نگاه ویژه سازمان بنادر به توسعه بنادر کوچک کشور/ تامین شناور در طرح تحول صنعت دریایی ضرورت بهره گیری از تمام ظرفیت مجتمع بندری انزلی/ تخصصی شدن اسکله ها به رونق بندر انزلی کمک می کند تعمیرات اساسی اسکله شناور بندرگاه تیاب به پایان رسید/ ایجاد زیرساخت جهت تسهیل تردد گردشگران دریایی پهلوگیری کشتی مسافری - باری قطر در بندر بوشهر/ آغاز جابجایی بار در خط مشترک بوشهر و قطر علاقه مندی دانش آموزان به مشاغل دریایی/ قدردانی از سازمان بنادر برای توسعه مفاهیم دریایی و بندری در کتب درسی طی سال های اخیر جابجایی ۱۵٫۵ میلیون تن کالا در بنادر بازرگانی هرمزگان/ ترابری پنج میلیون نفر سفر در پایانه های دریایی/ افزایش ۳درصدی صادرات غیرنفتی تسریع در عملیات اجرایی و تکمیل پروژه های زیرساختی بندر چابهار/ بندر چابهار؛ نقطه عطف بنادر منطقه است/ جانمایی برای ایجاد سیلوی غلات در بندر شهید بهشتی/تکمیل عملیات لایروبی تا پایان سال جاری رشد 165 درصدی سفرهای بین‌المللی با ترابری 12000نفر در بندر شهید باهنر هرمزگان در حوزه دریا و توسعه بنادر؛ ظرفیت ها و اقدامات خوبی صورت گرفته است/ توسعه مسیرهای ترانزیتی بندر چابهار به معنای تعامل سازنده با جهان است سازمان بنادر با فعالان اقتصادی همکاری مناسبی دارد/ ایران در حمل و نقل دریایی پیشرفت خوبی داشته است/ سازمان بنادر از حضور سرمایه گذار بخش خصوصی در توسعه پسکرانه بنادر استقبال می کند
تبادل اطلاعات بین گمرک و بندر دقیق و شفاف صورت گیرد
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: برای ایجاد یکپارچگی بیشتر فعالیت های درون بندر، کاهش میزان ماندگاری کالا در محوطه ها ضروری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، اله مراد عفیفی پور در نشست با حسین سعیدی؛ مدیرکل جدید گمرک شهید رجایی، افزود: سازمان بنادر و گمرک دو مجموعه مکمل همدیگر هستند که ضمن رعایت ضوابط و تأمین حقوق دولت زیرساخت ها و بستری را فراهم می کنند تا کالاها به صورت شفاف و در قالب رویه هایی مشخص همچون ترانزیت، ترانشیپ، صادرات و واردات وارد سرزمین اصلی شده یا از کشور خارج شوند.

به گفته وی، شرایط فعلی اقتصاد کشور نیازمند یکپارچگی بیشتر در سیستم است و بخشی از این یکپارچگی مربوط به فعالیت هایی است که در داخل بندر اتفاق می افتد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با تأکید بر لزوم استفاده بیشتر از فناوری اطلاعات در ارتباطات بین سازمانی، خاطرنشان کرد: تبادل اطلاعات بین گمرک و بندر باید به شکلی دقیق و شفاف صورت گیرد تا هم اقتصاد کشور دچار مشکل نشود و هم شاهد افزایش رضایت ارباب رجوع و مشتریان و صاحبان کالا باشیم.

وی با اشاره به تأکیدات رییس جمهور و جلسات معاون اول رییس جمهور در خصوص تعیین تکلیف کالاهای رسوبی در بنادر، گفت: در حال حاضر 42هزار کانتینر در محوطه های بندر شهید رجایی وجود دارد که 10 هزار کانتینر از این تعداد از سال 80 تاکنون تعیین تکلیف نشده و بیشترین تعداد نیز مربوط به سال گذشته بوده است.

عفیفی پور با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط اداره کل بنادر و دریانوردی در خصوص احصاء فهرست کالاهای متروکه در بندر شهید رجایی به صورت هفتگی، تصریح کرد: ماندگاری کالا در بندر به سود شرکت های انباردار بخش خصوصی نیست و به میزان چشمگیری بر درآمد آنها اثر منفی دارد.

حسین سعیدی؛ مدیرکل جدید گمرک شهید رجایی نیز اظهار داشت: گمرک و بندر دو مجموعه جدا از هم نیستند.

وی با بیان اینکه آمادگی داریم که در بحث تعیین تکلیف کالاهای رسوبی و متروکه به یک جمع بندی برسیم، افزود: بسیاری از این گونه کالاها به دلیل محدویت های ناشی از قوانین و مقررات امکان خروج از بندر را پیدا نکرده است و با تعامل خوب دو مجموعه قابل حل است.

سعیدی اضافه کرد: نتیجه این تعامل مسلما هم به نفع نظام و هم به نفع مردم خواهد بود.

۱۰ دی ۱۳۹۷ ۱۰:۰۸
کد خبر : ۴۴,۸۸۱

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید