افزایش جریان کالایی و‌ کاهش رسوب کالا با حمل کالاهای اساسی از طریق بندر چابهار/ مشوق های جذب سرمایه گذار و احداث انبار و سیلو آخرین وضعیت تخلیه و بارگیری در بندر شهیدرجایی/ اولویت پهلودهی با کالاهای اساسی است/ درخواست از صاحبان کالا برای تسریع در ترخیص کالاها از بندر شهید رجایی/ فعالیت ۲۴ ساعته سازمان بنادر و گمرک برای خروج کالا از بندر تأکید بر نقش مکمل بنادر چابهار و گوادر/ همسایه ها در اولویت همکاری با بندر چابهار مسیر دریایی هندوستان- قشم افتتاح شد/ آغاز فصلی نوین در تجارت دریایی ضرورت ایجاد بانک های افغان، هندی و پاکستانی در بندر چابهار/ دریافت 403 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای توسعه بندر چابهار/ امن‌ترین و ارزان‌ترین مسیر تجارت هند؛ بندر چابهار است/ 30 دستگاه استراتژیک در بندر چابهار نصب شد تبدیل چابهار به شهر صلح منطقه/ چابهار؛ تنها مسیر توسعه افغانستان است/ علاقه‌مندی ایران به نقش آفرینی چین و پاکستان در چابهار/ بنادر چابهار و گوادر مکمل هم هستند/ ایجاد منطقه مشترک صنعتی در مرز مشترک ایران و پاکستان آغاز ممیزی تمدید گواهی نامه سیستم مدیریت کیفیت در سازمان بنادر/ شناسایی عدم انطباق های احتمالی و بهبود خدمات رسانی ؛ هدف محوری ممیزی کیفیت انتقال گندم مازاد مصرف غرب کشور به استان‌های شرقی از طریق مسیر دریایی به چابهار/ تجهیز بندر چابهار با استفاده از تولیدات داخلی/ توسعه بندر شهید بهشتی با همکاری سرمایه گذاران هندی ادامه دارد شروع فعالیت شناور ایرانی در مسیر چابهار-مسقط/ آغاز مذاکراه برای راه اندازی خط دریایی مسافری چابهار-کراچی بندر چابهار از مهمترین امکانات کشور برای ترانزیت است/ ایجاد شبکه حمل و نقل بین المللی از چابهار/ تلاش وزارت امور خارجه برای بهره گیری از فرصت های بندر چابهار
ایران؛ ٢٠ بیانیه برای ایمنی و امنیت دریانوردی در آیمو پیشنهاد داد
یکصدمین اجلاس ایمنی و امنیت دریانوردی با حضور هیأت ایرانی به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران و کشورهای عضو سازمان بین المللی دریانوردی در محل دایمی آیمو (شهر لندن) بر گزار شد.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، در  یکصدمین اجلاس ایمنی و امنیت دریانوردی از سوی کشورهای عضو در سازمان جهانی دریانوردی در ارتباط با موضوعات ایمنی و امنیت دریانوردی تعداد 101 سند به کمیته ایمنی و امنیت دریانوردی (MSC100) ارایه شده بود که سهم  ایران بیش از ۲۰ بیانیه بود.
 در همین راستا، ایران نیز سندی در ارتباط با لزوم ایجاد انگیزه و تقویت روحیه دریانوردان در مناطق پرخطر دریایی که با دزدان دریایی و تروریسم دریایی مواجه هستند در حضور دبیر کل سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) و همچنین مهمان ویژه IMO که از مقامات عالی رتبه انگلیس به مناسبت یکصدمین نشست اجلاس کمیته ایمنی دریانوردی دعوت شده بود، ارایه کرد.
 سند مذکور مورد حمایت تعدادی از کشورهای عضو آیمو قرار گرفت و قرار شد با همکاری برخی از کشور ها و NGO ها سند تکمیلی در خصوص سلامت فیزیکی و روانی دریانوردان  در مناطق پر خطر دریایی تهیه و به اجلاس آتی کمیته ایمنی دریانوردی MSC101 ارایه شود.
 هیأت ایرانی  همچنین در دو کارگروه شناورهای هوشمند (MASS) و کارگروه استاندارد هدفمند (GBS) حضور فعال داشته و پیشنهاد های خود را برای اصلاح متن الزامات ارایه کردند که مورد تایید اعضای کارگروه قرار گرفت. 
همچنین ایران و سوئد به عنوان همکاران بازنگری فصل دوم بخش اول کنوانسیون سولاس با سرگروهی کشور فرانسه انتخاب شدند.
هیات ایرانی متشکل از نمایندگان سازمان بنادر و دریانوردی، نمایندگان شرکت کشتیرانی، شرکت ملی نفتکش و نمایندگی ایران در آیمو، با ورود به مسایل فنی مطروحه حضور پررنگی  داشتند.
 استانداردهای هدفمند در ساخت کشتی ها و ممیزی از موسسات رده بندی عضو آیاکس، ایمنی کشتی های غیر کنوانسیونی که در مناطق قطبی تردد می کنند، ایجاد رژیم حقوقی کشتی های خودگردان MASS، دزدی و سرقت مسلحانه علیه کشتی ها و امنیت دریانوردی و مهاجرت های غیر قانونی از طریق دریا مهم ترین دستور جلسه یکصدمین اجلاس ایمنی و امنیت دریانوردی بودند.
۱۶ آذر ۱۳۹۷
کد خبر : ۴۴,۵۸۸

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید