افزایش جریان کالایی و‌ کاهش رسوب کالا با حمل کالاهای اساسی از طریق بندر چابهار/ مشوق های جذب سرمایه گذار و احداث انبار و سیلو آخرین وضعیت تخلیه و بارگیری در بندر شهیدرجایی/ اولویت پهلودهی با کالاهای اساسی است/ درخواست از صاحبان کالا برای تسریع در ترخیص کالاها از بندر شهید رجایی/ فعالیت ۲۴ ساعته سازمان بنادر و گمرک برای خروج کالا از بندر تأکید بر نقش مکمل بنادر چابهار و گوادر/ همسایه ها در اولویت همکاری با بندر چابهار مسیر دریایی هندوستان- قشم افتتاح شد/ آغاز فصلی نوین در تجارت دریایی ضرورت ایجاد بانک های افغان، هندی و پاکستانی در بندر چابهار/ دریافت 403 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای توسعه بندر چابهار/ امن‌ترین و ارزان‌ترین مسیر تجارت هند؛ بندر چابهار است/ 30 دستگاه استراتژیک در بندر چابهار نصب شد تبدیل چابهار به شهر صلح منطقه/ چابهار؛ تنها مسیر توسعه افغانستان است/ علاقه‌مندی ایران به نقش آفرینی چین و پاکستان در چابهار/ بنادر چابهار و گوادر مکمل هم هستند/ ایجاد منطقه مشترک صنعتی در مرز مشترک ایران و پاکستان آغاز ممیزی تمدید گواهی نامه سیستم مدیریت کیفیت در سازمان بنادر/ شناسایی عدم انطباق های احتمالی و بهبود خدمات رسانی ؛ هدف محوری ممیزی کیفیت انتقال گندم مازاد مصرف غرب کشور به استان‌های شرقی از طریق مسیر دریایی به چابهار/ تجهیز بندر چابهار با استفاده از تولیدات داخلی/ توسعه بندر شهید بهشتی با همکاری سرمایه گذاران هندی ادامه دارد شروع فعالیت شناور ایرانی در مسیر چابهار-مسقط/ آغاز مذاکراه برای راه اندازی خط دریایی مسافری چابهار-کراچی بندر چابهار از مهمترین امکانات کشور برای ترانزیت است/ ایجاد شبکه حمل و نقل بین المللی از چابهار/ تلاش وزارت امور خارجه برای بهره گیری از فرصت های بندر چابهار
کشتی های غیر ایمن؛ امکان تردد در آب های ایران را ندارند/42 کشتی در لیست سیاه کشتی های غیر مجاز قرار گرفته اند
مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: کشتی های غیر ایمن و غیر مجاز امکان تردد در آب ها و بنادر ایران را نخواهند داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، نادر پسنده در دومین روز از سمینار آموزشی لجستیک و زنجیره حمل و نقل که با همکاری اتحادیه اروپا برگزار شد، افزود: اجرای فرایندهای PSC/FSC به صورت مستمر و قوی باعث می شود کشتی های غیر ایمن و غیر مجاز امکان تردد در آب ها و بنادر ایران را نداشته باشند و همین امر به ارتقای ایمنی بنادر کمک شایانی می کند.

وی گفت: در راستای قوانین و استانداردهای بین المللی 42 کشتی در لیست سیاه کشتی های غیر مجاز قرار گرفته اند.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی  افزود: در پاسخ با این سوال که چطور می توان امنیت دریانوردی در سواحل را تامین کرد این موضع مطرح می شود که در صورتی که ملزومات کنوانسون های IMO در بنادر برقرار باشد می توان ایمنی یکی بندر را تامین کرد.

وی اذعان داشت: ناظران PSC/FSC می توانند از طریق بازرسی استانداردهای موجود در بنادر ایمنی کشتی ها و بنادر را تایید کنند. در حال حاضر در ایران 90 افسر ناظر PSC/FSC آموزش دیده و متخصص در 32 منطقه بندری مشخص شده در حال فعالیت هستند. برخی از این ناظران با توجه به تخصص بالا و تجربیات شان، دوره ای آموزشی در کشورهای دیگر نیز برگزار می کنند.

پسنده گفت: افسران ناظر PSC/FSC به کمک تجهیزات آنلاین، اطلاعات گردآوری شده را به سیستم جامع دریایی منتقل می کنند. اطلاعات انتقال داده شده به سیستم جامع دریایی قابل بررسی و ممیزی هستند و قابلیت پیگیری اطلاعات به صورت لحظه ای نیز وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: از سال 1990 موضوع PSC/FSC به صورت جدی در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی قرار گرفت. تا به حال 3 مورد ممیزی در این زمینه در ایران انجام شده است. یکی از این بازرسی ها توسط EMSA انجام شد که گزارش نهایی آن حاکی از نتایج بسیار مطلوبی در مبحث STCW  بوده است.

۲۳ آبان ۱۳۹۷
کد خبر : ۴۴,۳۴۸

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید