سرمایه گذاری ۵هزار و ۶۰۰میلیارد تومانی بخش غیردولتی برای زیرساخت صادراتی در بنادر/ تخفیف ۲۵درصدی سازمان بنادر برای توسعه صادرات / اعمال تعرفه های ترجیحی و تخفیفات صادراتی ویژه در بندر چابهار/ ایجاد ترمینال های تخصصی و تمام مکانیزه صادرات مواد معدنی در بنادر در دستور کار ارسال سومین محموله ترانزیتی افغانستان از بندر چابهار/ اولین محموله صادراتی کالاهای یخچالی کرمان به مقصد هند صادر شد تشریح آخرین وضعیت اجرای طرح توسعه بندر مسافری دریایی چمخاله / اعتباری ۷۲۰میلیاردی سازمان بنادر برای اجرای طرح در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی نوسازی خطوط ریلی ۴ و ۵ راه آهن داخلی بندر شهیدرجایی تا پایان سال/ تشریح قراردادهای سرمایه گذاری کانتینری و غیرکانتینری بخش غیردولتی/ جابجایی ۴۸ میلیون و ۸۷۰ هزار تن کالا و رشد ۳ درصدی نسبت به سال گذشته/ اعلام طرح های توسعه ای مجتمع بندری شهیدرجایی در سال ۹۸ خدمات رسانی موکب بنادر آبادان به زائران تا پایان اربعین حسینی ادامه دارد افزایش صادرات کالا از مرز دریایی امیرآباد/ صادرات میلگرد برای اولین بار از بندرامیرآباد به کشورهای حوزه CIS مطالعات طرح جامع بندر شهید رجایی وارد فاز جدید شد رشد سرمایه گذاری در پسکرانه بنادر با تجهیز ناوگان حمل ونقل/ قابلیت های سرمایه گذاری زیادی در حوزه بندری و دریایی وجود دارد/ ضرورت تمرکز بر روی توسعه حمل و نقل دریایی تسهیل حضور سرمایه گذاران با اجرای طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی گیلان/ ضرورت هم افزایی در اجرای طرح نخستین بویه اقیانوسی ساخت داخل در بندر شهید رجایی نصب شد/ خودکفایی در تولید علایم شناور دریایی/ تولید انبوه بویه از اوایل سال آینده
گسترش همکاری کشورهای عضو اکو در زمینه دریانوردی/ ارتباط و اتصال کشور های محصور در خشکی به دریا از طریق کشورهای ساحلی است/ نیاز اتصال بنادر سواحل خزر به آب های آزاد؛ بیش از گذشته احساس می شود
دبیرکل اکو گفت: هدف اصلی پنجمین اجلاس سران سازمان های مرجع دریایی کشورهای عضو اکو، گسترش همکاری بین کشورهای عضو در زمینه دریانوردی و ارتباط و اتصال کشور های محصور در خشکی به دریا از طریق کشورهای ساحلی است.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، هادی سلیمان پور  در مراسم  پنجمین اجلاس سران سازمان های مرجع دریایی کشورهای عضو اکو، افزود:  بیش از ۴۰ سال است که کشور های عضو اکو سرمایه گذاری های گسترده ای در زمینه گسترش زیرساخت های مختلف حمل و نقلی در منطقه داشته اند؛ اما تلاش ها برای رفع موانع گوناگون  مانند گمرک و سایر مواردی که سرعت ترانزیت را می گیرد باید ادامه داشته باشد.
وی با بیان اینکه " حمل و نقل دریایی از موارد کلیدی در توسعه اقتصادی کشورهای اکو قلمداد می شود" ، افزود:  اتصال بنادر به کشور های محصور در خشکی جهت انتقال حجم بالای کالاها از اولویت های سازمان همکاری های اقتصادی اکو است.
وی با تاکید بر " رفع موانع بزرگ و جهانی از طریق همکاری های نزدیک بین اعضای اکو " خاطر نشان کرد: بر اساس مطالعات انجام شده، تخمین زده می شود که تا سال ۲۰۲۵ میلادی حدود ۸۰ درصد از شهروندان و ساکنان کشورهای عضو اکو به خطوط ترانزیتی و ارتباطی نظیر ریلی و جاده ای دسترسی داشته باشند.
به گفته دبیرکل اکو، در حال حاضر بنادر و سواحل خزر ، وضعیت بسیار مناسبی دارد. بنابراین نیاز اتصال بنادر سواحل خزر به آب های آزاد بیش از گذشته احساس می شود و می تواند بر رونق اقتصادی منطقه تاثیر گذار باشد.
دبیرکل اکو گفت: هدف اصلی پنجمین اجلاس سران سازمان های مرجع دریایی کشورهای عضو اکو، گسترش همکاری بین کشورهای عضو در زمینه دریانوردی و ارتباط و اتصال کشور های محصور در خشکی به دریا از طریق کشورهای ساحلی است.
سازمان همکاری اقتصادی (اکو ) یک سازمان اقتصادی منطقه‌ای است که برای نخستین بار  با ابتکار سه کشور ایران، پاکستان و ترکیه پایه‌ریزی شد.اکو با هدف بهبود شرایط توسعه اقتصادی پایدار کشورهای عضو و حذف تدریجی موانع تجاری در این منطقه فعالیت دارد.
۱۵ اسفند ۱۳۹۷ ۱۰:۳۳
کد خبر : ۴۵,۷۸۹

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید