۴ تیم راه یافته به مسابقات والیبال ساحلی بنادر کشور مشخص شدند وجود مزیت های سرمایه گذاری برای شرکت های بیمه ای در بندر چابهار لزوم تزریق نوآوری و فناوری در حوزه بندری و دریایی از طریق شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها/ از فعالیت شرکت های دانش بنیان و استارتاپ های دریایی و‌بندری حمایت می کنیم موافقت دولت با برگزاری چهاردهمین همایش بین المللی سواحل، بنادر و سازه های دریایی (ICOPMAS ) در سال 1399 آنسوی دریاها در این هفته/ از پیشرفت هایی در پروژه کشتی های خودران تا بررسی وضعیت سولفور سوخت کشتی ها با الگوهای ابری نشست هم‌اندیشی و آشنایی با قوانین اداری ایثارگران در بندر گلمنخانه ارومیه برگزار شد آغاز مسابقات آبی و ساحلی کارکنان بنادر کشور در بوشهر/ آمادگی بندر بوشهر برای برگزاری مسابقات آبی و ساحلی کارکنان بنادر کشور تأمین ایمنی گردشگران؛ مهم ترین اولویت سازمان بنادر برای سفرهای دریایی نوروز/ استقبال مردم از سفرهای دریایی نوروزی افزایش یافته است/ برنامه ریزی سازمان بنادر برای ارتقاء زیرساخت‌ها و ایمنی سفرهای دریایی/ ضرورت آماده سازی طرح جامع و تخصصی گردشگری دریایی/ سفرهای دریایی دیگر محدود به تعطیلات نوروز نیست بازنگری در قراردادهای بندر انزلی در دستور کار قرار گرفته است/ راه‌اندازی ساختمان خدماتی سرمایه‌گذاری در انزلی افزایش اقبال به حمل و نقل کانتینری با رشد ۴,۷ درصدی عملکرد بنادر کانتینری در سال ۲۰۱۸/ سهم ۶۴ درصدی بنادر آسیا از کل مبادلات کانتینری جهان/ رشد ۶ درصدی ظرفیت ناوگان کانتینری و کاهش سن کشتی های کانتینربر
لجستیک و مراکز لجستیکی در ایران به توجه ویژه نیاز دارد/ سازمان بنادر استفاده از ظرفیت های فکری صاحب نظران دریایی برای عبور از موانع تحریم استفاده می کند
چهل و سومین نشست اتاق فکر سازمان بنادر و دریانوردی با حضور اعضای هیات عامل این سازمان و مدیران بخش های مختلف دریایی و بندری با موضوع « مسیرهای حمل و نقل و مراکز لحستیک ایران از نگاه اسکاپ و سند آمایش سرزمین » برگزار شد.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد رضا الهیار ؛ معاون مهندسی و توسعه امور زیر بنایی سازمان بنادر در چهل و سومین نشست اتاق فکر سازمان بنادر و دریانوردی که درباره مسیرها و موقعیت های ترانزیتی ایران در  آسیا و سند آمایش مراکز لجستیک مطالبی ارائه شد، گفت:به رغم عدم جامعیت لازم سند آمایش مراکز لجستیک، اصل توجه دادن همگان به موضوع لجستیک و مراکز لجستیکی، قابل تقدیر است.
وی با کارگاهی و عملیاتی خواندن موضوعات مطرح شده در اتاق فکر سازمان بنادر طی یک سال گذشته، بر توسعه و بهبود مسائل مرتبط با لجستیک و مراکز لجستیکی و همچنین توجه ویژه به سند آمایش سرزمین، تاکید کرد.
  معاون مهندسی و توسعه امور زیر بنایی سازمان بنادر با اشاره به « چالش سازمان برنامه و بودجه با موضوع تداخل و تضاد موضوع آمایش سرزمین با سایر موضوعات در حوزه حمل و لجستیک»، خاطرنشان کرد: باید از منظرهای مختلف به این سند و اهداف آن پرداخته شود و باید به این سوال پاسخ داد که آیا اساسا این تعداد مراکز لجستیکی و شهرهای لجستیکی  پیش بینی شده ، با سند آمایش سرزمین همخوان است یا خیر .
 الهیار خواستار تداوم بحث مسیرهای حمل و نقل و مراکز لحستیک ایران در نشست های آتی اتاق فکر شد و از معاونت امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی خواست بر موضوع مراکز لجستیکی در بنادر و شهر های بندری، تمرکز ویژه داشته باشد.
معاون مهندسی و توسعه امور زیر بنایی سازمان بنادر با اشاره با تداوم تحریم های ناجوانمردانه در سال آینده ، تاکید کرد: با توجه به اینکه یکی از چالش های اصلی بخش دریایی کشور در سال آینده موضوع تحریم خواهد بود، باید از ظرفیت های متنوع  فکری صاحب نظران و کارشناسان دلسوز اتاق فکر سازمان در جهت دست یابی به اتفاق نظر  و راهکار های اجرایی پیرامون عبور از موانع و مشکلات ناشی تحریم استفاده بیشتری ببریم.

۱۴ اسفند ۱۳۹۷ ۱۴:۳۵
کد خبر : ۴۵,۷۸۳

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید