تسهیلات خاص سازمان بنادر به سرمایه گذاران بندر چابهار/ سازمان بنادر رتبه خوبی در سرمایه پذیری بین دستگاه های دولتی دارد/ بیش از ۸۰درصد تجارت وزنی ایران از طریق بنادر جنوبی کشور انجام می شود / تسری قوانین منطقه آزاد به بنادر چابهار در دستور کار مجلس ظرفیت های بالای ایران برای اتصال کشورهای منطقه به حوزه" ایندو پاسیفیک"/ آمادگی سازمان بنادر برای ارتقای همکاری دریایی و بندری با اندونزی/ استفاده از تجربیات بندری و دریایی ایران امضای تفاهم نامه همکاری جذب سرمایه گذار و ایجاد ترافیک کالا در بندر چابهار/آمادگی بندرچابهار برای همکاری با تجار افغانستان هیچ شخص و نهادی نمی‌تواند ایران را از فعالیت‌های تجارى و مراودات دریایى محروم کند/ تردد هیچ یک از شرکت هاى کشتیرانى خارجى در بنادر و آب هاى ایران متوقف نشده است فروش ۲۷۷ هزار نسخه نقشه دریایی؛ یک دستاورد مهم بین المللی محسوب می شود/ ارتقای انسانی و تجهیزاتی شرکت های هیدروگرافی طی یک دهه گذشته/ انجام عملیات لایروبی با کیفیت در بنادر ناشی از پیشرفت در هیدروگرافی/ برخورداری ایران از ۵ رای موثر در سازمان جهانی هیدروگرافی نظم و امنیت دریایی کشور، مدیون دریانوردان ایران اسلامی است/ ۱۲۷هزار دریانورد ایرانی؛ گواهینامه شایستگی دریایی دارند/ شرکت‌های کشتیرانی موظف به تأمین امکانات و مسائل رفاهی دریانوردان هستند/ حمایت های قانونی و ‌حقوقی دریانوردان همواره در دستور کار سازمان بنادر قرار دارد تولید و انتشار ۷۶سلول نقشه الکترونیکی دریانوردی توسط ایران/ برنامه ریزی برای اتنخاب ایران به عنوان قطب آموزش هیدروگرافی در خلیج فارس و دریای عمان/ اعلام نظر ایران درباره ۶۰سند جهانی هیدروگرافی / انتخاب ایران به ریاست کمیته منطقه ای "راپمی" / انتشار نقشه های الکترونیکی بنادر ایرانی خزر برای نخستین بار ایران؛ کشور پیشرو در تولید نقشه های الکترونیکی دریایی/ ضرورت تسهیل قوانین و دستورالعمل ها در حوزه هیدروگرافی رشد بیش از دو برابری صادرات کالا از بندرامیرآباد/ افزایش ۳۶ درصدی تخلیه و بارگیری نجات جان دو سرنشین قایق صیادی گرفتار در طوفان چابهار
قابلیت مقابله با تحریم های آمریکا وجود دارد/ فعالیت دو بیمه ایرانی برای کشتیرانی در شرایط تحریم
دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته با اشاره به نقش موثر این تشکل برای برآورده ساختن ضرورت و نیازهای اقتصادی کشور طی چند دهه گذشته، از برگزاری مراسم شصت و پنجمین سالگرد تاسیس این انجمن با حضور همه فعالان دریایی و بندری در هفته آینده خبر داد.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، مسعود پل‌مه در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته صرفاً فعالیت اقتصادی ندارد، گفت: موضوعات آموزشی، حل اختلافات حقوقی، مباحث رسانه‌ای و غیره نیز در رویه کار انجمن وجود دارد. 
وی با بیان اینکه ۹۵ درصد تجارت کشور وابسته به دریا است است، افزود: انجمن کشتیرانی بیش از ۲۷۰ عضو حقوقی داشته و ۹۵ درصد فعالیت‌های بندری کشور را تحت نظارت و مدیریت خود دارد.
پل‌مه با اشاره به تحریم‌های آمریکا اظهارداشت: حمل و نقل دریایی، اولین نقطه‌ تحریم‌های ظالمانه علیه ایران بود .به طوری که با خروج یکجانبه آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌ها شرکت‌هایی که به نوعی دارای فعالیت‌های اقتصادی با آمریکا بودند بنادر ما را ترک کردند.
دبیر کل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران با بیان اینکه۲۰ شرکت کشتیرانی لاینری فعال، پس از تحریم‌ها بنادر ما را ترک کردند، تاکید کرد : قاطعانه می‌گوییم که قابلیت مقابله با تحریم‌ها را داریم .
دبیر کل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران در خصوص خدمات بیمه P&I در مورد کشتی‌های ایرانی پس از تحریم گفت: تعداد کنشگران این عرصه محدود است و عمدتاً سهام آمریکایی دارند. پس از تحریم‌ها همه بیمه‌های P&I پوشش بیمه‌ای خود را تا آب‌های سرزمینی ایران ارائه می کنند. 
پل‌مه اضافه کرد: در این راستا با استفاده از تجربه تحریم های گذشته ، بیمه پی اند آی کیش و قشم راه‌اندازی شد و با بسیاری از کشورها توافق شد که کشتی‌های ایرانی با بیمه‌های P&I کیش و قشم مورد پذیرش قرار گیرند و همچنین کشتی‌هایی که وارد آب‌های سرزمینی ما می شوند توسط بیمه‌های کیش و قشم بیمه شوند.
در این نشست خبری همچنین ، امید ملک؛ رئیس هیات مدیره انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته گفت: هرچند تحریم ‌ها حجم مبادلات بازرگانی خارجی کشور را کاهش داده است اما نباید اجازه داد کسب و کارهای دریایی از رونق بیفتد و هزینه‌ها در این بخش افزایش پیدا کند.
وی افزود: حمل و نقل دریایی تابع کنوانسیون های بین المللی است و سازمان بین المللی دریانوردی (آیمو) تاکید کرده است تا سال 2020 میلادی سولفور سوخت تمام کشتی های تجاری باید به کمترین میزان کاهش یابد تا علاوه بر حفظ محیط زیست دریایی، آلودگی کشتی های تجاری نیز به کمترین میزان برسد.
وی گفت: کشتی های ایرانی توانمندی مصرف سوخت با سولفور کم را ندارند و پالایشگاه‌های ایران نیز این نوع سوخت را تولید نمی کنند؛ اما تلاش می شود با دریافت معافیت های مورد نیاز، در سال‌های آینده کشتی‌ها برای استفاده از این نوع سوخت آماده شوند. 
 
۱۹ دی ۱۳۹۷ ۰۸:۵۹
کد خبر : ۴۴,۹۷۰

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید