"شناور مجاز" شناوری است که از مبادی مجاز تردد کند و تحت نظارت بازرسان اداره حفاظت و ایمنی دریانوردی باشد در شرایط نامساعد جوی، از سفر دریایی خودداری نمایید شوخی های خطرناک در شناور یکی از مهمترین عوامل ایجاد حادثه است شناخت و رعایت نکات ایمنی ارائه شده توسط ناظرین و بازرسان ایمنی، مهم‌ترین اصل در سفرهای دریایی است و رعایت آن ضامن سلامت شما است آلودگی دریا، محیط زیست و زندگی میلیون ها انسان را تهدید می کند ساعات ازدحام مسافران در بنادر 8:30 تا 11 صبح است، لذا بهتر است جهت رفاه خود و خانواده محترمتان، ساعات دیگری جهت حضور در بنادر مسافری انتخاب نمایید با رعایت نکات ایمنی، جان خود و فرزندان دلبندتان را بیمه کنید پس از سوار شدن به شناور، بلافاصله با وسایل ایمنی و راه های خروج اضطراری آن آشنا شوید سوار شدن به شناورهای غیرمجاز مخاطرات زیادی را به دنبال خواهد داشت و کسی (حتی بیمه) مسئولیت آن را قبول نمی کند عجله در هنگام سوار و پیاده شدن به شناور (قبل از پهلوگیری کامل)، از عوامل بروز حادثه است
چابهار؛ دروازه بازرگانی منطقه ای ایران، هند و آسیای مرکزی
خبرگزاری ایندیا تایمز به فرصت گرانبهای همکاری های منطقه ای میان هند، ایران و آسیای مرکزی اشاره کرد و نوشت که طرح‌ بزرگ بین المللی چابهار مسیر همکاری این منطقه و اروپا را ممکن می سازد.

به گزارش ایرنا  به نقل از  ایندیا تایمز ،. در حال حاضر این بندرچابهار نقش مهمی در مراودات تجاری و اقتصادی منطقه ای ایران ایفاء می کند. قرابت هویتی و جغرافیایی کشورهای هند، ایران و افغانستان فرصت همکاری های گسترده و همه جانبه میان آنها و کشورهای آسیای مرکزی را فراهم آورده است. این همکاری ها همراه با ایجاد سازوکارهایی همچون اپراتوری هند در بخش هایی از منطقه آزاد جهانی چابهار، فرصت گرانبهایی خواهد بود که در گسترش اصل منطقه گرایی در سیاست خارجی کشورهای مورد نظر بسیار موثر است.

بندر چابهار در استان سیستان و بلوچستان سرشار از منابع انرژی و فرصتی گرانبها در اتصال هند به آسیای مرکزی خواهد بود و این نخستین بار است که هند فرصت می یابد که در یک بندر خارج از قلمرو خود تا این اندازه مشارکت کند. تصمیم اپراتوری هند در یکی از فازهای بندر چابهار متعاقب نشست مشترک هیات های نمایندگی هند، ایران و افغانستان اتخاذ شده است. در این قالب، هند در منطقه آزاد جهانی چابهار فعالیت خود را گسترش و نقش بیشتری در تلاش های مشترک برای حمایت از مراوادات تجاری منطقه ای ایفاء می کند.

بر اساس بیانیه وزارت کشتیرانی هند، کنترل فیزیکی ترمینال یکی از فازها، ارائه تجهیزات حمل و نقل و ایجاد ساختمان اداری که در تاریخ 29 دسامبر 2018(8 دی 1397) مورد موافقت قرار گرفته است، راهکارهای عملیاتی سازی تلاش هند در جهانی سازی بندر چابهار را ممکن می سازد. از این رو اپراتوری یک فاز از چهار فاز بندر شهید بهشتی چابهار، از سوی اپراتور هندی IPGL فصلی جدیدی در روابط دو کشور و همکاری های منطقه ای تلقی خواهد شد.

رسانه هندی یادآورشد که تعامل میان ایران و هند در بندر چابهار از سال 2003 آغاز و در نیمه دوم سال 2014، در نتیجه امضای تفاهم نامه بین دو کشور توسعه یافت. درهمین راستا موافقت‌نامه ترانزیتی سه جانبه بین کشورهای ایران، هند و افغانستان باهدف تسریع، تسهیل و ارتقای ترانزیت چابهار و اتصال کشور هند و افغانستان به کشورهای آسیای میانه موجب توسعه صادرات سه کشور و ایجاد کریدور بین‌المللی بین کشورهای مذکور با مناطق دیگر خواهد بود.

به عقیده گزارش نویس ایندیا تایمز، بندر چابهار در استان سیستان و بلوچستان در ساحل جنوبی ایران از هند نیز به راحتی قابل دسترس است و برای دهلی نو در بی نیازی از بندر گوادار پاکستان در فاصله 80 کیلومتری این بندر، بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

اپراتوری هند در بندر چابهار همراه با سرمایه گذاری بیش از 85 میلیون دلاری هند است و طول مدت این موافقت نامه دوجانبه 18ماه است که می تواند برای مدت 10 سال تمدید شود.

بر این اساس، برای اجرایی شدن موافقت نامه یادشده و گفت وگوهای بیشتر میان دو کشور، وزیر امور خارجه ایران دوشنبه شب به هند سفر و بر گسترش همکاری های منطقه ای تائید کرد.

محمدجواد ظریف در هنگام ورود به دهلی نو گفت: زمینه های زیادی برای گسترش روابط دوجانبه ایران و هند وجود دارد که یکی از این حوزه‌ها چابهار است. هندی ها به حضور در چابهار و در زیرساخت های ترانزیتی ایران علاقه مند هستند.

ناظران سیاسی و منطقه ای سفر ظریف به دهلی نو را نشانگر عزم مقام های عالیرتبه تهران و دهلی نو برای گسترش هرچه بیشتر روابط سیاسی و اقتصادی بین ایران و هند به رغم تلاش آمریکا برای تحت فشار قرار دادن جمهوری اسلامی ارزیابی کرده اند.

۱۸ دی ۱۳۹۷ ۰۷:۴۹
کد خبر : ۴۴,۹۵۷

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید