تسهیلات خاص سازمان بنادر به سرمایه گذاران بندر چابهار/ سازمان بنادر رتبه خوبی در سرمایه پذیری بین دستگاه های دولتی دارد/ بیش از ۸۰درصد تجارت وزنی ایران از طریق بنادر جنوبی کشور انجام می شود / تسری قوانین منطقه آزاد به بنادر چابهار در دستور کار مجلس ظرفیت های بالای ایران برای اتصال کشورهای منطقه به حوزه" ایندو پاسیفیک"/ آمادگی سازمان بنادر برای ارتقای همکاری دریایی و بندری با اندونزی/ استفاده از تجربیات بندری و دریایی ایران امضای تفاهم نامه همکاری جذب سرمایه گذار و ایجاد ترافیک کالا در بندر چابهار/آمادگی بندرچابهار برای همکاری با تجار افغانستان هیچ شخص و نهادی نمی‌تواند ایران را از فعالیت‌های تجارى و مراودات دریایى محروم کند/ تردد هیچ یک از شرکت هاى کشتیرانى خارجى در بنادر و آب هاى ایران متوقف نشده است فروش ۲۷۷ هزار نسخه نقشه دریایی؛ یک دستاورد مهم بین المللی محسوب می شود/ ارتقای انسانی و تجهیزاتی شرکت های هیدروگرافی طی یک دهه گذشته/ انجام عملیات لایروبی با کیفیت در بنادر ناشی از پیشرفت در هیدروگرافی/ برخورداری ایران از ۵ رای موثر در سازمان جهانی هیدروگرافی نظم و امنیت دریایی کشور، مدیون دریانوردان ایران اسلامی است/ ۱۲۷هزار دریانورد ایرانی؛ گواهینامه شایستگی دریایی دارند/ شرکت‌های کشتیرانی موظف به تأمین امکانات و مسائل رفاهی دریانوردان هستند/ حمایت های قانونی و ‌حقوقی دریانوردان همواره در دستور کار سازمان بنادر قرار دارد تولید و انتشار ۷۶سلول نقشه الکترونیکی دریانوردی توسط ایران/ برنامه ریزی برای اتنخاب ایران به عنوان قطب آموزش هیدروگرافی در خلیج فارس و دریای عمان/ اعلام نظر ایران درباره ۶۰سند جهانی هیدروگرافی / انتخاب ایران به ریاست کمیته منطقه ای "راپمی" / انتشار نقشه های الکترونیکی بنادر ایرانی خزر برای نخستین بار ایران؛ کشور پیشرو در تولید نقشه های الکترونیکی دریایی/ ضرورت تسهیل قوانین و دستورالعمل ها در حوزه هیدروگرافی رشد بیش از دو برابری صادرات کالا از بندرامیرآباد/ افزایش ۳۶ درصدی تخلیه و بارگیری نجات جان دو سرنشین قایق صیادی گرفتار در طوفان چابهار
رونمایی از نخستین شناورهای تفریحی استاندارد ساخت داخل/ جلوگیری از تردد شناورهای غیراستاندارد تفریحی
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: نخستین نمونه از شناورهای تفریحی مونوهال(تک بدنه) به آب انداخته شد و قرار است تا پایان سال جاری، جایگزین شناورهای غیراستاندارد معروف شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، اله مراد عفیفی پور درباره رونمایی از نخستین شناورهای تفریحی استاندارد ساخت داخل، اظهار داشت: سازمان بنادر و دریانوردی در راستای ارتقای صنعت گردشگری دریایی، نوسازی ناوگان و استانداردسازی قایق های تفریحی اقدام به ارایه تسهیلات بانکی با سود صفر درصد به متقاضیان کرده است تا شناورهایی استاندارد جایگزین قایق های تفریحی معروف به "تشتی" شوند.
وی با اشاره به تأکیدات استاندار هرمزگان و مدیران ارشد سازمان بنادر و دریانوردی بر لزوم نوسازی ناوگان گردشگری دریایی و خروج شناورهای سنتی از این چرخه، افزود: با توجه به اینکه شناورهای تفریحی موجود، به هیچ وجه استانداردهای لازم برای گشت های ایمن دریایی را ندارند، به دنبال این هستیم که با جلب مشارکت مردمی در قالب تعاونی ها، شناورهایی ایمن و استاندارد که گواهینامه های لازم از موسسات رده بندی دارند، جایگزین شوند.
عفیفی پور تصریح کرد: با توجه به سفارش یکی از تعاونی های گردشگری در جزیره قشم، نخستین نمونه قایق تفریحی استاندارد مونوهال(تک بدنه  vشکل) با نام "هنگام ۱ " در کارخانه شناورسازی مدکندالو در جزیره قشم به آب اندازی شد و آزمایش های دریانوردی نیز بر روی آن با موفقیت به انجام رسید.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با بیان جزییاتی از مشخصات فنی این شناور، گفت:  بدنه این قایق تفریحی از جنس فایبرگلاس مونوهال ساخته شده و سامانه رانش آن نیز از نوع شافت و پروانه است.
وی با اشاره به قابلیت های این شناور گردشگری گفت: بدنه این قایق تفریحی به گونه ای طراحی و ساخته شده که با عمر مفید ۱۰ ساله در شرایط آب و هوایی منطقه خلیج فارس و دریای عمان فعالیت کند.
عفیفی پور ظرفیت ترابری این شناور را شامل دو نفر خدمه و ۱۱ نفر گردشگر عنوان کرد و افزود: طول کلی این شناور ۱۱,۸ متر، عرض آن  ۳متر و آبخور شناور در حالت بار کامل ۵۸ سانتی متر است. همچنین، سرعت آن در زمان ظرفیت کامل سرنشینان، ۳۰ مایل دریایی( حدود۵۵ کیلومتر بر ساعت) است.
وی یادآور شد: پیش از این و طی سال جاری نیز، ساخت یک فروند قایق تفریحی با بدنه کاتاماران( شناور دارای بدنه زیرآبی دوتکه) تولید داخل به منظور جایگزینی با شناورهای غیراستاندارد سنتی به پایان رسیده و با نظارت اداره ثبت شناوران اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در همین کارخانه شناورسازی به آب اندازی شده بود.
  عفیفی پور با اشاره به استفاده از ظرفیت کشتی سازی های داخلی برای ساخت شناورهای جدید تفریحی، تصریح کرد: تلاش ما بر این است که تعاونی ها کمترین میزان آورده برای استفاده از این تسهیلات فراهم کنند و از طریق مذاکره با بانک های عامل در خصوص اقساط آنها، دوره زمانی بازپرداخت نیز افزایش پیدا کند.
۱۹ دی ۱۳۹۷ ۱۳:۵۲
کد خبر : ۴۴,۹۸۱

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید