"شناور مجاز" شناوری است که از مبادی مجاز تردد کند و تحت نظارت بازرسان اداره حفاظت و ایمنی دریانوردی باشد در شرایط نامساعد جوی، از سفر دریایی خودداری نمایید شوخی های خطرناک در شناور یکی از مهمترین عوامل ایجاد حادثه است شناخت و رعایت نکات ایمنی ارائه شده توسط ناظرین و بازرسان ایمنی، مهم‌ترین اصل در سفرهای دریایی است و رعایت آن ضامن سلامت شما است آلودگی دریا، محیط زیست و زندگی میلیون ها انسان را تهدید می کند ساعات ازدحام مسافران در بنادر 8:30 تا 11 صبح است، لذا بهتر است جهت رفاه خود و خانواده محترمتان، ساعات دیگری جهت حضور در بنادر مسافری انتخاب نمایید با رعایت نکات ایمنی، جان خود و فرزندان دلبندتان را بیمه کنید پس از سوار شدن به شناور، بلافاصله با وسایل ایمنی و راه های خروج اضطراری آن آشنا شوید سوار شدن به شناورهای غیرمجاز مخاطرات زیادی را به دنبال خواهد داشت و کسی (حتی بیمه) مسئولیت آن را قبول نمی کند عجله در هنگام سوار و پیاده شدن به شناور (قبل از پهلوگیری کامل)، از عوامل بروز حادثه است
قانون مدیریت خدمات کشوری برای سازمان بنادر کارکرد ندارد/ سازمان بنادر و دریانوردی یک سازمان توسعه ای است/ استفاده بهتر از پتانسیل سازمان بنادر با الحاق به قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر
کارشناس اقتصادی گفت: سازمان بنادر و دریانوردی زمانی می تواند در فعالیت های خود روند رو به رشدی را طی کند که از قانون مدیریت خدمات کشوری خارج شود.

مهدی تقوی درباره پیوستن سازمان بنادر به قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور به پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، افزود: برای آنکه سازمان بنادر و دریانوردی؛ سازمانی پویا شود بایستی از قانون مدیریت خدمات کشوری خارج شود.

وی ادامه داد: مجموعه ای که فعالیت آن توسعه ای محسوب می شود نمی تواند در قالب مدیریت خدمات کشوری عملکرد مستقلی داشته باشد و همواره برای فعالیت های خود بایستی از دولت مجوز بگیرد.

تقوی اظهار داشت: سازمان بنادر و دریانوردی در جذب سرمایه گذار بخش خصوصی چالش های متعددی دارد که قطعا با پیوستن به قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور می تواند در جذب سرمایه گذار موفق عمل کند.

وی تاکید کرد: هر گونه قوانین دست و پا گیر برای سازمان های توسعه ای مانند سازمان بنادر و دریانوردی سم محسوب می شود.

کارشناس اقتصادی گفت: سازمان بنادر و دریانوردی یکی از سازمان های موفق در عرصه های بندری، دریایی، الحاق به کنوانسیون های بین المللی و جذب سرمایه گذار است حال اگر نمایندگان مجلس این سازمان را در پیوستن به قانون رفع موانع تولید کمک کنند به طور قطع این مجموعه با شرایط بهتری فعالیت خواهد کرد.

گفتنی است؛ درحال حاضر برخی از سازمان های توسعه ای مانند سازمان گسترش، شرکت فرودگاه ها، شرکت ملی نفتکش ایران و ... مشمول قانون رفع موانع تولید هستند. با تصویب این طرح در مجلس شورای اسلامی، سازمان بنادر و دریانوردی کشور از دایره قانون مدیریت خدمات کشوری خارج می شود و در استفاده حداکثری از پتانسیل بخش خصوصی، جذب نیروهای متخصص مورد نیاز، آموزشی و رفع موانع اداری دست وپاگیر می تواند مبتنی بر اقتضائات تخصصی و حرفه ای خود عمل کند.

۱۵ دی ۱۳۹۷ ۱۳:۱۵
کد خبر : ۴۴,۹۳۰

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید