عملیات احداث اسکله چند منظوره بندر سیریک هرمزگان به زودی آغاز می شود/ ساخت اسکله شناور 150 تنی و رمپ 30 متری برای رونق تجاری سواحل مکران بندر شهید رجایی؛ پیشانی اقتصاد کشور است/ فعالیت بنادر مبنای سنجش پویایی اقتصاد کشور است/ توجه ویژه سازمان بنادر به نقش آفرینی بخش خصوصی مجوز بهره برداری بندر صیادی تنگ قدیم صادر شد بنادر کوچک؛ فرصت و مزیتی بی نظیر برای اقتصاد ایران است / ضرورت ایجاد امکانات و زیرساخت برای توسعه بنادر کوچک جزئیات آزادسازی نفتکش ایرانی از بندر جده با پیگیری سازمان بنادر/ کار انگلیسی‌ها دزدی دریایی‌ است بنادر کوچک می توانند به یکی از مهم ترین منابع درآمدی کشور تبدیل شوند/ ریل و جاده را به بنادر کوچک برسانیم آغاز طرح مطالعات مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی بوشهر/ دسترسی و بهره گیری همگانی از سواحل بوشهر اولین دفتر بخش خصوصی افغانستان در بندر چابهار افتتاح شد/ حضور تجار افغان در بندر چابهار جزییاتی از آخرین وضعیت نفتکش انگلیسی در لنگرگاه بندرعباس/ آغاز بررسی علل حادثه دریایی تانکر "استینا ایمپرو"/ملیت 23 نفر خدمه کشتی اعلام شد افزایش متقاضیان سرمایه گذاری در بندر چابهار/ انعقاد 11 قرارداد جدید سرمایه گذاری در بندر چابهار
نگاه نو و آغاز فصل جدید توسعه و سرمایه گذاری در چابهار
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: چابهار اقیانوسی از فرصت های طلایی برای سرمایه گذاری است و می تواند تضمین کننده منافع ملی کشور باشد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی؛ بهروز آقایی افزود: توسعه بنادر با رشد اقتصادی جمعیت پسکرانه تکمیل و با توسعه بندر چابهار منافع ملی کشور تضمین می شود.
 وی گفت: در طول یک سال گذشته بیش از هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در بندر چابهار آغاز شده که با اعتبار هزینه شده در توسعه این بندر برابری می کند.
وی بیان کرد: بندر چابهار به دلیل موقعیت راهبردی که نزدیکترین راه دسترسی 6 کشور محصور در خشکی به آبهای آزاد است از اهمیت فراوانی برخوردار می باشد.
مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به نگاههای جدید به بندر چابهار خاطرنشان کرد: افزایش بارگیری کشتی های اقیانوس پیما در خلیج چابهار و ساخت راه آهن به سوی آسیای مرکزی این بندر را از مهم ترین چهار راه های کریدور شمال- جنوب بازرگانی جهانی کرده است.
وی تصریح کرد: بندر چابهار به عنوان یک کریدور منطقه ‌ای ارزان ترین و کوتاه ترین راه دریایی برای تجارت و بازرگانی است و بهترین راه برای دسترسی کشور هند به آسیای مرکزی محسوب می شود.
آقایی گفت: در یک سال گذشته پهلوگیری شناورهایی با ظرفیت 85 هزار تن، تخلیه محموله های 70 هزار تنی و کشتی های حامل کالاهای اساسی از قبیل ذرت، سویا، روغن، جو، برنج و گندم در بندر چابهار را شاهد بودیم که نشان از ظرفیتهای ایجاد شده بندر شهید بهشتی به عنوان یک هدفگذاری صحیح در حداقل رساندن محدودیتهای اعمالی برای بنادر کشور است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از رشد 103 درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر چابهار از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون تخلیه و بارگیری انواع کالای نفتی و غیر نفتی در بندر چابهار 62 درصد و تخلیه و بارگیری کانتینر 75 درصد رشد کرده است.
آقایی با بیان اینکه این بندر در اقتصاد ملی نقشی موثر دارد، خاطرنشان کرد: چابهار در استان سیستان و بلوچستان نقطه اتکاء مهم و اساسی مردم و روزنه اصلی امید به زندگی اقتصادی، اجتماعی و سیاسی شده است.
وی چابهار را بندری بدون محدودیت عنوان کرد و گفت: تنها با توسعه بندر چابهار و زیرساخت‌های پسکرانه ‌ای آن چهره کم بهره‎‌مندی از استان سیستان وبلوچستان زدوده می ‌شود و تنها راه برای توسعه محروم ترین استان کشور بهره‌ مندی چابهار از زیرساخت‌های بندری و دریایی به منظور محرومیت زدایی، شکوفایی و رونق اقتصادی و تحول در حوزه های اقتصادی و اجتماعی، پسکرانه ای و افزایش سهم این بندر در تجارت دریایی است.
۱ بهمن ۱۳۹۷ ۰۷:۳۴
کد خبر : ۴۵,۱۲۱

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید