سازمان بنادر؛ آمادگی عملیاتی بالای برای مواجهه با هر نوع بحرانی را دارد/ مصون ماندن انسان و کالا از تهدید ویروس کرونا در بنادر کشور/ هیچ نوع اشاعه ویروس کرونا از طریق بنادر کشور نداشتیم پایان عملیات اطفای حریق لنج تجاری در اسکله بهمن قشم یک فروند لنج تجاری در اسکله بهمن جزیره قشم طعمه حریق شد/ عملیات اطفاء با حضور تیم های امدادی از خشکی و دریا درحال انجام است افزایش۱۶۲ درصدی صادرات کالاهای نفتی از بنادر مرکز و شرق هرمزگان/ رشد ۹۸ درصدی تخلیه و بارگیری کانتینر یخچالی افزایش ظرفیت پهلوگیری کشتی‌های ۵۰ هزار تنی در بندر بوشهر بنادر؛ امن ترین مناطق استان های ساحلی هستند/ رعایت پروتکل های بهداشتی داخلی و بین المللی از سوی سازمان بنادر/ قرنطینه کالا در زمان ورود به کشور انجام می شود ارتقاء جایگاه بندر شهید رجایی با اتمام فاز سوم طرح توسعه/ احداث سه پست اسکله به طول یک هزار و ۴۰۰ متر رشد ۱۹۶ درصدی بارگیری کانتینر و افزایش ۳۸ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بندر خرمشهر نجات خدمه قایق صیادی در دهانه اروند رود/ انجام سه عملیات امداد و نجات موفق در یک روز توسط نیروی امداد و نجات بندر اروندکنار رشد 428 درصدی عملیات کانتینری در بنادر غرب هرمزگان/ افزایش 39 درصدی صادرات غیرنفتی
لجستیک و مراکز لجستیکی در ایران به توجه ویژه نیاز دارد/ سازمان بنادر استفاده از ظرفیت های فکری صاحب نظران دریایی برای عبور از موانع تحریم استفاده می کند
چهل و سومین نشست اتاق فکر سازمان بنادر و دریانوردی با حضور اعضای هیات عامل این سازمان و مدیران بخش های مختلف دریایی و بندری با موضوع « مسیرهای حمل و نقل و مراکز لحستیک ایران از نگاه اسکاپ و سند آمایش سرزمین » برگزار شد.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد رضا الهیار ؛ معاون مهندسی و توسعه امور زیر بنایی سازمان بنادر در چهل و سومین نشست اتاق فکر سازمان بنادر و دریانوردی که درباره مسیرها و موقعیت های ترانزیتی ایران در  آسیا و سند آمایش مراکز لجستیک مطالبی ارائه شد، گفت:به رغم عدم جامعیت لازم سند آمایش مراکز لجستیک، اصل توجه دادن همگان به موضوع لجستیک و مراکز لجستیکی، قابل تقدیر است.
وی با کارگاهی و عملیاتی خواندن موضوعات مطرح شده در اتاق فکر سازمان بنادر طی یک سال گذشته، بر توسعه و بهبود مسائل مرتبط با لجستیک و مراکز لجستیکی و همچنین توجه ویژه به سند آمایش سرزمین، تاکید کرد.
  معاون مهندسی و توسعه امور زیر بنایی سازمان بنادر با اشاره به « چالش سازمان برنامه و بودجه با موضوع تداخل و تضاد موضوع آمایش سرزمین با سایر موضوعات در حوزه حمل و لجستیک»، خاطرنشان کرد: باید از منظرهای مختلف به این سند و اهداف آن پرداخته شود و باید به این سوال پاسخ داد که آیا اساسا این تعداد مراکز لجستیکی و شهرهای لجستیکی  پیش بینی شده ، با سند آمایش سرزمین همخوان است یا خیر .
 الهیار خواستار تداوم بحث مسیرهای حمل و نقل و مراکز لحستیک ایران در نشست های آتی اتاق فکر شد و از معاونت امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی خواست بر موضوع مراکز لجستیکی در بنادر و شهر های بندری، تمرکز ویژه داشته باشد.
معاون مهندسی و توسعه امور زیر بنایی سازمان بنادر با اشاره با تداوم تحریم های ناجوانمردانه در سال آینده ، تاکید کرد: با توجه به اینکه یکی از چالش های اصلی بخش دریایی کشور در سال آینده موضوع تحریم خواهد بود، باید از ظرفیت های متنوع  فکری صاحب نظران و کارشناسان دلسوز اتاق فکر سازمان در جهت دست یابی به اتفاق نظر  و راهکار های اجرایی پیرامون عبور از موانع و مشکلات ناشی تحریم استفاده بیشتری ببریم.

۱۴ اسفند ۱۳۹۷ ۱۴:۳۵
کد خبر : ۴۵,۷۸۳

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید