"شناور مجاز" شناوری است که از مبادی مجاز تردد کند و تحت نظارت بازرسان اداره حفاظت و ایمنی دریانوردی باشد در شرایط نامساعد جوی، از سفر دریایی خودداری نمایید شوخی های خطرناک در شناور یکی از مهمترین عوامل ایجاد حادثه است شناخت و رعایت نکات ایمنی ارائه شده توسط ناظرین و بازرسان ایمنی، مهم‌ترین اصل در سفرهای دریایی است و رعایت آن ضامن سلامت شما است آلودگی دریا، محیط زیست و زندگی میلیون ها انسان را تهدید می کند ساعات ازدحام مسافران در بنادر 8:30 تا 11 صبح است، لذا بهتر است جهت رفاه خود و خانواده محترمتان، ساعات دیگری جهت حضور در بنادر مسافری انتخاب نمایید با رعایت نکات ایمنی، جان خود و فرزندان دلبندتان را بیمه کنید پس از سوار شدن به شناور، بلافاصله با وسایل ایمنی و راه های خروج اضطراری آن آشنا شوید سوار شدن به شناورهای غیرمجاز مخاطرات زیادی را به دنبال خواهد داشت و کسی (حتی بیمه) مسئولیت آن را قبول نمی کند عجله در هنگام سوار و پیاده شدن به شناور (قبل از پهلوگیری کامل)، از عوامل بروز حادثه است
سازمان بنادر و دریانوردی، حسین صادقی نژاد
مدیرکل مناطق ویژه بندری و سرمایه گذاری سازمان بنادر و دریانوردی گفت: شاخص‌های ارزیابی کیفی سرمایه گذار اولیه برای کسب حق بهره برداری مجدد از پروژه‌ "رویه واگذاری حق بهره برداری از پروژه های سرمایه گذاری خاتمه یافته" به متقاضیان، تصویب و ابلاغ شد.

حسین صادقی نژاد در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، با اشاره به اینکه تا پیش از تصویب رویه واگذاری حق بهره برداری از پروژه های سرمایه گذاری خاتمه یافته،‌ فرآیند مشخصی برای قراردادهای سرمایه گذاری خاتمه یافته وجود نداشت، اظهار کرد: رویه واگذاری حق بهره برداری از پروژه های سرمایه گذاری خاتمه یافته به صورت مدون و مصوب موجود نبود.

وی ادامه داد: در ابتدای امر 14 شاخص اصلی ارزیابی کیفی سرمایه گذار اولیه برای کسب حق بهره برداری مجدد از پروژه تدوین شد که بر اساس این شاخص‌ ها، رویه واگذاری حق بهره برداری از پروژه های سرمایه گذاری خاتمه یافته به  متقاضیان مصوب شد و به بنادر ابلاغ شد.

مدیرکل مناطق ویژه بندری و سرمایه گذاری سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه تا کنون رویه ای در مورد پروژه ای که به طور مثال پس از 15 سال به اتمام رسیده است وجود نداشت و فرآیند بعدی آن مشخص نبود که به چه صورتی راهبری و مدیریت شود، خاطر نشان کرد: با تدوین، تصویب و ابلاغ  رویه واگذاری حق بهره برداری از پروژه های سرمایه گذاری خاتمه یافته به متقاضیان می‌ توانیم در مورد ادامه راه پروژه های سرمایه گذاری خاتمه یافته به نحوی مشخص تعیین شده است.

به گفته صادقی نژاد، اگر سرمایه گذار اولیه از 14 شاخص اصلی ارزیابی کیفی سرمایه گذار اولیه برای کسب حق بهره برداری مجدد از پروژه، امتیاز 75 از 100 را کسب کند بر اساس تجویز بند 4 قانون تسریع در امر تخلیه و بارگیری کشتی ‌ها در بنادر مصوب سال 1395 و اصلاحیه های بعدی آن و نیز آیین نامه معاملاتی سازمان بنادر و دریانوردی نسبت به انعقاد قرارداد حداکثر به مدت 5 سال با همان سرمایه ‌گذار قرارداد منعقد خواهد شد.

وی افزود: در صورت عدم تمایل سرمایه گذار به ادامه همکاری در قالب پروژه همکاری جدید و یا عدم کسب امتیاز اداره کل بندر ذی ربط از طریق فرآخوان عمومی و برگزاری مزایده نسبت به انتخاب مستاجر یا سرمایه گذار واجد شرایط و انعقاد قرارداد به مدت حداکثر 5 سال اقدام می‌ شود.

مدیرکل مناطق ویژه بندری و سرمایه گذاری سازمان بنادر و دریانوردی، اعلام کرد: در صورت عدم اقبال ذی نفعان به مزایده ادارات کل بنادر نسبت به انعقاد قرارداد با ترمینال اپراتورهای مرتبط و فعال در آن بندر از طریق ماده 31 آیین نامه معاملاتی سازمان بنادر و دریانوردی حداکثر متناسب با مدت قرارداد اپراتورها اقدام می‌ کند.

صادقی نژاد یادآور شد: "تعیین شاخص‌های ارزیابی واگذاری مجدد قراردادهای سرمایه گذاری خاتمه یافته" در جلسه هیات عامل مطرح و با توجه به توضیحات ارائه شده و به منظور حفظ و حمایت از سرمایه گذارانی که در طول قراردادهای ساخت و بهره برداری،‌ از عملکرد مناسبی برخوردار بوده‌‌‌‌اند و همچنین کاهش ریسک سازمان از طریق همکاری و بهره گیری از توانایی‌های مالی و عملیاتی سرمایه‌گذاران مورد نظر، شاخص‌های مذکور مشروط به رعایت کلیه قوانین، مقررات،‌ آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های مربوطه مصوب و ابلاغ شد.

۲۱ دی ۱۳۹۷ ۱۱:۴۶
کد خبر : ۴۴,۹۷۱

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید