آغاز عملیات اجرایی و بهره برداری 8 پروژه سرمایه گذاری و عمرانی/ بخش خصوصی؛ بیش از 7 هزار میلیارد ریال در مجتمع بندری امام خمینی(ره) سرمایه گذاری کرد برگزاری اولین جلسه هم اندیشی نخبگان دریایی کشور/ تربیت دریانوردان شایسته؛ از مهمترین اهداف سازمان بنادر و دریانوردی ضرورت تقویت حمل و نقل دریایی/ سازمان بنادر با جدیت توسعه گردشگری دریایی را دنبال می کند/ رونق صادرات غیرنفتی با کمک سازمان بنادر آمار جست‌و‌جو و نجات دریایی در آب‌های ایران اعلام شد تیم ممیزی به تمام جزئیات فرآیندها توجه ویژه داشته باشد/ ایجاد تعادل؛ یکی از کارکرد های پیاده سازی سیستم مدیریت کیفیت است/ عدم انطباق های عمده، شناسایی و برطرف شوند توسعه اقتصادی با یکپارچگی سیاست ها محقق می شود/ اقدام خوب سازمان بنادر در ارایه تخفیف های بندری به کسانیکه ارز حاصل از صادرات را بر می گردانند/ سازمان بنادر؛ همسو با دولت حرکت می کند موافقت‌نامه تجارت ترجیحی میان ایران و هند در دستور کار دولت‌ها قرار گیرد/ هند به دنبال تنوع در صادرات به ایران است/ مبادلات تجاری ایران و هند 14 میلیارد دلار ثبت شده است/ صادرکنندگان هندی مشتاق همکاری با ایران هستند ابلاغ "رویه واگذاری حق بهره برداری از پروژه های سرمایه گذاری خاتمه یافته" / تعیین ۱۴ شاخص اصلی ارزیابی کیفی سرمایه گذار اولیه برای کسب حق بهره برداری مجدد از پروژه ها/ تدوین ۳ روند برای واگذاری حق بهره برداری از پروژه های سرمایه گذاری خاتمه یافته به متقاضیان برگزاری نخستین مراسم سالگرد شهدای نفتکش سانچی +گزارش تصویری نقش ارزشمند دریانوردان سانچی در جامعه دریانوردی، تا ابد در یاد و خاطره ما خواهد ماند
قابلیت مقابله با تحریم های آمریکا وجود دارد/ فعالیت دو بیمه ایرانی برای کشتیرانی در شرایط تحریم
دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته با اشاره به نقش موثر این تشکل برای برآورده ساختن ضرورت و نیازهای اقتصادی کشور طی چند دهه گذشته، از برگزاری مراسم شصت و پنجمین سالگرد تاسیس این انجمن با حضور همه فعالان دریایی و بندری در هفته آینده خبر داد.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، مسعود پل‌مه در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته صرفاً فعالیت اقتصادی ندارد، گفت: موضوعات آموزشی، حل اختلافات حقوقی، مباحث رسانه‌ای و غیره نیز در رویه کار انجمن وجود دارد. 
وی با بیان اینکه ۹۵ درصد تجارت کشور وابسته به دریا است است، افزود: انجمن کشتیرانی بیش از ۲۷۰ عضو حقوقی داشته و ۹۵ درصد فعالیت‌های بندری کشور را تحت نظارت و مدیریت خود دارد.
پل‌مه با اشاره به تحریم‌های آمریکا اظهارداشت: حمل و نقل دریایی، اولین نقطه‌ تحریم‌های ظالمانه علیه ایران بود .به طوری که با خروج یکجانبه آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌ها شرکت‌هایی که به نوعی دارای فعالیت‌های اقتصادی با آمریکا بودند بنادر ما را ترک کردند.
دبیر کل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران با بیان اینکه۲۰ شرکت کشتیرانی لاینری فعال، پس از تحریم‌ها بنادر ما را ترک کردند، تاکید کرد : قاطعانه می‌گوییم که قابلیت مقابله با تحریم‌ها را داریم .
دبیر کل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران در خصوص خدمات بیمه P&I در مورد کشتی‌های ایرانی پس از تحریم گفت: تعداد کنشگران این عرصه محدود است و عمدتاً سهام آمریکایی دارند. پس از تحریم‌ها همه بیمه‌های P&I پوشش بیمه‌ای خود را تا آب‌های سرزمینی ایران ارائه می کنند. 
پل‌مه اضافه کرد: در این راستا با استفاده از تجربه تحریم های گذشته ، بیمه پی اند آی کیش و قشم راه‌اندازی شد و با بسیاری از کشورها توافق شد که کشتی‌های ایرانی با بیمه‌های P&I کیش و قشم مورد پذیرش قرار گیرند و همچنین کشتی‌هایی که وارد آب‌های سرزمینی ما می شوند توسط بیمه‌های کیش و قشم بیمه شوند.
در این نشست خبری همچنین ، امید ملک؛ رئیس هیات مدیره انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته گفت: هرچند تحریم ‌ها حجم مبادلات بازرگانی خارجی کشور را کاهش داده است اما نباید اجازه داد کسب و کارهای دریایی از رونق بیفتد و هزینه‌ها در این بخش افزایش پیدا کند.
وی افزود: حمل و نقل دریایی تابع کنوانسیون های بین المللی است و سازمان بین المللی دریانوردی (آیمو) تاکید کرده است تا سال 2020 میلادی سولفور سوخت تمام کشتی های تجاری باید به کمترین میزان کاهش یابد تا علاوه بر حفظ محیط زیست دریایی، آلودگی کشتی های تجاری نیز به کمترین میزان برسد.
وی گفت: کشتی های ایرانی توانمندی مصرف سوخت با سولفور کم را ندارند و پالایشگاه‌های ایران نیز این نوع سوخت را تولید نمی کنند؛ اما تلاش می شود با دریافت معافیت های مورد نیاز، در سال‌های آینده کشتی‌ها برای استفاده از این نوع سوخت آماده شوند. 
 
۱۹ دی ۱۳۹۷ ۰۸:۵۹
کد خبر : ۴۴,۹۷۰

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید