افزایش ظرفیت‌های بندری ایران به235 میلیون تن/ تبدیل بنادر دولتی ایران به بنادر خصوصی/ ایران از نظر بندری هیچ چیزی کمتر از کشورهای همجوار ندارد ضرورت ارایه تسهیلات ویژه به سرمایه گذاران بندر چابهار/ استقبال سرمایه گذاران کشورهای هند و افغانستان از بندر شهید بهشتی/ معرفی بندر چابهار در سطح بین الملل/ بندر شهید بهشتی چابهار؛ آینده اقتصادی ایران را تغییر خواهد داد/ تلاش ارگان های دریایی برای توسعه بندر شهید بهشتی معرفی ظرفیت های منطقه با برگزاری همایش بین المللی توسعه بندرچابهار/ ضرورت رونق تولید و صادرات در چابهار/ دولت نگاه ویژه تری به توسعه راه آهن چابهار-سرخس داشته باشد رشد 600 درصدی در توسعه و افزایش 90 هزار برابری سرمایه گذاری در بنادر کشور/ ضرورت جذب سرمایه‌گذار در بندر امام خمینی، بوشهر و بندر شهید رجایی/ ارتقای سطح بنادر کشور/ ایجاد بندر دوم در کنار بندر شهیدرجایی ایرانی های مقیم آلمان خواستار سرمایه گذاری در بندرامیرآباد شدند/ توسعه گردشگری دریایی در بندرامیرآباد جابجایی 61 میلیون تن کالا در بندر شهید رجایی/صادرات 28 میلیون تن کالای غی رنفتی/ رشد 45 درصدی کابوتاژ غیرنفتی/ پهلوگیری 3000 فروند کشتی در بندر شهید رجایی ایجاد نخستین بایگانی الکترونیکی اداره بازرسی و ثبت شناورها در بندر بوشهر لزوم آشنایی کشورها با ظرفیت های سرمایه گذاری سواحل مکران و بندرچابهار/ هرچه سریعتر زیرساخت های ریلی و جاده ای محور شرق ایجاد شود/ چابهار می تواند کانون مراودات اقتصادی منطقه باشد افزایش سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر شهید رجایی/ افزایش 50درصدی ظرفیت بندر شهید رجایی با بهره برداری از تجهیزات جدید/ فعالان حوزه دریایی در شرایط تحریم قوی تر و منسجم تر عمل کنند/ بهره برداری از 12 دستگاه گنتری کرین در بندر شهید رجایی رفتار عادلانه در توزیع فرصت های دریایی و بندری/ حل خلاءهای آموزشی و اشتغال با کمک سازمان بنادر/ توسعه دریایی رویکرد غالب در توسعه اقتصادی کشور است
معاون بندری سازمان بنادر: هندی‌ها فاز اول بندر چابهار را تحویل گرفتند
حسن زاده -- معاون بندری سازمان بنادر -- گفت: هم‌اکنون اپراتورهای هندی بخشی از فاز اول بندر چابهار را تحویل گرفته و عملیات تخلیه و بارگیری کالا را در آنجا انجام می‌دهند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی؛ هندی‌ها فاز اول بندر چابهار را تحویل گرفتندمحمد حسن زاده معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی در گفت‌وگو  با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه تحریم‌ها تا حدودی زمینه‌ساز کاهش حجم عملیات تخلیه و بارگیری کالا شده است، گفت: علاوه بر تحریم‌ها برخی از سیاست‌های تجاری که توسط دولت اعمال شده زمینه‌ساز کاهش بیشتر حجم عملیات در  بنادر شده است، بنابراین تنها تحریم‌ها در این حوزه اثرگذار نبوده است.
وی ادامه داد: محدودیت و ممنوعیت واردات ۱۴۰۰ قلم کالا از جمله سیاست‌هایی بوده که بخش عمده‌ای از حجم عملیات را کاهش داده است، زیرا که در گذشته این حجم از واردات کالا بخش عمده‌ای از عملیات را شامل می‌شد.
حسن‌زاده با بیان اینکه تحریم‌ها شرایط عملیات را دشوار‌تر کرده است، گفت: هزینه‌های تمام شده حمل و جابه‌جایی کالا افزایش یافته است، بنابراین از دیگر دلایل کاهش حجم عملیات در بنادر افزایش هزینه‌های تمام شده است.
معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه بزرگترین دستاورد ما در جنوب کشور راه‌اندازی فاز دوم بندر  شهید رجایی است، گفت: ساخت فاز دوم این بندر در حال انجام است و در دوران پسابرجام تمام تجهیزات بندری  برای مونتاژ و عملیاتی شدن این بندر وارد شده است.
وی با اشاره به اینکه  فاز اول بندر شهید رجایی سال گذشته با حضور رئیس جمهور و وزرا به بهره‌برداری رسید،  افزود: با بهره برداری از این فاز  میزان ظرفیت و تخلیه و بارگیری این بندر از دو و نیم میلیون تن به ۸ ونیم میلیون تن افزایش یافته و رشد بهره وری در این بندر  به ۶۰ درصد رسید.
حسن زاده با بیان اینکه در حوزه جابه‌جایی کالاهای نفتی، کانتینر و کالا‌های عمومی، بندر چابهار رشد قابل توجهی داشته است، گفت: در بندر چابهار اپراتور هندی بخشی از فاز اول را تحویل  گرفته و عملیات تخلیه و بارگیری کالا را انجام می‌دهند.
وی با بیان اینکه  از ۳۵ کشور برای شرکت در مراسم روز چابهار (۷ اسفند ماه)  دعوت شده است، گفت: در این روز سعی خواهیم کرد که تمام ظرفیت‌های این بندر و نقش اساسی آن در ترانزیت بین المللی را به نمایش بگذاریم.
۲۰ بهمن ۱۳۹۷ ۱۳:۲۹
کد خبر : ۴۵,۴۶۹

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید