اصلاح ساختار اداری بنادر و ستاد، مطابق با مأموریت ها و وظایف جدید سازمان بنادر/ تشکیل کارگروهی برای استقرار نظام شایسته سالاری‌ در سازمان بنادر/ پیگیری مسائل رفاهی کارکنان در استان ها جذب ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه بخش خصوصی در بنادر کشور/ سازمان بنادر از تمامی ظرفیت‌های بخش خصوصی برای توسعه بنادر و سواحل استفاده می کند/ مهم ترین برنامه سازمان بنادر؛ توسعه پسکرانه‌ها برای فعالیت‌های تولیدی و لجستیکی است/ بسته گردشگری دریایی برای بندر فریدون کنار از سوی سرمایه گذاران آماده شده است تسریع در امور بازرگانی مشتریان و صاحبان کالا بندرامیرآباد آغاز طرح هوشمندسازی بندر چابهار از مردادماه/ یکپارچه سازی سامانه های عملیاتی بندری و دریایی سازمان بنادر الگوی تجارت در بندر چابهار به کاهش ریسک سرمایه گذاری نیاز دارد/ هیچ عاملی نباید مانع توسعه بندر اقیانوسی چابهار شود/ انتخاب بندر چابهار به عنوان پایلوت هوشمند سازی بنادر کشور/ توسعه فناوری اطلاعات در بنادر اجتناب ناپذیر است حمایت ویژه سازمان بنادر از سرمایه گذاران بخش خصوصی بندر چابهار/ ارائه تسهیلات خاص به سرمایه گذاران در حوزه گردشگری دریایی چابهار اعطای تخفیف ۴۰ درصدی هند به خدمات بندری کالاهایی که مقصد آنها از بندر چابهار باشد/ ارائه مجموعه اقدامات حمایتی برای توسعه و تسهیل ترانزیت از چابهار به مقصد کشورهای آسیای میانه و افغانستان/ اعلام آمادگی سازمان بنادر برای ایجاد دسترسی چابهار از پسکرانه ها به‌جاده ساخت انبار های جدید توسط بخش خصوصی در بندر چابهار/ احداث سیلو برای بندر چابهار از اولویت های خدمات تجاری است/ سازمان بنادر در بندر چابهار از درآمد های متعارف بندری، صرف نظر کرده است/ برقرار کردن تناسب بین ظرفیت های زیربنایی و رو بنایی بندر چابهار/ سیاست های تشویقی ویژه برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر چابهار اعلام رضایت از اقدامات انجام شده در بندر امیرآباد/ آمادگی همکاری همه جانبه سازمان بنادرجهت تسهیل روند سرمایه گذاری در بنادر موانع تأمین لجستیک در بندر چابهار را برطرف خواهیم کرد/ رقابت پذیری و کاهش هزینه ها؛ پیش نیاز تأمین بار و افزایش ترافیک بندری است
قابلیت‌های منحصر به فرد بندر چابهار؛ پیوند دهنده کشورهای منطقه است
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: کوتاه ترین و کم هزینه ترین مسیر دسترسی کشورهای افغانستان و CIS به کشورهای حوزه دریای عمان و اقیانوس هند‌ است.
به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، بهروز آقایی در بازدید البروانی، سفیر عمان در ایران از طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار گفت: با توجه به اینکه این بندر بر خلاف دیگر بنادر کشور که در خلیج فارس و تنگه هرمز قرار دارد، در شمال اقیانوس هند واقع شده و دسترسی مناسبی به دریا و قابلیت آسان توسعه پسکرانه دارد، در واقع کوتاه ترین و کم هزینه ترین مسیر دسترسی کشورهای افغانستان و CIS (محصور در خشکی) به کشورهای حوزه دریای عمان و اقیانوس هند‌ است.
وی با بیان این که رشد و توسعه پایدار بر پایه اقتصاد دریا محور از اولویت های وزارت راه و شهرسازی و سازمان بنادر و دریانوردی است ادامه داد: رقابت پذیری کالاهای ترانزیتی و توسعه اقتصادی و تجاری کشورهای همسایه از طریق بهره گیری از قابلیت های ساختاری و مزیت های جغرافیایی بندر چابهار، به عنوان یکی از بزرگترین بنادر اقیانوسی منطقه در رونق اقتصاد دریا محور منطقه تاثیرگذار است.
آقایی با اشاره به افتتاح بهره برداری فاز اول طرح توسعه بندر شهید بهشتی تصریح کرد: در شرایط کنونی اولویت اصلی جذب سرمایه گذار، ایجاد ترافیک بار و راه اندازی خطوط مختلف کشتیرانی است.
باتوجه به رغبت کشور عمان برای حضور تجاری در بندر چابهار، مدیرکل بنادر و دریانوردی بسته پیشنهادی به سفیر عمان در ایران را سرمایه گذاری در تامین تجهیزات استراتژیک و اپراتوری فاز 2 طرح توسعه بندر شهید بهشتی با مدلBOT ، تأمین تجهیزات تخلیه و بارگیری و اپراتوری اسکله 5 بندر شهید کلانتری و مشارکت تجار عمانی برای پایداری خط مسافری مسقط-چابهار عنوان کرد.
در جریان سفر البروانی به چابهار، از ترمینال مسافری بین المللی بندر شهید کلانتری که از مجهزترین ترمینال های مسافری دریایی کشور با قابلیت جابه جایی همزمان 600 مسافر است بازدید شد
۱۶ بهمن ۱۳۹۷ ۱۱:۰۳
خبرگزاری فارس |
کد خبر : ۴۵,۳۹۱

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید