اصلاح ساختار اداری بنادر و ستاد، مطابق با مأموریت ها و وظایف جدید سازمان بنادر/ تشکیل کارگروهی برای استقرار نظام شایسته سالاری‌ در سازمان بنادر/ پیگیری مسائل رفاهی کارکنان در استان ها جذب ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه بخش خصوصی در بنادر کشور/ سازمان بنادر از تمامی ظرفیت‌های بخش خصوصی برای توسعه بنادر و سواحل استفاده می کند/ مهم ترین برنامه سازمان بنادر؛ توسعه پسکرانه‌ها برای فعالیت‌های تولیدی و لجستیکی است/ بسته گردشگری دریایی برای بندر فریدون کنار از سوی سرمایه گذاران آماده شده است تسریع در امور بازرگانی مشتریان و صاحبان کالا بندرامیرآباد آغاز طرح هوشمندسازی بندر چابهار از مردادماه/ یکپارچه سازی سامانه های عملیاتی بندری و دریایی سازمان بنادر الگوی تجارت در بندر چابهار به کاهش ریسک سرمایه گذاری نیاز دارد/ هیچ عاملی نباید مانع توسعه بندر اقیانوسی چابهار شود/ انتخاب بندر چابهار به عنوان پایلوت هوشمند سازی بنادر کشور/ توسعه فناوری اطلاعات در بنادر اجتناب ناپذیر است حمایت ویژه سازمان بنادر از سرمایه گذاران بخش خصوصی بندر چابهار/ ارائه تسهیلات خاص به سرمایه گذاران در حوزه گردشگری دریایی چابهار اعطای تخفیف ۴۰ درصدی هند به خدمات بندری کالاهایی که مقصد آنها از بندر چابهار باشد/ ارائه مجموعه اقدامات حمایتی برای توسعه و تسهیل ترانزیت از چابهار به مقصد کشورهای آسیای میانه و افغانستان/ اعلام آمادگی سازمان بنادر برای ایجاد دسترسی چابهار از پسکرانه ها به‌جاده ساخت انبار های جدید توسط بخش خصوصی در بندر چابهار/ احداث سیلو برای بندر چابهار از اولویت های خدمات تجاری است/ سازمان بنادر در بندر چابهار از درآمد های متعارف بندری، صرف نظر کرده است/ برقرار کردن تناسب بین ظرفیت های زیربنایی و رو بنایی بندر چابهار/ سیاست های تشویقی ویژه برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر چابهار اعلام رضایت از اقدامات انجام شده در بندر امیرآباد/ آمادگی همکاری همه جانبه سازمان بنادرجهت تسهیل روند سرمایه گذاری در بنادر موانع تأمین لجستیک در بندر چابهار را برطرف خواهیم کرد/ رقابت پذیری و کاهش هزینه ها؛ پیش نیاز تأمین بار و افزایش ترافیک بندری است
معاون سازمان بنادر: تعرفه های بندری افزایش نیافته است
تهران- ایرنا- معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی گفت: تعرفه های بندری افزایش نیافته، اما رشد نرخ ارز سبب شده هزینه خدمات شرکت های اپراتوری افزایش یابد.

محمدعلی حسن‌زاده؛ روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به دلیل آنکه هزینه های بندر با ارز محاسبه می شود، طبیعی است با افزایش قیمت ارز، هزینه های بندری نیز افزایش یابد.
وی با بیان اینکه بخشی از خطوط دریایی خارجی تردد خود را به بنادر ایران متوقف کرده اند و این در افزایش هزینه های حمل و نقل دریایی موثر بوده است، گفت: در این شرایط برخی از کرایه های حمل و نقل دریایی از هزار دلار به 1500 تا 2 هزار دلار رسیده است.
عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: این سازمان جزو دستگاه های دریافت کننده ارز دولتی نیست در حالی که 50 تا 60 درصد خدمات بندری به صورت ارزی محاسبه می شود؛ بنابراین برای تامین هزینه های بندری سازمان بنادر طبق ضوابط و مقررات قانونی سقف تعرفه های بندری را هشت هزار تومان تعیین کرده تا هزینه های زیادی به صاحبان کالا تحمیل نشود.
حسن زاده در ادامه با اشاره به برگزاری آیین روز چابهار در این بندر اقیانوسی ایران در اوایل اسفندماه امسال گفت: هدف از برگزاری روز چابهار تشویق سرمایه‌ گذاران برای انجام سرمایه گذاری بویژه در بخش های لجستیکی در این بندر است.
روز جهانی چابهار با حضور نمایندگان، سفیران و وزیران حمل و نقل برخی از کشورهای منطقه و جهان، اوایل اسفند ماه امسال در بندر چابهار برگزار می شود.

۸ بهمن ۱۳۹۷ ۱۵:۱۴
کد خبر : ۴۵,۲۲۹

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید