افزایش جریان کالایی و‌ کاهش رسوب کالا با حمل کالاهای اساسی از طریق بندر چابهار/ مشوق های جذب سرمایه گذار و احداث انبار و سیلو آخرین وضعیت تخلیه و بارگیری در بندر شهیدرجایی/ اولویت پهلودهی با کالاهای اساسی است/ درخواست از صاحبان کالا برای تسریع در ترخیص کالاها از بندر شهید رجایی/ فعالیت ۲۴ ساعته سازمان بنادر و گمرک برای خروج کالا از بندر تأکید بر نقش مکمل بنادر چابهار و گوادر/ همسایه ها در اولویت همکاری با بندر چابهار مسیر دریایی هندوستان- قشم افتتاح شد/ آغاز فصلی نوین در تجارت دریایی ضرورت ایجاد بانک های افغان، هندی و پاکستانی در بندر چابهار/ دریافت 403 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای توسعه بندر چابهار/ امن‌ترین و ارزان‌ترین مسیر تجارت هند؛ بندر چابهار است/ 30 دستگاه استراتژیک در بندر چابهار نصب شد تبدیل چابهار به شهر صلح منطقه/ چابهار؛ تنها مسیر توسعه افغانستان است/ علاقه‌مندی ایران به نقش آفرینی چین و پاکستان در چابهار/ بنادر چابهار و گوادر مکمل هم هستند/ ایجاد منطقه مشترک صنعتی در مرز مشترک ایران و پاکستان آغاز ممیزی تمدید گواهی نامه سیستم مدیریت کیفیت در سازمان بنادر/ شناسایی عدم انطباق های احتمالی و بهبود خدمات رسانی ؛ هدف محوری ممیزی کیفیت انتقال گندم مازاد مصرف غرب کشور به استان‌های شرقی از طریق مسیر دریایی به چابهار/ تجهیز بندر چابهار با استفاده از تولیدات داخلی/ توسعه بندر شهید بهشتی با همکاری سرمایه گذاران هندی ادامه دارد شروع فعالیت شناور ایرانی در مسیر چابهار-مسقط/ آغاز مذاکراه برای راه اندازی خط دریایی مسافری چابهار-کراچی بندر چابهار از مهمترین امکانات کشور برای ترانزیت است/ ایجاد شبکه حمل و نقل بین المللی از چابهار/ تلاش وزارت امور خارجه برای بهره گیری از فرصت های بندر چابهار
احداث ترمینال های LNG در بنادر کشور/  50 درصد ذخایرسوخت فسیلی دنیا در محدوده خلیج فارس قرار دارد/ فعال سازی عملیات بانکرینگ LNG برای کشتی ها و شناورها/ آغاز امکان سنجی برای بکارگیری استفاده از گاز طبی
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: تمرکز سازمان بنادر و دریانوردی بر روی احداث ترمینال های LNG در بنادر شهید رجایی و شهید بهشتی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد علی حسن زاده در دومین روز از سمینار آموزشی لجستیک و زنجیره حمل و نقل که با همکاری اتحادیه اروپا برگزار شد، افزود: در 2 سال گذشته گزارش مفصلی در مورد وضعیت استفاده از گاز طبیعی (LNG) و کاربردهای آن در حوزه بنادر و دریانوردی تهیه شده است. استفاده از گاز طبیعی به علت مقررات سخت‌گیرانه زیست‌محیطی و قیمت ارزان‌تر روزبه‌روز در بین شرکت‌های بزرگ کشتیرانی خصوصاً حمل کانتینر مقبولیت بیشتری پیدا کرده است.

وی با توجه به اهمیت استفاده از گاز طبیعی، گفت: این حوزه را می توان در 5 بخش تقسیم بندی کرد. یک؛ اطلاعیه ها و قانون گذاری های انجام شده در ارتباط با استفاده از LNG، دوم؛ بنادر و ترمینال های LNG، سوم؛ شرکت های سوخت رسانی بندری و استفاده از LNG به جای سوخت های متداول، چهارم؛ کشتیرانی ( حمل LNG به عنوان محموله و یا استفاده از LNG به عنوان سوخت) و پنجم؛ یاردهای کشتی سازی و امکان ساخت و تجهیز کشتی ها برای بهره بری از LNG به عنوان سوخت اصلی و یا سوخت ثانویه است.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: در حال حاضر بیشترین تمرکز سازمان بنادر و دریانوردی بر روی احداث ترمینال های LNG در بنادر کشور است. طبق برنامه ریزی های انجام شده در سازمان بنادر و دریانوردی بندر شهید رجایی و بندر شهید بهشتی پتانسیل تاسیس ترمینال های LNG را دارا هستند و در همین راستا اختصاص اراضی پسکرانه در این بنادر در دستور کار قرار گرفته است

حسن زاده افزود: بیش از 50 درصد ذخایرسوخت فسیلی دنیا در محدوده خایج فارس قرار دارد و همچنین خلیج فارس و تنگه هرمز یکی از پرترددترین مسیر های آبی در دنیا شناخته می شوند. همه این عوامل پتانسیل بالایی را برای بنادر ایران در بحث بانکرینگ LNG ایجاد می کند

وی خاطرنشان کرد: بنادر شهید رجایی به دلیل نزدیکی به تنگه هرمز و چابهار به عنوان آخرین نقطه در مسیر تردد می توانند نقاط خوبی برای عملیات بانکرینگ LNG کشتی ها و شناورهای در حال تردد باشند

حسن زاده اظهار داشت: در حال حاضر کشورهای ایران، روسیه و قطر دارای بزرگترین ذخایر گازی در دنیا هستند که طبق مطالعات انجام شده از نظر ظرفیت میدان های گازی ایران در رتبه اول در دنیا قرار دارد. با توجه به موقعیت جغرافیایی ایران و بنادر جنوبی، ایران آمادگی همکاری مشترک با کشورهای اروپایی در زمینه LNG و یا سرمایه گزاری صد در صدی خارجی را دارد.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی در پایان گفت: سازمان بنادر و دریانوردی در حال برگزاری جلساتی با انستیتو LNG ایران به منظور امکان سنجی و بررسی طرح توجیه اقتصادی به کارگیری سوخت LNG است.

 

۲۲ آبان ۱۳۹۷
کد خبر : ۴۴,۳۳۶

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید