اعطای تخفیف ۴۰ درصدی هند به خدمات بندری کالاهایی که مقصد آنها از بندر چابهار باشد/ ارائه مجموعه اقدامات حمایتی برای توسعه و تسهیل ترانزیت از چابهار به مقصد کشورهای آسیای میانه و افغانستان/ اعلام آمادگی سازمان بنادر برای ایجاد دسترسی چابهار از پسکرانه ها به‌جاده ساخت انبار های جدید توسط بخش خصوصی در بندر چابهار/ احداث سیلو برای بندر چابهار از اولویت های خدمات تجاری است/ سازمان بنادر در بندر چابهار از درآمد های متعارف بندری، صرف نظر کرده است/ برقرار کردن تناسب بین ظرفیت های زیربنایی و رو بنایی بندر چابهار/ سیاست های تشویقی ویژه برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر چابهار اعلام رضایت از اقدامات انجام شده در بندر امیرآباد/ آمادگی همکاری همه جانبه سازمان بنادرجهت تسهیل روند سرمایه گذاری در بنادر موانع تأمین لجستیک در بندر چابهار را برطرف خواهیم کرد/ رقابت پذیری و کاهش هزینه ها؛ پیش نیاز تأمین بار و افزایش ترافیک بندری است بزرگترین لنج فایبرگلاس صادراتی در قشم به آب اندازی شد تجهیز و بهره برداری از انبارهای طریق القدس بندر چابهار تا پایان امسال/ ضرورت تقویت زیرساخت ها و توسعه انبار های پسکرانه در بندر چابهار/ ایجاد مخازن روغن در بندر شهید بهشتی؛ ضرورتی اجتناب ناپذیر برای شرق کشور/ تکمیل سریع انبارهای حومه و داخل شهر چابهار با ترک تشریفات بهره برداری از اولین رصدخانه تخصصی-آموزشی سیستان و بلوچستان با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی رایزنی برای تسریع در امور تجاری و بازرگانی بندر اقیانوسی چابهار/ برنامه ریزی برای افزایش ترافیک کالا در بندر شهید بهشتی/ بررسی پیشرفت پروژه های سرمایه گذاری در بندر چابهار/ بازدید میدانی از زیرساخت ها، اسکله ها و تجهیزات دریایی و بندری چابهار افتتاح سکوی هواشناسی دریایی گلستان در مرز آبی ایران و ترکمنستان پیشرفت 70درصدی اسکله رورو ریلی بندر امیرآباد/ ۶۷۰۰میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بندر امیرآباد/ شکل گیری کریدور جدید بنادر امیرآباد - دوغارون - چابهار/ علاقمندی هند و افغانستان برای ترانزیت کالا از بندر امیرآباد
دعوت از کشورهای منطقه آسیای میانه و قفقاز برای پیوستن به موافقت نامه ببن المللی دالان چابهار
معاون وزیر حمل ونقل هندوستان گفت: با گسترش روابط و بهره برداری از بندر چابهار، امروز شاهد مبادله محموله های ترانزیتی از هند به افغانستان و بلعکس از طریق بندر چابهار هستیم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، کوپال کریشنا در همایش بین المللی توسعه بندر چابهار، با بیان اینکه " چابهار، نقطه عطف در روابط ۳ کشور هند ، ایران و افغانسان است، افزود: گسترش خطوط ریلی بین ایران و افغانستان می تواند به تسریع عملیات ترانزیتی و صادرات - واردات کمک شایانی کند.
وی با تاکید بر اینکه موافقت نامه ببن المللی دالان چابهار تنها برای این سه کشور نیست، افزود: کشورهای منطقه آسیای میانه و قفقاز نیز می توانند به این موافقت نامه بپیوندند.
تجهیز و توسعه بندر چابهار با سرعت پیگیری می شود
این مقام مسئول در دولت هندوستان خاطرنشان کرد: دولت هند ، طبق توافق نامه ، تجهیز و توسعه بندر چابهار را با سرعت پیگیری می کند.
معاون وزیر حمل و نقل هندوستان گفت: باید از تحریم‌هایی که علیه ایران اعمال شده است، فاصله بگیریم و تحریم‌ها را دور بزنیم و ما بر خود تعهد می‌دانیم سرمایه‌گذاری در بندر چابهار را انجام دهیم.
وی با بیان اینکه کشورهای منطقه ازهزاره‌های غرب با یکدیگر مشترکاتی دارند، گفت:‌  شواهد زیادی داریم که ایران و هندوستان با کشورهای منطقه با هم همکاری مفید داشته‌اند. ما با کشورهای منطقه همواره در حال همکاری و تجارت بوده‌ایم و بخش اعظم تجارت هندوستان از منطقه چابهار بوده است حتی لباسی که تن من است ابریشم طلایی است که پارچه آن را از ایران گرفته‌ام و این نشان از قرابت فرهنگی دو کشور دارد که این قرابت باید به بخش دریایی و بندری هم بیشتر کشیده شود.
ارتقاء فعالیت ها در پسکرانه بندر چابهار
معاون وزیر حمل و نقل هندوستان افزود: دیروز که از بندر چابهار بازدید می‌کردم هکتارها اراضی وجود داشت که می‌تواند فعالیت‌های دریایی را در آن نقطه پشتیبانی کند این فرصت‌ها وجود دارد که با استفاده از بندر چابهار فعالیت‌ها ارتقاء پیدا کند.
کریشنال ادامه داد: اولین باری که از هندوستان به افغانستان برود قطعاً از چابهار می‌گذرد ما خود را در بندر چابهار سهیم می‌دانیم و با شکوفایی این بندر قطعا ًهندوستان هم سهیم است.
وی گفت: اولین محموله افغانستان با حضور رئیس‌جمهور این کشور بارگیری شد و به بندر چابهار رسید تا پس از بارگیری توسط کشتی به سمت بمبئی حرکت کند.
وی با بیان اینکه افغانستان از ذی‌نفعان اصلی ارتقاء و رشد بندر چابهار است گفت:‌پروسه‌های بندر چابهار نقاط عطفی در تاریخ هستند، چون همکاری کشورها را ارتقاء می‌دهند.
وی با بیان اینکه برای ارتقاء همکاری‌ها چندین حلقه مفقوده باید رفع شود، گفت:‌ ضرورت دارد بندر چابهار به ریل متصل شود و از این طریق با کشورهای منطقه، آسیای میانه و CIF ترانزیت به سطح قابل قبولی برسد.
تمرکز سرمایه گذاری بر روی پروژه های ریلی
معاون وزیر حمل و نقل هندوستان ادامه داد: باید این لینک ریلی دربین بنادر و شهرهای مختلف در ایران و افغانستان تکمیل شود خطوط ریلی سرخس، قزوین، چابهار و پروژه‌های دیگر ریلی میلیون‌ها دلار هزینه دارند و باید از مسئولان بخواهیم که تمرکز سرمایه‌گذاری در این پروژه‌ها وجود داشته باشد.
وی با بیان اینکه ترمینال‌های شهید بهشتی و چابهار در حال ارتقاء است، گفت: باری که به بندر چابهار می‌رسد باید به سرعت به خشکی منتقل شود قسمت آخر این مسیر که نیاز به تکمیل دارد ارتباط ریلی چابهار با زاهدان است.
وی گفت: ما با استفاه از این سرمایه‌گذاری در زمینه پایانه چابهار و تجهیزات بندر سرمایه‌گذاری می‌کنیم و شرکت هندی IPGL که بابت حضور در چابهار تلاش زیادی داشتند قدردانی می‌کنیم.
از ایران قدردانی می کنیم 
وی اذعان داشت: فعالیتی که شرکت‌های کشتیرانی در زمینه تضمین فعالیت کشتی‌ها، تضمین هدایت جریان بار و زنده نگه داشتن فعالیت‌ها است امور مهمی است.
کریشنال اظهار داشت: از ایران بابت دعوت از نمایندگان هندوستان برای حضور در همایش بین المللی توسعه بندر چابهار قدردانی می‌کنم .ما بزرگ‌ترین هیأت شرکت‌کننده در این همایش بین 35 کشور حاضر در همایش هستیم.
 
 
 
 
۷ اسفند ۱۳۹۷ ۱۱:۱۹
کد خبر : ۴۵,۶۷۹

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید