آغاز طرح هوشمندسازی بندر چابهار از مردادماه/ یکپارچه سازی سامانه های عملیاتی بندری و دریایی سازمان بنادر الگوی تجارت در بندر چابهار به کاهش ریسک سرمایه گذاری نیاز دارد/ هیچ عاملی نباید مانع توسعه بندر اقیانوسی چابهار شود/ انتخاب بندر چابهار به عنوان پایلوت هوشمند سازی بنادر کشور/ توسعه فناوری اطلاعات در بنادر اجتناب ناپذیر است حمایت ویژه سازمان بنادر از سرمایه گذاران بخش خصوصی بندر چابهار/ ارائه تسهیلات خاص به سرمایه گذاران در حوزه گردشگری دریایی چابهار اعطای تخفیف ۴۰ درصدی هند به خدمات بندری کالاهایی که مقصد آنها از بندر چابهار باشد/ ارائه مجموعه اقدامات حمایتی برای توسعه و تسهیل ترانزیت از چابهار به مقصد کشورهای آسیای میانه و افغانستان/ اعلام آمادگی سازمان بنادر برای ایجاد دسترسی چابهار از پسکرانه ها به‌جاده ساخت انبار های جدید توسط بخش خصوصی در بندر چابهار/ احداث سیلو برای بندر چابهار از اولویت های خدمات تجاری است/ سازمان بنادر در بندر چابهار از درآمد های متعارف بندری، صرف نظر کرده است/ برقرار کردن تناسب بین ظرفیت های زیربنایی و رو بنایی بندر چابهار/ سیاست های تشویقی ویژه برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر چابهار اعلام رضایت از اقدامات انجام شده در بندر امیرآباد/ آمادگی همکاری همه جانبه سازمان بنادرجهت تسهیل روند سرمایه گذاری در بنادر موانع تأمین لجستیک در بندر چابهار را برطرف خواهیم کرد/ رقابت پذیری و کاهش هزینه ها؛ پیش نیاز تأمین بار و افزایش ترافیک بندری است بزرگترین لنج فایبرگلاس صادراتی در قشم به آب اندازی شد تجهیز و بهره برداری از انبارهای طریق القدس بندر چابهار تا پایان امسال/ ضرورت تقویت زیرساخت ها و توسعه انبار های پسکرانه در بندر چابهار/ ایجاد مخازن روغن در بندر شهید بهشتی؛ ضرورتی اجتناب ناپذیر برای شرق کشور/ تکمیل سریع انبارهای حومه و داخل شهر چابهار با ترک تشریفات بهره برداری از اولین رصدخانه تخصصی-آموزشی سیستان و بلوچستان با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی
تسهیل و تقویت ترانزیت در کریدور های منطقه/ معرفی بندر چابهار به عنوان نقطه استراتژیکی و هاب منطقه ای/ لزوم استفاده حداکثری از بنادر ایران، ترکیه و پاکستان/ ایجاد شبکه حمل و نقل چندوجهی توسط اعضای دریا
پنجمین نشست روسای مراجع دریایی کشور های عضو اکو که از صبح امروز به میزبانی ایران در دفتر سازمان همکاری های اقتصادی اکو در تهران آغاز به کار کرده بود، با امضای صورت جلسه ای در ۱۱ بند پایان یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، در گزارش نهایی که به امضای روسای مراجع دریایی عضو اکو رسید، مقرر شد کشور های محصور در خشکی عضو اکو از پتانسیل موجود در بنادر کشورهای متصل به آب های آزاد حداکثر بهره را ببرند.

همچنین " در راستای تسهیل و تقویت ترانزیت کالا در مسیرها و کریدورهای منطقه" ، اعضای دریایی اکو ، ضمن اشاره به اهمیت بهره برداری از امکانات و تسهیلات موجود در بنادر کشورهای ایران، ترکیه و پاکستان - به عنوان کشورهای متصل به آب های آزاد بر لزوم تلاش همه جانبه بر تسهیل حمل کالا از بنادر کشور های مذکور تاکید کردند.

بر اساس این گزارش، همچنین بندر چابهار به عنوان یکی از بهترین نقاط استراتژیک، برخوردار از ظرفیت هاب منطقه ای و نقطه اتصال کشور های محصور در  خشکی به آب های آزاد، توسط هیات ایرانی معرفی شد.

علاوه بر این، " تقویت ارتباط حمل و نقلی بین بنادر خشک کشور های محصور در خشکی به بنادر ساحلی " و " ایجاد شبکه حمل و نقل چندوجهی از بنادر خزر " مورد تاکید نمایندگان دریایی اکو قرار گرفت.

همچنین مقرر شد ششمین اجلاس روسای مراجع دریایی کشور های عضو اکو ، به میزبانی کشور ترکمنستان برگزار شود که زمان دقیق آن از طریق مجاری دیپلماتیک متعاقبا اعلام خواهد شد.

  پنجمین اجلاس سازمان های مرجع دریایی کشورهای عضو اکو ۵ دستور کار داشت که عبارت اند از :

۱- آمادگی تجهیزات و امکانات حمل و نقل دریایی برای کشورهای محصور در خشکی عضو سازمان همکاری های اقتصادی از بنادر و خدمات لجستیکی کشورهای دارای دسترسی به دریا

۲- بررسی راهکارهای ارائه شده در مورد اتصال بنادر دریایی موجود در منطقه اکو به مسیرهای ترانزیتی کشورهای محصور در خشکی عضو سازمان همکاری های اقتصادی

۳- تاسیس یک شبکه منسجم از بنادر موجود در دریای خزر بین کشورهای عضو سازمان و همچنین تاسیس یک شبکه منسجم از بنادر موجود در جنوب منطقه اکو در خلیج فارس و دریای عمان

۴- ایجاد خطوط کشتیرانی کروز و مسافربری در دریای خزر

۵- همکاری بیشتر بین کشورهای عضو اکو و سازمان های مرتبط جهانی نظیر سازمان جهانی دریانوردی (IMO ) .

۱۵ اسفند ۱۳۹۷ ۱۸:۲۹
کد خبر : ۴۵,۷۹۸

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید