تکمیل پروژه خط آهن چابهار - زاهدان در سال 1400/توسعه سفرهای دریایی به کشورهای خلیج فارس و خزر دنبال می شود/ تعرفه‌های واحد ترانزیت با 5 کشور بیانیه پایانی بیست و هفتمین همایش ارگان های دریایی کشور/ تأکید بر استفاده از ظرفیت های کشور در حوزه صنعت حمل و نقل دریایی انسجام توسعه بنادر کشور با سرمایه گذاری سازمان بنادر و دریانوردی/ از مدیرعامل و مسئولان سازمان بنادر به دلیل نگاه توسعه ای به بنادر ایران قدردانی می کنم/ جابجایی نزدیک به ۱۵۰ میلیون تن بار در بنادر کشور/ باید در مسیر مردمی کردن حوزه دریایی گام برداریم تزریق اعتبار ۳۶۰۰ میلیارد تومانی از سوی سازمان بنادر به طرح تحول صنایع دریایی/ تجهیز بنادر به ۲ فروند لایروب مکنده مخزن دار پیشرفته/ تا حد امکان از نیروهای متخصص داخلی در ناوگان دریایی کشور استفاده شود افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت ناوگان ملی در سال جاری/ سفارش ساخت ۲ فروند کشتی ۳۷ هزار تنی به شرکت ایرانی ایزوایکو/ تأکید بر ضرورت تداوم و تامین سوخت کم سولفور کشتی ها لازمه حفظ شریان دریایی کشور، تجارت دریایی است/ توسعه دریا؛ در صورت توجه به نوار ساحلی در برنامه ریزی های کلان کشور/ایران؛ در پیشرفته ترین وضعیت صنعت دریایی قرار دارد/ کشور به دو یا سه بندر وابسته نیست افزایش ۲۵۰ میلیون تنی ظرفیت تجاری کشور در بنادر بازرگانی/ انجام ۲۰ هزار عملیات پهلودهی ناوگان باری توسط بخش خصوصی در سال جاری/ جا به جایی ۱۶ میلیون مسافر دریایی تا روز های پایانی بهمن ماه/ تأکید بر رویکرد ارگان های دریایی در برون سپاری و استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی در امور دریایی بیست و هفتمین همایش هماهنگی ارگان های دریایی آغاز به کار کرد/ مسائل و مشکلات ارگان های دریایی بررسی می شود/ ارایه راهکار برای برون رفت از مشکلات جامعه دریایی کشور عملکرد مثبت سازمان بنادر در تخلیه و بارگیری کالا و مدیریت ترافیک دریایی/ توجه بیش از پیش به ایمنی ترددها در آستانه سفرهای دریایی نوروزی افزایش تجهیزات دریایی و بندری متناسب با رشد بندر چابهار/ احداث 6 پست برق جدید در اراضی بندر شهید بهشتی
دومین کانال دسترسى به بندرامام خمینى در شمال خلیج فارس ایجاد مى شود.

دومین کانال دسترسى به بندر امام خمینى(ره) در شمال خلیج فارس براى افزایش میزان تردد کشتیهاو شناورها و جلوگیرى از توقف آنها در کانال کنونى ایجاد مى شود.

«مصطفى زارع دوست» رییس اداره حفاظت وایمنى دریانوردى بنادر و کشتیرانى خوزستان با اعلام این مطلب افزود: این کانال که در زمان حاضر فاز مطالعاتى آن در حال انجام است براى تردد شناورهاى با آبخور پایین استفاده مى شود.وى، هزینه مطالعات این طرح را یک میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت: با اتمام کار ساخت کانال دوم، از کانال فعلى که ۸۰سال قدمت دارد فقط براى تردد کشتیهاى با آبخور بالا استفاده مى شود.

رییس اداره حفاظت و ایمنى دریانوردى بنادر و کشتیرانى خوزستان از اتمام فاز مطالعاتى پروژه احداث کانال دوم دسترسى به بندر امام خمینى(ره) از سمت خور موسى تا پایان امسال خبر داد و ابراز امیدوارى کرد: این کانال تا نیمه نخست سال ۸۶به بهره بردارى برسد.

وى خاطرنشان کرد: عرض کانال فعلى دسترسى از خور موسى به بندر امام خمینى(ره) تنها ۲۰۰متر است که به دلیل احتمال بروز سانحه براى شناورها در این کانال، ساخت کانال دوم با هدف تسهیل و افزایش تردد کشتیها به این بندر اجرایى مى شود.

زارع دوست همچنین از ایمن سازى لنگرگاه داخلى بندر امام خمینى(ره) در خور مریموس و علامت گذارى آن با استفاده از چراغهاى دریایى خبر داد و گفت: این علائم کمک ناوبرى بوده و به دریانوردان کمک مى کند تا با توجه به خاصیت خور مریموس در منطقه خورموسى، احتمال ریسک در این خور کاهش یابد.

 رییس اداره حفاظت و ایمنى دریانوردى بنادر و کشتیرانى خوزستان اضافه کرد: در زمان حاضر حدود ۶۰فروند بویه(علامت) براى مشخص شدن مسیر تردد کشتیها از دهانه خور موسى تا بندر امام خمینى(ره) استقرار یافته است.

 

۱ بهمن ۱۳۸۵ ۰۰:۰۰
کد خبر : ۴۴۳

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید