"شناور مجاز" شناوری است که از مبادی مجاز تردد کند و تحت نظارت بازرسان اداره حفاظت و ایمنی دریانوردی باشد در شرایط نامساعد جوی، از سفر دریایی خودداری نمایید شوخی های خطرناک در شناور یکی از مهمترین عوامل ایجاد حادثه است شناخت و رعایت نکات ایمنی ارائه شده توسط ناظرین و بازرسان ایمنی، مهم‌ترین اصل در سفرهای دریایی است و رعایت آن ضامن سلامت شما است آلودگی دریا، محیط زیست و زندگی میلیون ها انسان را تهدید می کند ساعات ازدحام مسافران در بنادر 8:30 تا 11 صبح است، لذا بهتر است جهت رفاه خود و خانواده محترمتان، ساعات دیگری جهت حضور در بنادر مسافری انتخاب نمایید با رعایت نکات ایمنی، جان خود و فرزندان دلبندتان را بیمه کنید پس از سوار شدن به شناور، بلافاصله با وسایل ایمنی و راه های خروج اضطراری آن آشنا شوید سوار شدن به شناورهای غیرمجاز مخاطرات زیادی را به دنبال خواهد داشت و کسی (حتی بیمه) مسئولیت آن را قبول نمی کند عجله در هنگام سوار و پیاده شدن به شناور (قبل از پهلوگیری کامل)، از عوامل بروز حادثه است
تأثیرات توسعه ای بهره برداری از 22 پروژه بندری و دریایی در هرمزگان/ افزایش 50 درصدی ظرفیت عملکرد کانتینری بندر شهید رجایی/ رشد ظرفیت بزرگ ترین بندر کانتینری کشور از 3 و نیم به 5/8 میلیون TEU
محمد رضا الهیار ؛ معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به بهره برداری از 22 طرح توسعه ای و سرمایه ای در بندر کانتینری شهید رجایی ، همزمان با سفر اخیر ریاست جمهوری به استان هرمزگان، گفت: ارزش این طرح ها معادل 1600 میلیارد تومان است و قابلیت اشتغال زایی برای 2 هزار نفر را دارد.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی این سازمان با حضور در برنامه زنده تلویزیونی « روی خط خبر» شبکه خبر ، از افزایش 50 درصدی ظرفیت عملکرد کانتینری بندر شهید رجایی با اجرای این طرح ها خبر داد.
عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی ، در خصوص جزییات 22 پروژه جدید بندری و دریایی در استان هرمزگان گفت: به کارگیری 12 دستگاه جرثقیل گنتری کرین ( از تجهیزات خاص مورد نیاز برای بنادر با عملکرد کانتینری) به ارزش 104 میلیون یورو، بزرگ ترین پروژه در این طرح ها بوده که بر اساس مناقصه بین المللی و با همکاری مجموعه های داخلی ساخته شد.
معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر افزود: با استفاده از این تجهیزات استراتژیک و استقرار آنها در ترمینال های 2 و 3 بندر شهید رجایی، عملا ظرفیت بزرگ ترین بندر کانتینری کشور از 3 و نیم میلیون TEU به 5/8میلیون TEU افزایش یافت ؛ به عبارت دیگر، حدود 2/3 میلیون TEU ، به قابلیت تخلیه و بارگیری کانتینری بندر شهید رجایی اضافه شد.
الهیار با بیان اینکه در طرح های توسعه ای بندری ، در فاز اول عمرانی ابتدا اسکله و پسکرانه بندر مهیا می شود و سپس در فاز های بعدی ، تجهیزات برای انتقال کالا و کانتینر از کشتی در کنار اسکله مستقر می شود، خاطرنشان کرد: در این طرح های توسعه ای بخش خصوصی نیز مشارکت فعال داشته است.
 معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی درباره ویژگی های جرثقیل های گنتری کرین توضیح داد: گنتری کرین ها  تجهیزات خاصی هستند که با تکنولوژی پیشرفته ای ساخته می شوند و متناسب با ظرفیت کشتی ها و ظرفیت بنادر ، در ابعاد مختلف و با وزن از 1300 تن تا 2000 تن ، برای جابه جایی کانتینری از کشتی به ساحل ( پسکرانه بندر) ساخته و به کار گرفته می شوند.
وی افزود: به جز تجهیزات جابه جایی ، تعدادی از این طرح ها در مناطق دیگر از سواحل استان هرمزگان و برای ایجاد زیرساخت های لازم در بخش های گردشگری ، افزایش ایمنی دریانوردی، تجهیزات مرتبط با افزایش ایمنی دریایی ، تاسیسات برقی و مکانیکی مورد نیاز ، ایمنی کانال ورودی و لایروبی نیز به بهره برداری رسید.
عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به ظرفیت مناسب موجود در سواحل شمال و جنوب ایران برای توسعه دریا پایه ، از « اجرای پروژه های متعدد اندازه گیری پارامترهای دریایی و پایش شبیه سازی این پارامترها جهت شناخت پدیده های دریایی » طی دو دهه گذشته خبر داد.
وی همچنین « طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی » را یکی دیگر از اقدامات باارزش سازمان بنادر و دریانوردی با همکاری 18 ارگان دریایی کشور برشمرد و اظهار داشت: در این طرح که با مقیاس یک بیست و پنچ هزارم در سطح ملی انجام شده، در استان هرمزگان با مقیاس یک پنج هزارم با برنامه عمل شهرستان صورت گرفت و بر اساس آن ظرفیت های هر شهر در استان هرمزگان در بخش های مختلف صنعتی ، شیلاتی ، گردشگری و تجاری در حوزه بندری و دریایی شناسایی شد.

۳۰ بهمن ۱۳۹۷ ۱۲:۲۴
کد خبر : ۴۵,۵۵۹

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید