"شناور مجاز" شناوری است که از مبادی مجاز تردد کند و تحت نظارت بازرسان اداره حفاظت و ایمنی دریانوردی باشد در شرایط نامساعد جوی، از سفر دریایی خودداری نمایید شوخی های خطرناک در شناور یکی از مهمترین عوامل ایجاد حادثه است شناخت و رعایت نکات ایمنی ارائه شده توسط ناظرین و بازرسان ایمنی، مهم‌ترین اصل در سفرهای دریایی است و رعایت آن ضامن سلامت شما است آلودگی دریا، محیط زیست و زندگی میلیون ها انسان را تهدید می کند ساعات ازدحام مسافران در بنادر 8:30 تا 11 صبح است، لذا بهتر است جهت رفاه خود و خانواده محترمتان، ساعات دیگری جهت حضور در بنادر مسافری انتخاب نمایید با رعایت نکات ایمنی، جان خود و فرزندان دلبندتان را بیمه کنید پس از سوار شدن به شناور، بلافاصله با وسایل ایمنی و راه های خروج اضطراری آن آشنا شوید سوار شدن به شناورهای غیرمجاز مخاطرات زیادی را به دنبال خواهد داشت و کسی (حتی بیمه) مسئولیت آن را قبول نمی کند عجله در هنگام سوار و پیاده شدن به شناور (قبل از پهلوگیری کامل)، از عوامل بروز حادثه است
محمد نعیم امینی فرد، نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس دهم​ شورای اسلامی، سازمان بنادر و دریانوردی
نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برگزاری همایش بین المللی توسعه بندرچابهار می تواند موجب آشنایی هرچه بیشتر سایر کشورها با استعدادهای ویژه سرمایه گذاری در سواحل مکران و به ویژه چابهار شود.

محمد نعیم امینی فرد در گفت وگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، در ارتباط با برگزاری همایش بین المللی توسعه بندر چابهار که قرار است هفتم اسفندماه سال جاری به مدت یک روز در چابهار برگزار شود، اظهار کرد: اهمیت چابهار در حال حاضر بر همگان آشکار است و باید در مسیر ارتقای زیرساخت های ریلی و جاده ای گام برداریم و در عین حال ظرفیت های گردشگری در منطقه را توسعه بخشیم و با چنین تعریفی از چابهار است که می توانیم به موفقیت دست یابیم.

وی با تاکید بر اینکه موقعیت ویژه سوق الجیشی چابهار سالیان متمادی است که مشخص است و پس از جنگ تحمیلی کشور به پتانسیل های این منطقه جغرافیایی پی برد، بیان کرد: چابهار نقطه محوری کریدور شمال-جنوب و شرق-غرب و به دلیل موقعیت مناسب ترانزیتی برای هند و افغانستان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس ادامه داد: چابهار به لحاظ استعدادهای اقتصادی بی نظیر است و باید ظرفیت سازی متناسب با این پتانسیل ها را برای این منطقه جغرافیایی ایجاد کنند.

نعیمی فرد با بیان اینکه ظرفیت بندرچابهار طی دو دولت یازدهم و دوازدهم گذشته به 8.5 میلیون تن افزایش یافته است و در افق 20 ساله پیش بینی می شود که این ظرفیت به 85 میلیون تن برسد، گفت: باید به زیرساخت های ریلی و جاده ای توجه ویژه داشته باشیم و در این زمینه توافقات و مصوبات خوبی در دولت نیز مدنظر قرار گرفته است و امیدواریم در اسرع وقت شاهد تکمیل پروژه های ریلی و جاده ای  باشیم.

وی با تاکید بر اینکه علاوه بر ایجاد مزیت های ترجیحی باید ظرفیت سازی متناسب جهت توسعه بندرچابهار در دستور کار قرار گیرد، خاطرنشان کرد: چابهار می تواند نقش حائز اهمیتی را در مراودات اقتصادی منطقه ایفا کند و به دلیل موقعیت ژئوپلیتیکی برای کشورهای حوزه جنوب خلیج فارس و آسیای مرکزی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که کشور می تواند با برنامه ریزی صحیح از چنین مزیت اقتصادی بهره مند شود. 

 

۱ اسفند ۱۳۹۷ ۱۳:۰۱
کد خبر : ۴۵,۵۷۲

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید