تکمیل پروژه های زیربنایی بندر چابهار در حداقل زمان/ تعیین تکلیف پروژه های سرمایه ای به عنوان یک اولویت/ تعمیرات اساسی و استاندارد سازی انبارهای بندر چابهار/ آغاز عملیات اجرایی اسکله نفتی در بندر چابهار از سال آینده آغاز رایزنی با دولت برای افزایش تخفیف گمرکی بندر چابهار/ تسری قوانین مناطق آزاد به بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری چابهار/ ارایه تخفیف های جدید به فعالان اقتصادی در بندر بررسی همکاری های بندری و دریایی ایران و الجزایر/ انتقال تجارب فنی و افزایش سطح و حجم مبادلات بازرگانی برای اجرایی کردن تفاهم نامه خواهرخواندگی بین بندر امام(ره) و بندربجایا الجزایر آغاز عملیات اجرایی برج کنترل ترافیک دریایی بنادر کشور در بندر چابهار/ بهره برداری از ایستگاه جزر و مدسنجی و هواشناسی بندر شهید بهشتی/ استقرار تجهیزات ناوبری و الکترونیکی در برج کنترل ترافیک دریایی بندر چابهار/ بررسی مشکلات و چالش های بندر چابهار/ روند ورود کشتی های تجاری به بندر چابهار؛ رضایت بخش است توسعه‌ بندر چابهار با رونق اقتصاد ملی و حمایت از تولید داخلی همراه خواهد بود / چابهار برای پذیرش از شناورهای بزرگ کانتینری ۲۲ هزار TEU آماده می‌شود پنجمین نمایشگاه بین‌المللی دریایی و صنایع فراساحل بستری برای رفع موانع بین دولت و بخش خصوصی تخریب یک سازه غیر مجاز دریایی در سواحل مازندران اصلاح ساختار ونظام اداری سازمان بنادر در دستور کار قرار دارد/ تهیه بانک اطلاعاتی نسل آینده مدیران بر اساس طرح شناسایی و ارتقاء شایستگی نیروی انسانی/ توجه به سلامت اداری؛ اولویت مهم سازمان بنادر / تشکیل کارگروه های تخصصی برای رفع چالش ها و تحقق اهداف برنامه ضرورت تعامل بیشتر هند برای عبور از چالش های همکاری در بندر چابهار/ افزایش ترافیک کالا در بندر چابهار/ پیگیری تامین خط اعتباری به منظور عملیاتی شدن قرارداد اصلی چابهار سازمان بنادر؛ با حداکثر توان تخلیه و بارگیری کالاها را انجام می دهد/ کاهش سن مدیریتی در سازمان بنادر؛ مستلزم ارزیابی نظام مند نیروی انسانی است/ رعایت انضباط مالی با کنترل دقیق بودجه و جلوگیری از انحرافات بودجه ای/ نسل مدیریتی سازمان بنادر به جوانگرایی و به کارگیری مدیران خلاق نیاز دارد/ رقابت پذیری محصولات صادراتی با حداقل شدن هزینه ها در بنادر
ضرورت پررنگ تر شدن نقش دریا در اقتصاد ایران/ می توانیم به پیشرفت های مهمی در حوزه حمل و نقل دریایی برسیم/ هنوز سهم قابل توجهی از ساخت شناور در سطح دنیا نداریم/ سهم‌ ایران از دریا زیاد نیست/ ایران؛ از
عضو هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ایران در حوزه ساخت شناور از ظرفیت‌های خوبی برخوردار است اما هنوز سهم قابل توجهی از ساخت شناور در سطح دنیا نداریم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی؛ محمد علی حسن زاده درباره وضعیت بنادر کشور به پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، افزود: در حوزه ساخت شناور کشور از ظرفیت‌های خوبی برخوردار است هرچند هنوز سهم قابل توجهی از ساخت شناور در سطح دنیا نداریم اما امیدوار هستیم که با توجه به سیاست‌ها و برنامه‌های تدوین شده بتوانیم نقش دریا را در اقتصاد ایران پررنگ‌تر کنیم.
وی گفت: در دنیا دسترسی به بندر یک نعمت و موهبت است، چرا که وجود دریا فرصت‌های شغلی و مزیت‌های کلانی در بخش های مختلف از جمله کشتی‌سازی، بندرداری، خدمات ترانزیتی، خدمات آموزشی، ساخت تجهیزات بندری و... ایجاد می کند.
حسن زاده خاطرنشان کرد: خیلی از کشورها به دریا به عنوان یک فرصت برای توسعه و پیشرفت نگاه می‌کنند، هرچند در کشور ما اقتصاد عمدتا مبتنی بر نفت بوده است و تا کنون هرچقدر اقتصاد خود را از نفت دور کرده‌ایم به دلیل وجود فشارهایی بوده که در دوره‌های مختلف به کشور وارد شده است.
معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی اذعان داشت: دریا در خیلی از کشورها پایه توسعه و نه محور توسعه است، یعنی کل اقتصاد را می‌توان با استفاده از دریا شکل داد و تغییرات عظیمی در حوزه‌های اقتصادی، راهبردی، امنیتی، نظامی، اجتماعی و...ایجاد کرد. 
وی با بیان اینکه در کشور ما سعی شده است به فراخور شرایط به دریا مراجعه کنیم، افزود: متاسفانه در حال حاضر سهم‌مان از دریا زیاد نیست اما این امکان وجود دارد که کشور از اقتصاد نفتی فاصله بگیرد و رویکرد اقتصادی تنوع را انتخاب کنیم.
حسن زاده اظهار داشت: ما هنوز به حوزه گردشگری و میراث فرهنگی ورود نکرده‌ایم هرچند جزو یکی از بهترین کشورها از لحاظ گردشگری و میراثی در دنیا هستیم و مشخصا در حوزه دریا، با توجه به موقعیتی که داریم یعنی وجود سواحل شمالی خلیج فارس که منحصرا در اختیار ایران است و جنوب خلیج فارس که بین شش کشور منطقه از جمله عراق، کویت، بحرین، قطر، عربستان و امارات تقسیم شده است و شمال دریای عمان که در اختیار ایران قرار دارد در حالی که جنوب این دریا در اختیار امارات و عمان است و نیز شمال کشور که از جنوب دریای خزر بهره می برد، می توانیم پیشرفت های بسیار مهمی را در حوزه حمل و نقل دریایی به دست آوریم و از این طریق شاهد رشد اقتصادی کشور باشیم. 
عضو هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان کرد: کشور ما از سه پهنه دریایی برخوردار است که این سه پهنه با توجه به کریدورهای حمل و نقلی و جمعیتی در حواشی این بنادر و پهنه‌های آبی جمعیت بسیار قابل توجهی را مقابل خود می بیند. 
وی افزود: مزیت‌های جغرافیایی ایران بسیار ممتاز است اما متاسفانه طی سال‌های اخیر خیلی به این مزیت‌ها نپرداخته ایم و آنگونه که باید و شاید از آن استفاده نکرده‌ایم. 
حسن زاده تاکید کرد: خوشبختانه حدود یک دهه است که موضوع توسعه دریاپایه یا دریامحور مورد توجه قرار گرفته و در مجامع مختلف به آن اشاره می‌شود، در قانون نیز رد پای دریا را می‌توان کم کم در طرح‌های پنج ساله توسعه کشور دید و سازمان‌های مختلفی در این زمینه‌ها ورود کرده‌اند. 
حسن زاده گفت: وضعیت امروز ما هرچند خیلی مطلوب نیست اما نسبت به گذشته وضعیت بسیار خوبی داریم و در حوزه‌های بندری شاید بتوان گفت که از نظر ظرفیت و تنوعی در تعداد بنادر و کارکرد آن ها جزو بهترین‌های منطقه هستیم.
وی گفت: در حوزه دریایی شرکت ملی نفتکش جزو یکی از ناوگان‌های برتر دنیاست، شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی در حوزه تجاری در رده رده‌های 19 تا 21 دنیا قرار دارد و ناوگان مسافری کشور نیز چند سالی است که با حمایت سازمان بنادر و دریانوردی از محل تسهیلات وجوه اداره شده، عملکرد مطلوبی دارد.
۱۵ اسفند ۱۳۹۷ ۰۹:۴۷
کد خبر : ۴۵,۷۸۷

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید