برگزاری کارگاه آموزشی سامانه جامع تجارت در مناطق ویژه در بندرامیرآباد/بررسی سامانه جامع تسهیل ثبت کالاهای ورودی توزیع 600 هزار تن گندم با استفاده از حمل و نقل ترکیبی/ کاهش هزینه حمل و قیمت تمام شده جابه جایی با اجرای کابوتاژ داخلی/ بنادر؛ مراکز توزیع کالا در نظر گرفته شده اند/ کابوتاژ داخلی گندم توسط کشتیرانی‌های داخلی آغاز شد رشد 78 درصدی ترانزیت غیرنفتی در بنادر غرب هرمزگان/ ترابری مسافران دریایی 19 درصد افزایش یافت/ افزایش 86 درصدی عملیات کانتینری نجات 4 صیاد گمشده در دریای عمان توسط مرکز جستجو ونجات دریایی بندر چابهار همایش آموزشی نیروهای تازه استخدام بنادر هرمزگان برگزار شد بهبود عملیات مقابله با آلودگی نفتی در بندر نوشهر توسعه شبکه ریلی؛ ضامن بقای اقتصاد ایران در دوران تحریم/ می توان در راستای مدیریت ترانزیت کالا و رونق بنادر کشور گام برداشت/ ضرورت اتصال بنادر به ریل/ افزایش سرعت جا به جایی کالا با توسعه شبکه ریلی کشور/ کریدورهای حمل و نقل ایران از اهمیت بسیار بالایی در منطقه برخوردار هستند دسترسی ریلی عامل ارتقاء و افزایش رقابت پذیری در بنادر کشور/ توسعه پسکرانه بندر بوشهر/ توسعه راه های منتهی به بنادر برگزاری ششمین اجلاس ناوبری، مخابرات وجستجو و نجات دریایی/ کتاب راهنمای جستجو و نجات دریایی ایرانی؛ مرجع کشورهای عضو آیمو شد بازدید وزیر راه و شهر سازی از بندر خرمشهر
افزایش تعداد ترمینال های بانکرینگ LNG/ نحوه قرار گیری مخازن LNG در داخل کشتی ها چالش این حوزه است/ ضرورت بازنگری در مخازن گاز طبیعی  کشتی ها
مسئول واحد محیط زیست و ظرفیت سازی آژانس امنیت دریایی اروپا گفت: امروزه استفاده از گاز طبیعی به عنوان یک سوخت جایگزین در حمل و نقل دریایی نقش بسزایی در حفاظت از محیط زیست دریایی و کاهش آلودگی ایفا می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، جورجیوس کریستوف در دومین روز از سمینار آموزشی لجستیک و زنجیره حمل و نقل که با همکاری اتحادیه اروپا برگزار شد، افزود: استفاده از گاز طبیعی به عنوان یک سوخت جایگزین در حمل و نقل دریایی نقش بسزایی در حفاظت از محیط زیست دریایی و کاهش آلودگی ایفا می کند از اینرو همه کشورها صاحب کشتی باید به این سمت حرکت کند.

وی خاطرنشان کرد: LNG گاز طبیعی است که تا دمای منفی 160 درجه سالنتیگراد سرد شده است و در موقع نیاز و استفاده مجدد گرم می شود. 90 درصد LNG را گاز متان تشکیل می دهد و در حدود یک ششصدم سوخت های دیگر متداول فضا اشغال می کند که امتیاز خوبی برای کشتی ها محسوب می شود.

مسئول واحد محیط زیست و ظرفیت سازی آژانس امنیت دریایی اروپا گفت: از سال 2016 تا به امروز پیشرفت قابل توجهی در زمینه استفاده از LNG  به عنوان یک سوخت پاک در صنعت حمل  و نقل دریایی داشته ایم. در سال 2016 اولین کشتی یخ شکن با سوخت LNG  مورد استفاده قرار گرفت.

وی تصریح کرد: طی سال های اخیر شاهد افزایش تعداد ترمینال های بانکرینگ LNG بوده ایم. در ماه می 2016 اولین بانکرینگ کشتی به کشتی LNG را در سوئد تجربه کردیم. در واقع در سال 2016 با افزایش تقاضای شرکت ها برای استفاده از LNG به عنوان سوخت جایگزین مواجه بودیم و در همین راستا سمینارهای آموزشی متعدی را در EMSA در همین زمینه برگزار کردیم.

کریستوف افزود: در سال 2017 اولین استانداردها و مقررات بانکرینگ LNG تدوین شد. به علاوه در سال 2017 شاهد آغاز فعالیت کشتی ها سوخت رسان LNG بودیم که در دنیا به کشتی ها سوخت رسانی می کنند. در سال 2017 اولین کشتی کروز که به طور کامل از سوختLNG استفاده می کند نیز با ظرفیت بیش از 3 هزار متر مکعب فعالیت خود راآغاز کرد. لاینر CMA CGM نیز در سال 2017 تعداد 9 کشتی خود را به سوخت LNG مجهز کرد.

مسئول واحد محیط زیست و ظرفیت سازی آژانس امنیت دریایی اروپا اذعان داشت: در حال حاضر یکی از بزرگترین چالش های استفاده از سوخت LNG  در کشتی ها طراحی و نحوه قرار گیری مخازن LNG در داخل کشتی ها است که با توجه به حساسیت موضوع بازنگری هایی باید در این زمینه صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: از مهمترین محاسن سوخت LNG  میتوان به پاک بودن آن نسبت به دیگر سوخت های متداول در این صنعت  و همچنین هزینه کمتر آن با توجه به استفاده آن در سال های گذشته اشاره کرد. در مقابل با توجه به این موضوع که 90درصد LNG   را گاز متان تشکیل می دهد، در صورت عدم کنترل صحیح و انتشار این گاز، خطرات زیست محیطی به مراتب بیشتری از گاز کربن در پی خواهد داشت.

۲۳ آبان ۱۳۹۷ ۱۱:۴۹
کد خبر : ۴۴,۳۴۳

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید