افزایش ظرفیت‌های بندری ایران به235 میلیون تن/ تبدیل بنادر دولتی ایران به بنادر خصوصی/ ایران از نظر بندری هیچ چیزی کمتر از کشورهای همجوار ندارد ضرورت ارایه تسهیلات ویژه به سرمایه گذاران بندر چابهار/ استقبال سرمایه گذاران کشورهای هند و افغانستان از بندر شهید بهشتی/ معرفی بندر چابهار در سطح بین الملل/ بندر شهید بهشتی چابهار؛ آینده اقتصادی ایران را تغییر خواهد داد/ تلاش ارگان های دریایی برای توسعه بندر شهید بهشتی معرفی ظرفیت های منطقه با برگزاری همایش بین المللی توسعه بندرچابهار/ ضرورت رونق تولید و صادرات در چابهار/ دولت نگاه ویژه تری به توسعه راه آهن چابهار-سرخس داشته باشد رشد 600 درصدی در توسعه و افزایش 90 هزار برابری سرمایه گذاری در بنادر کشور/ ضرورت جذب سرمایه‌گذار در بندر امام خمینی، بوشهر و بندر شهید رجایی/ ارتقای سطح بنادر کشور/ ایجاد بندر دوم در کنار بندر شهیدرجایی ایرانی های مقیم آلمان خواستار سرمایه گذاری در بندرامیرآباد شدند/ توسعه گردشگری دریایی در بندرامیرآباد جابجایی 61 میلیون تن کالا در بندر شهید رجایی/صادرات 28 میلیون تن کالای غی رنفتی/ رشد 45 درصدی کابوتاژ غیرنفتی/ پهلوگیری 3000 فروند کشتی در بندر شهید رجایی ایجاد نخستین بایگانی الکترونیکی اداره بازرسی و ثبت شناورها در بندر بوشهر لزوم آشنایی کشورها با ظرفیت های سرمایه گذاری سواحل مکران و بندرچابهار/ هرچه سریعتر زیرساخت های ریلی و جاده ای محور شرق ایجاد شود/ چابهار می تواند کانون مراودات اقتصادی منطقه باشد افزایش سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر شهید رجایی/ افزایش 50درصدی ظرفیت بندر شهید رجایی با بهره برداری از تجهیزات جدید/ فعالان حوزه دریایی در شرایط تحریم قوی تر و منسجم تر عمل کنند/ بهره برداری از 12 دستگاه گنتری کرین در بندر شهید رجایی رفتار عادلانه در توزیع فرصت های دریایی و بندری/ حل خلاءهای آموزشی و اشتغال با کمک سازمان بنادر/ توسعه دریایی رویکرد غالب در توسعه اقتصادی کشور است
حمایت بدون محدودیت ازشناورهای استاندارد/ جلوگیری از تردد شناورهای غیراستاندارد در بخش گردشگری دریایی/ تأکید بر ممنوعیت صید در مناطق گردشگری دریایی/ اعطای تسهیلات با سود صفر درصد
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: ابلاغ رسمی جلوگیری از تردد شناورهای غیراستاندارد در بخش گردشگری دریایی در دستور کار قرار گرفته است چرا که در برابر سلامت و ایمنی ترددهای دریایی مردم، مسئولیت قانونی داریم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، اله مراد عفیفی پور؛ در جمع اعضای تعاونی های گردشگری جزیره قشم با اشاره به بهره گیری کشورها از منابع طبیعی برای رونق بخشی به صنعت گردشگری، افزود: با ایجاد فرصت های گردشگری می توان سایر محرک های اقتصادی را برای استفاده از منابع طبیعی و خدادادی  فعال کرد. 
وی تاکید کرد: گردشگری دریایی می تواند فرصت های جدیدی را برای رونق اقتصادی و اشتغال ساحل نشینان فراهم کند.
عفیفی پور با اشاره به تأکیدات استاندار هرمزگان بر لزوم نوسازی ناوگان گردشگری دریایی و خروج شناورهای سنتی از این چرخه، افزود: با توجه به اینکه شناورهای تفریحی موجود که به عنوان قایق تشتی شناخته می شوند، به هیچ وجه استانداردهای لازم برای گشت های ایمن دریایی را ندارند، از اینرو شناورهای سنتی با شناورهای ایمن و استاندارد که گواهینامه های لازم از موسسات رده بندی را دارند باید جایگزین شوند.
وی گفت: بر همین اساس، ابلاغ رسمی جلوگیری از تردد شناورهای غیراستاندارد در بخش گردشگری دریایی در دستور کار قرار گرفته است چرا که در برابر سلامت و ایمنی ترددهای دریایی مردم، مسئولیت قانونی داریم.
عفیفی پور اشتغال مولد برای جامعه محلی و بومیان منطقه در بحث گردشگری دریایی را از جمله دغدغه های مسئولان سازمان بنادر برای تحقق مسئولیت های اجتماعی این سازمان دانست و خاطرنشان کرد: در راستای رفع موانع موجود و برطرف نمودن دغدغه های تعاونی های گردشگری، در راستای الحاق شناورهای ایمن به چرخه حمایت های لازم را خواهیم کرد.
وی با اشاره به اعطای تسهیلات با سود صفر درصد به متقاضیان از محل وجوه اداره شده سازمان بنادر گفت: تلاش ما بر این است که تعاونی ها کمترین میزان آورده را برای استفاده از این تسهیلات بیاورند و از طریق مذاکره با بانک های عامل، در خصوص اقساط آنها دوره زمانی بازپرداخت نیز افزایش یابد.  
وی اظهار داشت: هیچ محدودیتی برای طرح هایی که هزینه کمتری برای خریدار شناورها در برداشته باشد، وجود ندارد و تنها استفاده از شناورهای ایمن و استاندارد برای گشت های دریایی ملاک عمل است. 
عفیفی پور خواستار ممنوعیت صید در مناطق گردشگری از جمله جزیره هنگام، زیستگاه دلفین ها و لاک پشت های دریایی شد و افزود: صیادی در این مناطق نباید مزاحم فعالیت های گردشگری باشد و تردد صیادان روی اسکله های ویژه شناورهای گردشگری باید مدیریت شود. در همین رابطه، برای جلوگیری از تداخل فعالیت ها در مناطق گردشگری جلسات مشترکی با اداره کل شیلات برگزار خواهیم کرد. 
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطرنشان کرد: تا قبل از احداث بنادر مسافری و گردشگری از جمله بندر شهید حقانی سالانه 2میلیون تردد مسافری در استان هرمزگان انجام می شد؛ ولی در حال حاضر با توسعه زیرساخت ها، شاهد تردد بیش از 20 میلیون نفر سفر به جزایر خلیج فارس در استان هرمزگان هستیم که خدمات رسانی باکیفیت  توسط تعاونی ها می تواند بخش قابل توجهی از این جمعیت را به سمت استفاده مردم از تجربه گشت های ایمن دریایی سوق دهد.
وی با بیان اینکه هرمزگان به عنوان استان پایلوت در زمینه نوسازی و استاندادسازی ناوگان گردشگری دریایی در کشور تعیین شده است، اضافه کرد: با الحاق شناورهای استاندارد به ناوگان گردشگری دریایی، بازار این صنعت به شکل چشمگیری رونق می گیرد.
در این نشست، نمایندگان تعاونی های گردشگری سفر سلامت پایدار، حراباد سهیلی، دلفین تاج نگار دیرستان و نگارین سیر هنگام به بیان چالش ها و مشکلات حوزه گردشگری دریایی پرداختند.
 
 
 
0 1
۲۰ آبان ۱۳۹۷ ۰۹:۴۳
کد خبر : ۴۴,۳۰۳
کلیدواژه ها: اله مراد عفیفی پور 

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید