برگزاری کارگاه آموزشی سامانه جامع تجارت در مناطق ویژه در بندرامیرآباد/بررسی سامانه جامع تسهیل ثبت کالاهای ورودی توزیع 600 هزار تن گندم با استفاده از حمل و نقل ترکیبی/ کاهش هزینه حمل و قیمت تمام شده جابه جایی با اجرای کابوتاژ داخلی/ بنادر؛ مراکز توزیع کالا در نظر گرفته شده اند/ کابوتاژ داخلی گندم توسط کشتیرانی‌های داخلی آغاز شد رشد 78 درصدی ترانزیت غیرنفتی در بنادر غرب هرمزگان/ ترابری مسافران دریایی 19 درصد افزایش یافت/ افزایش 86 درصدی عملیات کانتینری نجات 4 صیاد گمشده در دریای عمان توسط مرکز جستجو ونجات دریایی بندر چابهار همایش آموزشی نیروهای تازه استخدام بنادر هرمزگان برگزار شد بهبود عملیات مقابله با آلودگی نفتی در بندر نوشهر توسعه شبکه ریلی؛ ضامن بقای اقتصاد ایران در دوران تحریم/ می توان در راستای مدیریت ترانزیت کالا و رونق بنادر کشور گام برداشت/ ضرورت اتصال بنادر به ریل/ افزایش سرعت جا به جایی کالا با توسعه شبکه ریلی کشور/ کریدورهای حمل و نقل ایران از اهمیت بسیار بالایی در منطقه برخوردار هستند دسترسی ریلی عامل ارتقاء و افزایش رقابت پذیری در بنادر کشور/ توسعه پسکرانه بندر بوشهر/ توسعه راه های منتهی به بنادر برگزاری ششمین اجلاس ناوبری، مخابرات وجستجو و نجات دریایی/ کتاب راهنمای جستجو و نجات دریایی ایرانی؛ مرجع کشورهای عضو آیمو شد بازدید وزیر راه و شهر سازی از بندر خرمشهر
ضرورت تلاش  اروپایی ها برای  تامین ایمنی کشتی ها و دریانوردان ایرانی/ کشتی های ایرانی؛ تحت پوشش بیمه و در لیست سفید کنوانسیون استانداردهای آموزش، صدور گواهینامه و نگهبانی دریانوردان هستند/ وظیفه مشترک
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ما از اروپایی ها انتظار داریم که تمام تلاش خود را در راستای تامین ایمنی کشتی ها و دریانوردان داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردي، هادی حق شناس در دومین روز از سمینار آموزشی لجستیک و زنجیره حمل و نقل که با همکاری اتحادیه اروپا برگزار شد، افزود: ایران یکی از قدیمی ترین اعضای سازمان جهانی دریانوردی IMO است و مباحث و چالش های مشترکی را با کشورهای عضو سازمان جهانی دریانوردی به ویژه کشورهای اروپایی در این حوزه دارد.

وی درباره مباحث و چالش های مشترکی که بین اعضای سازمان جهانی دریانوردی وجود دارد، تصریح کرد: توسعه پایدار، حفاظت از محیط زیست دریایی، جایگزین کردن سوخت مناسب برای کشتی ها، کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و ارتقا سطح ایمنی دریانوردی محور و اهداف مشترکی است که با همکاری کشورهای عضو سازمان جهانی دریانوردی قابل پیگیری است.

حق شناس اذعان داشت: حفاظت از محیط زیست دریایی از اولویت های اتحادیه اروپا و ایران است و ما وظیفه مشترک داریم تا با تامین تجهیزات و تسهیلات به حفظ محیط زیست دریایی کمک کنیم.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با وجود تحریم های غیر قانونی و غیر عقلانی اعمال شده، رسیدن به اهداف حفظ محیط زیست دریایی و ارتقا استانداردهای ایمنی و افزایش کارایی کشتی ها دشوار است. 

وی اظهارداشت: در حال حاضر ما از اروپایی ها انتظار داریم که تمام تلاش خود را در راستای تامین ایمنی کشتی ها و دریانوردان داشته باشند.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت در حال حاضر کشتی های ایرانی در لیست سفید کنوانسیون استانداردهای آموزش، صدور گواهینامه و نگهبانی دریانوردان(  ( STCW  قرار دارند و همچنان تحت پوشش شرکت های بیمه ای هستند و هیچ مشکلی در زمینه تردد ندارند.

 

۲۲ آبان ۱۳۹۷ ۱۳:۱۶
کد خبر : ۴۴,۳۳۳

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید