"شناور مجاز" شناوری است که از مبادی مجاز تردد کند و تحت نظارت بازرسان اداره حفاظت و ایمنی دریانوردی باشد در شرایط نامساعد جوی، از سفر دریایی خودداری نمایید شوخی های خطرناک در شناور یکی از مهمترین عوامل ایجاد حادثه است شناخت و رعایت نکات ایمنی ارائه شده توسط ناظرین و بازرسان ایمنی، مهم‌ترین اصل در سفرهای دریایی است و رعایت آن ضامن سلامت شما است آلودگی دریا، محیط زیست و زندگی میلیون ها انسان را تهدید می کند ساعات ازدحام مسافران در بنادر 8:30 تا 11 صبح است، لذا بهتر است جهت رفاه خود و خانواده محترمتان، ساعات دیگری جهت حضور در بنادر مسافری انتخاب نمایید با رعایت نکات ایمنی، جان خود و فرزندان دلبندتان را بیمه کنید پس از سوار شدن به شناور، بلافاصله با وسایل ایمنی و راه های خروج اضطراری آن آشنا شوید سوار شدن به شناورهای غیرمجاز مخاطرات زیادی را به دنبال خواهد داشت و کسی (حتی بیمه) مسئولیت آن را قبول نمی کند عجله در هنگام سوار و پیاده شدن به شناور (قبل از پهلوگیری کامل)، از عوامل بروز حادثه است
افزایش تعداد ترمینال های بانکرینگ LNG/ نحوه قرار گیری مخازن LNG در داخل کشتی ها چالش این حوزه است/ ضرورت بازنگری در مخازن گاز طبیعی  کشتی ها
مسئول واحد محیط زیست و ظرفیت سازی آژانس امنیت دریایی اروپا گفت: امروزه استفاده از گاز طبیعی به عنوان یک سوخت جایگزین در حمل و نقل دریایی نقش بسزایی در حفاظت از محیط زیست دریایی و کاهش آلودگی ایفا می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، جورجیوس کریستوف در دومین روز از سمینار آموزشی لجستیک و زنجیره حمل و نقل که با همکاری اتحادیه اروپا برگزار شد، افزود: استفاده از گاز طبیعی به عنوان یک سوخت جایگزین در حمل و نقل دریایی نقش بسزایی در حفاظت از محیط زیست دریایی و کاهش آلودگی ایفا می کند از اینرو همه کشورها صاحب کشتی باید به این سمت حرکت کند.

وی خاطرنشان کرد: LNG گاز طبیعی است که تا دمای منفی 160 درجه سالنتیگراد سرد شده است و در موقع نیاز و استفاده مجدد گرم می شود. 90 درصد LNG را گاز متان تشکیل می دهد و در حدود یک ششصدم سوخت های دیگر متداول فضا اشغال می کند که امتیاز خوبی برای کشتی ها محسوب می شود.

مسئول واحد محیط زیست و ظرفیت سازی آژانس امنیت دریایی اروپا گفت: از سال 2016 تا به امروز پیشرفت قابل توجهی در زمینه استفاده از LNG  به عنوان یک سوخت پاک در صنعت حمل  و نقل دریایی داشته ایم. در سال 2016 اولین کشتی یخ شکن با سوخت LNG  مورد استفاده قرار گرفت.

وی تصریح کرد: طی سال های اخیر شاهد افزایش تعداد ترمینال های بانکرینگ LNG بوده ایم. در ماه می 2016 اولین بانکرینگ کشتی به کشتی LNG را در سوئد تجربه کردیم. در واقع در سال 2016 با افزایش تقاضای شرکت ها برای استفاده از LNG به عنوان سوخت جایگزین مواجه بودیم و در همین راستا سمینارهای آموزشی متعدی را در EMSA در همین زمینه برگزار کردیم.

کریستوف افزود: در سال 2017 اولین استانداردها و مقررات بانکرینگ LNG تدوین شد. به علاوه در سال 2017 شاهد آغاز فعالیت کشتی ها سوخت رسان LNG بودیم که در دنیا به کشتی ها سوخت رسانی می کنند. در سال 2017 اولین کشتی کروز که به طور کامل از سوختLNG استفاده می کند نیز با ظرفیت بیش از 3 هزار متر مکعب فعالیت خود راآغاز کرد. لاینر CMA CGM نیز در سال 2017 تعداد 9 کشتی خود را به سوخت LNG مجهز کرد.

مسئول واحد محیط زیست و ظرفیت سازی آژانس امنیت دریایی اروپا اذعان داشت: در حال حاضر یکی از بزرگترین چالش های استفاده از سوخت LNG  در کشتی ها طراحی و نحوه قرار گیری مخازن LNG در داخل کشتی ها است که با توجه به حساسیت موضوع بازنگری هایی باید در این زمینه صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: از مهمترین محاسن سوخت LNG  میتوان به پاک بودن آن نسبت به دیگر سوخت های متداول در این صنعت  و همچنین هزینه کمتر آن با توجه به استفاده آن در سال های گذشته اشاره کرد. در مقابل با توجه به این موضوع که 90درصد LNG   را گاز متان تشکیل می دهد، در صورت عدم کنترل صحیح و انتشار این گاز، خطرات زیست محیطی به مراتب بیشتری از گاز کربن در پی خواهد داشت.

۲۳ آبان ۱۳۹۷ ۱۱:۴۹
کد خبر : ۴۴,۳۴۳

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید