تسهیلات خاص سازمان بنادر به سرمایه گذاران بندر چابهار/ سازمان بنادر رتبه خوبی در سرمایه پذیری بین دستگاه های دولتی دارد/ بیش از ۸۰درصد تجارت وزنی ایران از طریق بنادر جنوبی کشور انجام می شود / تسری قوانین منطقه آزاد به بنادر چابهار در دستور کار مجلس ظرفیت های بالای ایران برای اتصال کشورهای منطقه به حوزه" ایندو پاسیفیک"/ آمادگی سازمان بنادر برای ارتقای همکاری دریایی و بندری با اندونزی/ استفاده از تجربیات بندری و دریایی ایران امضای تفاهم نامه همکاری جذب سرمایه گذار و ایجاد ترافیک کالا در بندر چابهار/آمادگی بندرچابهار برای همکاری با تجار افغانستان هیچ شخص و نهادی نمی‌تواند ایران را از فعالیت‌های تجارى و مراودات دریایى محروم کند/ تردد هیچ یک از شرکت هاى کشتیرانى خارجى در بنادر و آب هاى ایران متوقف نشده است فروش ۲۷۷ هزار نسخه نقشه دریایی؛ یک دستاورد مهم بین المللی محسوب می شود/ ارتقای انسانی و تجهیزاتی شرکت های هیدروگرافی طی یک دهه گذشته/ انجام عملیات لایروبی با کیفیت در بنادر ناشی از پیشرفت در هیدروگرافی/ برخورداری ایران از ۵ رای موثر در سازمان جهانی هیدروگرافی نظم و امنیت دریایی کشور، مدیون دریانوردان ایران اسلامی است/ ۱۲۷هزار دریانورد ایرانی؛ گواهینامه شایستگی دریایی دارند/ شرکت‌های کشتیرانی موظف به تأمین امکانات و مسائل رفاهی دریانوردان هستند/ حمایت های قانونی و ‌حقوقی دریانوردان همواره در دستور کار سازمان بنادر قرار دارد تولید و انتشار ۷۶سلول نقشه الکترونیکی دریانوردی توسط ایران/ برنامه ریزی برای اتنخاب ایران به عنوان قطب آموزش هیدروگرافی در خلیج فارس و دریای عمان/ اعلام نظر ایران درباره ۶۰سند جهانی هیدروگرافی / انتخاب ایران به ریاست کمیته منطقه ای "راپمی" / انتشار نقشه های الکترونیکی بنادر ایرانی خزر برای نخستین بار ایران؛ کشور پیشرو در تولید نقشه های الکترونیکی دریایی/ ضرورت تسهیل قوانین و دستورالعمل ها در حوزه هیدروگرافی رشد بیش از دو برابری صادرات کالا از بندرامیرآباد/ افزایش ۳۶ درصدی تخلیه و بارگیری نجات جان دو سرنشین قایق صیادی گرفتار در طوفان چابهار
قانون مدیریت خدمات کشوری برای سازمان بنادر کارکرد ندارد/ سازمان بنادر و دریانوردی یک سازمان توسعه ای است/ استفاده بهتر از پتانسیل سازمان بنادر با الحاق به قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر
کارشناس اقتصادی گفت: سازمان بنادر و دریانوردی زمانی می تواند در فعالیت های خود روند رو به رشدی را طی کند که از قانون مدیریت خدمات کشوری خارج شود.

مهدی تقوی درباره پیوستن سازمان بنادر به قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور به پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، افزود: برای آنکه سازمان بنادر و دریانوردی؛ سازمانی پویا شود بایستی از قانون مدیریت خدمات کشوری خارج شود.

وی ادامه داد: مجموعه ای که فعالیت آن توسعه ای محسوب می شود نمی تواند در قالب مدیریت خدمات کشوری عملکرد مستقلی داشته باشد و همواره برای فعالیت های خود بایستی از دولت مجوز بگیرد.

تقوی اظهار داشت: سازمان بنادر و دریانوردی در جذب سرمایه گذار بخش خصوصی چالش های متعددی دارد که قطعا با پیوستن به قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور می تواند در جذب سرمایه گذار موفق عمل کند.

وی تاکید کرد: هر گونه قوانین دست و پا گیر برای سازمان های توسعه ای مانند سازمان بنادر و دریانوردی سم محسوب می شود.

کارشناس اقتصادی گفت: سازمان بنادر و دریانوردی یکی از سازمان های موفق در عرصه های بندری، دریایی، الحاق به کنوانسیون های بین المللی و جذب سرمایه گذار است حال اگر نمایندگان مجلس این سازمان را در پیوستن به قانون رفع موانع تولید کمک کنند به طور قطع این مجموعه با شرایط بهتری فعالیت خواهد کرد.

گفتنی است؛ درحال حاضر برخی از سازمان های توسعه ای مانند سازمان گسترش، شرکت فرودگاه ها، شرکت ملی نفتکش ایران و ... مشمول قانون رفع موانع تولید هستند. با تصویب این طرح در مجلس شورای اسلامی، سازمان بنادر و دریانوردی کشور از دایره قانون مدیریت خدمات کشوری خارج می شود و در استفاده حداکثری از پتانسیل بخش خصوصی، جذب نیروهای متخصص مورد نیاز، آموزشی و رفع موانع اداری دست وپاگیر می تواند مبتنی بر اقتضائات تخصصی و حرفه ای خود عمل کند.

۱۵ دی ۱۳۹۷ ۱۳:۱۵
کد خبر : ۴۴,۹۳۰

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید