افزایش ظرفیت‌های بندری ایران به235 میلیون تن/ تبدیل بنادر دولتی ایران به بنادر خصوصی/ ایران از نظر بندری هیچ چیزی کمتر از کشورهای همجوار ندارد ضرورت ارایه تسهیلات ویژه به سرمایه گذاران بندر چابهار/ استقبال سرمایه گذاران کشورهای هند و افغانستان از بندر شهید بهشتی/ معرفی بندر چابهار در سطح بین الملل/ بندر شهید بهشتی چابهار؛ آینده اقتصادی ایران را تغییر خواهد داد/ تلاش ارگان های دریایی برای توسعه بندر شهید بهشتی معرفی ظرفیت های منطقه با برگزاری همایش بین المللی توسعه بندرچابهار/ ضرورت رونق تولید و صادرات در چابهار/ دولت نگاه ویژه تری به توسعه راه آهن چابهار-سرخس داشته باشد رشد 600 درصدی در توسعه و افزایش 90 هزار برابری سرمایه گذاری در بنادر کشور/ ضرورت جذب سرمایه‌گذار در بندر امام خمینی، بوشهر و بندر شهید رجایی/ ارتقای سطح بنادر کشور/ ایجاد بندر دوم در کنار بندر شهیدرجایی ایرانی های مقیم آلمان خواستار سرمایه گذاری در بندرامیرآباد شدند/ توسعه گردشگری دریایی در بندرامیرآباد جابجایی 61 میلیون تن کالا در بندر شهید رجایی/صادرات 28 میلیون تن کالای غی رنفتی/ رشد 45 درصدی کابوتاژ غیرنفتی/ پهلوگیری 3000 فروند کشتی در بندر شهید رجایی ایجاد نخستین بایگانی الکترونیکی اداره بازرسی و ثبت شناورها در بندر بوشهر لزوم آشنایی کشورها با ظرفیت های سرمایه گذاری سواحل مکران و بندرچابهار/ هرچه سریعتر زیرساخت های ریلی و جاده ای محور شرق ایجاد شود/ چابهار می تواند کانون مراودات اقتصادی منطقه باشد افزایش سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر شهید رجایی/ افزایش 50درصدی ظرفیت بندر شهید رجایی با بهره برداری از تجهیزات جدید/ فعالان حوزه دریایی در شرایط تحریم قوی تر و منسجم تر عمل کنند/ بهره برداری از 12 دستگاه گنتری کرین در بندر شهید رجایی رفتار عادلانه در توزیع فرصت های دریایی و بندری/ حل خلاءهای آموزشی و اشتغال با کمک سازمان بنادر/ توسعه دریایی رویکرد غالب در توسعه اقتصادی کشور است
قابلیت‌های منحصر به فرد بندر چابهار؛ پیوند دهنده کشورهای منطقه است
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: کوتاه ترین و کم هزینه ترین مسیر دسترسی کشورهای افغانستان و CIS به کشورهای حوزه دریای عمان و اقیانوس هند‌ است.
به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، بهروز آقایی در بازدید البروانی، سفیر عمان در ایران از طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار گفت: با توجه به اینکه این بندر بر خلاف دیگر بنادر کشور که در خلیج فارس و تنگه هرمز قرار دارد، در شمال اقیانوس هند واقع شده و دسترسی مناسبی به دریا و قابلیت آسان توسعه پسکرانه دارد، در واقع کوتاه ترین و کم هزینه ترین مسیر دسترسی کشورهای افغانستان و CIS (محصور در خشکی) به کشورهای حوزه دریای عمان و اقیانوس هند‌ است.
وی با بیان این که رشد و توسعه پایدار بر پایه اقتصاد دریا محور از اولویت های وزارت راه و شهرسازی و سازمان بنادر و دریانوردی است ادامه داد: رقابت پذیری کالاهای ترانزیتی و توسعه اقتصادی و تجاری کشورهای همسایه از طریق بهره گیری از قابلیت های ساختاری و مزیت های جغرافیایی بندر چابهار، به عنوان یکی از بزرگترین بنادر اقیانوسی منطقه در رونق اقتصاد دریا محور منطقه تاثیرگذار است.
آقایی با اشاره به افتتاح بهره برداری فاز اول طرح توسعه بندر شهید بهشتی تصریح کرد: در شرایط کنونی اولویت اصلی جذب سرمایه گذار، ایجاد ترافیک بار و راه اندازی خطوط مختلف کشتیرانی است.
باتوجه به رغبت کشور عمان برای حضور تجاری در بندر چابهار، مدیرکل بنادر و دریانوردی بسته پیشنهادی به سفیر عمان در ایران را سرمایه گذاری در تامین تجهیزات استراتژیک و اپراتوری فاز 2 طرح توسعه بندر شهید بهشتی با مدلBOT ، تأمین تجهیزات تخلیه و بارگیری و اپراتوری اسکله 5 بندر شهید کلانتری و مشارکت تجار عمانی برای پایداری خط مسافری مسقط-چابهار عنوان کرد.
در جریان سفر البروانی به چابهار، از ترمینال مسافری بین المللی بندر شهید کلانتری که از مجهزترین ترمینال های مسافری دریایی کشور با قابلیت جابه جایی همزمان 600 مسافر است بازدید شد
۱۶ بهمن ۱۳۹۷ ۱۱:۰۳
خبرگزاری فارس |
کد خبر : ۴۵,۳۹۱

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید