ورود و انتقال محموله مواد اولیه فولاد کشور برای اولین بار از طریق بندر چابهار برنامه ریزی برای قطع وابستگی به دریانوردان خارجی/ اعزام مرحله اول کارورزی اصولی دانشجویان غیر بورسیه دریانوردی بر روی کشتی ها/ تعامل بی سابقه شرکت ملی نفت کش در جذب ۵۰ دانشجوی کارورزی غیر بورسیه/ اعلام طرح ایرانی کارورزی دانشجویان غیر بورسیه در اجلاس آتی "آیمو" برای رفع معضل کارورزی سایر کشورها تکلیف جدید دولت برای واردکنندگان کالاهای اساسی از بندر چابهار/ ۵۰درصد بار وارداتی و کشتی‌های شرکت پشتیبانی امور دام و بازرگانی دولتی ایران در بندر چابهار تخلیه خواهد شد/ تاکید بر صادرات بخشی از محموله‌های صادراتی مواد معدنی از چابهار مکان تأمین تمام تجهیزات بندری و دریایی کشور توسط تولیدکنندگان داخلی وجود دارد/ لزوم افزایش اختیار عمل سازمان بنادر در حمایت از بخش خصوصی توسط دولت بازدید معاون اول رئیس جمهور از بندر نوشهر انتقال کالا از طریق بندر چابهار به 2 شرکت بزرگ دولتی ابلاغ شد/ پیگیری اختصاص 30 درصد تخفیف سود بازرگانی به کالاهای وارداتی به بندر چابهار/ توزیع متوازن کالاهای اساسی بین بنادر جنوبی/ جهش بندر چابهار در دستور کار دولت نجات جان شش دریانورد در آب های شمال خلیج فارس حرکت نخستین سفر کشتی بوشهر - قطر در هفته دولت انجام ۱۰۰ درصد تعمیرات شناورهای سازمان بنادر در داخل/ حمایت ویژه وزیر راه و سازمان بنادر و دریانوردی از دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی اعلام تعداد بنادر کوچک تحت مالکیت سازمان بنادر/ میزان کالاهای تجاری جابجا شده از طریق بنادر کوچک کشور/ نقش بی بدیل بنادر کوچک در شبکه سازی حمل و نقل دریایی/ آخرین وضعیت واگذاری بنادر کوچک به بخش خصوصی و غیردولتی ذی صلاح
بیشترین سرمایه‌گذاری بندر چابهار در دوران تحریم/ امکان سرمایه‌گذاری در حوزه‌های نفت و پتروشیمی در بندر چابهار / تمام کالاهای ترانزیتی افغانستان؛ قابلیت انتقال از چابهار را دارد
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه هیچ محدودیتی در بندر چابهار وجود ندارد، اظهار داشت: امروز در مقایسه با ۲۰ سال اخیر بیشترین سرمایه‌گذاری در بندر چابهار انجام شده است و این بندر آماده پذیرش همه کشتی‌ها است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، بهروز آقایی در آستانه همایش بین المللی توسعه بندر چابهار، اظهار داشت: در بندر چابهار برای پذیرش کشتی‌های نسل سوم و چهارم و سوپرپست‌پاناماکس هیچ مشکلی وجود ندارد.

وی با تأکید بر اینکه هیچ محدودیتی برای پهلوگیری در بندر چابهار در فصول مختلف سال نداریم، گفت: پس از تکمیل زیرساخت‌ها، تجهیزات بندر چابهار در سه بخش به بندر آمد، مونتاژ شد و به بهره‌برداری رسید.

آقایی اظهار داشت: تجهیزات مدرن جرثقیل‌های ساحلی با برند و کیفیت مناسب عملیات بهره‌برداری در بندر چابهار انجام می‌دهند، ۳۰ دستگاه استراتژیک از جمله مکنده‌های غلات با ۶۰۰ تن بر ساعت ظرفیت تخلیه و بارگیری به بندر چابهار آمدند.

وی گفت: از سال قبل تاکنون ۹ کشتی حامل کالاهای ترانزیتی کشور افغانستان با کمترین زمان انتقال داده شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: در ۱۲ سال گذشته بیشترین تخلیه و بارگیری در بندر چابهار طی ۱۱ ماه اخیر محقق شده است.

آقایی ادامه داد: بیش از ۵۰ درصد کالاها از سال قبل تا به امروز به طور مستقیم از بنادر مبدأ نظیر کاندلا به بندر چابهار ورود کرده‌اند و این بندر امروز پذیرای هر نوع کالای کشتی است.

وی ادامه داد: ۸ دستگاه مکنده غلات با ظرفیت هر کدام ۶۰۰ تن در بندر فعال است که دو کشتی را تاکنون به صورت کاپوتاژ تخلیه و بارگیری کرده است.

وی اذعان داشت: بندر شهید بهشتی چابهار بر اساس ۴ عامل، توسعه یافته است و اولین هدف‌گذاری آن ارتقای ترانزیت و ترافیک بار و کالا بود.

آقایی ادامه داد: توسعه ترافیک دریایی هدف‌گذاری بعدی ما در بندر شهید بهشتی چابهار بود و هدف سوم پیوند کشورها توسط بندر چابهار به عنوان دروازه ملل مدنظر قرار گرفت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان افزود: هدف چهارم ما توسعه تعامل زیست محیطی و منطقه‌ای و تجسس نجات در حوزه دریای عمان است.

وی ادامه داد: در توسعه بندر چابهار طبق زیرساخت‌های عمرانی و تجهیزاتی امروز ۲۰۳ هکتار استحصال از دریا به عنوان اراضی پس‌کرانه انجام شده است.

آقایی بیان کرد: ۵ اسکله در بندر چابهار به تعداد اسکله‌ها در فاز یک افزوده شد و درافت اسکله‌های بندر چابهار ۱۶,۵ متر طراحی شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان درباره تکمیل فاز ۲ بندر چابهار گفت: تکمیل فاز ۲ به عنوان فرصت سرمایه‌گذاری معرفی می‌شود، در بندر چابهار امکان سرمایه‌گذاری در حوزه‌های نفت و پتروشیمی وجود دارد و راه‌اندازی کارخانه‌های پردازش و بسته‌بندی فرصت مناسبی در چابهار خواهد بود.

آقایی ادامه داد: یکی از اهداف اصلی، کمک به کشور افغانستان از طریق بندر چابهار است، همه کالاهای ترانزیتی افغانستان قابلیت انتقال از چابهار با کمترین هزینه و سرعت بالا را دارند.

وی گفت: برای کالاهای معدنی کشور افغانستان مسیر چابهار از نظر رقابت‌پذیری بهترین مسیر است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان افزود: بندر چابهار یکی از بنادری است که می‌تواند به کشورهای منطقه کمک کند و پیوند دهنده بنادر منطقه خواهد بود.

آقایی تأکید کرد: سرمایه‌گذاری امروز در چابهار در ۲۰ سال اخیر بی‌نظیر بوده است.

۶ اسفند ۱۳۹۷ ۲۳:۳۴
کد خبر : ۴۵,۷۰۴

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید