افزایش ظرفیت‌های بندری ایران به235 میلیون تن/ تبدیل بنادر دولتی ایران به بنادر خصوصی/ ایران از نظر بندری هیچ چیزی کمتر از کشورهای همجوار ندارد ضرورت ارایه تسهیلات ویژه به سرمایه گذاران بندر چابهار/ استقبال سرمایه گذاران کشورهای هند و افغانستان از بندر شهید بهشتی/ معرفی بندر چابهار در سطح بین الملل/ بندر شهید بهشتی چابهار؛ آینده اقتصادی ایران را تغییر خواهد داد/ تلاش ارگان های دریایی برای توسعه بندر شهید بهشتی معرفی ظرفیت های منطقه با برگزاری همایش بین المللی توسعه بندرچابهار/ ضرورت رونق تولید و صادرات در چابهار/ دولت نگاه ویژه تری به توسعه راه آهن چابهار-سرخس داشته باشد رشد 600 درصدی در توسعه و افزایش 90 هزار برابری سرمایه گذاری در بنادر کشور/ ضرورت جذب سرمایه‌گذار در بندر امام خمینی، بوشهر و بندر شهید رجایی/ ارتقای سطح بنادر کشور/ ایجاد بندر دوم در کنار بندر شهیدرجایی ایرانی های مقیم آلمان خواستار سرمایه گذاری در بندرامیرآباد شدند/ توسعه گردشگری دریایی در بندرامیرآباد جابجایی 61 میلیون تن کالا در بندر شهید رجایی/صادرات 28 میلیون تن کالای غی رنفتی/ رشد 45 درصدی کابوتاژ غیرنفتی/ پهلوگیری 3000 فروند کشتی در بندر شهید رجایی ایجاد نخستین بایگانی الکترونیکی اداره بازرسی و ثبت شناورها در بندر بوشهر لزوم آشنایی کشورها با ظرفیت های سرمایه گذاری سواحل مکران و بندرچابهار/ هرچه سریعتر زیرساخت های ریلی و جاده ای محور شرق ایجاد شود/ چابهار می تواند کانون مراودات اقتصادی منطقه باشد افزایش سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر شهید رجایی/ افزایش 50درصدی ظرفیت بندر شهید رجایی با بهره برداری از تجهیزات جدید/ فعالان حوزه دریایی در شرایط تحریم قوی تر و منسجم تر عمل کنند/ بهره برداری از 12 دستگاه گنتری کرین در بندر شهید رجایی رفتار عادلانه در توزیع فرصت های دریایی و بندری/ حل خلاءهای آموزشی و اشتغال با کمک سازمان بنادر/ توسعه دریایی رویکرد غالب در توسعه اقتصادی کشور است
معاون سازمان بنادر: تعرفه های بندری افزایش نیافته است
تهران- ایرنا- معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی گفت: تعرفه های بندری افزایش نیافته، اما رشد نرخ ارز سبب شده هزینه خدمات شرکت های اپراتوری افزایش یابد.

محمدعلی حسن‌زاده؛ روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به دلیل آنکه هزینه های بندر با ارز محاسبه می شود، طبیعی است با افزایش قیمت ارز، هزینه های بندری نیز افزایش یابد.
وی با بیان اینکه بخشی از خطوط دریایی خارجی تردد خود را به بنادر ایران متوقف کرده اند و این در افزایش هزینه های حمل و نقل دریایی موثر بوده است، گفت: در این شرایط برخی از کرایه های حمل و نقل دریایی از هزار دلار به 1500 تا 2 هزار دلار رسیده است.
عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: این سازمان جزو دستگاه های دریافت کننده ارز دولتی نیست در حالی که 50 تا 60 درصد خدمات بندری به صورت ارزی محاسبه می شود؛ بنابراین برای تامین هزینه های بندری سازمان بنادر طبق ضوابط و مقررات قانونی سقف تعرفه های بندری را هشت هزار تومان تعیین کرده تا هزینه های زیادی به صاحبان کالا تحمیل نشود.
حسن زاده در ادامه با اشاره به برگزاری آیین روز چابهار در این بندر اقیانوسی ایران در اوایل اسفندماه امسال گفت: هدف از برگزاری روز چابهار تشویق سرمایه‌ گذاران برای انجام سرمایه گذاری بویژه در بخش های لجستیکی در این بندر است.
روز جهانی چابهار با حضور نمایندگان، سفیران و وزیران حمل و نقل برخی از کشورهای منطقه و جهان، اوایل اسفند ماه امسال در بندر چابهار برگزار می شود.

۸ بهمن ۱۳۹۷ ۱۵:۱۴
کد خبر : ۴۵,۲۲۹

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید