جذب تمام درخواست ها و قراردادهای سرمایه گذاری برای بنادر چابهار/ احداث اسکله شناورهای مسافری و تفریحی بندر شهیدکلانتری چابهار/ افزایش ۲۰ درصدی صادرات و ترانزیت کالا در دستور کار افزایش ظرفیت اسمی بندر شهیدرجایی از ۱۱۴ به ۱۲۰ میلیون تن/ افزایش جذب سرمایه گذاری بخش غیردولتی از طریق انعقاد قراردادهای کانتینری و غیر کانتینری/ مقابله با ساخت و سازهای ساحلی غیرمجاز/ ارتقاء سطح پیشگیری و مقابله با آلودگی محیط زیست دریایی ناشی از شناورها و تاسیسات بندری افزایش 32 درصدی صادرات کالا از بنادر آبادان در سال 98/ خارج سازی 15 فروند موتور لنج متروکه و رها شده از بندر آبادان/ ارائه خدمات یدک کشی به شناورهای مستقر و متردد در بندر آبادان طی سال 99 کاهش فرآیندها و تسهیل در صادرات بندر شهید رجایی در سال جاری خارج سازی شناورهای مغروقه در محدوده تردد شناورهای مسافری و خدماتی/ نصب و بهره برداری از اسکله پانتونی شناور در محل اسکله تفریحی بندرترکمن/ رفع نقص اسکله های چوبی سنتی و تأمین ایمنی اسکله های تفریحی بنادر گلستان در دستورکار۹۹ رشد ۹۶ درصد صادرات غیرنفتی بندر جاسک/ رشد ۱۱ درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی بنادر گیلان طی سال ۹۸/ لایروبی و ساخت تله های رسوبگیر تالاب انزلی در سال ۹۹ / افزایش و تسریع فرآیند تخلیه و بارگیری کالاها/ جذب سرمایه گذار در صنایع دارای ارزش افزوده در مجتمع بندری انزلی ثبت رکورد تخلیه وخروج همزمان ۱۳۵۰۰ تن گندم در بندر چابهار رشد ۵ درصدی صادرات از بنادر گیلان/ توانایی پهلودهی تمام کشتی‌ها در بنادر گیلان وجود دارد رشد ۲۶ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در سال ۹۸/ افزایش ظرفیت کانتینری از ۱۰۰ هزار به ۴۰۰ هزار TEU/ خارج سازی مغروقه های باقیمانده در آبراه اروند طی سال ۹۹/ افزایش سهم ریلی بندر خرمشهر از فعالیت های بندری در زنجیره تأمین کالا
انتظار از اتحادیه اروپا برای سرمایه گذاری لجستیکی در ایران
مدیرکل لجستیکی و حمل و نقل چندوجهی گفت: بنادر ایران در سال های اخیر از نظر عملیات بندری و عملیات گمرکی دستخوش تحولات زیادی شده است و در همین راستا از اتحادیه اروپا انتظار می رود سرمایه‌گذاری در ایران در بحث لجستیک را مد نظر قرار دهند، سرمایه‌گذاری که به طور حتم با بازگشت سرمایه اولیه همراه خواهد بود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی؛ خسرو سرایی، مدیرکل لجستیکی و حمل و نقل چندوجهی سازمان بنادر و دریانوردی؛  با اشاره به اهمیت لجستیک و زنجیره تامین، آن را از مهمترین مباحث در زمینه حمل و نقل کالا دانست و پیش بینی و آینده نگری در این حوزه را مهم و حیاتی خواند. 
وی تصریح کرد: مدیریت بندر به طور مستقیم نباید در تجارت دخالت داشته باشد بلکه باید زمینه و بستر مناسب برای بهبود تجارت و ارتباط منسجم بین زنجیره تامین را مهیا کند.
سرایی در تعریف طرح لجستیکی در کلاس جهانی گفت: ادغام و هماهنگی در راستای زنجره تامین بسیار حائز اهمیت بوده که این مهم با در نظر گرفتن مواردی نظیر همکاری مشترک، به اشتراک گزاری اطلاعات و داده ها، ایجاد نظم و هارمونی در سیستم های فناوری اطلاعات، استاندارد سازی پروسه ها و بازمهندسی پروسه ها به وقوع می پیوندد.
وی خاطرنشان کرد: در گذشته جذابیت بندر به تنهایی عامل جذب سرمایه‌گذاران بود اما امروزه جذابیت بندر به تنهایی فاکتور کافی نبوده بلکه جذابیت زنجیره تامین و به کارگیری تمام ملزومات لجستیکی است که باعث جذب افراد و سرمایه‌گذاران به سوی بنادر می شود. 
سرایی با بیان اینکه توافقات خوبی بین سازمان بنادر و اتحادیه اروپا بعد از برجام صورت گرفت، افزود:  اتحادیه اروپا به تعهدات خود به ایران در حوزه حمل و نقل دریایی و لجستیک پایبند بماند .
وی تصریح کرد: بنادر ایران در سال های اخیر از نظر عملیات بندری  و عملیات گمرکی دستخوش تحولات زیادی شده است و در همین راستا از اتحادیه اروپا انتظار می رود سرمایه‌گذاری در ایران در بحث لجستیک را مد نظر قرار دهند، سرمایه‌گذاری که به طور حتم با بازگشت سرمایه اولیه همراه خواهد بود. 
سرایی با اشاره به تشکیل کمیته های مشترک با مسئولین حمل و نقل جاده ای و ریلی پیرامون ایجاد فضای حمل و نقل چند وجهی در بنادر گفت: برای بهینه سازی ارتباط بین بنادر و خطوط ریلی و بنادر و جاده‌ها  در راستای کاهش هزینه ها جلسات متعددی تشکیل داده ایم، در واقع در حال حاضر بزرگترین هزینه در زنجیره تامین، هزینه توقف کالا در مسیر است. 
سرایی به تلاش ها برای افزایش سهم حمل و نقل ریلی در بنادر به 30 درصد اشاره کرد و یادآور شد: در گذشته سهم شبکه ریلی از ترافیک بندر تنها 6 درصد بوده لست که در حال حاضر به 11.5 درصد رسیده است.
مدیرکل لجستیکی و حمل و نقل چندوجهی از اتصال بندر بوشهر -- در جنوب کشور -- و بندر بندر امیر آباد -- در استان مازندران – به شبکه ریلی در آینده خبر داد. 
وی در انتهار خاطرنشان کرد: در مطالعاتی گسترده ای که در زمینه پهنه های لجستیکی در ایران انجام شده، سه مرکز چابهار، بندر عباس و بندر امام به عنوان 3 شهر لجستیکی در ایران تعریف شده اند و در کنار آن بندر امیر آباد و بندر جاسک به عنوان دهکده های لجستیکی درنظر گرفته شده اند.
 
۲۲ آبان ۱۳۹۷ ۱۰:۵۷
کد خبر : ۴۴,۳۳۱
کلیدواژه ها: خسرو سرایی، حمل نقل چند وجهی، اتصال خطوط ریلی به بنادر

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید