جذب تمام درخواست ها و قراردادهای سرمایه گذاری برای بنادر چابهار/ احداث اسکله شناورهای مسافری و تفریحی بندر شهیدکلانتری چابهار/ افزایش ۲۰ درصدی صادرات و ترانزیت کالا در دستور کار افزایش ظرفیت اسمی بندر شهیدرجایی از ۱۱۴ به ۱۲۰ میلیون تن/ افزایش جذب سرمایه گذاری بخش غیردولتی از طریق انعقاد قراردادهای کانتینری و غیر کانتینری/ مقابله با ساخت و سازهای ساحلی غیرمجاز/ ارتقاء سطح پیشگیری و مقابله با آلودگی محیط زیست دریایی ناشی از شناورها و تاسیسات بندری افزایش 32 درصدی صادرات کالا از بنادر آبادان در سال 98/ خارج سازی 15 فروند موتور لنج متروکه و رها شده از بندر آبادان/ ارائه خدمات یدک کشی به شناورهای مستقر و متردد در بندر آبادان طی سال 99 کاهش فرآیندها و تسهیل در صادرات بندر شهید رجایی در سال جاری خارج سازی شناورهای مغروقه در محدوده تردد شناورهای مسافری و خدماتی/ نصب و بهره برداری از اسکله پانتونی شناور در محل اسکله تفریحی بندرترکمن/ رفع نقص اسکله های چوبی سنتی و تأمین ایمنی اسکله های تفریحی بنادر گلستان در دستورکار۹۹ رشد ۹۶ درصد صادرات غیرنفتی بندر جاسک/ رشد ۱۱ درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی بنادر گیلان طی سال ۹۸/ لایروبی و ساخت تله های رسوبگیر تالاب انزلی در سال ۹۹ / افزایش و تسریع فرآیند تخلیه و بارگیری کالاها/ جذب سرمایه گذار در صنایع دارای ارزش افزوده در مجتمع بندری انزلی ثبت رکورد تخلیه وخروج همزمان ۱۳۵۰۰ تن گندم در بندر چابهار رشد ۵ درصدی صادرات از بنادر گیلان/ توانایی پهلودهی تمام کشتی‌ها در بنادر گیلان وجود دارد رشد ۲۶ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در سال ۹۸/ افزایش ظرفیت کانتینری از ۱۰۰ هزار به ۴۰۰ هزار TEU/ خارج سازی مغروقه های باقیمانده در آبراه اروند طی سال ۹۹/ افزایش سهم ریلی بندر خرمشهر از فعالیت های بندری در زنجیره تأمین کالا
ایران؛ ٢٠ بیانیه برای ایمنی و امنیت دریانوردی در آیمو پیشنهاد داد
یکصدمین اجلاس ایمنی و امنیت دریانوردی با حضور هیأت ایرانی به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران و کشورهای عضو سازمان بین المللی دریانوردی در محل دایمی آیمو (شهر لندن) بر گزار شد.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، در  یکصدمین اجلاس ایمنی و امنیت دریانوردی از سوی کشورهای عضو در سازمان جهانی دریانوردی در ارتباط با موضوعات ایمنی و امنیت دریانوردی تعداد 101 سند به کمیته ایمنی و امنیت دریانوردی (MSC100) ارایه شده بود که سهم  ایران بیش از ۲۰ بیانیه بود.
 در همین راستا، ایران نیز سندی در ارتباط با لزوم ایجاد انگیزه و تقویت روحیه دریانوردان در مناطق پرخطر دریایی که با دزدان دریایی و تروریسم دریایی مواجه هستند در حضور دبیر کل سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) و همچنین مهمان ویژه IMO که از مقامات عالی رتبه انگلیس به مناسبت یکصدمین نشست اجلاس کمیته ایمنی دریانوردی دعوت شده بود، ارایه کرد.
 سند مذکور مورد حمایت تعدادی از کشورهای عضو آیمو قرار گرفت و قرار شد با همکاری برخی از کشور ها و NGO ها سند تکمیلی در خصوص سلامت فیزیکی و روانی دریانوردان  در مناطق پر خطر دریایی تهیه و به اجلاس آتی کمیته ایمنی دریانوردی MSC101 ارایه شود.
 هیأت ایرانی  همچنین در دو کارگروه شناورهای هوشمند (MASS) و کارگروه استاندارد هدفمند (GBS) حضور فعال داشته و پیشنهاد های خود را برای اصلاح متن الزامات ارایه کردند که مورد تایید اعضای کارگروه قرار گرفت. 
همچنین ایران و سوئد به عنوان همکاران بازنگری فصل دوم بخش اول کنوانسیون سولاس با سرگروهی کشور فرانسه انتخاب شدند.
هیات ایرانی متشکل از نمایندگان سازمان بنادر و دریانوردی، نمایندگان شرکت کشتیرانی، شرکت ملی نفتکش و نمایندگی ایران در آیمو، با ورود به مسایل فنی مطروحه حضور پررنگی  داشتند.
 استانداردهای هدفمند در ساخت کشتی ها و ممیزی از موسسات رده بندی عضو آیاکس، ایمنی کشتی های غیر کنوانسیونی که در مناطق قطبی تردد می کنند، ایجاد رژیم حقوقی کشتی های خودگردان MASS، دزدی و سرقت مسلحانه علیه کشتی ها و امنیت دریانوردی و مهاجرت های غیر قانونی از طریق دریا مهم ترین دستور جلسه یکصدمین اجلاس ایمنی و امنیت دریانوردی بودند.
۱۶ آذر ۱۳۹۷ ۰۸:۴۳
کد خبر : ۴۴,۵۸۸
کلیدواژه ها: سازمان جهانی دریانوردی، آیمو

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید