بنادر گوادر و چابهار مکمل یکدیگر هستند/ جایگاه ویژه بندر چابهار در اقتصاد بین الملل و سیاست خارجی هند / ضرورت افزایش اشتیاق به توسعه بندر چابهار بین مردم بومی و محلی/ لزوم ایجاد زیرساخت های فرودگاهی، ریلی و شهری در چابهار بندر چابهار؛ قابلیت پذیرش کشتی های سایز بزرگ را دارد/ بندر چابهار؛ اولین بندری است ‌که در قالب قرارداد BOT؛ اپراتور بین المللی برای آن جذب شد/ اپراتور بین المللی فعال در بندر چابهار؛ متعهد به سرمایه گذاری در روبناها و خرید تجهیزات است/ بندر چابهار با برخورداری از تجهیزات مدرن و پیشرفته، پاسخگوی خطوط لاینری است‌ توسعه همه جانبه بندر چابهار نیازمند همگرایی مقامات بومی و ملی است/ نیاز جدی بندر چابهار اتصال به شبکه سراسری راه آهن/ ساخت سیلوی ۱۰۰ هزار تنی تمام مکانیزه در بندر چابهار در دستور کار برگزاری دوره آموزشی اصول حمل و نقل و نگهداری کالاهای خطرناک در بنادر/ ارتقاء دانش تخصصی کارشناسان HSE و آتش نشانی بنادر کشور ضرورت تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بندر نوشهر/ لزوم اجرایی شدن پروژه راه دسترسی بندر نوشهر به کمربندی/ تسریع در عملیاتی شدن لایروبی حوضچه و کانال دسترسی بندر فریدونکنار نفتکش سابیتی تا ۹ روز آینده وارد بندرعباس می شود/ سابیتی؛ اکنون وارد تنگه باب المندب شده است/ نشت نفت از نفتکش سابیتی مهار شد هیچ مرجع دریایی منطقه ای به درخواست کمک نفتکش Sabiti در زمان حادثه پاسخ نداد ‌اقتصاد مقاومتی و رونق تولید در صنایع فراساحل‌، مهمترین محورهای پنجمین نمایشگاه دریایی‌ تداوم توسعه بنادر در سخت‌ترین شرایط تحریم/ از بسیاری از کشورهای همسایه جلوتریم پیشنهاد سفیر بنگلادش برای احداث کارخانه تولید پارچه در بندر امیر آباد/ روابط تجاری و بندری ایران و بنگلادش توسعه پیدا می کند
دومین کانال دسترسى به بندرامام خمینى در شمال خلیج فارس ایجاد مى شود.

دومین کانال دسترسى به بندر امام خمینى(ره) در شمال خلیج فارس براى افزایش میزان تردد کشتیهاو شناورها و جلوگیرى از توقف آنها در کانال کنونى ایجاد مى شود.

«مصطفى زارع دوست» رییس اداره حفاظت وایمنى دریانوردى بنادر و کشتیرانى خوزستان با اعلام این مطلب افزود: این کانال که در زمان حاضر فاز مطالعاتى آن در حال انجام است براى تردد شناورهاى با آبخور پایین استفاده مى شود.وى، هزینه مطالعات این طرح را یک میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت: با اتمام کار ساخت کانال دوم، از کانال فعلى که ۸۰سال قدمت دارد فقط براى تردد کشتیهاى با آبخور بالا استفاده مى شود.

رییس اداره حفاظت و ایمنى دریانوردى بنادر و کشتیرانى خوزستان از اتمام فاز مطالعاتى پروژه احداث کانال دوم دسترسى به بندر امام خمینى(ره) از سمت خور موسى تا پایان امسال خبر داد و ابراز امیدوارى کرد: این کانال تا نیمه نخست سال ۸۶به بهره بردارى برسد.

وى خاطرنشان کرد: عرض کانال فعلى دسترسى از خور موسى به بندر امام خمینى(ره) تنها ۲۰۰متر است که به دلیل احتمال بروز سانحه براى شناورها در این کانال، ساخت کانال دوم با هدف تسهیل و افزایش تردد کشتیها به این بندر اجرایى مى شود.

زارع دوست همچنین از ایمن سازى لنگرگاه داخلى بندر امام خمینى(ره) در خور مریموس و علامت گذارى آن با استفاده از چراغهاى دریایى خبر داد و گفت: این علائم کمک ناوبرى بوده و به دریانوردان کمک مى کند تا با توجه به خاصیت خور مریموس در منطقه خورموسى، احتمال ریسک در این خور کاهش یابد.

 رییس اداره حفاظت و ایمنى دریانوردى بنادر و کشتیرانى خوزستان اضافه کرد: در زمان حاضر حدود ۶۰فروند بویه(علامت) براى مشخص شدن مسیر تردد کشتیها از دهانه خور موسى تا بندر امام خمینى(ره) استقرار یافته است.

 

۱ بهمن ۱۳۸۵ ۰۰:۰۰
کد خبر : ۴۴۳

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید