امکان تخلیه مستقیم کشتی های حامل غلات به واگن قطار فراهم شد/ تخلیه بی وقفه کالاهای اساسی در بندر شهید رجایی/ توسعه حمل و نقل چند وجهی؛ راهبرد بندر شهید رجایی در سال جهش تولید/ تا پایان فروردین ۵ کشتی گندم در بندر شهیدرجایی پهلو می گیرد جذب تمام درخواست ها و قراردادهای سرمایه گذاری برای بنادر چابهار/ احداث اسکله شناورهای مسافری و تفریحی بندر شهیدکلانتری چابهار/ افزایش ۲۰ درصدی صادرات و ترانزیت کالا در دستور کار افزایش ظرفیت اسمی بندر شهیدرجایی از ۱۱۴ به ۱۲۰ میلیون تن/ افزایش جذب سرمایه گذاری بخش غیردولتی از طریق انعقاد قراردادهای کانتینری و غیر کانتینری/ مقابله با ساخت و سازهای ساحلی غیرمجاز/ ارتقاء سطح پیشگیری و مقابله با آلودگی محیط زیست دریایی ناشی از شناورها و تاسیسات بندری افزایش 32 درصدی صادرات کالا از بنادر آبادان در سال 98/ خارج سازی 15 فروند موتور لنج متروکه و رها شده از بندر آبادان/ ارائه خدمات یدک کشی به شناورهای مستقر و متردد در بندر آبادان طی سال 99 کاهش فرآیندها و تسهیل در صادرات بندر شهید رجایی در سال جاری خارج سازی شناورهای مغروقه در محدوده تردد شناورهای مسافری و خدماتی/ نصب و بهره برداری از اسکله پانتونی شناور در محل اسکله تفریحی بندرترکمن/ رفع نقص اسکله های چوبی سنتی و تأمین ایمنی اسکله های تفریحی بنادر گلستان در دستورکار۹۹ رشد ۹۶ درصد صادرات غیرنفتی بندر جاسک/ رشد ۱۱ درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی بنادر گیلان طی سال ۹۸/ لایروبی و ساخت تله های رسوبگیر تالاب انزلی در سال ۹۹ / افزایش و تسریع فرآیند تخلیه و بارگیری کالاها/ جذب سرمایه گذار در صنایع دارای ارزش افزوده در مجتمع بندری انزلی ثبت رکورد تخلیه وخروج همزمان ۱۳۵۰۰ تن گندم در بندر چابهار رشد ۵ درصدی صادرات از بنادر گیلان/ توانایی پهلودهی تمام کشتی‌ها در بنادر گیلان وجود دارد
دومین کانال دسترسى به بندرامام خمینى در شمال خلیج فارس ایجاد مى شود.

دومین کانال دسترسى به بندر امام خمینى(ره) در شمال خلیج فارس براى افزایش میزان تردد کشتیهاو شناورها و جلوگیرى از توقف آنها در کانال کنونى ایجاد مى شود.

«مصطفى زارع دوست» رییس اداره حفاظت وایمنى دریانوردى بنادر و کشتیرانى خوزستان با اعلام این مطلب افزود: این کانال که در زمان حاضر فاز مطالعاتى آن در حال انجام است براى تردد شناورهاى با آبخور پایین استفاده مى شود.وى، هزینه مطالعات این طرح را یک میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت: با اتمام کار ساخت کانال دوم، از کانال فعلى که ۸۰سال قدمت دارد فقط براى تردد کشتیهاى با آبخور بالا استفاده مى شود.

رییس اداره حفاظت و ایمنى دریانوردى بنادر و کشتیرانى خوزستان از اتمام فاز مطالعاتى پروژه احداث کانال دوم دسترسى به بندر امام خمینى(ره) از سمت خور موسى تا پایان امسال خبر داد و ابراز امیدوارى کرد: این کانال تا نیمه نخست سال ۸۶به بهره بردارى برسد.

وى خاطرنشان کرد: عرض کانال فعلى دسترسى از خور موسى به بندر امام خمینى(ره) تنها ۲۰۰متر است که به دلیل احتمال بروز سانحه براى شناورها در این کانال، ساخت کانال دوم با هدف تسهیل و افزایش تردد کشتیها به این بندر اجرایى مى شود.

زارع دوست همچنین از ایمن سازى لنگرگاه داخلى بندر امام خمینى(ره) در خور مریموس و علامت گذارى آن با استفاده از چراغهاى دریایى خبر داد و گفت: این علائم کمک ناوبرى بوده و به دریانوردان کمک مى کند تا با توجه به خاصیت خور مریموس در منطقه خورموسى، احتمال ریسک در این خور کاهش یابد.

 رییس اداره حفاظت و ایمنى دریانوردى بنادر و کشتیرانى خوزستان اضافه کرد: در زمان حاضر حدود ۶۰فروند بویه(علامت) براى مشخص شدن مسیر تردد کشتیها از دهانه خور موسى تا بندر امام خمینى(ره) استقرار یافته است.

 

۱ بهمن ۱۳۸۵ ۰۰:۰۰
کد خبر : ۴۴۳
کلیدواژه ها: دومین کانال دسترسى به بندرامام خمینى در شمال خلیج فارس ایجاد مى شود.

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید