آغاز طرح هوشمندسازی بندر چابهار از مردادماه/ یکپارچه سازی سامانه های عملیاتی بندری و دریایی سازمان بنادر الگوی تجارت در بندر چابهار به کاهش ریسک سرمایه گذاری نیاز دارد/ هیچ عاملی نباید مانع توسعه بندر اقیانوسی چابهار شود/ انتخاب بندر چابهار به عنوان پایلوت هوشمند سازی بنادر کشور/ توسعه فناوری اطلاعات در بنادر اجتناب ناپذیر است حمایت ویژه سازمان بنادر از سرمایه گذاران بخش خصوصی بندر چابهار/ ارائه تسهیلات خاص به سرمایه گذاران در حوزه گردشگری دریایی چابهار اعطای تخفیف ۴۰ درصدی هند به خدمات بندری کالاهایی که مقصد آنها از بندر چابهار باشد/ ارائه مجموعه اقدامات حمایتی برای توسعه و تسهیل ترانزیت از چابهار به مقصد کشورهای آسیای میانه و افغانستان/ اعلام آمادگی سازمان بنادر برای ایجاد دسترسی چابهار از پسکرانه ها به‌جاده ساخت انبار های جدید توسط بخش خصوصی در بندر چابهار/ احداث سیلو برای بندر چابهار از اولویت های خدمات تجاری است/ سازمان بنادر در بندر چابهار از درآمد های متعارف بندری، صرف نظر کرده است/ برقرار کردن تناسب بین ظرفیت های زیربنایی و رو بنایی بندر چابهار/ سیاست های تشویقی ویژه برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر چابهار اعلام رضایت از اقدامات انجام شده در بندر امیرآباد/ آمادگی همکاری همه جانبه سازمان بنادرجهت تسهیل روند سرمایه گذاری در بنادر موانع تأمین لجستیک در بندر چابهار را برطرف خواهیم کرد/ رقابت پذیری و کاهش هزینه ها؛ پیش نیاز تأمین بار و افزایش ترافیک بندری است بزرگترین لنج فایبرگلاس صادراتی در قشم به آب اندازی شد تجهیز و بهره برداری از انبارهای طریق القدس بندر چابهار تا پایان امسال/ ضرورت تقویت زیرساخت ها و توسعه انبار های پسکرانه در بندر چابهار/ ایجاد مخازن روغن در بندر شهید بهشتی؛ ضرورتی اجتناب ناپذیر برای شرق کشور/ تکمیل سریع انبارهای حومه و داخل شهر چابهار با ترک تشریفات بهره برداری از اولین رصدخانه تخصصی-آموزشی سیستان و بلوچستان با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی
آغاز واگذاری بنادر کوچک به بخش خصوصی در بهار 98/ معافیت 20 درصدی سود بازرگانی کالاهای حمل شده بر اساس شیوه نامه کالای ملوانی/ ادغام پایانه های کالاهای عمومی و افزایش بهره وری پایانه ها در دستور کار سا
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه افزایش بهره وری پایانه های بندری در سال آینده در دستور کار قرار دارد، گفت: ارتقای کیفیت خدمت رسانی به مشتریان بنادر کشور در اولویت قرار دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمدعلی حسن زاده با اشاره به همایش سالانه معاونان امور بندری و اقتصادی بنادر کشور، اظهار کرد: در این همایش ضمن بررسی عملکرد و وضعیت بنادر کشور، سیاست ها و راهکارهای لازم برای رفع چالش های موجود در بنادر مطرح و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

ضرورت هماهنگی هرچه بیشتر سازمان بنادر، گمرک و استاندارد

وی ادامه داد: هماهنگی بین دستگاه های مختلف از جمله سازمان بنادر و دریانوردی، استاندارد و گمرک از دیگر موضوعات مطرح شده در این همایش بود و ضرورت هماهنگی هرچه بیشتر مورد بحث قرار گرفت تا شاهد تسریع در ترخیص کالا از بنادر کشور باشیم.

ادغام پایانه های کالاهای عمومی بنادر

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه افزایش بهره وری پایانه های بندری در سال 1398 دیگر موضوع مطرح شده بود، اظهار کرد: ادغام پایانه ها به ویژه در بخش جنرال کارگو از دیگر مسائل مطرح شده بود چراکه باید از افزایش هزینه ها به دلیل نیروی مازاد ممانعت به عمل آید و بر همین اساس ادغام پایانه ها در برخی بنادر پیشنهاد شد.

حسن زاده افزود: در بنادری نظیر امام خمینی(ره) و انزلی این اقدام آغاز شده است و در سال آینده در سایر بنادر کشور ادامه خواهد یافت تا از چالش های کارگری در این حوزه جلوگیری شود و برای کارگران عزیز مشکلی پیش نیاید.

به گفته وی ارتقای سطح کیفیت خدمات بندری مسئله ای است که باید در کلیه بنادر مد نظر قرار گیرد.

تاکید بر لزوم فعالیت هرچه بهتر بنادر کوچک

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه، تاکید بر نقش بنادر کوچک دیگر موضوع عنوان شده در همایش سالانه معاونان امور بندری و اقتصادی بنادر کشور بود، گفت: باید بنادر کوچک در کشور فعال تر از گذشته عمل کنند و بتوانند با وجود ناوگان سنتی نقش مهم تر و اثرگذارتری در زنجیره حمل و نقل دریایی کشور ایفا کنند.

حسن زاده در ادامه با بیان اینکه بر اساس مطالعات انجام شده امیدوار هستیم تا پایان بهار سال 98 بر اساس مدل واگذاری بنادر کوچک، مراحل واگذاری این بنادر به بخش خصوصی و تعاونی ها را شاهد باشیم، خاطرنشان کرد: روش واگذاری بنادر کوچک بازرگانی تدوین شده است و با تصویب آن در هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی مراحل واگذاری بنادر کوچک به بخش خصوصی آغاز خواهد شد.

وی افزود: امیدواریم با اجرای این مصوبه شاهد نقش هرچه فعال تر بنادر کوچک در استان هایی نظیر هرمزگان، خوزستان و بوشهر که عمده بنادر کوچک کشور در جغرافیای آن ها قرار دارد، باشیم.

آیین نامه ورود کالا توسط ملوانان شناورهای سنتی نهایی شد

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی همچنین با بیان اینکه بر اساس مصوبه دولت باید با هماهنگی سازمان بنادر و دریانوردی، گمرک و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز آیین‌نامه ورود کالا توسط ملوانان شناورهای دریایی سنتی تدوین می شد، اظهار کرد: این آیین نامه پس از تدوین، با تایید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، رییس کل گمرک و رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در دی ماه سال جاری نهایی شد.

حسن زاده ادامه داد: مدل واگذاری بنادر کوچک به بخش خصوصی و آیین‌نامه ورود کالا توسط ملوانان شناورهای دریایی سنتی مکمل یکدیگر هستند و بر اساس آیین نامه ورود کالا توسط ملوانان شناورهای دریایی سنتی، ملوانان می توانند هر کالایی را مازاد بر سهمیه به بنادر وارد کنند و مشمول 20 درصد معافیت سود بازرگانی شوند که این مسئله تاثیر بسزایی در رونق بنادر کوچک و بهبود معیشت مردم منطقه دارد و می تواند مانع از مهاجرت شود.

۱۰ اسفند ۱۳۹۷ ۱۰:۱۴
کد خبر : ۴۵,۷۲۳

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید