نگاه ویژه سازمان بنادر به توسعه بنادر کوچک کشور/ تامین شناور در طرح تحول صنعت دریایی ضرورت بهره گیری از تمام ظرفیت مجتمع بندری انزلی/ تخصصی شدن اسکله ها به رونق بندر انزلی کمک می کند تعمیرات اساسی اسکله شناور بندرگاه تیاب به پایان رسید/ ایجاد زیرساخت جهت تسهیل تردد گردشگران دریایی پهلوگیری کشتی مسافری - باری قطر در بندر بوشهر/ آغاز جابجایی بار در خط مشترک بوشهر و قطر علاقه مندی دانش آموزان به مشاغل دریایی/ قدردانی از سازمان بنادر برای توسعه مفاهیم دریایی و بندری در کتب درسی طی سال های اخیر جابجایی ۱۵٫۵ میلیون تن کالا در بنادر بازرگانی هرمزگان/ ترابری پنج میلیون نفر سفر در پایانه های دریایی/ افزایش ۳درصدی صادرات غیرنفتی تسریع در عملیات اجرایی و تکمیل پروژه های زیرساختی بندر چابهار/ بندر چابهار؛ نقطه عطف بنادر منطقه است/ جانمایی برای ایجاد سیلوی غلات در بندر شهید بهشتی/تکمیل عملیات لایروبی تا پایان سال جاری رشد 165 درصدی سفرهای بین‌المللی با ترابری 12000نفر در بندر شهید باهنر هرمزگان در حوزه دریا و توسعه بنادر؛ ظرفیت ها و اقدامات خوبی صورت گرفته است/ توسعه مسیرهای ترانزیتی بندر چابهار به معنای تعامل سازنده با جهان است سازمان بنادر با فعالان اقتصادی همکاری مناسبی دارد/ ایران در حمل و نقل دریایی پیشرفت خوبی داشته است/ سازمان بنادر از حضور سرمایه گذار بخش خصوصی در توسعه پسکرانه بنادر استقبال می کند
کابوتاژ کالاهای اساسی از طریق دریا منافع فراوانی دارد/ اولین محموله 20 هزار تنی گندم از بندر امام به بندر چابهار با کشتی حمل شد
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: کابوتاژ کالاهای اساسی از طریق دریا، منافع فراوانی برای کشور به همراه خواهد داشت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد؛ مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در توئیتر خود در مورد کابوتاژ نوشت: 
کابوتاژ کالاهای اساسی از طریق دریا، منافع فراوانی برای کشور به همراه خواهد داشت. کاهش قابل توجه در هزینه های کلی حمل و نقل، مصرف سوخت، تاثیرات منفی زیست محیطی، ترافیک جاده ای و استفاده بیشتر از ظرفیت بنادر، از جمله مزایای این روش است.
در این زمینه هماهنگی بسیار خوبی با شرکت‌های بازرگانی دولتی، کشتیرانی و پخش فرآورده های نفتی داشتیم. اولین محموله ۲۰ هزار تنی گندم از بندر امام خمینی به بندر چابهار با کشتی حمل شد. انتظار می‌رود سالانه یک میلیون تن بین بنادر جنوبی و ۲۰۰ هزار تن بین بنادر شمالی به این روش حمل شود.
"کابوتاژ" عبارت از حمل کالا از یک نقطه به نقطه دیگر کشور از راه دریا یا رودخانه های مرزی است و کالائی که از لحاظ نزدیکی راه یا رعایت صرفه تجاری از یک نقطه به نقطه دیگر کشور با عبور از خاک کشور خارج حمل شود و نیز مشمول مقررات کابوتاژ می شود و در این موارد هرگاه کالای کابوتاژی با وسائط نقلیه داخلی حمل شود وسیله  نقلیه نیز تابع تشریفات کالای کابوتاژی خواهد بود.
۱۶ دی ۱۳۹۷ ۱۰:۱۹
کد خبر : ۴۴,۹۳۷

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید