"شناور مجاز" شناوری است که از مبادی مجاز تردد کند و تحت نظارت بازرسان اداره حفاظت و ایمنی دریانوردی باشد در شرایط نامساعد جوی، از سفر دریایی خودداری نمایید شوخی های خطرناک در شناور یکی از مهمترین عوامل ایجاد حادثه است شناخت و رعایت نکات ایمنی ارائه شده توسط ناظرین و بازرسان ایمنی، مهم‌ترین اصل در سفرهای دریایی است و رعایت آن ضامن سلامت شما است آلودگی دریا، محیط زیست و زندگی میلیون ها انسان را تهدید می کند ساعات ازدحام مسافران در بنادر 8:30 تا 11 صبح است، لذا بهتر است جهت رفاه خود و خانواده محترمتان، ساعات دیگری جهت حضور در بنادر مسافری انتخاب نمایید با رعایت نکات ایمنی، جان خود و فرزندان دلبندتان را بیمه کنید پس از سوار شدن به شناور، بلافاصله با وسایل ایمنی و راه های خروج اضطراری آن آشنا شوید سوار شدن به شناورهای غیرمجاز مخاطرات زیادی را به دنبال خواهد داشت و کسی (حتی بیمه) مسئولیت آن را قبول نمی کند عجله در هنگام سوار و پیاده شدن به شناور (قبل از پهلوگیری کامل)، از عوامل بروز حادثه است
ضرورت تلاش  اروپایی ها برای  تامین ایمنی کشتی ها و دریانوردان ایرانی/ کشتی های ایرانی؛ تحت پوشش بیمه و در لیست سفید کنوانسیون استانداردهای آموزش، صدور گواهینامه و نگهبانی دریانوردان هستند/ وظیفه مشترک
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ما از اروپایی ها انتظار داریم که تمام تلاش خود را در راستای تامین ایمنی کشتی ها و دریانوردان داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، هادی حق شناس در دومین روز از سمینار آموزشی لجستیک و زنجیره حمل و نقل که با همکاری اتحادیه اروپا برگزار شد، افزود: ایران یکی از قدیمی ترین اعضای سازمان جهانی دریانوردی IMO است و مباحث و چالش های مشترکی را با کشورهای عضو سازمان جهانی دریانوردی به ویژه کشورهای اروپایی در این حوزه دارد.

وی درباره مباحث و چالش های مشترکی که بین اعضای سازمان جهانی دریانوردی وجود دارد، تصریح کرد: توسعه پایدار، حفاظت از محیط زیست دریایی، جایگزین کردن سوخت مناسب برای کشتی ها، کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و ارتقا سطح ایمنی دریانوردی محور و اهداف مشترکی است که با همکاری کشورهای عضو سازمان جهانی دریانوردی قابل پیگیری است.

حق شناس اذعان داشت: حفاظت از محیط زیست دریایی از اولویت های اتحادیه اروپا و ایران است و ما وظیفه مشترک داریم تا با تامین تجهیزات و تسهیلات به حفظ محیط زیست دریایی کمک کنیم.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با وجود تحریم های غیر قانونی و غیر عقلانی اعمال شده، رسیدن به اهداف حفظ محیط زیست دریایی و ارتقا استانداردهای ایمنی و افزایش کارایی کشتی ها دشوار است. 

وی اظهارداشت: در حال حاضر ما از اروپایی ها انتظار داریم که تمام تلاش خود را در راستای تامین ایمنی کشتی ها و دریانوردان داشته باشند.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت در حال حاضر کشتی های ایرانی در لیست سفید کنوانسیون استانداردهای آموزش، صدور گواهینامه و نگهبانی دریانوردان(  ( STCW  قرار دارند و همچنان تحت پوشش شرکت های بیمه ای هستند و هیچ مشکلی در زمینه تردد ندارند.

 

۲۲ آبان ۱۳۹۷ ۱۳:۱۶
کد خبر : ۴۴,۳۳۳

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید