سازمان بنادر؛ پسکرانه بنادری که فرصت سرمایه گذاری دارند را اولویت گذاری کند/ رونق پسکرانه بنادر مستلزم توسعه حمل و نقل ریلی و جاده ای است/ کاهش هزینه های تولید با حضور تولیدکنندگان در پسکرانه بنادر/ افزایش صادرات کالا با استقرار واحدهای صنعتی در پسکرانه بنادر افزایش همکاری های تجاری بنادر گیلان با بندر اکتائو قزاقستان/ بهره گیری از ظرفیت سرمایه گذاران خارجی، وارد کنندگان و صادرکنندگان تخفیف ۴۰ درصدی هند و سازمان بنادر به کشتی‌های ورودی به بندر چابهار اولین همایش اتصال کارآمد ریل – بندر چهارم اسفندماه در تهران برگزار می شود/ بررسی راهکارهای افزایش سهم ریل از بار ورودی و خروجی از بنادر/ شناسایی نقش حمل و نقل ریلی در شاخص های عملکرد لجستیک بنادر اتصال ترمینال های طرح توسعه بندر شهیدبهشتی به محورهای مواصلاتی/ تسهیل ترانزیت کالا از بندر چابهار/ سهولت دسترسی به ترمینال های کانتینری طرح توسعه بندر شهیدبهشتی آماده سازی شناورهای جستجو و نجات دریایی هرمزگان/ ساخت و تعمیر اسکله های مسافری با هدف تسهیل در پهلودهی شناورها/ طراحی ۶ فروند اسکله فلزی شناور در مبادی گردشگری هرمزگان ساخت اولین کشتی یخچال دار پشتیبانی ماهیگیری کشور در بندرعباس ضرورت رونق صنعت بانکرینگ در ایران/ اعلام مهم ترین چالش ها و راهکارهای توسعه ترانزیت کشور/ لزوم کاهش هزینه های حمل ریلی کالاهای ترانزیتی و صادراتی ​ تکمیل پروژه خط آهن چابهار - زاهدان در سال 1400/توسعه سفرهای دریایی به کشورهای خلیج فارس و خزر دنبال می شود/ تعرفه‌های واحد ترانزیت با 5 کشور بیانیه پایانی بیست و هفتمین همایش ارگان های دریایی کشور/ تأکید بر استفاده از ظرفیت های کشور در حوزه صنعت حمل و نقل دریایی
ایران؛ ٢٠ بیانیه برای ایمنی و امنیت دریانوردی در آیمو پیشنهاد داد
یکصدمین اجلاس ایمنی و امنیت دریانوردی با حضور هیأت ایرانی به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران و کشورهای عضو سازمان بین المللی دریانوردی در محل دایمی آیمو (شهر لندن) بر گزار شد.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، در  یکصدمین اجلاس ایمنی و امنیت دریانوردی از سوی کشورهای عضو در سازمان جهانی دریانوردی در ارتباط با موضوعات ایمنی و امنیت دریانوردی تعداد 101 سند به کمیته ایمنی و امنیت دریانوردی (MSC100) ارایه شده بود که سهم  ایران بیش از ۲۰ بیانیه بود.
 در همین راستا، ایران نیز سندی در ارتباط با لزوم ایجاد انگیزه و تقویت روحیه دریانوردان در مناطق پرخطر دریایی که با دزدان دریایی و تروریسم دریایی مواجه هستند در حضور دبیر کل سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) و همچنین مهمان ویژه IMO که از مقامات عالی رتبه انگلیس به مناسبت یکصدمین نشست اجلاس کمیته ایمنی دریانوردی دعوت شده بود، ارایه کرد.
 سند مذکور مورد حمایت تعدادی از کشورهای عضو آیمو قرار گرفت و قرار شد با همکاری برخی از کشور ها و NGO ها سند تکمیلی در خصوص سلامت فیزیکی و روانی دریانوردان  در مناطق پر خطر دریایی تهیه و به اجلاس آتی کمیته ایمنی دریانوردی MSC101 ارایه شود.
 هیأت ایرانی  همچنین در دو کارگروه شناورهای هوشمند (MASS) و کارگروه استاندارد هدفمند (GBS) حضور فعال داشته و پیشنهاد های خود را برای اصلاح متن الزامات ارایه کردند که مورد تایید اعضای کارگروه قرار گرفت. 
همچنین ایران و سوئد به عنوان همکاران بازنگری فصل دوم بخش اول کنوانسیون سولاس با سرگروهی کشور فرانسه انتخاب شدند.
هیات ایرانی متشکل از نمایندگان سازمان بنادر و دریانوردی، نمایندگان شرکت کشتیرانی، شرکت ملی نفتکش و نمایندگی ایران در آیمو، با ورود به مسایل فنی مطروحه حضور پررنگی  داشتند.
 استانداردهای هدفمند در ساخت کشتی ها و ممیزی از موسسات رده بندی عضو آیاکس، ایمنی کشتی های غیر کنوانسیونی که در مناطق قطبی تردد می کنند، ایجاد رژیم حقوقی کشتی های خودگردان MASS، دزدی و سرقت مسلحانه علیه کشتی ها و امنیت دریانوردی و مهاجرت های غیر قانونی از طریق دریا مهم ترین دستور جلسه یکصدمین اجلاس ایمنی و امنیت دریانوردی بودند.
۱۶ آذر ۱۳۹۷ ۰۸:۴۳
کد خبر : ۴۴,۵۸۸

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید