اعلام تعداد بنادر کوچک تحت مالکیت سازمان بنادر/ میزان کالاهای تجاری جابجا شده از طریق بنادر کوچک کشور/ نقش بی بدیل بنادر کوچک در شبکه سازی حمل و نقل دریایی/ آخرین وضعیت واگذاری بنادر کوچک به بخش خصوصی و غیردولتی ذی صلاح حذف تعرفه حق دسترسی به شبکه ریلی درون بندر/ افزایش سهم ریل در جابجایی کالاها/ رشد 64 درصدی تخلیه کالاهای اساسی از بندر بندرامام (ره) ایجاد خط کشتیراني مشترک ایران – ترکمنستان/ توسعه ارتباطات دریایی بین بنادر با همکاری ترکمنستان/ تکمیل کریدور شمال به جنوب ۲۵ دستگاه پمپ بنزینی از حوضچه بندر کنگان جمع آوری شد گزارش مدیرعامل سازمان بنادر از وضعیت موجود کالاهای اساسی در بنادر مثبت است/ افزایش موجودی کالاهای اساسی در بنادر کشور اتفاق مطلوبی است/ باید ساز و کاری برای سرعت بخشیدن به روند تخلیه کالا از انبارهای بنادر ایجاد شود/ تاکید بر رفع دغدغه ها در خصوص کمبود ناوگان حمل و نقل برای خروج کالا از انبارها ایجاد کمیته مشترک دریایی و بندری بین ایران و اسپانیا/ ظرفیت های بندری و دریایی دو کشور برای همکاری، مهیا است نفتکش ایرانی جبل الطارق را ترک کرد/ « آدریان دریا » وارد آب های بین المللی شد تخلیه و بارگیری 60 میلیون تنی در بنادر کشور از ابتدای سال تاکنون/ تجارت دریایی در بنادر ایران طبق روال انجام می‌شود/ تردد ناوگان ایرانی به بنادر کشورهای حوزه خلیج فارس برقرار است/ توقیف نفتکش انگلیسی ارتباطی با اقدام این کشور علیه ایران ندارد بهره برداری از ۱۵ پروژه دریایی و بندری همزمان با هفته دولت درهرمزگان احداث جاده کمربندی بندر امام(ره) به آبادان 15 درصد پیشرفت فیزیکی دارد
افزایش تعداد ترمینال های بانکرینگ LNG/ نحوه قرار گیری مخازن LNG در داخل کشتی ها چالش این حوزه است/ ضرورت بازنگری در مخازن گاز طبیعی  کشتی ها
مسئول واحد محیط زیست و ظرفیت سازی آژانس امنیت دریایی اروپا گفت: امروزه استفاده از گاز طبیعی به عنوان یک سوخت جایگزین در حمل و نقل دریایی نقش بسزایی در حفاظت از محیط زیست دریایی و کاهش آلودگی ایفا می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، جورجیوس کریستوف در دومین روز از سمینار آموزشی لجستیک و زنجیره حمل و نقل که با همکاری اتحادیه اروپا برگزار شد، افزود: استفاده از گاز طبیعی به عنوان یک سوخت جایگزین در حمل و نقل دریایی نقش بسزایی در حفاظت از محیط زیست دریایی و کاهش آلودگی ایفا می کند از اینرو همه کشورها صاحب کشتی باید به این سمت حرکت کند.

وی خاطرنشان کرد: LNG گاز طبیعی است که تا دمای منفی 160 درجه سالنتیگراد سرد شده است و در موقع نیاز و استفاده مجدد گرم می شود. 90 درصد LNG را گاز متان تشکیل می دهد و در حدود یک ششصدم سوخت های دیگر متداول فضا اشغال می کند که امتیاز خوبی برای کشتی ها محسوب می شود.

مسئول واحد محیط زیست و ظرفیت سازی آژانس امنیت دریایی اروپا گفت: از سال 2016 تا به امروز پیشرفت قابل توجهی در زمینه استفاده از LNG  به عنوان یک سوخت پاک در صنعت حمل  و نقل دریایی داشته ایم. در سال 2016 اولین کشتی یخ شکن با سوخت LNG  مورد استفاده قرار گرفت.

وی تصریح کرد: طی سال های اخیر شاهد افزایش تعداد ترمینال های بانکرینگ LNG بوده ایم. در ماه می 2016 اولین بانکرینگ کشتی به کشتی LNG را در سوئد تجربه کردیم. در واقع در سال 2016 با افزایش تقاضای شرکت ها برای استفاده از LNG به عنوان سوخت جایگزین مواجه بودیم و در همین راستا سمینارهای آموزشی متعدی را در EMSA در همین زمینه برگزار کردیم.

کریستوف افزود: در سال 2017 اولین استانداردها و مقررات بانکرینگ LNG تدوین شد. به علاوه در سال 2017 شاهد آغاز فعالیت کشتی ها سوخت رسان LNG بودیم که در دنیا به کشتی ها سوخت رسانی می کنند. در سال 2017 اولین کشتی کروز که به طور کامل از سوختLNG استفاده می کند نیز با ظرفیت بیش از 3 هزار متر مکعب فعالیت خود راآغاز کرد. لاینر CMA CGM نیز در سال 2017 تعداد 9 کشتی خود را به سوخت LNG مجهز کرد.

مسئول واحد محیط زیست و ظرفیت سازی آژانس امنیت دریایی اروپا اذعان داشت: در حال حاضر یکی از بزرگترین چالش های استفاده از سوخت LNG  در کشتی ها طراحی و نحوه قرار گیری مخازن LNG در داخل کشتی ها است که با توجه به حساسیت موضوع بازنگری هایی باید در این زمینه صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: از مهمترین محاسن سوخت LNG  میتوان به پاک بودن آن نسبت به دیگر سوخت های متداول در این صنعت  و همچنین هزینه کمتر آن با توجه به استفاده آن در سال های گذشته اشاره کرد. در مقابل با توجه به این موضوع که 90درصد LNG   را گاز متان تشکیل می دهد، در صورت عدم کنترل صحیح و انتشار این گاز، خطرات زیست محیطی به مراتب بیشتری از گاز کربن در پی خواهد داشت.

۲۳ آبان ۱۳۹۷ ۱۱:۴۹
کد خبر : ۴۴,۳۴۳

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید