"شناور مجاز" شناوری است که از مبادی مجاز تردد کند و تحت نظارت بازرسان اداره حفاظت و ایمنی دریانوردی باشد در شرایط نامساعد جوی، از سفر دریایی خودداری نمایید شوخی های خطرناک در شناور یکی از مهمترین عوامل ایجاد حادثه است شناخت و رعایت نکات ایمنی ارائه شده توسط ناظرین و بازرسان ایمنی، مهم‌ترین اصل در سفرهای دریایی است و رعایت آن ضامن سلامت شما است آلودگی دریا، محیط زیست و زندگی میلیون ها انسان را تهدید می کند ساعات ازدحام مسافران در بنادر 8:30 تا 11 صبح است، لذا بهتر است جهت رفاه خود و خانواده محترمتان، ساعات دیگری جهت حضور در بنادر مسافری انتخاب نمایید با رعایت نکات ایمنی، جان خود و فرزندان دلبندتان را بیمه کنید پس از سوار شدن به شناور، بلافاصله با وسایل ایمنی و راه های خروج اضطراری آن آشنا شوید سوار شدن به شناورهای غیرمجاز مخاطرات زیادی را به دنبال خواهد داشت و کسی (حتی بیمه) مسئولیت آن را قبول نمی کند عجله در هنگام سوار و پیاده شدن به شناور (قبل از پهلوگیری کامل)، از عوامل بروز حادثه است
تسهیل و تقویت ترانزیت در کریدور های منطقه/ معرفی بندر چابهار به عنوان نقطه استراتژیکی و هاب منطقه ای/ لزوم استفاده حداکثری از بنادر ایران، ترکیه و پاکستان/ ایجاد شبکه حمل و نقل چندوجهی توسط اعضای دریا
پنجمین نشست روسای مراجع دریایی کشور های عضو اکو که از صبح امروز به میزبانی ایران در دفتر سازمان همکاری های اقتصادی اکو در تهران آغاز به کار کرده بود، با امضای صورت جلسه ای در ۱۱ بند پایان یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، در گزارش نهایی که به امضای روسای مراجع دریایی عضو اکو رسید، مقرر شد کشور های محصور در خشکی عضو اکو از پتانسیل موجود در بنادر کشورهای متصل به آب های آزاد حداکثر بهره را ببرند.

همچنین " در راستای تسهیل و تقویت ترانزیت کالا در مسیرها و کریدورهای منطقه" ، اعضای دریایی اکو ، ضمن اشاره به اهمیت بهره برداری از امکانات و تسهیلات موجود در بنادر کشورهای ایران، ترکیه و پاکستان - به عنوان کشورهای متصل به آب های آزاد بر لزوم تلاش همه جانبه بر تسهیل حمل کالا از بنادر کشور های مذکور تاکید کردند.

بر اساس این گزارش، همچنین بندر چابهار به عنوان یکی از بهترین نقاط استراتژیک، برخوردار از ظرفیت هاب منطقه ای و نقطه اتصال کشور های محصور در  خشکی به آب های آزاد، توسط هیات ایرانی معرفی شد.

علاوه بر این، " تقویت ارتباط حمل و نقلی بین بنادر خشک کشور های محصور در خشکی به بنادر ساحلی " و " ایجاد شبکه حمل و نقل چندوجهی از بنادر خزر " مورد تاکید نمایندگان دریایی اکو قرار گرفت.

همچنین مقرر شد ششمین اجلاس روسای مراجع دریایی کشور های عضو اکو ، به میزبانی کشور ترکمنستان برگزار شود که زمان دقیق آن از طریق مجاری دیپلماتیک متعاقبا اعلام خواهد شد.

  پنجمین اجلاس سازمان های مرجع دریایی کشورهای عضو اکو ۵ دستور کار داشت که عبارت اند از :

۱- آمادگی تجهیزات و امکانات حمل و نقل دریایی برای کشورهای محصور در خشکی عضو سازمان همکاری های اقتصادی از بنادر و خدمات لجستیکی کشورهای دارای دسترسی به دریا

۲- بررسی راهکارهای ارائه شده در مورد اتصال بنادر دریایی موجود در منطقه اکو به مسیرهای ترانزیتی کشورهای محصور در خشکی عضو سازمان همکاری های اقتصادی

۳- تاسیس یک شبکه منسجم از بنادر موجود در دریای خزر بین کشورهای عضو سازمان و همچنین تاسیس یک شبکه منسجم از بنادر موجود در جنوب منطقه اکو در خلیج فارس و دریای عمان

۴- ایجاد خطوط کشتیرانی کروز و مسافربری در دریای خزر

۵- همکاری بیشتر بین کشورهای عضو اکو و سازمان های مرتبط جهانی نظیر سازمان جهانی دریانوردی (IMO ) .

۱۵ اسفند ۱۳۹۷ ۱۸:۲۹
کد خبر : ۴۵,۷۹۸

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید