عملیات احداث اسکله چند منظوره بندر سیریک هرمزگان به زودی آغاز می شود/ ساخت اسکله شناور 150 تنی و رمپ 30 متری برای رونق تجاری سواحل مکران بندر شهید رجایی؛ پیشانی اقتصاد کشور است/ فعالیت بنادر مبنای سنجش پويایی اقتصاد کشور است/ توجه ویژه سازمان بنادر به نقش آفرینی بخش خصوصی مجوز بهره برداری بندر صیادی تنگ قدیم صادر شد بنادر کوچک؛ فرصت و مزیتی بی نظیر برای اقتصاد ایران است / ضرورت ایجاد امکانات و زیرساخت برای توسعه بنادر کوچک جزئیات آزادسازی نفتکش ایرانی از بندر جده با پیگیری سازمان بنادر/ کار انگلیسی‌ها دزدی دریایی‌ است بنادر کوچک می توانند به یکی از مهم ترین منابع درآمدی کشور تبدیل شوند/ ریل و جاده را به بنادر کوچک برسانیم آغاز طرح مطالعات مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی بوشهر/ دسترسی و بهره گیری همگانی از سواحل بوشهر اولین دفتر بخش خصوصی افغانستان در بندر چابهار افتتاح شد/ حضور تجار افغان در بندر چابهار جزییاتی از آخرین وضعیت نفتکش انگلیسی در لنگرگاه بندرعباس/ آغاز بررسی علل حادثه دریایی تانکر "استینا ایمپرو"/ملیت 23 نفر خدمه کشتی اعلام شد افزایش متقاضیان سرمایه گذاری در بندر چابهار/ انعقاد 11 قرارداد جدید سرمایه گذاری در بندر چابهار
لجستیک و مراکز لجستیکی در ایران به توجه ویژه نیاز دارد/ سازمان بنادر استفاده از ظرفیت های فکری صاحب نظران دریایی برای عبور از موانع تحریم استفاده می کند
چهل و سومین نشست اتاق فکر سازمان بنادر و دریانوردی با حضور اعضای هیات عامل این سازمان و مدیران بخش های مختلف دریایی و بندری با موضوع « مسیرهای حمل و نقل و مراکز لحستیک ایران از نگاه اسکاپ و سند آمایش سرزمین » برگزار شد.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد رضا الهیار ؛ معاون مهندسی و توسعه امور زیر بنایی سازمان بنادر در چهل و سومین نشست اتاق فکر سازمان بنادر و دریانوردی که درباره مسیرها و موقعیت های ترانزیتی ایران در  آسیا و سند آمایش مراکز لجستیک مطالبی ارائه شد، گفت:به رغم عدم جامعیت لازم سند آمایش مراکز لجستیک، اصل توجه دادن همگان به موضوع لجستیک و مراکز لجستیکی، قابل تقدیر است.
وی با کارگاهی و عملیاتی خواندن موضوعات مطرح شده در اتاق فکر سازمان بنادر طی یک سال گذشته، بر توسعه و بهبود مسائل مرتبط با لجستیک و مراکز لجستیکي و همچنین توجه ویژه به سند آمایش سرزمین، تاکید کرد.
  معاون مهندسی و توسعه امور زیر بنایی سازمان بنادر با اشاره به « چالش سازمان برنامه و بودجه با موضوع تداخل و تضاد موضوع آمایش سرزمین با سایر موضوعات در حوزه حمل و لجستیک»، خاطرنشان کرد: باید از منظرهای مختلف به این سند و اهداف آن پرداخته شود و باید به این سوال پاسخ داد که آیا اساسا این تعداد مراکز لجستیکی و شهرهای لجستیکی  پیش بینی شده ، با سند آمایش سرزمین همخوان است یا خیر .
 الهیار خواستار تداوم بحث مسیرهای حمل و نقل و مراکز لحستیک ایران در نشست های آتی اتاق فکر شد و از معاونت امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی خواست بر موضوع مراکز لجستیکی در بنادر و شهر های بندری، تمرکز ویژه داشته باشد.
معاون مهندسی و توسعه امور زیر بنایی سازمان بنادر با اشاره با تداوم تحریم های ناجوانمردانه در سال آینده ، تاکید کرد: با توجه به اینکه یکی از چالش های اصلی بخش دریایی کشور در سال آینده موضوع تحریم خواهد بود، باید از ظرفیت های متنوع  فکری صاحب نظران و کارشناسان دلسوز اتاق فکر سازمان در جهت دست یابی به اتفاق نظر  و راهکار های اجرایی پیرامون عبور از موانع و مشکلات ناشی تحریم استفاده بیشتری ببریم.

۱۴ اسفند ۱۳۹۷ ۱۴:۳۵
کد خبر : ۴۵,۷۸۳

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید