"شناور مجاز" شناوری است که از مبادی مجاز تردد کند و تحت نظارت بازرسان اداره حفاظت و ایمنی دریانوردی باشد در شرایط نامساعد جوی، از سفر دریایی خودداری نمایید شوخی های خطرناک در شناور یکی از مهمترین عوامل ایجاد حادثه است شناخت و رعایت نکات ایمنی ارائه شده توسط ناظرین و بازرسان ایمنی، مهم‌ترین اصل در سفرهای دریایی است و رعایت آن ضامن سلامت شما است آلودگی دریا، محیط زیست و زندگی میلیون ها انسان را تهدید می کند ساعات ازدحام مسافران در بنادر 8:30 تا 11 صبح است، لذا بهتر است جهت رفاه خود و خانواده محترمتان، ساعات دیگری جهت حضور در بنادر مسافری انتخاب نمایید با رعایت نکات ایمنی، جان خود و فرزندان دلبندتان را بیمه کنید پس از سوار شدن به شناور، بلافاصله با وسایل ایمنی و راه های خروج اضطراری آن آشنا شوید سوار شدن به شناورهای غیرمجاز مخاطرات زیادی را به دنبال خواهد داشت و کسی (حتی بیمه) مسئولیت آن را قبول نمی کند عجله در هنگام سوار و پیاده شدن به شناور (قبل از پهلوگیری کامل)، از عوامل بروز حادثه است
ضرورت شفاف سازی و تسریع در تبادل اطلاعات/ حذف فرآیندهای موازی بین بندر و گمرک/ همکاری دوجانبه بندر و گمرک
در نشست مشترک مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و تعدادی از مدیران ستادی سازمان بنادر با معاون فنی گمرکات ایران، بر لزوم حذف فرآیندهای موازی بین بندر و گمرک و شفاف سازی و تسریع ارتباطات الکترونیک بین دو مجموعه تأکید شد.
 
 
 
 
 
 
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، در نشست مشترک مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و تعدادی از مدیران ستادی سازمان بنادر با معاون فنی گمرکات ایران در بندر شهید رجایی، حذف فرآیندهای موازی بین بندر و گمرک از جمله مانیفست، قبض انبار و بیجک به منظور تسریع در فرآیند خدمات رسانی به صاحبان کالا از دیگر مواردی بود که مورد توافق طرفین قرار گرفت.
در این نشست، تشکیل کارگروه مشترک بین گمرک و بندر به عنوان راهکاری اثربخش برای تسهیل امور بندری و گمرکی، حل مشکلات ذینفعان و کاهش ماندگاری کالا در انبارها و محوطه ها، مورد تأکید قرار گرفت و نمایندگانی از سوی دو مجموعه برای پیگیری و نظارت بر روند اجرایی شدن توافقات دوجانبه مشخص شدند.
در بخش دیگری از این نشست، همکاری دوجانبه بندر و گمرک به منظور استفاده از XRAY برای واگن و باسکول در زمینه حمل کالاها توسط ریل و کاستن از بار ترافیکی جاده ها نیز مورد تأکید قرار گرفت.
از دیگر موارد مطرح شده، لزوم شفاف سازی و تسریع در تبادل اطلاعات و ارتباطات الکترونیک بین دو مجموعه بود تا هم فرآیند خروج کالاها از بندر سرعت گرفته، هم از حجم رسوب کالا کاسته شود و سرانجام در هزینه های مربوطه به صاحبان کالا و به تبع آن مردم به عنوان مصرف کننده نهایی نیز صرفه جویی شود.
در این نشست، مهرداد جمال ارونقی؛ معاون فنی گمرکات ایران و تعدادی از مدیران ارشد گمرک، اله مراد عفیفی پور؛ مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، خسرو سرایی؛ مدیرکل امور لجستیکی و حمل و نقل چندوجهی سازمان بنادر و دریانوردی و علیرضا محمدی کرجی ران؛ مشاور مدیرعامل این سازمان حضور داشتند.
بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر کانتینری ایران و اصلی ترین گمرک کشور جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود که نیمی از صادرات، واردات و ترانزیت کالای کشور را پشتیبانی می کند. بر اساس آمار اعلام شده، در حال حاضر ۴۲ هزار کانتینر در انبارهای این بندر دپو شده که ۱۰ هزار کانتینر آن از سال ۸۰ تاکنون تعیین تکلیف نشده‌اند.
با توجه به اینکه در درازمدت، ماندگاری کالا و کانتینر نه به نفع مجموعه بندر و گمرک است و نه به نفع بخش خصوصی، بر همین اساس سازمان بنادر و دریانوردی تمامی همت خود را به کار گرفته تا از طریق تعامل و همکاری با ارگان های همکار به ویژه گمرک و سازمان جمع آوری و اموال تملیکی، عملیات خروج کالاهای رسوب شده در انبارهای بندر شهید رجایی را تسهیل و تسریع کند.
۱۹ دی ۱۳۹۷ ۱۳:۲۲
کد خبر : ۴۴,۹۷۹

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید