تبیین دستاورد‌های حوزه دریایی کشور طی ۴۰سال گذشته/ اعلام جزییات بیست و ششمین همایش ارگانهای دریایی/ ظرفیت پذیرش کشتی‌ها به ۱۵۰ هزار تن رسید/ خودکفایی ایران در ساخت شناور‌های مسافری و باری/ بررسی چشم انداز‌ بخش دریایی کشور موج بندرداری نوین در ایران، بعد از انقلاب شکل گرفت/ از فرصت برجام برای تجهیز بنادر به خوبی بهره بردیم یادداشت| بندر خرمشهر و پتانسیل های که برای آن ایجاد شده است افزایش ظرفیت بنادر کشور از ۱۹ به ۲۳۴ میلیون تن/ ظرفیت جابه‌جایی سالانه مسافران راه‌آهن به ۲۵ میلیون نفر رسید همایش بین المللی توسعه چابهار؛ فرصتی برای معرفی ظرفیت های توسعه ای بندری/ رشد ۵۱ درصدی عملیات بندری در چابهار در مقایسه سال گذشته/ استقبال چشمگیر سرمایه گذاران بخش خصوصی داخلی و خارجی برای حضور در بندر چابهار/ بندر گوادر پاکستان؛ مکمل بندر چابهار است لزوم بهره گیری از ظرفیت بالای مجتمع بندری انزلی در توسعه منطقه اقتصادی آمادگی بندر خرمشهر برای گشت های منظم دریایی در تعطیلات/ افزایش ضریب ایمنی حرکت قایق ها و شناور های تفریحی برگزاری مانور عملیاتی اطفاء حریق، امداد و نجات و مقابله با آلودگی دربندر کنگان انضباط و شفافیت مالی در دستور کار سازمان بنادر/ وصول مطالبات با جدیت پیگیری شود تصویب پیشنهاد ایران در کمیته دائمی اقتصادی وتجاری سازمان همکاری اسلامی(کومسک)
انتظار از اتحادیه اروپا برای سرمایه گذاری لجستیکی در ایران
مدیرکل لجستیکی و حمل و نقل چندوجهی گفت: بنادر ایران در سال های اخیر از نظر عملیات بندری و عملیات گمرکی دستخوش تحولات زیادی شده است و در همین راستا از اتحادیه اروپا انتظار می رود سرمایه‌گذاری در ایران در بحث لجستیک را مد نظر قرار دهند، سرمایه‌گذاری که به طور حتم با بازگشت سرمایه اولیه همراه خواهد بود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی؛ خسرو سرایی، مدیرکل لجستیکی و حمل و نقل چندوجهی سازمان بنادر و دریانوردی؛  با اشاره به اهمیت لجستیک و زنجیره تامین، آن را از مهمترین مباحث در زمینه حمل و نقل کالا دانست و پیش بینی و آینده نگری در این حوزه را مهم و حیاتی خواند. 
وی تصریح کرد: مدیریت بندر به طور مستقیم نباید در تجارت دخالت داشته باشد بلکه باید زمینه و بستر مناسب برای بهبود تجارت و ارتباط منسجم بین زنجیره تامین را مهیا کند.
سرایی در تعریف طرح لجستیکی در کلاس جهانی گفت: ادغام و هماهنگی در راستای زنجره تامین بسیار حائز اهمیت بوده که این مهم با در نظر گرفتن مواردی نظیر همکاری مشترک، به اشتراک گزاری اطلاعات و داده ها، ایجاد نظم و هارمونی در سیستم های فناوری اطلاعات، استاندارد سازی پروسه ها و بازمهندسی پروسه ها به وقوع می پیوندد.
وی خاطرنشان کرد: در گذشته جذابیت بندر به تنهایی عامل جذب سرمایه‌گذاران بود اما امروزه جذابیت بندر به تنهایی فاکتور کافی نبوده بلکه جذابیت زنجیره تامین و به کارگیری تمام ملزومات لجستیکی است که باعث جذب افراد و سرمایه‌گذاران به سوی بنادر می شود. 
سرایی با بیان اینکه توافقات خوبی بین سازمان بنادر و اتحادیه اروپا بعد از برجام صورت گرفت، افزود:  اتحادیه اروپا به تعهدات خود به ایران در حوزه حمل و نقل دریایی و لجستیک پایبند بماند .
وی تصریح کرد: بنادر ایران در سال های اخیر از نظر عملیات بندری  و عملیات گمرکی دستخوش تحولات زیادی شده است و در همین راستا از اتحادیه اروپا انتظار می رود سرمایه‌گذاری در ایران در بحث لجستیک را مد نظر قرار دهند، سرمایه‌گذاری که به طور حتم با بازگشت سرمایه اولیه همراه خواهد بود. 
سرایی با اشاره به تشکیل کمیته های مشترک با مسئولین حمل و نقل جاده ای و ریلی پیرامون ایجاد فضای حمل و نقل چند وجهی در بنادر گفت: برای بهینه سازی ارتباط بین بنادر و خطوط ریلی و بنادر و جاده‌ها  در راستای کاهش هزینه ها جلسات متعددی تشکیل داده ایم، در واقع در حال حاضر بزرگترین هزینه در زنجیره تامین، هزینه توقف کالا در مسیر است. 
سرایی به تلاش ها برای افزایش سهم حمل و نقل ریلی در بنادر به 30 درصد اشاره کرد و یادآور شد: در گذشته سهم شبکه ریلی از ترافیک بندر تنها 6 درصد بوده لست که در حال حاضر به 11.5 درصد رسیده است.
مدیرکل لجستیکی و حمل و نقل چندوجهی از اتصال بندر بوشهر -- در جنوب کشور -- و بندر بندر امیر آباد -- در استان مازندران – به شبکه ریلی در آینده خبر داد. 
وی در انتهار خاطرنشان کرد: در مطالعاتی گسترده ای که در زمینه پهنه های لجستیکی در ایران انجام شده، سه مرکز چابهار، بندر عباس و بندر امام به عنوان 3 شهر لجستیکی در ایران تعریف شده اند و در کنار آن بندر امیر آباد و بندر جاسک به عنوان دهکده های لجستیکی درنظر گرفته شده اند.
 
۲۲ آبان ۱۳۹۷ ۱۰:۵۷
کد خبر : ۴۴,۳۳۱

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید