تبیین دستاورد‌های حوزه دریایی کشور طی ۴۰سال گذشته/ اعلام جزییات بیست و ششمین همایش ارگانهای دریایی/ ظرفیت پذیرش کشتی‌ها به ۱۵۰ هزار تن رسید/ خودکفایی ایران در ساخت شناور‌های مسافری و باری/ بررسی چشم انداز‌ بخش دریایی کشور موج بندرداری نوین در ایران، بعد از انقلاب شکل گرفت/ از فرصت برجام برای تجهیز بنادر به خوبی بهره بردیم یادداشت| بندر خرمشهر و پتانسیل های که برای آن ایجاد شده است افزایش ظرفیت بنادر کشور از ۱۹ به ۲۳۴ میلیون تن/ ظرفیت جابه‌جایی سالانه مسافران راه‌آهن به ۲۵ میلیون نفر رسید همایش بین المللی توسعه چابهار؛ فرصتی برای معرفی ظرفیت های توسعه ای بندری/ رشد ۵۱ درصدی عملیات بندری در چابهار در مقایسه سال گذشته/ استقبال چشمگیر سرمایه گذاران بخش خصوصی داخلی و خارجی برای حضور در بندر چابهار/ بندر گوادر پاکستان؛ مکمل بندر چابهار است لزوم بهره گیری از ظرفیت بالای مجتمع بندری انزلی در توسعه منطقه اقتصادی آمادگی بندر خرمشهر برای گشت های منظم دریایی در تعطیلات/ افزایش ضریب ایمنی حرکت قایق ها و شناور های تفریحی برگزاری مانور عملیاتی اطفاء حریق، امداد و نجات و مقابله با آلودگی دربندر کنگان انضباط و شفافیت مالی در دستور کار سازمان بنادر/ وصول مطالبات با جدیت پیگیری شود تصویب پیشنهاد ایران در کمیته دائمی اقتصادی وتجاری سازمان همکاری اسلامی(کومسک)
کشتی های غیر ایمن؛ امکان تردد در آب های ایران را ندارند/42 کشتی در لیست سیاه کشتی های غیر مجاز قرار گرفته اند
مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: کشتی های غیر ایمن و غیر مجاز امکان تردد در آب ها و بنادر ایران را نخواهند داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، نادر پسنده در دومین روز از سمینار آموزشی لجستیک و زنجیره حمل و نقل که با همکاری اتحادیه اروپا برگزار شد، افزود: اجرای فرایندهای PSC/FSC به صورت مستمر و قوی باعث می شود کشتی های غیر ایمن و غیر مجاز امکان تردد در آب ها و بنادر ایران را نداشته باشند و همین امر به ارتقای ایمنی بنادر کمک شایانی می کند.

وی گفت: در راستای قوانین و استانداردهای بین المللی 42 کشتی در لیست سیاه کشتی های غیر مجاز قرار گرفته اند.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی  افزود: در پاسخ با این سوال که چطور می توان امنیت دریانوردی در سواحل را تامین کرد این موضع مطرح می شود که در صورتی که ملزومات کنوانسون های IMO در بنادر برقرار باشد می توان ایمنی یکی بندر را تامین کرد.

وی اذعان داشت: ناظران PSC/FSC می توانند از طریق بازرسی استانداردهای موجود در بنادر ایمنی کشتی ها و بنادر را تایید کنند. در حال حاضر در ایران 90 افسر ناظر PSC/FSC آموزش دیده و متخصص در 32 منطقه بندری مشخص شده در حال فعالیت هستند. برخی از این ناظران با توجه به تخصص بالا و تجربیات شان، دوره ای آموزشی در کشورهای دیگر نیز برگزار می کنند.

پسنده گفت: افسران ناظر PSC/FSC به کمک تجهیزات آنلاین، اطلاعات گردآوری شده را به سیستم جامع دریایی منتقل می کنند. اطلاعات انتقال داده شده به سیستم جامع دریایی قابل بررسی و ممیزی هستند و قابلیت پیگیری اطلاعات به صورت لحظه ای نیز وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: از سال 1990 موضوع PSC/FSC به صورت جدی در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی قرار گرفت. تا به حال 3 مورد ممیزی در این زمینه در ایران انجام شده است. یکی از این بازرسی ها توسط EMSA انجام شد که گزارش نهایی آن حاکی از نتایج بسیار مطلوبی در مبحث STCW  بوده است.

۲۳ آبان ۱۳۹۷ ۱۲:۵۰
کد خبر : ۴۴,۳۴۸

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید