رشد ۵ درصدی صادرات از بنادر گیلان/ توانایی پهلودهی تمام کشتی‌ها در بنادر گیلان وجود دارد رشد ۲۶ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در سال ۹۸/ افزایش ظرفیت کانتینری از ۱۰۰ هزار به ۴۰۰ هزار TEU/ خارج سازی مغروقه های باقیمانده در آبراه اروند طی سال ۹۹/ افزایش سهم ریلی بندر خرمشهر از فعالیت های بندری در زنجیره تأمین کالا رشد ۲۷ درصدی تخلیه کالاهای اساسی/ تخلیه و بارگیری ۴۵ میلیون تنی کالاهای نفتی و غیرنفتی/ ورود نخستین محموله ترانزیتی ریلی از آسیای میانه به بندر امام(ره) فعالیت مجتمع بندری انزلی بدون توقف ادامه دارد تقویت زیرساخت ها و بهره گیری از قابلیت های ایجاد شده در بنادر کوچک هرمزگان رشد ۷۷ درصدی صادرات کالا و ثبت رکورد تخلیه و بارگیری ۴ میلیون تنی در بندر امیرآباد در سال ۹۸/ افزایش جذب سرمایه گذاری بخش غیردولتی طی سال ۹۹ در دستور کار/ توسعه دولت الکترونیک و هوشمند سازی بندر امیرآباد در سال جاری ​ رشد 54 درصدی عملکرد بنادر نوشهر و فریدونکنار در سال 98/ عبور بنادر مازندران از مرز یک میلیون تن تخلیه و بارگیری/ انجام لایروبی حوضچه و کانال بنادر نوشهر و فریدونکنار به میزان 220 هزار مترمکعب در دستور کار/ تمرکز بر سرمایه گذاری های اشتغالزا در بنادر مازندران/ تکمیل و بهره برداری از پروژه های سرمایه گذاری بخش خصوصی در سال 99 ورود ۵ کشتی حامل کالای اساسی به بندر چابهار/ تخلیه و بارگیری کالا در بندر چابهار به صورت شبانه روزی است محدوده اداری و عملیاتی بندر کنگان از آثار سیل پاک سازی شد انجام عملیات تخلیه شناورهای کالای اساسی در بندر بوشهر/ راه اندازی گیت الکترونیکی عملیاتی پایانه کانتینری در سال ۹۸/ طرح توسعه بندر بوشهر در سال ۹۹ عملیاتی می شود/ بررسی جذب شناورهای با ظرفیت ۵۰ هزار تن در بندر بوشهر با ظرفیت 50 هزار تن در بندر بوشهر
دعوت از کشورهای منطقه آسیای میانه و قفقاز برای پیوستن به موافقت نامه ببن المللی دالان چابهار
معاون وزیر حمل ونقل هندوستان گفت: با گسترش روابط و بهره برداری از بندر چابهار، امروز شاهد مبادله محموله های ترانزیتی از هند به افغانستان و بلعکس از طریق بندر چابهار هستیم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، کوپال کریشنا در همایش بین المللی توسعه بندر چابهار، با بیان اینکه " چابهار، نقطه عطف در روابط ۳ کشور هند ، ایران و افغانسان است، افزود: گسترش خطوط ریلی بین ایران و افغانستان می تواند به تسریع عملیات ترانزیتی و صادرات - واردات کمک شایانی کند.
وی با تاکید بر اینکه موافقت نامه ببن المللی دالان چابهار تنها برای این سه کشور نیست، افزود: کشورهای منطقه آسیای میانه و قفقاز نیز می توانند به این موافقت نامه بپیوندند.
تجهیز و توسعه بندر چابهار با سرعت پیگیری می شود
این مقام مسئول در دولت هندوستان خاطرنشان کرد: دولت هند ، طبق توافق نامه ، تجهیز و توسعه بندر چابهار را با سرعت پیگیری می کند.
معاون وزیر حمل و نقل هندوستان گفت: باید از تحریم‌هایی که علیه ایران اعمال شده است، فاصله بگیریم و تحریم‌ها را دور بزنیم و ما بر خود تعهد می‌دانیم سرمایه‌گذاری در بندر چابهار را انجام دهیم.
وی با بیان اینکه کشورهای منطقه ازهزاره‌های غرب با یکدیگر مشترکاتی دارند، گفت:‌  شواهد زیادی داریم که ایران و هندوستان با کشورهای منطقه با هم همکاری مفید داشته‌اند. ما با کشورهای منطقه همواره در حال همکاری و تجارت بوده‌ایم و بخش اعظم تجارت هندوستان از منطقه چابهار بوده است حتی لباسي که تن من است ابریشم طلایی است که پارچه آن را از ایران گرفته‌ام و این نشان از قرابت فرهنگی دو کشور دارد که این قرابت باید به بخش دریایی و بندری هم بیشتر کشیده شود.
ارتقاء فعالیت ها در پسکرانه بندر چابهار
معاون وزیر حمل و نقل هندوستان افزود: دیروز که از بندر چابهار بازدید می‌کردم هکتارها اراضی وجود داشت که می‌تواند فعالیت‌های دریایی را در آن نقطه پشتیبانی کند این فرصت‌ها وجود دارد که با استفاده از بندر چابهار فعالیت‌ها ارتقاء پیدا کند.
کریشنال ادامه داد: اولین باری که از هندوستان به افغانستان برود قطعاً از چابهار می‌گذرد ما خود را در بندر چابهار سهیم می‌دانیم و با شکوفایی این بندر قطعا ًهندوستان هم سهیم است.
وی گفت: اولین محموله افغانستان با حضور رئیس‌جمهور این کشور بارگیری شد و به بندر چابهار رسید تا پس از بارگیری توسط کشتی به سمت بمبئی حرکت کند.
وی با بیان اینکه افغانستان از ذی‌نفعان اصلی ارتقاء و رشد بندر چابهار است گفت:‌پروسه‌های بندر چابهار نقاط عطفی در تاریخ هستند، چون همکاری کشورها را ارتقاء می‌دهند.
وی با بیان اینکه برای ارتقاء همکاری‌ها چندین حلقه مفقوده باید رفع شود، گفت:‌ ضرورت دارد بندر چابهار به ریل متصل شود و از این طریق با کشورهای منطقه، آسیای میانه و CIF ترانزیت به سطح قابل قبولی برسد.
تمرکز سرمایه گذاری بر روی پروژه های ریلی
معاون وزیر حمل و نقل هندوستان ادامه داد: باید این لینک ریلی دربین بنادر و شهرهای مختلف در ایران و افغانستان تکمیل شود خطوط ریلی سرخس، قزوین، چابهار و پروژه‌های دیگر ریلی میلیون‌ها دلار هزینه دارند و باید از مسئولان بخواهیم که تمرکز سرمایه‌گذاری در این پروژه‌ها وجود داشته باشد.
وی با بیان اینکه ترمینال‌های شهید بهشتی و چابهار در حال ارتقاء است، گفت: باری که به بندر چابهار می‌رسد باید به سرعت به خشکی منتقل شود قسمت آخر این مسیر که نیاز به تکمیل دارد ارتباط ریلی چابهار با زاهدان است.
وی گفت: ما با استفاه از این سرمایه‌گذاری در زمینه پایانه چابهار و تجهیزات بندر سرمایه‌گذاری می‌کنیم و شرکت هندی IPGL که بابت حضور در چابهار تلاش زیادی داشتند قدردانی می‌کنیم.
از ایران قدردانی می کنیم 
وی اذعان داشت: فعالیتی که شرکت‌های کشتیرانی در زمینه تضمین فعالیت کشتی‌ها، تضمین هدایت جریان بار و زنده نگه داشتن فعالیت‌ها است امور مهمی است.
کریشنال اظهار داشت: از ایران بابت دعوت از نمایندگان هندوستان برای حضور در همایش بین المللی توسعه بندر چابهار قدردانی می‌کنم .ما بزرگ‌ترین هیأت شرکت‌کننده در این همایش بین 35 کشور حاضر در همایش هستیم.
 
 
 
 
۷ اسفند ۱۳۹۷ ۱۱:۱۹
کد خبر : ۴۵,۶۷۹
کلیدواژه ها: دعوت از کشورهای منطقه آسیای میانه و قفقاز برای پیوستن به موافقت نامه ببن المللی دالان چابهار

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید