آغاز به کار نمایشگاه بین المللی دریایی جمهوری اسلامی ایران/ برگزاری نمایشگاه بین المللی دریایی با حضور ۲۷۰ شرکت داخلی و 18 شرکت خارجی/ انعقاد تفاهم‌نامه‌ و قرار‌داد در حاشیه نمایشگاه دریایی انعقاد ۱۹ قرارداد سرمایه گذاری سازمان بنادر با بخش خصوصی به مبلغ ۱۸ هزار میلیارد ریال در هفته حمل و نقل/ تشریح قراردادهای سرمایه گذاری بخش خصوصی در بنادر ایران/ احداث پایانه تمام مکانیزه مواد معدنی در بندر شهیدرجایی؛ مگاپروژه ای ۵۰ هزار میلیارد ریالی رونمایی از مجموعه کتب استانداردها و کنوانسیون بندری سازمان بنادر/ کنوانسیون های بین المللی؛ بومی سازی شد/ اعلام قوانین سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص فعالیت های بندری/ ترجمه کنوانسیون بین المللی آتن در مورد حمل مسافر و بار همراه مسافر از طریق دریا/ ابلاغ دستورالعمل اجرایی کنوانسیون تسهیل ترافیک دریایی سومین نمایشگاه بین المللی حمل‌ و نقل با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز به کار کرد/ رونمایی از مجموعه کتب استاندارد و کنوانسیون های بندری سازمان بنادر برگزاری نمایشگاه بین المللی دریایی با حضور 270 شرکت داخلی و ۱۸ شرکت خارجی؛ 26 تا 28 آذر/ تشریح محورها و فرصت های سرمایه گذاری نمایشگاه کیش بنادر با اتصال به ریل می توانند در جذب سرمایه گذار موفق عمل کنند/ افزایش صادرات با اتصال بنادر به ریل تدوین نقشه راه و سند توسعه بنادر/ فاز دوم مطالعات طرح جامع بنادر بازرگانی کشور در دستور کار سازمان بنادر/ بنادر بوشهر و گناوه از ظرفیت های خوبی جهت توسعه برخوردار هستند ضرورت سرمایه گذاری در پسکرانه بنادر برای توسعه اقتصادی و صنعتی کشور میزان عملکرد بنادر از نظر ورود و خروج کالا بسیار خوب است/ بندر شهید رجایی؛ قابلیت پهلوگیری بزرگترین کشتی ها را پیدا خواهد کرد/ کاهش ماندگاری کالا در گمرک/ محدودیتی برسر راه واردات کالاهای اساسی وجود ندارد/ استان هرمزگان یکی از مهمترین استان های مرزی است/ ضرورت تسهیل صادرات و واردات برای فعالان اقتصادی کشور سازمان بنادر و دریانوردی؛ دستگاه برتر خدمات دولت الکترونیک کشور شد
مسئول سیاستگذاری واحد لجستیک و حمل و نقل دریایی اروپا مطرح کرد:
بانک سرمایه گذاری اروپا ۷۵۰ میلیون یورو برای بهینه سازی کشتی ها پرداخت می کند
مسئول سیاستگذاری واحد لجستیک و حمل و نقل دریایی اروپا گفت: بانک سرمایه گذاری اروپا 750 میلیون یورو برای بهینه سازی کشتی ها به منظور کاهش انتشار آلودگی ها پرداخت می کند.
 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، واسیلیوس دیمتریادس در دومین روز از سمینار آموزشی لجستیک و زنجیره حمل و نقل که با همکاری اتحادیه اروپا برگزار شد، افزود: 2 مساله مهم در زمینه حفاظت از محیط زیست دریایی مطرح است، یک مورد تولید گازهای گلخانه ای بوده و دیگری آلودگی هوایی ایجاد شده توسط کشتی ها ،شناورها و لزوم استفاده از سوخت های جایگزین است.

۲,۵ درصد آلودگی گازهای گلخانه ای در دنیا بواسطه حمل و نقل دریایی است

وی تصریح کرد: در حال حاضر در حدود 2.5 درصد آلودگی گازهای گلخانه ای در دنیا بواسطه حمل و نقل دریایی ایجاد می شود. در سال 2013 کمیسیون مربوطه در اتحادیه اروپا استراتژی معینی را برای تداوم مقابله با آلودگی های گازهای گلخانه ای تدوین و تصویب کرد.

مسئول سیاستگذاری واحد لجستیک و حمل و نقل دریایی اروپا گفت: با همکاری کشورهای عضو سازمان جهانی دریانوردی باید صنعت حمل و نقل دریایی به سمت کاهش تولید گازهای گلخانه ای برود.اتحادیه اروپا در این زمینه با سازمان جهانی دریانوردی همکاری های گسترده و نزدیکی دارد.

وی خاطرنشان کرد: برنامه ارائه شده توسط سازمان جهانی دریانوردی به منظور کاهش 50 درصدی انتشار گازهای گلخانه ای تا سال 2050 نسبت به سال 2008بدین معنی است که راهکارهای کوتاه مدت برای رسیدن به این هدف باید در نظر گرفته شود.

 سالانه ۵۰ میلیون یورو برای تحقیقات حمل و نقل دریایی اختصاص پیدا می کند

مسئول سیاستگذاری واحد لجستیک و حمل و نقل دریایی  اروپا اذعان داشت: براساس تحقیقات انجام گرفته فعالیت های مورد نیاز برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای تا قبل از سال 2023 را می توان به دو دسته کوتاه مدت و بلند مدت تقسیم کرد. از جمله راهکارهای کوتاه مدت می توان به تقویت EEDI برای ساخت کشتی های جدید، بهینه سازی مصرف سوخت در کشتی های موجود و بهینه سازی مدیریت اشاره کرد. در مورد راهکارهای طولانی مدت، استفاده از سوخت های جایگزین بدون آلودگی کربنی و تغییر زیرساخت های اساسی، قابل تامل است.

دیمتریادس خاطرنشان کرد: طبق سیاست گذاری های انجام شده، بودجه لازم در راستای برنامه های کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در اتحادیه اروپا از طرق مختلف تامین می شود. بر اساس برنامه افق 2020، سالانه 50 میلیون یورو به انجام تحقیقات و ارائه نوآوری در حمل و نقل دریایی اختصاص پیدا می کند.

وی اظهار داشت: بانک سرمایه گذاری اروپا 750 میلیون یورو برای بهینه سازی کشتی ها با تجهیزات مدرن به منظور کاهش انتشار آلودگی ها اختصاص داده است. برنامه بودجه سال 2021 تا 2027 کمیسیون CEF حاکی از اختصاص بودجه 30 میلیارد یورویی به منظور تغییر در زیرساخت های حمل و نقل در اروپا با تاکید بر هوشمندسازی و کاهش تولید گازهای کربنی است.

 

۲۳ آبان ۱۳۹۷ ۱۲:۱۴
کد خبر : ۴۴,۳۴۶

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید