تبیین دستاورد‌های حوزه دریایی کشور طی ۴۰سال گذشته/ اعلام جزییات بیست و ششمین همایش ارگانهای دریایی/ ظرفیت پذیرش کشتی‌ها به ۱۵۰ هزار تن رسید/ خودکفایی ایران در ساخت شناور‌های مسافری و باری/ بررسی چشم انداز‌ بخش دریایی کشور موج بندرداری نوین در ایران، بعد از انقلاب شکل گرفت/ از فرصت برجام برای تجهیز بنادر به خوبی بهره بردیم یادداشت| بندر خرمشهر و پتانسیل های که برای آن ایجاد شده است افزایش ظرفیت بنادر کشور از ۱۹ به ۲۳۴ میلیون تن/ ظرفیت جابه‌جایی سالانه مسافران راه‌آهن به ۲۵ میلیون نفر رسید همایش بین المللی توسعه چابهار؛ فرصتی برای معرفی ظرفیت های توسعه ای بندری/ رشد ۵۱ درصدی عملیات بندری در چابهار در مقایسه سال گذشته/ استقبال چشمگیر سرمایه گذاران بخش خصوصی داخلی و خارجی برای حضور در بندر چابهار/ بندر گوادر پاکستان؛ مکمل بندر چابهار است لزوم بهره گیری از ظرفیت بالای مجتمع بندری انزلی در توسعه منطقه اقتصادی آمادگی بندر خرمشهر برای گشت های منظم دریایی در تعطیلات/ افزایش ضریب ایمنی حرکت قایق ها و شناور های تفریحی برگزاری مانور عملیاتی اطفاء حریق، امداد و نجات و مقابله با آلودگی دربندر کنگان انضباط و شفافیت مالی در دستور کار سازمان بنادر/ وصول مطالبات با جدیت پیگیری شود تصویب پیشنهاد ایران در کمیته دائمی اقتصادی وتجاری سازمان همکاری اسلامی(کومسک)
ایران؛ ٢٠ بیانیه برای ایمنی و امنیت دریانوردی در آیمو پیشنهاد داد
یکصدمین اجلاس ایمنی و امنیت دریانوردی با حضور هیأت ایرانی به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران و کشورهای عضو سازمان بین المللی دریانوردی در محل دایمی آیمو (شهر لندن) بر گزار شد.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، در  یکصدمین اجلاس ایمنی و امنیت دریانوردی از سوی کشورهای عضو در سازمان جهانی دریانوردی در ارتباط با موضوعات ایمنی و امنیت دریانوردی تعداد 101 سند به کمیته ایمنی و امنیت دریانوردی (MSC100) ارایه شده بود که سهم  ایران بیش از ۲۰ بیانیه بود.
 در همین راستا، ایران نیز سندی در ارتباط با لزوم ایجاد انگیزه و تقویت روحیه دریانوردان در مناطق پرخطر دریایی که با دزدان دریایی و تروریسم دریایی مواجه هستند در حضور دبیر کل سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) و همچنین مهمان ویژه IMO که از مقامات عالی رتبه انگلیس به مناسبت یکصدمین نشست اجلاس کمیته ایمنی دریانوردی دعوت شده بود، ارایه کرد.
 سند مذکور مورد حمایت تعدادی از کشورهای عضو آیمو قرار گرفت و قرار شد با همکاری برخی از کشور ها و NGO ها سند تکمیلی در خصوص سلامت فیزیکی و روانی دریانوردان  در مناطق پر خطر دریایی تهیه و به اجلاس آتی کمیته ایمنی دریانوردی MSC101 ارایه شود.
 هیأت ایرانی  همچنین در دو کارگروه شناورهای هوشمند (MASS) و کارگروه استاندارد هدفمند (GBS) حضور فعال داشته و پیشنهاد های خود را برای اصلاح متن الزامات ارایه کردند که مورد تایید اعضای کارگروه قرار گرفت. 
همچنین ایران و سوئد به عنوان همکاران بازنگری فصل دوم بخش اول کنوانسیون سولاس با سرگروهی کشور فرانسه انتخاب شدند.
هیات ایرانی متشکل از نمایندگان سازمان بنادر و دریانوردی، نمایندگان شرکت کشتیرانی، شرکت ملی نفتکش و نمایندگی ایران در آیمو، با ورود به مسایل فنی مطروحه حضور پررنگی  داشتند.
 استانداردهای هدفمند در ساخت کشتی ها و ممیزی از موسسات رده بندی عضو آیاکس، ایمنی کشتی های غیر کنوانسیونی که در مناطق قطبی تردد می کنند، ایجاد رژیم حقوقی کشتی های خودگردان MASS، دزدی و سرقت مسلحانه علیه کشتی ها و امنیت دریانوردی و مهاجرت های غیر قانونی از طریق دریا مهم ترین دستور جلسه یکصدمین اجلاس ایمنی و امنیت دریانوردی بودند.
۱۶ آذر ۱۳۹۷ ۰۸:۴۳
کد خبر : ۴۴,۵۸۸

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید