آغاز طرح هوشمندسازی بندر چابهار از مردادماه/ یکپارچه سازی سامانه های عملیاتی بندری و دریایی سازمان بنادر الگوی تجارت در بندر چابهار به کاهش ریسک سرمایه گذاری نیاز دارد/ هیچ عاملی نباید مانع توسعه بندر اقیانوسی چابهار شود/ انتخاب بندر چابهار به عنوان پایلوت هوشمند سازی بنادر کشور/ توسعه فناوری اطلاعات در بنادر اجتناب ناپذیر است حمایت ویژه سازمان بنادر از سرمایه گذاران بخش خصوصی بندر چابهار/ ارائه تسهیلات خاص به سرمایه گذاران در حوزه گردشگری دریایی چابهار اعطای تخفیف ۴۰ درصدی هند به خدمات بندری کالاهایی که مقصد آنها از بندر چابهار باشد/ ارائه مجموعه اقدامات حمایتی برای توسعه و تسهیل ترانزیت از چابهار به مقصد کشورهای آسیای میانه و افغانستان/ اعلام آمادگی سازمان بنادر برای ایجاد دسترسی چابهار از پسکرانه ها به‌جاده ساخت انبار های جدید توسط بخش خصوصی در بندر چابهار/ احداث سیلو برای بندر چابهار از اولویت های خدمات تجاری است/ سازمان بنادر در بندر چابهار از درآمد های متعارف بندری، صرف نظر کرده است/ برقرار کردن تناسب بین ظرفیت های زیربنایی و رو بنایی بندر چابهار/ سیاست های تشویقی ویژه برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر چابهار اعلام رضایت از اقدامات انجام شده در بندر امیرآباد/ آمادگی همکاری همه جانبه سازمان بنادرجهت تسهیل روند سرمایه گذاری در بنادر موانع تأمین لجستیک در بندر چابهار را برطرف خواهیم کرد/ رقابت پذیری و کاهش هزینه ها؛ پیش نیاز تأمین بار و افزایش ترافیک بندری است بزرگترین لنج فایبرگلاس صادراتی در قشم به آب اندازی شد تجهیز و بهره برداری از انبارهای طریق القدس بندر چابهار تا پایان امسال/ ضرورت تقویت زیرساخت ها و توسعه انبار های پسکرانه در بندر چابهار/ ایجاد مخازن روغن در بندر شهید بهشتی؛ ضرورتی اجتناب ناپذیر برای شرق کشور/ تکمیل سریع انبارهای حومه و داخل شهر چابهار با ترک تشریفات بهره برداری از اولین رصدخانه تخصصی-آموزشی سیستان و بلوچستان با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی
شروع مذاکرات برای عملیات اجرایی اتصال ریل به چابهار
وزیر راه و شهرسازی از " انجام مذاکره جدی با راه آهن جمهوری اسلامی ایران جهت اتصال ریل به بندر چابها‌ر " خبر داد و گفت: از اولویت جدی دولت، افزایش سهم اقتصاد حمل و نقل استان سیستان و بلوچستان و توسعه ترانزیت محور شرق است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد اسلامی در "کارگروه بررسی روند پیشرفت زیرساخت پروژه ریلی چابهار به زاهدان " تصریح کرد: یکی از قدرت های هاب لجستیکی کشور باید در بندر چابهار شکل بگیرد؛ بنابراین اتصال زیر ساخت ریلی به این بندر، یک الزام و ضرورت برای اقتصاد کلان کشور است.

وی با بیان اینکه یک سوم ظرفیت لجستیکی کشور در بندر چابهار دیده شده است، افزود: رشد بندر چابهار شتابان است و با توجه به جمعیت پذیری و افزایش سهم حمل ونقل دریایی طی یک سال گذشته، هر اقدام توسعه ای و زیرساختی در این منطقه باید بر پایه برنامه باشد.

اسلامی همچنین از " الزام اختصاص بخشی از کالا های مواد معدنی سنگان به بندر چابهار " خبر داد و مدیریت حمل و نقل جاده ای را از دیگر راهکارهای ارتقای اقتصاد حمل و نقل در استان سیستان و بلوچستان برشمرد.

ترانزیت ؛ مهم ترین فرصت تجاری سیستان و بلوچستان

احمد علی موهبتی؛ استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست، بندر را نقطه اتکای بازرگانی منطقه و تزانزیت را مهم ترین فرصت تجاری این استان دانست.

وی" گسترش محدوده منطقه آزاد چابهار " ، " عملیاتی شدن ساخت و توسعه فرودگاه" ، " ساماندهی و حذف حاشیه نشینی" و "اتصال ریل به بندر و شهر چابهار " مهم ترین چالش های این منطقه عنوان کرد.

سهم بندر چابهار از مجموع جابه جایی کالا فقط یک درصد است

بهروز آقایی ؛ مدیرکل بنادر سیستان و بلوچستان نیز با بیان اینکه " درحال حاضر سهم بندر چابهار از مجموع جابه جایی کالا در بین بنادر کشور فقط یک درصد است،   بخش زیادی از توسعه نیافتگی جابه جایی بار در این بندر را ناشی عدم توسعه زیرساخت های پسکرانه ای همپای توسعه بندر دانست.

وی با اشاره به امضای هزار میلیارد تومانی قرارداد و تفاهم نامه در بندر شهید بهشتی پس از افتتاح فاز اول توسعه این بندر، گفت: با تحولات صورت گرفته، در حال حاضر ۵۲ درصد کالاهای بندر چابهار به صورت مستقیم از بندر مبدا وارد می شود.

وی با تاکید بر اینکه از تمام ظرفیت های بندر چابهار به درستی استفاده نمی شود، اتصال ریل و راه آهن زاهدان به این بندر را اجتناب ناپذیر عنوان کرد.

۶ اسفند ۱۳۹۷ ۲۲:۱۴
کد خبر : ۴۵,۶۶۵

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید