آغاز طرح هوشمندسازی بندر چابهار از مردادماه/ یکپارچه سازی سامانه های عملیاتی بندری و دریایی سازمان بنادر الگوی تجارت در بندر چابهار به کاهش ریسک سرمایه گذاری نیاز دارد/ هیچ عاملی نباید مانع توسعه بندر اقیانوسی چابهار شود/ انتخاب بندر چابهار به عنوان پایلوت هوشمند سازی بنادر کشور/ توسعه فناوری اطلاعات در بنادر اجتناب ناپذیر است حمایت ویژه سازمان بنادر از سرمایه گذاران بخش خصوصی بندر چابهار/ ارائه تسهیلات خاص به سرمایه گذاران در حوزه گردشگری دریایی چابهار اعطای تخفیف ۴۰ درصدی هند به خدمات بندری کالاهایی که مقصد آنها از بندر چابهار باشد/ ارائه مجموعه اقدامات حمایتی برای توسعه و تسهیل ترانزیت از چابهار به مقصد کشورهای آسیای میانه و افغانستان/ اعلام آمادگی سازمان بنادر برای ایجاد دسترسی چابهار از پسکرانه ها به‌جاده ساخت انبار های جدید توسط بخش خصوصی در بندر چابهار/ احداث سیلو برای بندر چابهار از اولویت های خدمات تجاری است/ سازمان بنادر در بندر چابهار از درآمد های متعارف بندری، صرف نظر کرده است/ برقرار کردن تناسب بین ظرفیت های زیربنایی و رو بنایی بندر چابهار/ سیاست های تشویقی ویژه برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر چابهار اعلام رضایت از اقدامات انجام شده در بندر امیرآباد/ آمادگی همکاری همه جانبه سازمان بنادرجهت تسهیل روند سرمایه گذاری در بنادر موانع تأمین لجستیک در بندر چابهار را برطرف خواهیم کرد/ رقابت پذیری و کاهش هزینه ها؛ پیش نیاز تأمین بار و افزایش ترافیک بندری است بزرگترین لنج فایبرگلاس صادراتی در قشم به آب اندازی شد تجهیز و بهره برداری از انبارهای طریق القدس بندر چابهار تا پایان امسال/ ضرورت تقویت زیرساخت ها و توسعه انبار های پسکرانه در بندر چابهار/ ایجاد مخازن روغن در بندر شهید بهشتی؛ ضرورتی اجتناب ناپذیر برای شرق کشور/ تکمیل سریع انبارهای حومه و داخل شهر چابهار با ترک تشریفات بهره برداری از اولین رصدخانه تخصصی-آموزشی سیستان و بلوچستان با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی
گسترش همکاری کشورهای عضو اکو در زمینه دریانوردی/ ارتباط و اتصال کشور های محصور در خشکی به دریا از طریق کشورهای ساحلی است/ نیاز اتصال بنادر سواحل خزر به آب های آزاد؛ بیش از گذشته احساس می شود
دبیرکل اکو گفت: هدف اصلی پنجمین اجلاس سران سازمان های مرجع دریایی کشورهای عضو اکو، گسترش همکاری بین کشورهای عضو در زمینه دریانوردی و ارتباط و اتصال کشور های محصور در خشکی به دریا از طریق کشورهای ساحلی است.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، هادی سلیمان پور  در مراسم  پنجمین اجلاس سران سازمان های مرجع دریایی کشورهای عضو اکو، افزود:  بیش از ۴۰ سال است که کشور های عضو اکو سرمایه گذاری های گسترده ای در زمینه گسترش زیرساخت های مختلف حمل و نقلی در منطقه داشته اند؛ اما تلاش ها برای رفع موانع گوناگون  مانند گمرک و سایر مواردی که سرعت ترانزیت را می گیرد باید ادامه داشته باشد.
وی با بیان اینکه " حمل و نقل دریایی از موارد کلیدی در توسعه اقتصادی کشورهای اکو قلمداد می شود" ، افزود:  اتصال بنادر به کشور های محصور در خشکی جهت انتقال حجم بالای کالاها از اولویت های سازمان همکاری های اقتصادی اکو است.
وی با تاکید بر " رفع موانع بزرگ و جهانی از طریق همکاری های نزدیک بین اعضای اکو " خاطر نشان کرد: بر اساس مطالعات انجام شده، تخمین زده می شود که تا سال ۲۰۲۵ میلادی حدود ۸۰ درصد از شهروندان و ساکنان کشورهای عضو اکو به خطوط ترانزیتی و ارتباطی نظیر ریلی و جاده ای دسترسی داشته باشند.
به گفته دبیرکل اکو، در حال حاضر بنادر و سواحل خزر ، وضعیت بسیار مناسبی دارد. بنابراین نیاز اتصال بنادر سواحل خزر به آب های آزاد بیش از گذشته احساس می شود و می تواند بر رونق اقتصادی منطقه تاثیر گذار باشد.
دبیرکل اکو گفت: هدف اصلی پنجمین اجلاس سران سازمان های مرجع دریایی کشورهای عضو اکو، گسترش همکاری بین کشورهای عضو در زمینه دریانوردی و ارتباط و اتصال کشور های محصور در خشکی به دریا از طریق کشورهای ساحلی است.
سازمان همکاری اقتصادی (اکو ) یک سازمان اقتصادی منطقه‌ای است که برای نخستین بار  با ابتکار سه کشور ایران، پاکستان و ترکیه پایه‌ریزی شد.اکو با هدف بهبود شرایط توسعه اقتصادی پایدار کشورهای عضو و حذف تدریجی موانع تجاری در این منطقه فعالیت دارد.
۱۵ اسفند ۱۳۹۷ ۱۰:۳۳
کد خبر : ۴۵,۷۸۹

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید