برگزاری کارگاه آموزشی سامانه جامع تجارت در مناطق ویژه در بندرامیرآباد/بررسی سامانه جامع تسهیل ثبت کالاهای ورودی توزیع 600 هزار تن گندم با استفاده از حمل و نقل ترکیبی/ کاهش هزینه حمل و قیمت تمام شده جابه جایی با اجرای کابوتاژ داخلی/ بنادر؛ مراکز توزیع کالا در نظر گرفته شده اند/ کابوتاژ داخلی گندم توسط کشتیرانی‌های داخلی آغاز شد رشد 78 درصدی ترانزیت غیرنفتی در بنادر غرب هرمزگان/ ترابری مسافران دریایی 19 درصد افزایش یافت/ افزایش 86 درصدی عملیات کانتینری نجات 4 صیاد گمشده در دریای عمان توسط مرکز جستجو ونجات دریایی بندر چابهار همایش آموزشی نیروهای تازه استخدام بنادر هرمزگان برگزار شد بهبود عملیات مقابله با آلودگی نفتی در بندر نوشهر توسعه شبکه ریلی؛ ضامن بقای اقتصاد ایران در دوران تحریم/ می توان در راستای مدیریت ترانزیت کالا و رونق بنادر کشور گام برداشت/ ضرورت اتصال بنادر به ریل/ افزایش سرعت جا به جایی کالا با توسعه شبکه ریلی کشور/ کریدورهای حمل و نقل ایران از اهمیت بسیار بالایی در منطقه برخوردار هستند دسترسی ریلی عامل ارتقاء و افزایش رقابت پذیری در بنادر کشور/ توسعه پسکرانه بندر بوشهر/ توسعه راه های منتهی به بنادر برگزاری ششمین اجلاس ناوبری، مخابرات وجستجو و نجات دریایی/ کتاب راهنمای جستجو و نجات دریایی ایرانی؛ مرجع کشورهای عضو آیمو شد بازدید وزیر راه و شهر سازی از بندر خرمشهر
سازمان بنادر و دریانوردی، عبدالرحیم کردی
مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با اشاره به اینکه ایجاد مگاپروژه چابهار یکی از اقدامات هدفمند دولت تدبیر و امید است، گفت: چابهار وارد فصل جدیدی شده است و می تواند بسیاری از موازنه های اقتصادی در منطقه را رقم بزند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، عبدالرحیم کردی با اشاره به اینکه در دولت تدبیر و امید یکی از اقدامات هدفمند که رییس‌جمهوری نیز به شخصه روی آن تمرکز کردند مگاپروژه چابهار در بحث ریلی، جاده‌ای، توسعه بندر و صنایع به ویژه در حوزه فولاد و پتروشیمی بود، اظهار کرد: در حال حاضر پروژهای تعریف شده روی خاک آمده‌اند و پیشرفت قابل توجهی دارند که مجموع این عوامل چابهار را وارد فصل جدیدی کرده است که می‌تواند تحولات و تغییرات بسیار مهمی را در آرایش اقتصادی کشور ایجاد کند تا بسیاری از موازنه‌های اقتصادی در منطقه حتی در مورد همسایگانی که به عنوان رقبای ما در حال توسعه بنادر خود هستند رقم بخورد.
 
وی ادامه داد: تا زمانی که تجربه بین‌المللی در بنادر خود نداشته باشیم توان رقابت با بسیاری از رقبای منطقه‌ای خود را نخواهیم داشت و باید بدانیم که بین‌المللی شدن بنادر ما به منظور استفاده از تجارب و دانش بیرونی در منطقه کمک می‌کند تا با سرعت بیشتری به رقبای خود برسیم و چه بسا بتوانیم با این آموزش‌ها، انتقال تجربه و دانش مدیریتی بتوانیم از رقبای خود سبقت بگیریم.
 
مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه بندر شهیدبهشتی چابهار یک بندر دو میلیون تنی بود و سرمایه‌گذاری‌های بسیار خوبی توسط سازمان بنادر و دریانوردی در ارتباط با این بندر انجام شد، گفت: هم اکنون ظرفیت این بندر به 8.5 میلیون تن افزایش یافته و با توسعه تجهیزات، امکان بهره‌گیری بیش از این ظرفیت هم وجود دارد.
 
کردی، افزود: اتفاق هوشمندانه دیگری که در مجموعه وزارت راه و شهرسازی و سازمان بنادر و دریانوردی رخ داد توافق برای بهره‌برداری از فاز یک بندر شهیدبهشتی چابهار با یک شرکت هندی بود که علی‌رغم هجمه‌های سنگین در فضای سیاسی کشور مدنظر قرار گرفت و به عقیده بنده فرد یا افرادی که این قرارداد را تنظیم کردند باید نشان لیاقت دریافت کنند؛ دلیل این مسئله نیز مدل تنظیم قرارداد مذکور بود که یکی از بهترین مدل‌های بازاریابی در بنادر است که در تمام کشورهای پیشرفته دنیا مدنظر قرار می‌گیرد و شرکت‌ها یا بهره‌برداران بزرگی که افق‌های روشنی برای آنها ترسیم شده است به دنبال انعقاد چنین قراردادهایی هستند.
 
منبع: ایسنا
۱۰ آذر ۱۳۹۷ ۱۴:۰۹
کد خبر : ۴۴,۵۱۵

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید