پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به فعالان عرصه گردشگری دریایی بوشهر/ اعلام شرایط دریافت تسهیلات وجوه اداره شده سازمان بنادر برقراری سفرهای بین‌المللی از مازندران به روسیه و آذربایجان از ۱۴۰۰ / پیشرفت سه فاز توسعه سفرهای دریایی و گردشگری استان برنامه افزایش آب شیرین کن بندر چابهار به 5 هزار مترمکعب در روز/افزایش ظرفیت ایمنی اسکله ها و محوطه های بندری/راه اندازی شبکه جدید اطفای حریق بندر شهید کلانتری تصمیم سازمان بنادر برای ارائه خدمات ناوگان ها و صاحبان کالا با بالاترین بهره وری و کمترین هزینه/ ایجاد مکانیزم‌های مناسب برای بهره گیری از ظرفیت‌های بندر انزلی/ پروژه‌های توسعه‌ای بندر انزلی در مراحل نهایی است/سرمایه گذاری ۲۱۵ میلیارد تومانی بخش خصوصی در تأسیسات روبنایی و نگهداری کالا در بندر انزلی سازمان بنادر از سرمایه گذاران گردشگری در بندر چمخاله حمایت می کند/سازمان بنادر به متقاضیان سرمایه گذاری در حوزه های گردشگری دریایی تسهیلات ویژه می دهد/ برنامه های توسعه ای سازمان بنادر برای ارتقای ظرفیت های گردشگری گیلان/ اختصاص ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای لایروبی بندر انزلی/ آغاز مطالعات برای ریشه یابی رسوب گذاری در تالاب انزلی با همکاری مرکز تحقیقات وزارت راه/ الحاق ایران به اوراسیا؛ چشم اندازی مثبت برای توسعه فعالیت های بندری گیلان است بازدید معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر از پروژه های سرمایه گذاری بندرانزلی/ تسریع در ارائه تسهیلات به فعالین اقتصادی گیلان پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه لایروبی کانال دسترسی بندر بوشهر/ تردد کشتی‎ها تا ظرفیت ۳۰ هزار تن در بندر بوشهر تمدید مجوز ساخت دستک رسوب گیر بندر صیادی بریس تخریب یک سازه غیر مجاز دریایی در سواحل مازندران توسعه همکاری آموزشی سازمان بنادر و آموزش فنی حرفه ای برای ارتقای مهارت های دریایی و بندری/ ضرورت مهارت افزایی اپراتوری و تعمیر تجهیزات بندری و آتش نشانی در بنادر
بندر چابهار؛ پیوند دهنده بنادر منطقه است
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه هیچ محدودیتی در بندر چابهار وجود ندارد، اظهار داشت: امروز در مقایسه با 20 سال اخیر بیشترین سرمایه‌گذاری در بندر چابهار انجام شده است و این بندر آماده پذیرش همه کشتی‌ها است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، بهروز آقایی در آستانه همایش بین المللی توسعه بندر چابهار، اظهار داشت: در بندر چابهار برای پذیرش کشتی‌های نسل سوم و چهارم و سوپرپست‌پاناماکس هیچ مشکلی وجود ندارد.

وی با تأکید بر اینکه هیچ محدودیتی برای پهلوگیری در بندر چابهار در فصول مختلف سال نداریم، گفت: پس از تکمیل زیرساخت‌ها، تجهیزات بندر چابهار در سه بخش به بندر آمد، مونتاژ شد و به بهره‌برداری رسید.

آقایی اظهار داشت: تجهیزات مدرن جرثقیل‌های ساحلی با برند و کیفیت مناسب عملیات بهره‌برداری در بندر چابهار انجام می‌دهند، 30 دستگاه استراتژیک از جمله مکنده‌های غلات با 600 تن بر ساعت ظرفیت تخلیه و بارگیری به بندر چابهار آمدند.

وی گفت: از سال قبل تاکنون 9 کشتی حامل کالاهای ترانزیتی کشور افغانستان با کمترین زمان انتقال داده شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: در 12 سال گذشته بیشترین تخلیه و بارگیری در بندر چابهار طی 11 ماه اخیر محقق شده است.

آقایی ادامه داد: بیش از 50 درصد کالاها از سال قبل تا به امروز به طور مستقیم از بنادر مبدأ نظیر کاندلا به بندر چابهار ورود کرده‌اند و این بندر امروز پذیرای هر نوع کالای کشتی است.

وی ادامه داد: 8 دستگاه مکنده غلات با ظرفیت هر کدام 600 تن در بندر فعال است که دو کشتی را تاکنون به صورت کاپوتاژ تخلیه و بارگیری کرده است.

وی اذعان داشت: بندر شهید بهشتی چابهار بر اساس 4 عامل، توسعه یافته است و اولین هدف‌گذاری آن ارتقای ترانزیت و ترافیک بار و کالا بود.

آقایی ادامه داد: توسعه ترافیک دریایی هدف‌گذاری بعدی ما در بندر شهید بهشتی چابهار بود و هدف سوم پیوند کشورها توسط بندر چابهار به عنوان دروازه ملل مدنظر قرار گرفت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان افزود: هدف چهارم ما توسعه تعامل زیست محیطی و منطقه‌ای و تجسس نجات در حوزه دریای عمان است.

وی ادامه داد: در توسعه بندر چابهار طبق زیرساخت‌های عمرانی و تجهیزاتی امروز 203 هکتار استحصال از دریا به عنوان اراضی پس‌کرانه انجام شده است.

آقایی بیان کرد: 5 اسکله در بندر چابهار به تعداد اسکله‌ها در فاز یک افزوده شد و درافت اسکله‌های بندر چابهار 16.5 متر طراحی شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان درباره تکمیل فاز 2 بندر چابهار گفت: تکمیل فاز 2 به عنوان فرصت سرمایه‌گذاری معرفی می‌شود، در بندر چابهار امکان سرمایه‌گذاری در حوزه‌های نفت و پتروشیمی وجود دارد و راه‌اندازی کارخانه‌های پردازش و بسته‌بندی فرصت مناسبی در چابهار خواهد بود.

آقایی ادامه داد: یکی از اهداف اصلی، کمک به کشور افغانستان از طریق بندر چابهار است، همه کالاهای ترانزیتی افغانستان قابلیت انتقال از چابهار با کمترین هزینه و سرعت بالا را دارند.

وی گفت: برای کالاهای معدنی کشور افغانستان مسیر چابهار از نظر رقابت‌پذیری بهترین مسیر است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان افزود: بندر چابهار یکی از بنادری است که می‌تواند به کشورهای منطقه کمک کند و پیوند دهنده بنادر منطقه خواهد بود.

آقایی تأکید کرد: سرمایه‌گذاری امروز در چابهار در 20 سال اخیر بی‌نظیر بوده است.

 

۶ اسفند ۱۳۹۷ ۲۲:۳۰
کد خبر : ۴۵,۶۶۶

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید