آغاز عملیات اجرایی و بهره برداری 8 پروژه سرمایه گذاری و عمرانی/ بخش خصوصی؛ بیش از 7 هزار میلیارد ریال در مجتمع بندری امام خمینی(ره) سرمایه گذاری کرد برگزاری اولین جلسه هم اندیشی نخبگان دریایی کشور/ تربیت دریانوردان شایسته؛ از مهمترین اهداف سازمان بنادر و دریانوردی ضرورت تقویت حمل و نقل دریایی/ سازمان بنادر با جدیت توسعه گردشگری دریایی را دنبال می کند/ رونق صادرات غیرنفتی با کمک سازمان بنادر آمار جست‌و‌جو و نجات دریایی در آب‌های ایران اعلام شد تیم ممیزی به تمام جزئیات فرآیندها توجه ویژه داشته باشد/ ایجاد تعادل؛ یکی از کارکرد های پیاده سازی سیستم مدیریت کیفیت است/ عدم انطباق های عمده، شناسایی و برطرف شوند توسعه اقتصادی با یکپارچگی سیاست ها محقق می شود/ اقدام خوب سازمان بنادر در ارایه تخفیف های بندری به کسانیکه ارز حاصل از صادرات را بر می گردانند/ سازمان بنادر؛ همسو با دولت حرکت می کند موافقت‌نامه تجارت ترجیحی میان ایران و هند در دستور کار دولت‌ها قرار گیرد/ هند به دنبال تنوع در صادرات به ایران است/ مبادلات تجاری ایران و هند 14 میلیارد دلار ثبت شده است/ صادرکنندگان هندی مشتاق همکاری با ایران هستند ابلاغ "رویه واگذاری حق بهره برداری از پروژه های سرمایه گذاری خاتمه یافته" / تعیین ۱۴ شاخص اصلی ارزیابی کیفی سرمایه گذار اولیه برای کسب حق بهره برداری مجدد از پروژه ها/ تدوین ۳ روند برای واگذاری حق بهره برداری از پروژه های سرمایه گذاری خاتمه یافته به متقاضیان برگزاری نخستین مراسم سالگرد شهدای نفتکش سانچی +گزارش تصویری نقش ارزشمند دریانوردان سانچی در جامعه دریانوردی، تا ابد در یاد و خاطره ما خواهد ماند
قانون مدیریت خدمات کشوری برای سازمان بنادر کارکرد ندارد/ سازمان بنادر و دریانوردی یک سازمان توسعه ای است/ استفاده بهتر از پتانسیل سازمان بنادر با الحاق به قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر
کارشناس اقتصادی گفت: سازمان بنادر و دریانوردی زمانی می تواند در فعالیت های خود روند رو به رشدی را طی کند که از قانون مدیریت خدمات کشوری خارج شود.

مهدی تقوی درباره پیوستن سازمان بنادر به قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور به پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، افزود: برای آنکه سازمان بنادر و دریانوردی؛ سازمانی پویا شود بایستی از قانون مدیریت خدمات کشوری خارج شود.

وی ادامه داد: مجموعه ای که فعالیت آن توسعه ای محسوب می شود نمی تواند در قالب مدیریت خدمات کشوری عملکرد مستقلی داشته باشد و همواره برای فعالیت های خود بایستی از دولت مجوز بگیرد.

تقوی اظهار داشت: سازمان بنادر و دریانوردی در جذب سرمایه گذار بخش خصوصی چالش های متعددی دارد که قطعا با پیوستن به قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور می تواند در جذب سرمایه گذار موفق عمل کند.

وی تاکید کرد: هر گونه قوانین دست و پا گیر برای سازمان های توسعه ای مانند سازمان بنادر و دریانوردی سم محسوب می شود.

کارشناس اقتصادی گفت: سازمان بنادر و دریانوردی یکی از سازمان های موفق در عرصه های بندری، دریایی، الحاق به کنوانسیون های بین المللی و جذب سرمایه گذار است حال اگر نمایندگان مجلس این سازمان را در پیوستن به قانون رفع موانع تولید کمک کنند به طور قطع این مجموعه با شرایط بهتری فعالیت خواهد کرد.

گفتنی است؛ درحال حاضر برخی از سازمان های توسعه ای مانند سازمان گسترش، شرکت فرودگاه ها، شرکت ملی نفتکش ایران و ... مشمول قانون رفع موانع تولید هستند. با تصویب این طرح در مجلس شورای اسلامی، سازمان بنادر و دریانوردی کشور از دایره قانون مدیریت خدمات کشوری خارج می شود و در استفاده حداکثری از پتانسیل بخش خصوصی، جذب نیروهای متخصص مورد نیاز، آموزشی و رفع موانع اداری دست وپاگیر می تواند مبتنی بر اقتضائات تخصصی و حرفه ای خود عمل کند.

۱۵ دی ۱۳۹۷ ۱۳:۱۵
کد خبر : ۴۴,۹۳۰

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید