افزایش ظرفیت‌های بندری ایران به235 میلیون تن/ تبدیل بنادر دولتی ایران به بنادر خصوصی/ ایران از نظر بندری هیچ چیزی کمتر از کشورهای همجوار ندارد ضرورت ارایه تسهیلات ویژه به سرمایه گذاران بندر چابهار/ استقبال سرمایه گذاران کشورهای هند و افغانستان از بندر شهید بهشتی/ معرفی بندر چابهار در سطح بین الملل/ بندر شهید بهشتی چابهار؛ آینده اقتصادی ایران را تغییر خواهد داد/ تلاش ارگان های دریایی برای توسعه بندر شهید بهشتی معرفی ظرفیت های منطقه با برگزاری همایش بین المللی توسعه بندرچابهار/ ضرورت رونق تولید و صادرات در چابهار/ دولت نگاه ویژه تری به توسعه راه آهن چابهار-سرخس داشته باشد رشد 600 درصدی در توسعه و افزایش 90 هزار برابری سرمایه گذاری در بنادر کشور/ ضرورت جذب سرمایه‌گذار در بندر امام خمینی، بوشهر و بندر شهید رجایی/ ارتقای سطح بنادر کشور/ ایجاد بندر دوم در کنار بندر شهیدرجایی ایرانی های مقیم آلمان خواستار سرمایه گذاری در بندرامیرآباد شدند/ توسعه گردشگری دریایی در بندرامیرآباد جابجایی 61 میلیون تن کالا در بندر شهید رجایی/صادرات 28 میلیون تن کالای غی رنفتی/ رشد 45 درصدی کابوتاژ غیرنفتی/ پهلوگیری 3000 فروند کشتی در بندر شهید رجایی ایجاد نخستین بایگانی الکترونیکی اداره بازرسی و ثبت شناورها در بندر بوشهر لزوم آشنایی کشورها با ظرفیت های سرمایه گذاری سواحل مکران و بندرچابهار/ هرچه سریعتر زیرساخت های ریلی و جاده ای محور شرق ایجاد شود/ چابهار می تواند کانون مراودات اقتصادی منطقه باشد افزایش سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر شهید رجایی/ افزایش 50درصدی ظرفیت بندر شهید رجایی با بهره برداری از تجهیزات جدید/ فعالان حوزه دریایی در شرایط تحریم قوی تر و منسجم تر عمل کنند/ بهره برداری از 12 دستگاه گنتری کرین در بندر شهید رجایی رفتار عادلانه در توزیع فرصت های دریایی و بندری/ حل خلاءهای آموزشی و اشتغال با کمک سازمان بنادر/ توسعه دریایی رویکرد غالب در توسعه اقتصادی کشور است
آغاز جمع‌آوری داده‌های مصرف سوخت کشتی‌ها/ کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای از کشتی‌ها/ ایجاد سامانه‌ جمع‌آوری داده‌ها توسط آیمو/ محدودیت استفاده از گوگرد در سوخت کشتی‌ها
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: از ابتدای سال 2019، کشتی‌ها با ظرفیت 5 هزار تن و بیشتر باید داده‌های مصرف سوخت خود را بر اساس الزامات گزارش‌دهی اجباری جمع‌آوری داده‌ها، جمع‌آوری کنند.
هادی حق شناس درباره جمع‌آوری داده‌های مصرف سوخت کشتی‌ها به پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، افزود: از ابتدای سال 2019، کشتی‌ها با ظرفیت 5 هزار تن و بیشتر باید داده‌های مصرف سوخت خود را بر اساس الزامات گزارش‌دهی اجباری جمع‌آوری داده‌ها، که از ماه مارس 2018 لاز‌م‌الاجرا شده است، جمع‌آوری کنند.
وی تصریح کرد:  بر اساس ضمیمه‌ ششم مارپل در خصوص جمع‌آوری و گزارش‌دهی داده‌های مصرف سوخت کشتی‌ها از این دسته از کشتی‌ها می‌خواهد داده‌های مصرف سوخت‌های مورد استفاده و نیز سایر اطلاعات اضافی دیگر مانند مقررات فعالیت ترابری خود را جمع‌آوری کنند.
حق شناس خاطرنشان کرد: داده‌های تجمیع‌شده برای هر سال تقویمی به مرجع دریایی کشور صاحب پرچم گزارش می‌شود و آن مرجع پس از حصول اطمینان از انطباق گزار‌ش‌دهی اطلاعات با الزامات، یک «اظهارنامه‌ انطباق» برای آن کشتی صادر می کند.
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: مراجع دریایی کشور صاحب پرچم باید اطلاعات یاد شده را به بانک‌داده‌های مصرف سوخت کشتی‌ها (GISIS) در آیمو انتقال دهند  تا آن داده‌ها پس از خلاصه شدن، در قالب گزارشی سالانه به کمیته‌ حفاظت از محیط زیست (MEPC) ارائه شود. 
وی اظهارداشت: سامانه‌ جمع‌آوری داده‌ها، یکی از اقدامات آیمو جهت حمایت از اجرای راهبرد اولیه‌ خود برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای از کشتی‌ها، مصوب سال 2018 است
حق شناس ادامه داد:. کشتی‌های مشمول، مسئول انتشار 85 درصد مجموع دی‌اکسیدکربن منتشر شده از کشتیرانی بین‌المللی به حساب می‌آیند و در حقیقت، سامانه‌ جمع‌آوری داده‌ها با هدف پشتیبانی از رویکرد سه‌ مرحله‌ای آیمو(سازمان جهانی دریانوردی) در خصوص کاهش انتشار دی‌اکسیدکربن از کشتیرانی بین‌المللی (شامل جمع‌آوری داده‌ها، تحلیل داده‌ها، و سپس تصمیم‌گیری برای تدابیر بیشتر، در صورت لزوم) طراحی شده است.
وی درباره محدودیت استفاده از گوگرد در سوخت کشتی‌ها، گفت: اصلاحات به برگه‌ تحویل سوخت مرتبط با تحویل سوخت سنگین به کشتی‌های مجهز به سازوکارهای جایگزین جهت پیروی از الزامات انتشار گوگرد از ابتدای سال 2019 لازم‌الاجرا شد و این در حالی است که شمارش معکوس برای فرارسیدن زمان کاهش میزان گوگرد مجاز در سوخت کشتی‌ها، از سه و نیم درصد جرمی در حال حاضر به نیم درصد از ابتدای سال 2020 در خارج از مناطق کنترل انتشار (ECA) آغاز شده است. الزامات جدید جهت کاهش گوگرد در سوخت کشتی‌ها، مزایای چشمگیری برای محیط زیست و سلامت انسان‌ها به همراه خواهد داشت. 
وی خاطرنشان کرد: اصلاحات به پیوست پنجم ضمیمه‌ ششم مارپل، شامل ممنوعیت استفاده از هر گونه سوخت حاوی بیش از نیم درصد گوگرد است، مگر آن که کشتی از یک شیوه‌‌ انطباق جایگزین، مانند سامانه‌ تصفیه گاز خروجی برای کاهش انتشار اکسیدهای گوگرد و پیروی از الزامات مارپل استفاده کند.
حق شناس گفت: اظهارنامه‌ای به امضا و گواهی نماینده‌ شرکت تامین‌کننده‌ سوخت باید در برگه‌ تحویل سوخت درج شود، مبنی بر این که سوخت سنگین تامین شده با مقرره‌ 3.18 ضمیمه‌ ششم کنوانسیون مارپل انطباق دارد و میزان گوگرد موجود در این سوخت از مقادیر زیر تجاوز نمی کند.
وی تاکید کرد: سقف تعیین شده برای نواحی خارج از مناطق کنترل انتشار (5/3 درصد در حال حاضر و 5/0 درصد از ابتدای سال 2020) بر اساس مقرره‌ 1.14 و سقف تعیین شده برای نواحی داخل مناطق کنترل انتشار (1/0 درصد جرمی) بر اساس مقرره‌ 4.14و در نهایت سقف تعیین شده از سوی خریدار، بر اساس اعلام خریدار مبنی بر قصد وی برای استفاده از آن سوخت است.
۳ بهمن ۱۳۹۷ ۱۰:۲۵
کد خبر : ۴۵,۱۵۱

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید