"شناور مجاز" شناوری است که از مبادی مجاز تردد کند و تحت نظارت بازرسان اداره حفاظت و ایمنی دریانوردی باشد در شرایط نامساعد جوی، از سفر دریایی خودداری نمایید شوخی های خطرناک در شناور یکی از مهمترین عوامل ایجاد حادثه است شناخت و رعایت نکات ایمنی ارائه شده توسط ناظرین و بازرسان ایمنی، مهم‌ترین اصل در سفرهای دریایی است و رعایت آن ضامن سلامت شما است آلودگی دریا، محیط زیست و زندگی میلیون ها انسان را تهدید می کند ساعات ازدحام مسافران در بنادر 8:30 تا 11 صبح است، لذا بهتر است جهت رفاه خود و خانواده محترمتان، ساعات دیگری جهت حضور در بنادر مسافری انتخاب نمایید با رعایت نکات ایمنی، جان خود و فرزندان دلبندتان را بیمه کنید پس از سوار شدن به شناور، بلافاصله با وسایل ایمنی و راه های خروج اضطراری آن آشنا شوید سوار شدن به شناورهای غیرمجاز مخاطرات زیادی را به دنبال خواهد داشت و کسی (حتی بیمه) مسئولیت آن را قبول نمی کند عجله در هنگام سوار و پیاده شدن به شناور (قبل از پهلوگیری کامل)، از عوامل بروز حادثه است
ضرورت مدیریت دارایی های فیزیکی در سازمان های دارایی محور/ یکپارچه سازی در مدیریت دارایی های فیزیکی سازمان بنادر/ سامانه مدیریت جامع پروژه ها در  سازمان بنادر فعال
معاون مهندسی و امور زیر بنایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: صیانت از سرمایه های فیزیکی در سازمان بنادر با وسعت بنادر شمال و جنوب به خصوص در بنادر ملکی و با مالکیت انواع و اقسام ابنیه ها، تاسیسات و تجهیزات، ارزش آفرین و در کاهش هزینه ها و ریسک ها بسیار موثر است.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد رضا الهیار در اولین نشست تخصصی مدیریت دارایی های فیزیکی در سازمان بنادر و دریانوردی، افزود: طی سال های پیش در بعضی از بنادر جنوبی کشور مثل بندر امام خمینی ( ره) ، اقدامات رسیدگی و مدیریتی در قالب تعمیر و نگهداری تجهیزات انجام می گرفته که یکپارچه در همه بنادر نبوده است. 
عضو هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به « کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری تجهیزات و تاسیسات ناشی از انجام مدیریت دارایی » ، رویکرد و هدف اصلی سازمان بنادر را انجام یکپارچه و همگون حراست و حفاظت دارایی ها در کلیه بنادر کشور عنوان کرد.
الهیار با تاکید بر اینکه در حوزه مدیریت دارایی های فیزیکی لازم است فرایند مناسبی را تعریف و اجرا کنیم، گفت: این موضوع و برخورداری از سیستم و نظام حفاظتی در حوزه تجهیزات و تاسیسات، به ویژه با مفهوم اقتصاد مقاومتی و شرایط اقتصادی و تجاری امروز کشور، اهمیت بیش از پیش پیدا کرده است.
 معاون مهندسی و امور زیر بنایی سازمان بنادر با بیان اینکه « دامنه شمول رسیدگی و مدیریت دارایی ها در این سازمان متوجه سایر معاونت های دریایی، بندری و توسعه منابع انسانی هم می شود» ، افزود: معاونت مهندسی و امور زیربنایی در سال 95 " رویکرد مدیریت پروژه ها " را کلید زد و در حال حاضر سامانه مدیریت جامع پروژه ها در  سازمان بنادر فعال است.
وی رویکرد مدیریت دارایی های فیزیکی را به مصداق امانت داری و عدم خیانت در امانت برشمرد و اضافه کرد: درصدد هستیم تا با علم و متد روز دنیا و همچنین با استاندارد های پیشرفته در حوزه مدیریت دارایی های فیزیکی آشنا شویم و روشی یکپارچه در این حوزه از مدیریت را در بنادر کشور به اجرا درآوریم.

معاون مهندسی و امور زیر بنایی سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اهمیت و ضرورت مدیریت دارایی های فیزیکی در سازمان های دارایی محور، گفت: صیانت از سرمایه های فیزیکی در سازمان بنادر با وسعت بنادر شمال و جنوب به خصوص در بنادر ملکی و با مالکیت انواع و اقسام ابنیه ها، تاسیسات و تجهیزات، ارزش آفرین و در کاهش هزینه ها و ریسک ها بسیار موثر است. 


۴ اسفند ۱۳۹۷ ۱۲:۲۹
کد خبر : ۴۵,۵۹۹

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید