جذب 10 هزار میلیارد تومان سرمایه بخش خصوصی در بنادر کشور/ سازمان بنادر از تمامی ظرفیت‌های بخش خصوصی برای توسعه بنادر و سواحل استفاده می کند/ مهم ترین برنامه سازمان بنادر توسعه پسکرانه‌ها برای فعالیت‌های تولیدی و لجستیکی است/ بسته گردشگری دریایی برای بندر فریدون کنار از سوی سرمایه گذاران آماده شده است تسریع در امور بازرگانی مشتریان و صاحبان کالا بندرامیرآباد آغاز طرح هوشمندسازی بندر چابهار از مردادماه/ یکپارچه سازی سامانه های عملیاتی بندری و دریایی سازمان بنادر الگوی تجارت در بندر چابهار به کاهش ریسک سرمایه گذاری نیاز دارد/ هیچ عاملی نباید مانع توسعه بندر اقیانوسی چابهار شود/ انتخاب بندر چابهار به عنوان پایلوت هوشمند سازی بنادر کشور/ توسعه فناوری اطلاعات در بنادر اجتناب ناپذیر است حمایت ویژه سازمان بنادر از سرمایه گذاران بخش خصوصی بندر چابهار/ ارائه تسهیلات خاص به سرمایه گذاران در حوزه گردشگری دریایی چابهار اعطای تخفیف ۴۰ درصدی هند به خدمات بندری کالاهایی که مقصد آنها از بندر چابهار باشد/ ارائه مجموعه اقدامات حمایتی برای توسعه و تسهیل ترانزیت از چابهار به مقصد کشورهای آسیای میانه و افغانستان/ اعلام آمادگی سازمان بنادر برای ایجاد دسترسی چابهار از پسکرانه ها به‌جاده ساخت انبار های جدید توسط بخش خصوصی در بندر چابهار/ احداث سیلو برای بندر چابهار از اولویت های خدمات تجاری است/ سازمان بنادر در بندر چابهار از درآمد های متعارف بندری، صرف نظر کرده است/ برقرار کردن تناسب بین ظرفیت های زیربنایی و رو بنایی بندر چابهار/ سیاست های تشویقی ویژه برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر چابهار اعلام رضایت از اقدامات انجام شده در بندر امیرآباد/ آمادگی همکاری همه جانبه سازمان بنادرجهت تسهیل روند سرمایه گذاری در بنادر موانع تأمین لجستیک در بندر چابهار را برطرف خواهیم کرد/ رقابت پذیری و کاهش هزینه ها؛ پیش نیاز تأمین بار و افزایش ترافیک بندری است بزرگترین لنج فایبرگلاس صادراتی در قشم به آب اندازی شد
آغاز جمع‌آوری داده‌های مصرف سوخت کشتی‌ها/ کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای از کشتی‌ها/ ایجاد سامانه‌ جمع‌آوری داده‌ها توسط آیمو/ محدودیت استفاده از گوگرد در سوخت کشتی‌ها
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: از ابتدای سال 2019، کشتی‌ها با ظرفیت 5 هزار تن و بیشتر باید داده‌های مصرف سوخت خود را بر اساس الزامات گزارش‌دهی اجباری جمع‌آوری داده‌ها، جمع‌آوری کنند.
هادی حق شناس درباره جمع‌آوری داده‌های مصرف سوخت کشتی‌ها به پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، افزود: از ابتدای سال 2019، کشتی‌ها با ظرفیت 5 هزار تن و بیشتر باید داده‌های مصرف سوخت خود را بر اساس الزامات گزارش‌دهی اجباری جمع‌آوری داده‌ها، که از ماه مارس 2018 لاز‌م‌الاجرا شده است، جمع‌آوری کنند.
وی تصریح کرد:  بر اساس ضمیمه‌ ششم مارپل در خصوص جمع‌آوری و گزارش‌دهی داده‌های مصرف سوخت کشتی‌ها از این دسته از کشتی‌ها می‌خواهد داده‌های مصرف سوخت‌های مورد استفاده و نیز سایر اطلاعات اضافی دیگر مانند مقررات فعالیت ترابری خود را جمع‌آوری کنند.
حق شناس خاطرنشان کرد: داده‌های تجمیع‌شده برای هر سال تقویمی به مرجع دریایی کشور صاحب پرچم گزارش می‌شود و آن مرجع پس از حصول اطمینان از انطباق گزار‌ش‌دهی اطلاعات با الزامات، یک «اظهارنامه‌ انطباق» برای آن کشتی صادر می کند.
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: مراجع دریایی کشور صاحب پرچم باید اطلاعات یاد شده را به بانک‌داده‌های مصرف سوخت کشتی‌ها (GISIS) در آیمو انتقال دهند  تا آن داده‌ها پس از خلاصه شدن، در قالب گزارشی سالانه به کمیته‌ حفاظت از محیط زیست (MEPC) ارائه شود. 
وی اظهارداشت: سامانه‌ جمع‌آوری داده‌ها، یکی از اقدامات آیمو جهت حمایت از اجرای راهبرد اولیه‌ خود برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای از کشتی‌ها، مصوب سال 2018 است
حق شناس ادامه داد:. کشتی‌های مشمول، مسئول انتشار 85 درصد مجموع دی‌اکسیدکربن منتشر شده از کشتیرانی بین‌المللی به حساب می‌آیند و در حقیقت، سامانه‌ جمع‌آوری داده‌ها با هدف پشتیبانی از رویکرد سه‌ مرحله‌ای آیمو(سازمان جهانی دریانوردی) در خصوص کاهش انتشار دی‌اکسیدکربن از کشتیرانی بین‌المللی (شامل جمع‌آوری داده‌ها، تحلیل داده‌ها، و سپس تصمیم‌گیری برای تدابیر بیشتر، در صورت لزوم) طراحی شده است.
وی درباره محدودیت استفاده از گوگرد در سوخت کشتی‌ها، گفت: اصلاحات به برگه‌ تحویل سوخت مرتبط با تحویل سوخت سنگین به کشتی‌های مجهز به سازوکارهای جایگزین جهت پیروی از الزامات انتشار گوگرد از ابتدای سال 2019 لازم‌الاجرا شد و این در حالی است که شمارش معکوس برای فرارسیدن زمان کاهش میزان گوگرد مجاز در سوخت کشتی‌ها، از سه و نیم درصد جرمی در حال حاضر به نیم درصد از ابتدای سال 2020 در خارج از مناطق کنترل انتشار (ECA) آغاز شده است. الزامات جدید جهت کاهش گوگرد در سوخت کشتی‌ها، مزایای چشمگیری برای محیط زیست و سلامت انسان‌ها به همراه خواهد داشت. 
وی خاطرنشان کرد: اصلاحات به پیوست پنجم ضمیمه‌ ششم مارپل، شامل ممنوعیت استفاده از هر گونه سوخت حاوی بیش از نیم درصد گوگرد است، مگر آن که کشتی از یک شیوه‌‌ انطباق جایگزین، مانند سامانه‌ تصفیه گاز خروجی برای کاهش انتشار اکسیدهای گوگرد و پیروی از الزامات مارپل استفاده کند.
حق شناس گفت: اظهارنامه‌ای به امضا و گواهی نماینده‌ شرکت تامین‌کننده‌ سوخت باید در برگه‌ تحویل سوخت درج شود، مبنی بر این که سوخت سنگین تامین شده با مقرره‌ 3.18 ضمیمه‌ ششم کنوانسیون مارپل انطباق دارد و میزان گوگرد موجود در این سوخت از مقادیر زیر تجاوز نمی کند.
وی تاکید کرد: سقف تعیین شده برای نواحی خارج از مناطق کنترل انتشار (5/3 درصد در حال حاضر و 5/0 درصد از ابتدای سال 2020) بر اساس مقرره‌ 1.14 و سقف تعیین شده برای نواحی داخل مناطق کنترل انتشار (1/0 درصد جرمی) بر اساس مقرره‌ 4.14و در نهایت سقف تعیین شده از سوی خریدار، بر اساس اعلام خریدار مبنی بر قصد وی برای استفاده از آن سوخت است.
۳ بهمن ۱۳۹۷ ۱۰:۲۵
کد خبر : ۴۵,۱۵۱

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید