زیرساخت بانکرینگ در بندر چابهار ایجاد می‌شود/ توزیع روزانه ۱۲۰۰ تن سوخت‌ کم‌سولفور به ناوگان ملی از سایت بندر شهید رجایی آمادگی بندر تیاب برای جذب سرمایه گذار جهت احداث انبارهای نگهداشت کالا / ساخت اسکله چند منظوره بندر سیریک درحال اتمام است ضرورت تسهیل تردد کشتی‌های با پرچم ایران به تمامی بنادر روسیه/ تسریع در راه‌اندازی خط منظم کشتیرانی رو-رو بین بنادر روسیه و بنادر شمالی ایران/ اعلام آمادگی ایران برای سرمایه گذاری در خرید و ساخت کشتی برای فعالیت در خزر روسیه و‌ ایران برای توسعه همکاری دریایی مصمم هستند/ حداکثر بار از دریای خزر باید به بنادر ایران برسد/ لزوم عمیق‌سازی دریای خزر برای افزایش حمل‌ونقل دریایی اولین سالگرد تدفین شهیدان گمنام در بندر شهید رجایی برگزار شد کاهش ۲ میلیون تنی کالای اساسی انباشته در بندر امام خمینی(ره)/ خروج کالا از بندر امام با سرعت در حال انجام است برنامه سازمان بنادر برای مقابله با کرونا و بیماری‌های عفونی در بنادر و روی کشتی در سال ۱۴۰۱/ تداوم نظارت و کنترل شیوع بیماری‌های عفونی در بنادر بازرگانی و مسافری امضای ۱۲ سند همکاری در حوزه های مختلف بین ایران و عمان پیام مدیرعامل سازمان بنادر به مناسبت سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر امداد رسانی آتش نشانان بنادر آبادان به حادثه دیدگان زیر آوار ساختمان متروپل
دومین کانال دسترسى به بندرامام خمینى در شمال خلیج فارس ایجاد مى شود.

دومین کانال دسترسى به بندر امام خمینى(ره) در شمال خلیج فارس براى افزایش میزان تردد کشتیهاو شناورها و جلوگیرى از توقف آنها در کانال کنونى ایجاد مى شود.

«مصطفى زارع دوست» رییس اداره حفاظت وایمنى دریانوردى بنادر و کشتیرانى خوزستان با اعلام این مطلب افزود: این کانال که در زمان حاضر فاز مطالعاتى آن در حال انجام است براى تردد شناورهاى با آبخور پایین استفاده مى شود.وى، هزینه مطالعات این طرح را یک میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت: با اتمام کار ساخت کانال دوم، از کانال فعلى که ۸۰سال قدمت دارد فقط براى تردد کشتیهاى با آبخور بالا استفاده مى شود.

رییس اداره حفاظت و ایمنى دریانوردى بنادر و کشتیرانى خوزستان از اتمام فاز مطالعاتى پروژه احداث كانال دوم دسترسى به بندر امام خمینى(ره) از سمت خور موسى تا پایان امسال خبر داد و ابراز امیدوارى کرد: این کانال تا نیمه نخست سال ۸۶به بهره بردارى برسد.

وى خاطرنشان کرد: عرض کانال فعلى دسترسى از خور موسى به بندر امام خمینى(ره) تنها ۲۰۰متر است که به دلیل احتمال بروز سانحه براى شناورها در این کانال، ساخت کانال دوم با هدف تسهیل و افزایش تردد کشتیها به این بندر اجرایى مى شود.

زارع دوست همچنین از ایمن سازى لنگرگاه داخلى بندر امام خمینى(ره) در خور مریموس و علامت گذارى آن با استفاده از چراغهاى دریایى خبر داد و گفت: این علائم کمک ناوبرى بوده و به دریانوردان کمک مى کند تا با توجه به خاصیت خور مریموس در منطقه خورموسى، احتمال ریسک در این خور کاهش یابد.

 رییس اداره حفاظت و ایمنى دریانوردى بنادر و کشتیرانى خوزستان اضافه کرد: در زمان حاضر حدود ۶۰فروند بویه(علامت) براى مشخص شدن مسیر تردد کشتیها از دهانه خور موسى تا بندر امام خمینى(ره) استقرار یافته است.

 

۱ بهمن ۱۳۸۵ ۰۰:۰۰
کد خبر : ۴۴۳

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید