریلی در کنار حمل جاده ای در زمره انتخاب های ارزان است تکذیب ممنوعیت خروج برخى اقلام از بنادر امارات به مقصد ایران در پى تحریم هاى آمریکا/ صادرات و واردات بین ایران و امارات طبق روال قبلى در حال انجام است/ هیچ ممنوعیت، محدودیت و تفکیک کالایى بین امارات و ایران صورت نگرفته است
تجهیز بندر شهیدرجایی به آخرین نسل جرثقیل های کانتینری سوپرپست پاناماکس/ توان تخلیه و بارگیری بندر شهید رجایی به دو برابر افزایش یافت
مدیرکل تامین و تجهیزات سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بندر شهیدرجایی به آخرین نسل جرثقیل های کانتینری سوپرپست پاناماکس مجهز شد.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، فرهاد منتصر کوهساری درباره تجهیز بندر شهیدرجایی به آخرین نسل جرثقیل های کانتینری سوپرپست پاناماکس، افزود: یکی از فاکتورهای اثرگذار در استفاده از کانتینر جهت حمل بار، ارتقاء ایمنی و کاهش هزینه های مترتب بوده که با بسته بندی مناسب و مقرون به صرفه، صاحبان کالا تمایل به استفاده از کشتی های سایز برزرگ پیدا خواهند کرد.
وی تصریح کرد: همانگونه که نسبت به اعمال تغییرات در سایز و توانمندی های کشتی ها اقدام می شود.  بنادر نیز بواسطه وابستگی به کشتی ها ملزم به استفاده از تجهیزات به روز دنبا است.از اینرو بندر شهیدرجایی به عنوان یکی از مهمترین بنادر کانتینری ایران در راستای افزایش توان تخلیه و بارگیری و کاهش مخاطرات و  زمان ماندگاری کشتی های ورودی در بندر و در راستای افزایش میل و رغبت صاحبان کالا و کشتی های نسل جدید به آخرین نسل تجهیزات مجهز شده است.
مدیرکل تامین و تجهیزات سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان کرد: بواسطه ورود نسل جدید کشتی های سوپرپست پاناماکس سازمان بنادر نسبت به انعقاد قرارداد طراحی ساخت نصب و راه اندازی و تحویل 12 دستگاه جرثقیل کانتینری سوپرپست پاناماکس جهت منطقه ویژه اقتصادی بندر شهیدرجایی اقدام کرد تا امکان ارائه خدمات به کشتی های مذکور در پایانه کانتینری شماره 2 بندر شهید رجایی فراهم شود.
وی توضیح داد: این قرارداد به مبلغ تقریبی 104 میلیون یورو به صورت گشایش اعتباری LC با کشور ایرلند منعقد شده و از تاریخ 26 شهریور سال 95  تا 26 آبان ماه سال جاری ادامه داشت و در حال حاضر پیشرفت فیزیکی پروژه 100درصد آماده بهره برداری می باشد.
کوهساری اذعان داشت: خرید 12 دستگاه گنتری کرین و مونتاژو نصب آنها در اسکله های جنوبی و غربی توان تخلیه و بارگیری بندر را به دو برابر افزایش داده است.
جابجایی 8 دستگاه جرثقیل ZPMC در اسکله های شرقی بندرشهیدرجایی
وی اظهار داشت: سازمان بنادر و دریانوردی به منظور ایجاد ظرفیت در اسکله های غربی و شرقی خود در بندر شهیدرجایی نسبت به جابجایی گنتری کرین های ZPMC به اسکله های شرقی اقدام و همزمان تجهیزات جدید خریداری شده را یه جای آنها منتقل نموده تا بتواند در تمامی اسکله های کانتینری خود نسبت به ارائه سرویس اقدام کند.
کوهساری گفت: کار انتقال این تجهیزات به اسکله های شرقی و غربی به دلیل رعایت ایمنی و اهمیت حفظ سازه و جلوگیری از دمونتاژ و مونتاژ مجدد به صورت مونتاژ شده و ایستاده به شرکت ایرانی با همکاری شرکت چینی سازنده تجهیزات واگذار شده که این روش علاوه بر صرفه جویی زمانی هزینه جابجایی و ریسک های پیش رو را به شدت کاهش داده است.
وی اظهار داشت: در این روش با هم ترازی کشتی با اسکله و چیدمان ریل های موقت در اسکله و عرشه  کشتی و استفاده از جک های تناژ بالا نسبت به آماده سازی جرثقیل ها جهت انتقال به کشتی اقدام و در فرصت مناسب و استفاده از جزر و مد دریا و تانک های تعادل کشتی تجهیز را به سمت شناور حرکت داده و به همین روش نسبت به پیاده سازی در اسکله موردنظر و انجام مراحل خروج جهت استقرار بر اسکله مقصد مدیریت نموده و پروسه خروج کامل می گردد.
مدیرکل تامین و تجهیزات سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان کرد: انتقال این تجهیزات به اسکله شرقی و استقرار تجهیزات جدید در اسکله های جنوبی و غربی بندر این امکان را فراهم می نماید که به طو ر همزمان هر دو  اپراتور بندر بتوانند کشتی های ورودی و خروجی را سرویس داده و باعث افزایش بهره وری در اسکله های بندر گردند.
۱۴ آبان ۱۳۹۷ ۱۰:۵۶
کد خبر : ۴۴,۲۶۸

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید