اصلاح ساختار اداری بنادر و ستاد، مطابق با مأموریت ها و وظایف جدید سازمان بنادر/ تشکیل کارگروهی برای استقرار نظام شایسته سالاری‌ در سازمان بنادر/ پیگیری مسائل رفاهی کارکنان در استان ها جذب ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه بخش خصوصی در بنادر کشور/ سازمان بنادر از تمامی ظرفیت‌های بخش خصوصی برای توسعه بنادر و سواحل استفاده می کند/ مهم ترین برنامه سازمان بنادر؛ توسعه پسکرانه‌ها برای فعالیت‌های تولیدی و لجستیکی است/ بسته گردشگری دریایی برای بندر فریدون کنار از سوی سرمایه گذاران آماده شده است تسریع در امور بازرگانی مشتریان و صاحبان کالا بندرامیرآباد آغاز طرح هوشمندسازی بندر چابهار از مردادماه/ یکپارچه سازی سامانه های عملیاتی بندری و دریایی سازمان بنادر الگوی تجارت در بندر چابهار به کاهش ریسک سرمایه گذاری نیاز دارد/ هیچ عاملی نباید مانع توسعه بندر اقیانوسی چابهار شود/ انتخاب بندر چابهار به عنوان پایلوت هوشمند سازی بنادر کشور/ توسعه فناوری اطلاعات در بنادر اجتناب ناپذیر است حمایت ویژه سازمان بنادر از سرمایه گذاران بخش خصوصی بندر چابهار/ ارائه تسهیلات خاص به سرمایه گذاران در حوزه گردشگری دریایی چابهار اعطای تخفیف ۴۰ درصدی هند به خدمات بندری کالاهایی که مقصد آنها از بندر چابهار باشد/ ارائه مجموعه اقدامات حمایتی برای توسعه و تسهیل ترانزیت از چابهار به مقصد کشورهای آسیای میانه و افغانستان/ اعلام آمادگی سازمان بنادر برای ایجاد دسترسی چابهار از پسکرانه ها به‌جاده ساخت انبار های جدید توسط بخش خصوصی در بندر چابهار/ احداث سیلو برای بندر چابهار از اولویت های خدمات تجاری است/ سازمان بنادر در بندر چابهار از درآمد های متعارف بندری، صرف نظر کرده است/ برقرار کردن تناسب بین ظرفیت های زیربنایی و رو بنایی بندر چابهار/ سیاست های تشویقی ویژه برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر چابهار اعلام رضایت از اقدامات انجام شده در بندر امیرآباد/ آمادگی همکاری همه جانبه سازمان بنادرجهت تسهیل روند سرمایه گذاری در بنادر موانع تأمین لجستیک در بندر چابهار را برطرف خواهیم کرد/ رقابت پذیری و کاهش هزینه ها؛ پیش نیاز تأمین بار و افزایش ترافیک بندری است
ارائه خدمات حمل و نقلی و ترانزیتی با محوریت بندر چابهار
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در اولین نشست راهکار های عملیاتی سازی موافقت نامه چابهار ، "تعیین کریدور های حمل و نقلی" و "توافق بر سر پروتکل های اجرایی در حوزه های بندری ، جاده ای و گمرکی" مهم ترین دستاور های نشست سه جانبه ایران، هند و افغانستان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد علی حسن زاده در “برنامه زنده صبح با خبر” شبکه خبر درباره توافقنامه بین المللی چابهار؛ توسعه تجاری و بازرگانی منطقه، با تاکید بر اینکه دالان چابهار پیش از این نیز شاهد ترانزیت محموله هایی از کشور هندوستان به مقصد افغانستان از طریق بندر چابهار بوده است، افزود: تا به امروز توسط 10 کشتی بزرگ حدود 120 هزار تن کالا شامل گندم و حبوبات، از مسیر بندر چابهار ،به افغانستان ترانزیت شده است.

عضو هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی، با بیان اینکه چهار بندر کوچین ، کاندلا ، ماندرا و جواهر نعل نهرو به عنوان بنادر مبدا بارگیری کالاهای ترانزیتی و صادراتی از هندوستان به بندر چابهار انتخاب شده اند، گفت: در بحث تعیین کریدورهای ترانزیتی و حمل و نقلی، چابهار بندر واسط و سه مرز زمینی بین ایران و افغانستان به عنوان نقاط گمرکی تعیین شده اند.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر در تبیین تاثیر اقتصادی اجرایی سازی موافقت نامه چابهار بر اقتصاد کلان کشور، اذعان داشت: در ایران و همچنین در منطقه، این امکان که یک بندر همزمان بتواند خدمات ترانزیتی و ترانشیپی ارائه کند ، به صورت محدود وجود دارد. این در حالی است که بندر چابهار هم از نظر ترانشیپی به واسطه برخورداری از کوتاه ترین فاصله با مسیر کشتیرانی آسیا – اروپا و هم از حیث ترانزیتی به جهت هم مرز بودن با کشور افغانستان ، موقعیت ممتازی و برجسته ای نسبت به سایر بنادر منطقه دارد.

به گفته حسن زاده ، کشور هندوستان بر اساس آمار و ارقام حدود 15 میلیون تن با کشور روسیه و کشور های CIS تجارت دارد که انتظار می رود بخشی از این کالاها از مسیر چابهار تخلیه و بار گیری شود.

عضو هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: رونق فعالیت بندر چابهار در سه سطح " کالا های صادرات و وارداتی استان های شرق و شمال شرقی "، " کالاهای ترانزیتی " و " کالا های ترانشیپی " تعریف شده است.

وی در ادامه از رشد 51 درصدی عملیات بندری ، افزایش 15 درصدی سایز کشتی های ورودی ، رشد 57 درصدی کانتینری و افزایش 60 درصدی کاپوتاژ نفتی در بندر چابهار، طی 9 ماه گذشته، در مقایسه با سال گذشته در همین مدت خبر داد.

وی با بیان اینکه موافقت نامه چابهار جزو قانون سه کشور ایران، هند و افغانستان محسوب می شود، گفت: هدف این موافقت نامه ارائه خدمات حمل و نقلی و ترانزیت با محوریت بندر چابهار ، کاهش هزینه های حمل و نقل و تسهیل جابه جایی کالا و همچنین احیای کریدور حمل و نقل بین المللی در گام اول است.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اولین نشست راهکار های عملیاتی سازی موافقت نامه چابهار که هفته گذشته با حضور نمایندگان کشورهای ایران، هند و افغانستان برگزار شد، تاکید کرد:  "تعیین کریدور های حمل و نقلی" و "توافق بر سر پروتکل های اجرایی در حوزه های گمرکی ، جاده ای و بندری" مهم ترین دستاور های نشست سه جانبه بود.

حسن زاده همچنین از برگزاری همایش روز چابهار در 7 اسفند امسال با حضور صاحبان کالا، خطوط کشتیرانی، تجار و فورواردر ها و با هدف معرفی هرچه بهتر توانمندی ها و پتانسیل و ظرفیت های بندر چابهار خبر داد.

۸ دی ۱۳۹۷ ۱۳:۰۰
کد خبر : ۴۴,۸۵۴

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید